Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Minigrowbox Vragen topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het Grote Minigrowbox Vragen topic

    Korting op 420shop
    Ik zie in veel verslagen vragen voorbij komen betreft de growbox zelf. Natuurlijk zijn we hier om elkaar te helpen maar zo raakt het overzicht wel kwijt en gaan die vragen keer op keer gesteld worden. Zo zit ik namelijk met een aantal vragen, maar wil ze in mijn eigen verslag niet stellen want het heeft niet met die kweek te maken.

    Ik ga dus zelf meteen maar aftrappen met een aantal vragen.

    - Hoe en waar sluit ik dat warmtematje aan? Heb nog geen idee of ik het uberhaupt ga gebruiken maar ik kan nergens een aansluiting vinden. Of sluit je dat op een externe bron aan?

    - Hoe is de licht dichtheid bij de inlaat? Als mijn kamer volkomen donker is en ik kijk goed zie ik een paarse gloed op de muur achter bij de inlaat, moet er wel geconcentreerd naar kijken maar het is er wel. Natuurlijk is dat led paneel 10x sterker dan het 6w spotje in mijn plafond maar zijn er mensen die tijdens de donkere bloeiperiode gewoon hun kamerlicht weleens aanzetten? Maw, is er lichtlek naar binnen?

    - Is er een uit switch op het display of schakel ik de kast gewoon uit door de stekker eruit te trekken?

    - Is er ergens een knop om de lamp geheel uit te zetten om bv foto te maken?

    Heb er nog meer maar eerst maar eens dit. Heb je zelf vragen kan je ze hier ook plaatsen.






    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    #2
    1 zit dat matje erbij, want anders externe bron.

    2 inlaat maken ze een doos of buis voor, misschien heeft de fabrikant een dingetje die je er in kan zetten.

    3 goeie vraag, als je geen knop ziet is de stekker je uit optie.

    4 waarom de lamp uitzetten, 5 minuten voor of na de lichtperiode kan je een foto nemen, zonder flits vanwege herma gevaar.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe normale daglicht lamp gebruiken Rietslang.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam
      1. Ja matje zit erbij. Ik weet dat amanderine hem gebruikt wellicht kan die het toelichten hier.

      2. De inlaat is lastig uit te leggen, het is gewoon beneden een open vak en dan iets hoger in een ander schot een ander vak. Als een soort lichtsluis. Echter is er naar buiten dus wel een hele kleine lek. Het ontwerp lijkt erop dat licht vanaf boven de box geen kans maakt de plant binnen te kunnen beinvloeden. Ik merk gewoon dat ik er persoonlijk veel rekening mee houdt niet teveel licht aan te doen. Dus vroeg me af of er hier iemand is die wellicht nooit rekening mee gehouden heeft en succesvolle ronde gehad heeft. Heb nu vaak alleen de tv aan zit soms echt in het donker!

      3. Naar mijn weten zit er niks op waarmee je de kast volledig uitschakelt alvorens je de stekker eruit trekt.. Zal er wel zo naar gemaakt zijn dan. Als het stroom uitvalt gebeurt er hetzelfde in principe.

      4. Leek mij een handig optie en ben benieuwd hoe andere dat doen. Ik ben er vaak niet op tijden van dat de lamp net aan of uit gaat. En van een of tweemaal per ronde 10sec lamp uit en een of twee fotos met flits schokt je plant vast niet zo erg. Dan lijkt mij 5 minuten van tevoren erger.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je hebt ongeveer 5 minuten speling en beter geen flits gebruiken!!

    #3
    Voor de prijs verwacht ik dat ie lichtdicht is.

    Je kan je telefoon er al filmend even inzetten met de lens op de luchtinlaat gericht, dan kast dicht. Daarna filmpje bekijken.

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ik ga dat over 2 weken zeker even doen. Alhoewel ik zelf twijfels heb of er licht naar binnen kan test ik het sowieso even dan weet ik en hier ook dat meteen zeker voor een volgende ronde. Vooral is dat voor mij zomer cruciaal want kan de woonkamer niet donker houden voor 12 uur.

    #4
    1 Matje had ik er niet bij zitten. Als je de diffuser er even afpakt zie je op het moederbord zeg maar alle aansluitingen zitten, maar verdraai je nek er niet bij tis klein en niet makkelijk of duidelijk te zien.
    2 Wat je zegt die paarse gloed kan ik beamen viel mij ook al op, maar ik pas niks aan in de donkerperiode. 09.30 tot 21.30 staat licht uit in de growbox, mijn zonen zitten met lamp aan in de gamehoek te gamen naast de growbox 😅

    3 Led verlichting kun je handmatig uitschakelen, ergens bij de lichtoptiew maar kan het nu niet checken.Ja stroom eraf dus stekker eruit. Voordeel is wel dat het kastje alle settings onthoudt dus halfuur stekker eruit dan blijft klok wel gewoon gelijk staan en ook de cyclus.

    4 Kastje openen is wit licht dan moet je toch wel een foto kunnen nemen? Meeste van mijn foto's zijn met wit licht (samsung s21)

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      1. Dat klopt daar heb ik mijn fan aangesloten. Echter is de aansluiting van het matje heel anders dat kan ik nergens vinden.

      2. Kijk! Dus jij hebt je donker periode overdag en doet er overdag niets aan om de kamer donker te houden... Dat is wat ik mij afvroeg.

      3. Ja dus uitzetten is stekker eruit.

      4. Klopt, echter zijn met buds fotos in het donker met flits het mooist. Nu moet ik elke keer op tijd zijn als de lamp uit gaat voor die ene foto. Zal eens beter kijken morgen naar het display maar in de beschrijving staat er niks over.

    #5
    Uiterst links van de deurzijde aan het het ledpaneel sluit je de heater aan

    IMG_8382.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Duidelijker kan niet baywatch babe.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      En als ik het goed zie zit er nog een aansluiting voor 24v met de benaming led. Interessant!

    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      Let wel, als je de heater onder de pot plaatst droogt die aanzienlijk sneller op.

    #6
    Had ik nog een vraag misschien voor de wetende, anders stuur ik fred in de loop der tijd wel een mailtje.

    heaterconn.jpg

    Waar is de volgende output voor dan LED 24V.

    Zou je hier nog een 24v led op aan kunnen sluiten wat schakelt met het licht? Dan zou dat best intressant zijn voor eventueel led bars of strips. Zit er al aan te denken een frame te maken die op de pot rand ligt die van onder ook gaat verlichten in de bloei. Als dat meteen op de voeding en lichtschakel van de growbox kan is dat mooi meegenomen. Als iemand idee heeft waar deze aansluiting voor dient hoor ik dat graag. Anders dacht ik iets te maken wat ik extern aansluit op het net en dan de kabel eruit via de inlaat.



    ​​​​​



    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Ben je er ondertussen al achter of er een extra les paneeltje aangesloten kan worden?

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Lekkergroeien,

      We kunnen er zeker van zijn dat het een 24v uitput betreft. De enige vraag die overblijft is dan of hij schakelt met het ledpaneel en dus uit gaat als de lampen uitgaan. Hier moet ik fred over informeren nog, enig andere manier om nu te testen zou zijn om het warmtematje erop aan te sluiten en kijken of die warm blijft als de lamp uit is (dus kijken of hij warm is voor de lamp aangaat). Denk dat ik maar gewoon even mail.
      Last edited by Heyz; 11 January 2023, 18:10.

    #7
    Ga zelf maar weer eens gierig gebruik maken van de kennis van mijn mede minibox growers,

    Ik ben bezig het tweede rondje in te stellen, kan ik tot mijn verbazing het licht cyclus niet instellen die ik wil.

    Had graag van 16:30 tot volgende dag 13:30 licht aan gehad, echter telt mijn klokje maar max tot 23:45 met licht uit.. Hoe zou je dat doen dan als je 24 uur draait? Ik kom eigenlijk altijd uit op 15min donker?

    Heb nu de klok van 02:45 tot 23:45 aan, omdat het moet, maar had liever de lamp uit gehad tussen 13:30 en 16:30. Maar dat gaat dus niet?

    Vind het niet heel erg op zich, maar vind het wel apart. Iemand dit ook meegemaakt? Of kunnen die tijden op jullie kastjes wel?

    Hoor het graag.

    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Ik heb er inderdaad ook eentje. Ik bedoel wat Rick ook zegt. Top kastje verder!

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Oh doen we dat zo 😬 helemaal perfect, ene kant wel logisch natuurlijk dat een dag van 00:00 tot 23:59 duurt en niet 24 uur aaneengesloten.

      Maargoed we kunnen zo het kastje dus omzetten bedankt.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Lees dit even na Babz dan word je er wellicht wijzer uit. Maar zoals ik hem nu ingesteld heb is de enige optie op de tijden die ik draai met lamp aan. Snachts dus.

    #8
    Doe ik ook zo, de vaste klok van m'n kastjes staan 3u voor de echte tijd.

    Comment


      #9
      Lekkergroeien
      Hier nog aanvulling erop, dit heb ik in mijn winkelmandje van onze ali zitten. Weet nog niet of ik warm white wil of paars, maar denk gewoon de paarse. Verbruikt 11w per meter dus dacht aan 4 meter wel genoeg te hebben, om op een framepje te maken wat op de pot ligt en naar boven schijnt. Heb je toch 44w meer en de fluf onderin word waarschijnlijk compacter. Dan zit je in totaal aan de +/- 105w.

      Screenshot_20230111_174517_AliExpress.jpg

      Screenshot_20230111_174511_AliExpress.jpg

      Of het allemaal kan, geen idee ben niet zo technisch. Weet in elk geval dat we dan nog een mannetjes jack nodig hebben maar welke maat weet ik niet, heb het warmtematje wel liggen maar er staat op de jack plug geen maat of iets en nameten kom ik er ook niet precies op uit..

      3.5x1.35mm:
      Screenshot_20230111_174528_AliExpress.jpg
      (ter voorbeeld, bedoel het mannetje ervan dus de bovenste)


      Of deze?
      Screenshot_20230111_174537_AliExpress.jpg
      De 5.5x2.1mm jack man?

      Voor het geld kan ik net zogoed van allebij een bestellen daarvoor hoef je het niet te laten....

      Maar ga wel echt even fred mailen om te vragen of die output schakelt op het licht en of dit mogelijk is wat ik wil.

      Verder mocht dit allemaal niet gaan wil ik alsnog wat fabriceren maar dan op externe bron. Heb nog een slimme verlengsnoer met app en timer dus dat is niet zo moeilijk maar leuk zo zijn als het intern met het kastje kan.

      Zou niet weten waarom er anders led bij staat.

      Zou toch leuk zijn het kastje wat "op te voeren" naar zijn volle potentie
      Last edited by Heyz; 11 January 2023, 17:18.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Zou je dit wel doen? Lijkt mij persoonlijk best zonde van het geld, kan je beter een kleine growbar in elkaar prutsen of kopen. Dit is meer decoratief toch?

        fsmidt bouwt mooie lampjes misschien wil hij wel een tutorial maken zodat je een mini growbar kan maken waarmee je ook nog kan voorgroeien met een lager vermogen, scheelt toch je zal wel een externe voeding nodig hebben denk ik (of die Aux poort moet potenties hebben)

        Jammer dat dat ding te prijzig is om eens te kopen om mee te kloten, want ik ben echt benieuwd wat er voor chipsetje opzit, heeft ie trouwens wifi? of bluetooth?

      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Kijk dat gaat ergens naartoe! Heb zelf ook het idee dat licht van onder wel meerwaarde gaat hebben.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        @KritischeMassa,

        Zoals RickTerboeg aangeeft, vervalt de garantie bij het aansluiten van iets dergelijks. Dus wat dat betreft is het leuk om naar te kijken als er anderhalf jaar verder zijn. Extern zou je iets kunnen aansluiten. Decoratief.. Nee het is wel de bedoeling beneden in het ook wat meer in te dikken met wat extra lumens. De strips leveren gemiddeld tussen de 400 a 600lm per meter. Je hebt ook de led bars, maar die komen of in 28cm of in 50. En dat is net de klein of te groot maar die zijn wel feller.

        Verder ik ben zelf echt a technisch. Kan de aan en uit knop van me tv vinden en verder houdt het op dus vraag mij niet kilowatts ampere en voltages want ik weet het niet haha.

      #10
      Die van het warmte matje ziet eruit als de 3.5x1.35mm

      20230111_192654.jpg

      Overigens denk ik dat ze van minigrowbox er niet zo happig op zijn dingen aan te sluiten die niet afkomstig van hun zijn, althans ik bladerde even door de handleiding en het staat meerdere keren aangegeven.

      Wellicht dan voor het gemak gewoon extern iets aansluiten. Ga er even mijn hoofd over breken, want zag ook al dat het warmtematje wat je aansluit max 20watt mag zijn, zal allemaal met de voeding te maken hebben waarschijnlijk. Denk dat het extern gaat worden. Blijf ik me alsnog ernstig afvragen waar die output voor is dan.

      Toch maar mailen 😬🤣
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Weet je hoeveel Ampere die uitgang is? Want volgens mij is het gewoon een Auxiliary (staat er ook naast ) poort die in principe gewoon een bepaald vermogen kan leveren. Je zou hem eens door moeten meten, maar wanneer het vermogen van de Aux hoger is dan het vermogen van het matje zou het goed moeten gaan.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        RickTerboeg, verveling slaat in, wil wat doen! Denk ach beneden kan er nog wel wat bij, je houdt toch altijd ruimte over van de pot tot de eerste topjes. En zelfs nu met wat kleine plantje is de onderkant veel luchtiger terwijl de hoofdtoppen ook zo laag kwamen.

        Dusja altijd leuk bezig te zijn toch haha. Maar de garantie vervalt inderdaad, en je wilt geen problemen in de electriciteit veroorzaken. Heb er geen verstand van ook dus ik houdt me er verder ook van buiten. Althans, die poort dan. 

        @KritischeMassa​​​​​​, ja, nou ja in de handleiding staat ook dat het matje max 20w mag zijn. Dus dan zal het inderdaad vermogen wel iets hoger daarvan liggen. Of wat jij zegt in elk geval. Maar voor garantie beperkingen doe ik er maar nog niets mee.

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Denk dat met de mat en de extra led, je voeding het niet meer trekt. Deze kan max 90w aan. Sws denk ik niet dat je was aan de Ome Ali leds hebt, omdat deze geen full spectrum zijn, maar gewoon RGB leds voor een kleurtje.

        Had je al de mail gestuurd?

      #11
      Ik schakel morgen over op bloei, nou zette ik de bloeistand dus even aan terwijl ik het hokje open had met de led op de paarse stand en toen sprongen er ineens meer lampen aan en werd het veel feller.

      Toen schoot er ineens een herinnering naar binnen dat toen ik het hokje ophaalde hij mij liet zien en voor mij instelde dat alle lampen aan zouden staan ook tijdens groei, echter heb ik thuis natuurlijk weer alles gereset zonder besef.

      Het is dus zo dat het hokje hoogswaarschijnlijk standaard na de reset functie bepaalde leds uitlaat, of ze iets gedimd zijn tijdens groei. Ik zie niet echt led erbij komen, eerder dat het een stuk feller word en direct pijn voor je ogen.

      Maargoed hele punt van dit verhaal, ik heb tot nog toe op enkel het groei led gegroeid maar bij verkoop werd mij gezegd dat het gewoon verstandig was alles aan te zetten.

      Hij gaat morgen dus weer over op full blast bloeimodus zal eens kijken wat er nou precies aan led bijschakelt of van dim af gaat.

      Zet hem volgende ronde gewoon direct in bloeimodus maar dan gewoon op 18 of 20 licht even kijken wat het doet.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Dat is wel apart.. je zou handmatig de leds kunnen aanpassen, dat is wat ik weet. Ik zelf gebruik ook altijd alleen de bloei stand eerlijk gezegd (auto flowers vanaf begin 18/6).

        Het kan zijn dat de groei fase meer blauw licht heeft als standaard instelling natuurlijk.

      #12
      Ik zie af en toe de vraag voorbijkomen wat betreft die extra led aansluiting.

      Zie dat zo:

      je hebt x wattage beschikbaar van je voedings adapter.

      Je verbruikt y wattage met alles wat in je growbox zit.

      je houdt z wattage over voor op die aansluiting.

      Dus laten we zeggen dat je 20watt overhoudt, kun je een ledpaneel aansluiten van 24vdc / 0.83A.
      Dus dat hoeft niet perse mgb merk te zijn ofzo, zolang je een paneeltje hebt of gemaakt hebt met de juiste aansluiting dan kun je het aansluiten.

      Stel je hebt een 24v paneel wat 5a trekt, tja dan zullen ze niet heel fel branden.



      Misschien heldert dat t één en ander op.


      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ik kan je niks vertellen wat betreft het warmtematje verder, heb hem hier liggen maar niet gebruikt ook niet in de winter. Het zal vast voorde hebben maar voor mij overbodig. Het enige wat fred de verkoper ervan mij vertelde dat 20 watt prima was en 24 niet nodig. Lijkt mij niet dat bij gebruik van het matje de lampen dimmen, amanderine gebruikt het matje en die ervaart dat lijkt mij niet.

        Ik ga me er toch eens in verdiepen om me zelf 4 langwerpige ledpaneeltjes te fabriceren met de juiste leds om als een vierkant van onder te beschijnen. Voor mij is het geen enkel probleem om het desnoods met extern voedingspunt te werken. Het probleem is nu dat er weinig is wat past. En datgene wat past zal niet veel uithalen.

        Zie er zelf veel potentie in om van onder te beschijnen in de mgb. Je wilt er toch het maximale uithalen nu je toch zo'n ding hebt. Je auto was je ook niet half als je door de wasstraat gaat 😅😉

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Wat ik bedoel is dat je warmtemat toch door wen thermostaat geregeld word, als je dan een lamp aansluit op de warmtemat aansluiting dan gaat je lamp uit als de temp bereikt zou zijn.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ketelhuis je kan de temp instellen naar wens dus daar kom je wel onderuit.

      #13
      Heeft iemand al eens geprobeerd zonder het diffuser paneel? Het zal zijn nut hebben, maar je verliest denk ik ook wat licht voor de plant.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ben misschien ook wel wat humeurig als de mgb ter sprake komt. 2x geprobeerd, en 2x het kweekje mislukt. 1e x best hele mooie plant, maar toprot. In paar dagen tijd Bam! alles weg. De ervaren rotten hier hebben me verteld wat ik in ieder geval fout deed toen. 2e x had ik 2 plantjes gezet, en die groeiden veel te hoog, ook m'n eigen schuld. Maar wat je zegt dat deze lamp het in 50x50 ook zou doen, dan denk ik dat een lamp van 40w het ook in de 38x38 van de mgb zou kunnen met hetzelfde resultaat. Enfin, ben nu de 3e poging aan het wagen. Tot nog gaat het goed😃🪴

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Snuitje, ik meende je al eens voorbij te hebben zien komen met wat fotos in een ander topic of was jij dat niet.

        Misschien verstandig ook gewoon een verslag aan te maken, dan kunnen we eens meekijken wat er dan zoal fout zou gaan. Om eerlijk te zijn zou mijne na 2 mislukte pogingen toch echt de deur uitgaan, maar snap ook wel dat dat niet zo makkelijk is want je ziet wel dat het wel kan.

        Ben wel van mening je moet wat groene vingers en groen gevoel voor hebben, dat kweken. Mislukken zit in een klein hoekje.

        Ja nooit zo bekeken van die 40 watt vergelijking haha. Helemaal gelijk.
        Last edited by Heyz; 5 March 2023, 23:03.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Het moet hier allemaal ergens staan. De 1e met die toprot ken ik zo snel niet vinden. Dezen wel.

        2e poging

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...91#post1763991

        3e, huidige

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...14#post1791314

      #14
      Nu dit topic toch even de aandacht heeft, zouden enkele van jullie die een growbox bezitten mij kunnen vertellen wat de temp is van jullie led als de box al enige tijd dicht gezeten heeft?

      Ik lees hier een 41.1 als hoogst en dat is bij een kamertemp van 18.5 graden.

      Heb dit nooit bijgegouden toen ik de box nog niet in de kast stond dus weet niet of het hoog is. Maar volgens het instructie boekje begint de fan pas extra af te zuigen zodra de led tussen de 50 en 60 graden word dus dan zit ik in die kast wel safe met 41 graden toch? Omgevingstemp in de box is in elk geval niet overdreven hoog rond de 23.

      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Snuitje, nooit overna gedacht ja. Gelukkig is er nog support, al zou het heel handig zijn als er een klein support forumpje komt op minigrowbox site zelf. Nu is het vaak gissen en om fred te mailen voor het minste geringste is ook zo wat.

        Mocht het display ermee op houden dan mag je hopen dat ie op groeien stond, al denk ik dat al die onderdelen wel te vinden zijn mocht je het echt nog willen repareren.

        Voor alsnog zitten we hier nu zeker met 10 mgb gebruikers waarvan er twee leden zelfs meerdere hebben en ze werken allemaal nog feilloos. Ook heb je 2 jaar garantie dus mocht er wat stuk gaan het liefst binnen die periode.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Het is in principe natuurlijk niet meer dan de leds en fans van de juiste spanning te voorzien. Die componenten blijven hun waarde wel behouden. Zo'n touch screen zal ook nog wel jaren meegaan.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Snuitje, wat ik zo apart vind is dat er nog helemaal geen andere modellen verkrijgbaar zijn. Ik heb de mgb afgehaald in baarn en er stonden daar in de loods enkele prototypes. Niet alleen de twee modellen die ze nu aanbieden. Er stond een minigrowbox die dubbel zo breed was en nog minstens 2 andere waar hij mee aan het werk was.

        Denk dat het een bedrijfje voor erbij is en dat er altijd wel vraag naar blijft en dus ook niet zomaar opdoekt.

        Ik ben ook erg blij met het stealth effect zowel visueel als geluid.

      #15
      Ik heb vandaag met de lux meter app en gewoon ingebouwde telefoonsensor het verschil met en zonder difuser gemeten en heb even 2 uurtjes zonder difuser gedraaid.

      Het eerste wat opvalt tijdens de metingen al is dat de grond voor de minigrowbox, daar waar je staat dus van paars/roze naar groen blauw rood veranderd zodra je het difuser eraf hebt. Het licht word letterlijk apart per kleur door de lege gaten in het bladerdek naar de grond gestraald. Het lijkt net alsof je zo'n goedkoop rond discolampbal aan hebt staan. Daar is de difuser ook voor, het verspreiden van het licht natuurlijk.

      Maar de vraag is wat houdt het tegen

      De lux app verteld ons dat waar dan ook in de box, het verschil in lux rond de 1300 a 1500 is met of zonder dif. Dit is om en nabij 8% verschil. Zou je 60 gram draaien zou je dan eventueel zonder dif dan 65 moeten halen ter voorbeeld? Persoonlijk denk ik niet want het licht is niet overal in de juiste uitstraling. En wil je dat voor eventueel 5 gram extra?

      Verder heb ik hem 2 uurtjes zonder dif gedraaid en hoewel je led paneel net 1.5 graad zakt qua temp, stijgt de temp aan het toppendek met ruim 3.

      Ik kom dan tot de conclusie, beter met. Heb je last van hevige kou is wellicht draaien zonder dif een optie.

      Edit: beide testen van screenshot zijn trouwens in het midden en op 15cm hoogte van de difuser af, met dif 22957 en zonder 24244. Dat is een minimaal verschil en verwaarloosbaar naar mijn idee.

      Screenshot_20230307_182617_Lux Light Meter.jpg

      Screenshot_20230307_182651_Lux Light Meter.jpg
      Last edited by Heyz; 7 March 2023, 17:58.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de test!

      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Leuke test inderdaad!
    Bezig...
    X