Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek maar geen cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro kweek maar geen cannabis

    Korting op 420shop
    -----------------'
    Last edited by exmember44134; 20 July 2017, 19:04.

    #2
    NAA is te autoclaveren met circa 5% verlies, afhankelijk van je medium en sterilisatietijd. Om die reden giet ik mijn flessen met gesmolten medium, laat ik ze uitdampen en hard worden, en dan gaan ze de autoclaaf in. Omdat ik dan slechts 20-50mL hoef te autoclaveren per flesje, zou 20 minuten genoeg moeten zijn. Ik reken zelf op 20 minuten per 50mL.
    Als je een volledige erlenmeyer gaat autoclaveren, dan zit je met een enkele fles van (bijvoorbeeld) 250mL. Die heeft 5x20 minuten nodig. Dat heeft best wel effect op de afbraak, vooral omdat NAA kan verdampen/vervliegen.

    Als je veel actieve koolstof gebruikt dan zul je iets meer moeten toevoegen omdat de hormonen daar in opgenomen worden. Ook dat hangt weer samen met concentratie van beide stoffen.

    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ik ben benieuwd, ik wel wel je verslag lezen!!!!
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #4
        Tips:
        Plants from test tubes (als boek)
        Anitbiotica zoals Plant preservative mixture
        Still air box bouwen van een curver bak

        Murashige & skoog medium, of andere media van Ebay zijn vaak in de juiste verhoudingen en hoef je enkel te doseren in deminwater. Zo'n verpakking van 40 gram lijkt duur, maar het is goedkoper dan alles zelf samenstellen. Ik kan je morgen wel wat linkjes sturen met verkopers die ook orchidee-media verkopen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Nog wat tips die ik zelf had willen hebben voordat ik aan tissue culture en in vitro kweken begon:
          Investeer in een goede pipet. Die verdient zich dubbel en dwars terug.
          Parafilm? Fuck parafilm. Snijd een rol vershoudfolie in stukjes van 3cm. Het ademt voldoende.
          Watten zijn een no-go. Die zijn van organisch materiaal, en dat schimmelt als het vochtig wordt.
          Azarius heeft (onder paddo kweekbenodigdheden) geweldige 240ml plastic bakjes met filters. Die zijn autoclaaf-proof. Scheelt een boel T25 of T75 flessen, en veel geld.
          Actieve kool (gemalen Norit) kan handig zijn als er fenolische lekkages zijn (plantensappen lekken, dat hindert de groei)
          Bewaar je gereedschap nooit, maar dan ook nooit in de buurt van chloor of spiritus. Twee super goede ontsmettingsmiddelen, maar het vreet aan metaal.
          Maak je materiaal direct schoon na gebruik, agar koekt aan. Een goedkoop ultrasoonbadje (15 euro) is daarbij geen overbodige luxe, werkt ook fijn voor brillen trouwens (alleen deminwater gebruiken!).
          Een creme brulee brander (action, 1,5 euro) werkt net zo goed als een bunsenbrander, maar deze is portable!
          Badkamers en toiletten zijn de schoonste plaatsen om te werken. Tenzij je een still-air-box maakt. De lucht daarin kun je uit een flesje halen (computer cleaner spuitbus bevat geperste lucht die geen invloed op je planten heeft).
          99,9% pure agar kun je alleen krijgen bij een handjevol verkopers. Als je een soort zout/suikerkorrels ziet, gooi het weg.
          Veel materialen zijn hygroscoop, dat betekent dat ze vocht aantrekken. Laat daarom alles uit de koelkast eerst op kamertemperatuur komen, zodat het niet beslaat. Anders kan je medium zomaar met de helft verdund zijn zonder dat je het door hebt. Water weegt veel, en is niet altijd zichtbaar of voelbaar.
          Glaswerk is duurwerk. Ga voor PP5 plastic, dat kun je hergebruiken en het kan tegen een stootje.
          Reageerbuizen met medium verhitten staat gelijk aan kokend hete spuitgeisers. Doe het niet.
          Overbodig misschien: laat je autoclaaf afkoelen, voor tenminste 5 uur voordat je hem opent. Anders zullen je flessen/containers lucht gaan aantrekken met daarin sporen.

          NIET OVERBODIG: maak een labjournaal of een duidelijk notitieboek, investeer in labels en investeer tijd in goed coderen van die labels. Het gaat een keer gebeuren dat je iets geweldigs doet, en niet meer weet hoe het komt dat het zo geweldig is geworden. Echt. Geloof me. Die fout heb ik te vaak gemaakt.

          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Kijk anders eens op https://dephyte.com/
            Die zitten volgens mij in Duitsland. Zij gebruiken Gellan in plaats van Agar, in Gellan zitten iets minder storende metalen en andere stoffen die in Agar wel nog op microniveau zitten.
            Voor m'n media ga ik in ieder geval daar naartoe; ze hebben een uitgebreid scala voor allerlei doeleinden.

            Kijk ook of je ergens een flesje Plant preservative mixture of andere antibiotica kunt krijgen, anders is het thuis gewoon niet te doen zonder een echte flowkast. Die zijn wel zelf te bouwen, maar dat kost je rond de 200-400 euro. Dat vind ik zelf wat veel voor een hobby.
            Dus een still air box (of glove box) waarin ik de lucht vervang, en het gebruik van antibiotica in het medium, zijn vaak voldoende om de boel schoon te houden. Die box is niet meer dan een plastic curver bak van 60x40x40 die op de kop staat, met 2 gaten aan de zijkanten waar ik rubberen flappen overheen heb gedrapeerd. Kostte me 4 euro en een paar schoonmaakhandschoenen. Dag ervoor uitdampen met chloorwater, de dag zelf wassen met spiritus en dan kan ik mooi in een afgesloten ruimte werken.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X