Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Minigrowbox Vragen topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Nog even op Corleone1933's reactie die met deze optie kwam

    https://acinfinity.com/hydroponics-g...m301h-11-inch/
    StorePhoto6__98683.jpg

    Als de prijs toch eens 30 dollar lager had gelegen lag hij al in de winkelmand, ik bedoel in de winkelmand ligt hij maar dan was hij al onderweg.

    Het is wel weer een investering en heb de eerste nog niet terug.. Maar dit is tot dusver de best mogelijke out of the box optie.

    KritischeMassa kwam ook nog met een leuke, een marshydro erin bouwen. Hoeveel watt levert zoiets 100? 150? Anyway, heel tof project als je buiten je garantie valt, je minibox dik terugverdiend hebt en je led scheid ermee uit. Dat kastje dat gaat nog wel jaren mee dus vroeg of laat gaan we zulke praktijken wel zien 😁

    Ik wacht er nog even mee, maar denk niet dat deze set snel in de aanbieding komt of ergens anders aangeboden word. Ik vind die complete tent sets van AC ook heel tof, maar niks van AC is hier in nederland te verkrijgen tot dusver.

    Volgende ronde wil ik wel echt bij gaan schijnen en deze staat tot nog toe op nr1.
    ​​​​​​
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Dit is het wel hè!

    #17
    Hallo iedereen, heb een week geleden de minigrow duo case aangeschaft (was nog niet in verkoop is een showroommodel). Alleen ben ik er nog niet goed uit hoe alles nu juist te regelen valt..
    heb de zaadjes laten ontkiemen tussen keukenpapier en daarna verpot in 2 potten van 11L wanneer er een wortel zichtbaar was van een cm. Daarna heb ik deze in de minigrow gezet en gekeken wat die zou doen, wat mij direct opviel is dat de luchtvochtigheid veel te laag bleef en ben dan maar beginnen prullen met de fans. Zonder resultaat dan heb ik er maar een kleine luchtvochtiger via de achterkant ingestoken om de luchtvochtigheid hoger te kunnen houden hiervoor was de LV rond de 40% erna iets rond de 55% maar het lukt maar niet om deze nog hoger te krijgen, de temperatuur wordt gecontroleerd door de fans in de kast vermoed ik?

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ik let in de ontkiem en groei fase niet eens op lv, wat ik wel weet dat het hier nooit hoger dan 60 geweest is in het hokje en gaat prima.

      Fotos graag van je duo hokje, waarschijnlijk heb ik hem wel zien staan maar kan het niet meer voor me halen, heb het er weleens over gehad hier dat ik meer modellen gezien had.

      Wil je je lv hoger hebben zet een groot glas vol gevuld met keukenpapier en met de helft water erin in je box. Scheelt toch wat procent.
      Last edited by Heyz; 21 March 2023, 09:19.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      zou je foto's kunnen plaatsen van die duo case, ben wel benieuwd

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Is het nog gelukt met je dualcase?

      Ben wel benieuwd 😜

    #18
    https://link.marktplaats.nl/m1972806...ontent=app_ios


    dit is een legend advertentie! Mini growbox te koop met vele extra’s! Ik denk dat justitie ook wel interesse heeft 🙈

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Alsof de goden @Rreppellsteeltjam, aangehoord hebben, in friesland! Beter kan niet...

    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Ja en nog 20 Gram erbij hè!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ehm, hork zit in vriesland.

    #19
    Kan iemand mij helpen met de tijd instelling

    Ik krijg het maar niet voor elkaar om de lamp smorgens om 06:00 uit de doen en weer aan om 10:00 smorgens.

    Heb echt alle tijdopties al wel ingevoerd, tijd 12 uur vooruit gezet noem maar op.

    Er was toch een truucje voor?

    Als iemand mij zou kunnen helpen graag.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #20
      Iemand enig idee over mijn vorige post?????? Word er helemaal naar van ik krijg het maar niet voor elkaar maar ik weet dat het moet lukken maar hoe was het ook alweer??????????
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heyz Nu snap ik het nog niet helemaal.
        Moet ik de tijd op het kastje aanpassen of kan ik 'm gewoon op 22:00 uit tot 10:00 zetten?

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Babz kan gewoon zoals je aangeeft. Lamp aan om 10 uit om 22. Je moet pas de lamp tijd anders instellen als je de huidige actuele tijd veranderd. En dat is met jou lamp instelling niet nodig.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heyz Ik bedacht me gisteren avond laat pas dat ik natuurlijk ook gewoon zelf even kan kijken op m'n kastje.
        Maar super bedankt man, toch wel prettig dat er meerdere mensen hier zijn met de mini grow.

      #21
      Babz lampen staan nog uit ik wilde het zo instellen zoals ik hierboven aangaf, tussen 6 smorgens tot 10 a 11 smorgens de lamp uit. Maar dat is niet mogelijk als de tijd hetzelfde ingesteld blijft. En hoe exact dan wel weet ik ook niet

      Het is me nu met andere tijden gelukt.
      20230915_180644.jpg
      Actuele tijd 12 uur terug.

      20230915_180652.jpg
      Lampen zo ingesteld.

      Zorgt voor, kwart over 7 smorgens lamp uit en kwart over 12 smiddags lamp aan. (wat je normaal niet zo in kunt stellen als je tijd normaal staat.)
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Dus jouw uit tijd 6 uur ''s ochtends , is de 23:00 op het kastje. Je lamp aan tijd is dan dus 4:00 op t kastje. De tijd en datum kan je zelf aanpassen, als het 7 in de ochtend is, is het 00:00 op het kastje

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Bitterbal volgens mij heb jij de oplossing voor mij hier 🙂 ben nu niet thuis maar zodra ik er ben zal ik hem eens zo instellen. Klinkt logisch en onlogisch, wat dit betreft ben ik schijnbaar zo iq loos als maar zijn kan 🤣

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Kleine disclaimer : ik had gister avond behoorlijk lopen vapen, maar t klinkt vandaag gelukkig nog steeds logisch 😅

        Zo maar weer even m'n PAX er bij pakken 😋

      #22
      Heyz

      Lang niet geweest op het forum. Ook de 1e keer dat ik een verslag niet heb afgemaakt wegens tijdgebrek en geen zin. Waarvoor mijn excuses.

      Je hebt het wel heel ingewikkeld gemaakt wat de tijden betreft. Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen hoe je dat moet instellen.

      Stel je tijd handmatig in exact 12 uur later of vroeger dan het op dat moment is.
      Dus 12.36 uur maak je van 00.36 uur.

      20230916_123557.jpg

      Je wilt dus 5 donkere uren hebben begrijp ik?
      Lamp aan stel je deze tijd in 00.15 uur.
      lamp uit stel je deze tijd in 19.15 uur.

      in de werkelijkheid draai je dan dus van 12.15 uur tot 07.15 uur met de lamp aan en van 7.16 uur tot 12.14 uur is je lamp dan uit.

      Op die manier is het veel makkelijker rekenen, want als het in werkelijkheid 14.00 uur is weer je dat het kastje op 02.00 uur staat.

      Dit zal toch begrijpelijk moeten zijn👌

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Klopt helemaal en dat werkt!

        Maar zoals enkele posts terug te lezen is zou ik graag de lamp uit willen tussen 6 uur smorgens en 10 a 11 uur smorgens. Dat betekent dat met 12 uur tijdverschil je lamp aan zou moeten om 22:00 of 23:00. Met gevolg dat je de lamp enkel nog uit in kan stellen op 23:15, 23:30 en 23:45. Want de uit tijd kun je niet instellen voor de aan tijd.

        Daarom werd ik er niet goed van. Volgens mij heeft bitterbal het juist alhoewel ik er niet veel logischer van word denk ik dat het op die manier gaat werken. Ben zo thuis dan zal ik het nagaan.

        Leuk dat je weer terug bent btw. Gewoon een wekelijks updateje toch. Voor mij is het meer een uitlaatklep zodat ik het in real life aan niemand hoef te vertellen haha.

      #23
      Het is gelukt, wat Bitterbal aangaf heeft gewerkt. De huidige tijd staat 7 uur terug op actuele tijd.

      En dan staat ze op 03:45 lamp aan en 22:45 lamp uit. Dat resulteert in kwart voor 6 smorgens gaat de lamp uit en om kwart voor 11 smorgens gaat hij weer aan.

      Thanks kerel 🫡

      Snap er echt werkelijk zelf niks van maar het is de enige mogelijkheid haha.
      Last edited by Heyz; 16 September 2023, 16:07.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Hahaha nice 👍🏻

        Zo zie je maar dat als je stoned bent er best wel eens goeie ideeën naar boven komen (pakt vape en haalt nog even diep in) 😋

      #24
      Ik heb een vraag wat betreft licht en voeding wanneer er overgeschakeld word naar 12/12.

      De plantjes groeien enorm wanneer je overgaat op 12/12, en nu heb ik gelezen dat je de eerste week ongeveer nog gewoon groeivoeding kan geven en het licht op de groei stand kan laten staan.
      En wanneer je pas echte bloei ziet je pas overgaat op bloeivoeding en bloei licht.

      Wat is jullie ervaring? 👀

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heyz Maar waarom zit er dan een groei en een bloei stand op de Mgb als het toch dezelfde lichtsterkte is?

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Zoals ik al zei; er zit qua licht, wattage geen verschil in bloei of groei stand. Dat is enkel zodat hij over gaat op een ander lichttijd schema zoals je zelf instelt naar wens.

        Zet hem maar eens in bloeistand, zie je wat veranderen? Nope, omdat alle leds altijd aan staan in zowel groei als bloeistand. Namelijk: full spectrum.

        Een buiten plant die in september oktober afbloeit heeft in de groei sterkere zon als in de bloei en ook die doen het.

        Je mgb verbruikt in de groei hetzelfde wattage als in de bloei. Of je moet leds handmatig uitzetten in de groei maar dan heb je ook geen full spectrum meer. Daarom adviseert fred om alle leds te gebruiken in zowel groei als bloei, en stelt hem ook zo in "fabrieks" af.
        Last edited by Heyz; 25 September 2023, 16:07.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heyz Ik ben niet van plan om met het licht te gaan klooien of wat dan ook, ik vind het juist zo fijn dat het letterlijk plug&play is.

      #25
      Overigens is fred wel met een update bezig aan de software, en dat is de mogelijkheid tot dimmen van de leds. Hij heeft al een test kastje draaien in zijn showroom die dat heeft maar dat is nog niet publiekelijk. De leds zouden ook gaan dimmen als het kastje boven een bepaalde temperatuur uitkomt.

      Maar weet niet of ik dat hier uberhaupt mocht zeggen want, misschien komt die optie nooit uit. (En dan zul je wel de software moeten updaten via ik denk usb oid maar dat weet fred wel.)

      Zou er zelf alleen nooit gebruik van maken, die 65 watt hoef je in de groei echt niet op te besparen (gooi zelfs mijn statiegeld blikjes weg, dus waarom bijvoorbeeld 20 watt besparen voor die 4 a 5 weken..... auto starten kost meer dan die blikjes opbrengen en ik zit niet met die plakzooi..)

      Voor de cheapskates, ga je gang ik vind hem perfect werken zoals hij is.
      Last edited by Heyz; 25 September 2023, 16:34.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


        #26
        Mogge. Het wordt koud op zolder! Ik ben op zoek naar een heater matje voor de MGB '21. Volgens Fred zouden ze waarschijnlijk binnenkort weer binnenkomen. Maar omdat het toch wel redelijk afkoelt wil ik kijken of ik het elders kan bestellen.
        Heeft er iemand een heater matje voor de MGB '21? Kun je dan eventueel wat foto's posten van het matje, evt type nummer en aansluiting?
        Alvast bedankt!

        Comment


        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          >Maar dan moet je wel een mat en fan van mgb kopen en niet extern los want dan is de aansluiting anders.
          Yep, daarom vroeg ik ook om foto's van het matje, type nummer en aansluiting, om dat te voorkomen.
          Maar anyways, ik hou de temp in de gaten. Bedankt voor de info.

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Ik heb er geen foto van maar weet dat amanderine ze wel gebruikt heeft en volgens mij zijn er nog enkele leden die een matje bezitten, als ik me niet vergis RickTerboeg en Bitterbal ook wellicht helpen ze je aan een foto.

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ik heb niet zo'n matje.
          Teveel gedoe, zie de meerwaarde er niet van in, wel van het extra fannetje.

          MGB verplaatsen naar warmere ruimte geen optie? Ik heb ook al eens met 10c gekweekt ging prima, mooi paars blad toen destijds

        #27
        Hallo,
        mijn plant staat 3 weken effectief in bloei en heeft stikstof tekort door te weinig groeivoeding gegeven te hebben na de omschakeling naar 12/12.
        kan ik de EC waarde gewoon switchen naar groei voor een periode of hoe vang ik dit probleem best op?
        alvast bedankt voor de hulp!
        grts

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Foootooos.

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Kunt nog groei voeding geven tot er echt toppen aan komen, in de bloei groeit de plant nog even door. En anders helft groei helft bloei voeding geven tot de gewenste EC.

        #28
        Voor de geïnteresseerden, de heater pad is weer op voorraad: https://minigrowbox.com/shop/heaterpad/

        Als dit niet mag, haal het bericht dan maar weg hoor. Ik verder geen relatie met minigrowbox.

        Comment


          #29
          Beste mensen vraagje,

          Ik heb een dametje van 3 dagen oud in m'n Mgb en heb haar op 18/6 staan nu.
          Dat heb ik ook bij m'n oudere dame in m'n andere Mgb gedaan tijdens de groei, heb haar na 29 dagen op 12/12 gezet.
          Ik wil het liefst bij mijn jongere dametje eerder om kunnen gaan naar 12/12.
          Zal het veel verschil maken als ik het licht nu op 20/4 zet?
          Ik snap dat je geen vaste groei periode kan aanhouden voor elk plantje, maar zou dit het ietwat inkorten?

          Alvast dank!

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Babz je zou het dan wel wat kunnen verhogen hoor in het vervolg mocht je dat in de gaten krijgen.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Nou weet je, als ze verder gewoon lekker groeit, wat ze ongetwijfeld gaat doen, dan vind ik dat beetje strek niet zo erg. (ik moet haar sws nog verpotten, dus kan haar altijd wat dieper ingraven)
            Want m'n vorige plantje groeide laag bij de grond en hele korte internodes, maakte lst lastig, dus misschien is een beetje lengte juist wel prettig.

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Gewoon doen 22 / 2 kan je qua stroom de kop niet kosten

          #30
          Voor hobbykweken hier de foto van de aansluiting aan de achterzijde van het display. De zwarte kabel is de fan.

          IMG-20231119-WA0000.jpg
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Oops, het staat op de vorige pagina foto en al..

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Klopt Babz die andere is een 24v aansluiting om verlichting op aan te sluiten. Echter heb ik hierover weleens contact gehad met fred en als je dat zou willen moet je volgens mij een grotere voeding plaatsen want origineel is 90watt dat zou betekenen dat je maar rond de 20w er aan kan hangen en als je dan ook nog gebruik maakt van een extra fan of warmtemat kom je helemaal niet meer uit.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Ja precies, voor mij persoonlijk wil ik alleen een extra fan kunnen aansluiten wanneer nodig en that's it.
            M'n kastjes staan in een kleine ruimte waarvan de temp vrij constant is, dus ik hoop geen andere extra's nodig te hebben.
        Bezig...
        X