Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Juiste afzuiging & koolstoffilter

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Juiste afzuiging & koolstoffilter

    Korting op 420shop
    Ik zit momenteel in de ontwerpfase van mn micro-kweek kast.
    Nu wil ik niet onder HPS lampen gaan kweken, maar onder TL-verlichting,
    hiermee win ik weer wat hoogte, en hoef ik (bijna) geen rekening te houden met de warmte die deze lampen afgeven. De afzuiging hoeft dus ook niet afgestemd te worden op de verlichting, of heb ik dit fout?
    (Gezien de afmetingen van de kast, zal ik zo'n 6 tot 8 18W TL-lampen gebruiken.)

    Nou heb ik helaas genoeg bezoek die hier helemaal niks van af mag weten, dus het hok moet gewoon geurvrij zijn. Hiervoor wil ik uiteraard een koolstoffilter kopen, maar toen ik begon te kijken naar het aantal kubieke meters waarvoor deze zijn schrok ik een beetje.

    Van growshopalien.com heb ik namelijk het volgende:
    Ideally, air needs to be replaced every three minutes (or twenty times an hour). Therefore, just multiply the volume of your growroom by 20. Measure the height, width and length of your room.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    #2
    Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

    Je zal je filter echt buiten de kweekruimte moeten plaatsen, anders houd je met een 100 kuub filter geen ruimte over. Wellicht is de home-made filter (low budget) een oplossing. Er is een topic in dit forum over home-made filters.

    Comment


      #3
      Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

      Dit zal toch wel meevallen op het moment dat ik het volgende filter gebruik:
      CAN1500 Carbon Filter 100 kub 100mm:
      filter100kub1.jpg
      Afmetingen 25cm x 14,5cm volgens growshopalien.com.
      Dus slechts 14,5cm breed, voor het gemak zal ik even uittekenen hoe ik het voor ogen heb:
      Foto-QLM4GCBW.jpg
      Voor de grote foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QLM4GCBW.jpg
      Last edited by kroket; 3 May 2010, 17:57.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

        rechtop zetten is geen probleem.100 cub filter dan 100 cub afzuiger erop.

        Comment


          #5
          Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

          Duidelijke taal, bedankt
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

            Tumble heb nog een aanvullende vraag.

            Ik kom via de formule op 88m3 dus een 100 kub filter/ afzuiger zou voldoende moeten zijn.
            Echter hoe zit het dan met de warmte. Maat van mij heeft ongeveer zelfde inhoud kast en die heeft er een filter+afzuiger bijgeplaatst om de warmte in de kast te lijf te gaan, die liep te hoog op.
            Wellicht een genius oplossing

            Comment


              #7
              Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

              Om lucht circulatie te bevorderen zou je de inlaat boven in kunnen plaatsen, ik neem aan dat jullie geen ruimte hebben voor een ventilator, waardoor er een temperatuur verschillen ontstaat onder en boven in je kast.

              Door de warme en relatief koude lucht te mengen zal de gemiddelde temperatuur iets moeten dalen en/of minder snel op lopen.

              Alle kleine beetjes helpen.

              Grtz.
              Last edited by Poffertjesporem; 22 September 2010, 16:45.

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                  wil je zomer en winter goed zitten dan moet je minimaal 300 cub afzuigen per 600 watt lamp.dit ad vies heb ik ooit een keer gekregen en werkt altyd,behalve als je hok te laag is dus minder dan 2 meeter hoog dan moet je minimaal 500 cub per 600 watt lamp rekenen.wil je geen groote afzuigers en filters dan moet je met tl gaan kweken werkt ook heel goed.

                  Comment


                    #10
                    Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                    Bedankt mensen,

                    Hier kan ik wat mee.
                    hxlxb 2 x 2,20 x 1 plus 2x 600w dus dan ga ik 600 kub afzuigen.
                    ik heb gelukkig ook nog ruimte voor een fan (wellicht 2) in de kast.
                    En ik ga even nadenken over de plek van de in- en uitlaat en zo hoog mogelijk.

                    Ga ook even wat na lezen over TL als lichtbron dacht altijd dat het qua kwaliteit en opbrengst minder was.
                    Vooral kwaliteit vind ik belangrijk als liefhebber.

                    Comment


                      #11
                      Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                      als je hok zo groot is gewoon 1000 cub afzuiger en 1000 cub of 1200 zware can filter.dan kan je de afzuiger iets dimmen en hoor je hem totaal niet.ook kan je dan in de winter als je de smaak te pakken heb er een 3e lamp boven hangen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                        gulp...

                        Ik snap je redenatie Tumble.
                        En ik heb hier een 1000 kub filter staan maar dat ding is GROOT en ZWAAR (30kg).
                        Heb juist vandaag een post gemaakt op koop/verkoop topic om hem te verkopen.
                        Als ik dat ding in die kast ga hangen, zelfs als ik hem verticaal ophang, neemt dat enorm veel ruimte in beslag.
                        De maat voering is slechts het metalen deel zonder dat witte grof filter en aansluit deel, dan komen de afmetingen als snel op 85cmx45cm.
                        Dat is ongeveer 10% van de hele inhoud van de kast.
                        plus een dikke afvoerbuis.
                        Hmmm ga daar nog eens even hard over nadenken.
                        Last edited by StoneyD; 22 September 2010, 18:47.

                        Comment


                          #13
                          Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                          Kan je de filter niet buiten de kast plaatsen en via het filter uitblazen?
                          Wel even een stuk stofdoek voor het gat van de afzuiging plaatsen natuurlijk..
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                          Comment


                            #14
                            Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                            Ik weet het niet 100% zeker maar denk niet dat dat gaat ivm hoe het filter gebouwd is door de fabrikant.
                            Buiten om zit een grof filter, lijkt wat op het filter wat in de afzuiger in de keuken zit.
                            Dus kan me voorstellen dat de luchtstroom slechts 1 kant op kan gaan om effectief de geur te verwijderen.
                            Zal morgen eens een belletje aanwagen naar een growshop wellicht dat Alien het weet?

                            Als het wel zou gaan waarom heb ik dan nog niemand met een filter buiten zijn kweek kast gezien

                            Comment


                              #15
                              Re: Juiste afzuiging & koolstoffilter

                              @kroket: voor de werking van het filterelemt maakt het niets uit, als je werkt met een onderdruk in je kweekruimte en uitblaast in het filterelemt, is deze efficienter omdat het drukverschil minder is als bij geen onderduk in je ruimte.

                              Zoals je zelf al aangaf filtertje plaatsen, nieuw koolstoffilters laten nog veel stof vrij, ik zou dus externe slofhoes laten zitten en regelmatig controleren op koolstof stof.

                              Grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X