Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Compacte toppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Compacte toppen

Korting op 420shop
    Dames mijne heren,

Ik had m al eerder een keer gevraagd maar nu als eigen threadje: zie bijgaand een foto van de RS-11 van eek kweker uit het experiment. De compactheid, of beter in Engels, de density van de toppen. Hoe lukt iemand dat. Heb een keer wat pk 13/14 erbij gedaan, maar dat was onvoldoende.

Is het gewoonweg niet haalbaar voor een amateur om dit te maken?

ben erg benieuwd naar jullie gedachten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Ten eerste genetica, een goeie ledlamp en die lamp er niet verder van af dan nodig. Voor elke fase is er een optimale lichtintensiteit die je kunt meten met een app zoals photone.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Ik twijfel ook wel of dat uberhaupt gaat lukken met auto's? Heb nog niet veel autos gezet maar nooit echt dikke toppen gehad, wel met foto's.. In mijn tentje zijn de toppen doorgaans een stuk dikker dan in mijn MGB.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Voeding telt ook mee, je hebt boosters die de toppen mooi compact krijgen bij fem en foto, dus waarom niet bij autos.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Nou ja, met mijn gelimiteerde ervaring merkte ik dunnere toppen met veel meer pistols met auto's. En minder geur/smaak. Maar dat kan uiteraard ook aan m'n soortjes hebben gelegen

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Kan wel met autoflowers maar omdat ze meer licht krijgen moet je rond de 700 umol/m2 gaan zitten en de juiste lamp/temperatuur. En over het algemeen zijn autoflowers iets minder compact als foto.

Als ik een mgb had, had ik er een andere lamp ingehangen op 40w. Meer opbrengst en betere kwaliteit wiet.

Genetica is de belangrijkste factor: Doet een plant aan calyx-in-calyx, foxtailing, hoe groot is de internode-afstand in de bloem, enzovoorts.
      Op de tweede plaats komt lichtdruk: veel lichtdruk zorgt voor compacte groei, lage lichtdruk zorgt voor strek.
      Op de derde plaats komt temperatuur: warmte zorgt voor strekking, lagere temperaturen zorgen voor compactheid.
      Op de vierde plaats komt voeding: P en K staan er om bekend dat ze ZADEN zwaarder laten zijn, maar niet per definitie de toppen (zaadloos!). Een hogere hoeveelheid mineralen en metalen kan de rek inperken, dus hogere cal/mag e.d. zorgt voor compactere groei, maar ook voor allerlei andere problematiek.
      Op de gedeelde vierde plaats komt tijd: Hoe langer je bloei duurt, hoe beter de opvulling van lege plekken kan worden. Als je planten ruime tijd laat doorbloeien, kan er calyx-in-calyx en foxtailing ontstaan wat je niet zou opmerken als je op de afgesproken '10 weken bloei' al oogst. Ik heb dit jaar semi-AF toppen gehad in de buitentuin die beter gevuld zijn dan de gemiddelde coffeeshopwiet. De bloeitijd was wel wat langer dan 8 weken en ik heb pas geoogst toen ik zag dat de bloei stil begon te staan. Als ik simpelweg op de bloeiharen/pistils en de trichomen had gelet, dan had ik de helft minder opbrengst gehad.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
      X