Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

warm genoeg tl buiten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    warm genoeg tl buiten ?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Een vraagje, zal een 2x75 watt tneon genoeg warmte geven in de winter? Het hokje(1.50x1x180) staat in de schuur daar is het -4 als het buiten -10 is. Er zal een kleine koolstof filter inkomen als uitlaat.

    Zo nee, is er een goedkope manier om het warm te houden?

    Mvg,
    Ijzerehenk

    #2
    Re: warm genoeg tl buiten ?

    Hout stoken
    sigpic

    Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

    Comment


      #3
      Re: warm genoeg tl buiten ?

      100w hps .. zorg voor twee hokjes in de schuur (elk 100w) en zorg dat de ene de andere opwarmt dus de ene 12/12 overdag licht/de andere 12/12 snachts licht en uit en inlaten vice versa .. de uitlaat van de ene is de inlaat van de andere en de ene inlaat is gekoppeld aan de uitlaat van de tweede .. enkel zorgen dat om het uur de lucht wordt ververst door actieve extra inlaat .. veel knutselplezier

      Comment


        #4
        Re: warm genoeg tl buiten ?





        of heel goed isoleren....


        succes
        __________________________________________________ ______________

        When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


        sigpic

        Comment


          #5
          Re: warm genoeg tl buiten ?

          Thanks voor de hulp mannen.

          Hout stoken kan helaas niet hier. Hps vertrouw ik niet echt in de schuur, het is nogal vochtig daar en dan ook nog zelf gaan solderen is vragen om problemen ben niet zo'n electroman :p

          Denk dat ik het goed ga isoleren met rockwool en dan maar een klein pc fannetje als inlaat. Hopen dat die 150 watt totaal tneon het warm kan houden

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: warm genoeg tl buiten ?

            Of hopen op veel zon en tropische temperaturen...... al lijkt het weerbericht niet zo gunstig op moment, maar -10 zal het niet meer gaan worden hoop ik ......

            Comment


              #7
              Re: warm genoeg tl buiten ?

              In de zomer kweek ik ook gewoon buiten maar zou in de winter ook graag mijn hobby willen voortzetten en dan is het wel -10 of kouder :p

              Comment


                #8
                Re: warm genoeg tl buiten ?

                Het probleem zal 'm zitten in de donkere periode. Wanneer je lamp dus niet aanstaat. Dan zal de temperatuur snel dalen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: warm genoeg tl buiten ?

                  Ik zet een petroleumkachel (laserkachel type zibro camino) Slaat slechts aan als de ingestelde minimum-temperatuur word bereikt, en 2 graden hoger slaat hij terug af. Gans de winter gebruikt, en het verbruik viel echt mee.

                  Comment


                    #10
                    Re: warm genoeg tl buiten ?

                    Het probleem zal idd in de donkere periode liggen. Zo'n kachel is me iets te prijzig. Ik denk dat er geen goedkope oplossing voor is. Dan maar gewoon in de zomer guarilla blijven kweken.

                    Bedankt voor de moeite heren.

                    Greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: warm genoeg tl buiten ?

                      Je kan ook een warmtematje onder je potten leggen. Als de pot warm blijft, heeft het plantje geen moeite met lagere temperaturen.

                      Comment


                        #12
                        Re: warm genoeg tl buiten ?

                        Ik denk dat de bladeren -10 anders niet heel prettig gaan vinden francisp.
                        sigpic

                        Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

                        Comment


                          #13
                          Re: warm genoeg tl buiten ?

                          Ik denk niet dat een warmte matje voldoende is om de pot boven de 15 graden te houden wanneer de omgeving erom heen onder de 0 graden is of heb ik het fout?

                          Comment


                            #14
                            Re: warm genoeg tl buiten ?

                            Als de tent genoeg geisoleerd is wel. En de ventilator op het minimum laten draaien als het licht uit is natuurlijk.

                            En de plantjes kunnen best wat hebben hoor. Ik heb al 4 weken een plantje buitenstaan, heeft al al aantal keren nachtvorst gehad, maar ik heb er nog geen nadelige gevolgen van gezien.
                            Last edited by francisp; 17 May 2013, 20:47. Reden: extra tekst buitenplant

                            Comment


                              #15
                              Re: warm genoeg tl buiten ?

                              Nachtvorst van -1 of -2 is het probleem ook niet bij jonge planten. Maar bij -5 en lager wordt het een ander verhaal.
                              Zo'n warmtematje is een prima oplossing lijkt me. Vaak kun je die in een aquariumzaak of dierenwinkel kopen, die zijn waterdicht over het algemeen.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X