Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Low Budget 2 plantjes op kamer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Low Budget 2 plantjes op kamer

    Korting op 420shop
    Hallo
    Heb me pas geregistreerd op het forum, maar kijk toch al ruim een maandje rond
    Ik ben van plan om 2 plantjes op m'n kamer te kweken, maar m'n ouders mogen dit niet weten:p Ik heb een goede kast staan die ongeveer een meter hoog is, maar ik weet niet hoe ik hierin een lamp moet krijgen. Ik kan er misschien wel (moet wel een gat maken) een bureaulamp in krijgen, maar is dit wel goed genoeg?
    Andere optie is in een hoekje in m'n kamer dat ik wat uit het zicht houd. En waar ik makkelijk een bureaulamp kan in krijgen. Mijn grootste probleem is dus het licht en ook wel een beetje angst voor brand Hoeveel kost zo een bakje dat het licht vanzelf aan en uit doet op de gepaste momenten?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen

    #2
    Als je het goedkoop wilt houden zou ik gewoon een kast aanpassen of zelf een maken. Tijdschakelaar noemen zo'n ding wat het licht vanzelf aan en uit zet. Dat kun je voor een 10tje kopen bij de bouwmarkt
    En een bureaulamp zal niet werken, beter koop je tl of spaarlampen.
    Neus eens wat rond en je zult genoeg info vinden
    Last edited by Jointjedraaien; 17 July 2010, 02:03.

    Comment


      #3
      idd denk ook dat je beter een spaarlamp gebruikt en het niet te ver van je plant zet. Wel regelmatig na kijken en hoger hangen naargelang de groei. een tijd schakelaar gebruik ik ook en kocht hem voor 8 euro is digitaal trouwens dus niet te duur.
      Verder veel suces en geef haar veel liefde.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          proefproject-zeer-low-budget-en-gloeilamp
          Last edited by Jointjedraaien; 17 July 2010, 02:03.

          Comment


            #6
            interessant topic StevOOOh. Maar hoe sluit je spaarlampen aan op je elektriciteit? Het liefst wil ik dus nog altijd een TL-lamp met stekker...

            Comment


              #7
              Spaarlamp is in principe een opgerolde tl buis .
              Aansluiten is gewoon hetzelfde

              Grtz.

              Comment


                #8
                De spaarlamp draai je in een fitting, en aan die fitting kan een kabel komen met een stekker die je in 't stopcontact kunt duwen .

                Zelfde bij TL. TL > Armatuur > stopcontact.


                Gebruik de zoek (http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/search.php) maar eens voor deze termen
                Last edited by Jointjedraaien; 17 July 2010, 02:03.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  hey, je mag wel het stopcontact niet te hard aandraaien hoor, anders kan je kortsluiting krijgen.

                  Comment


                    #10
                    Sorry hoor, maar ik begrijp nog altijd niet hoe ik een spaarlamp in verbinding kan brengen met een stopcontact. Nu heb ik dus een spaarlamp, een verlengsnoer met 3 stopcontacten en het 'echte' stopcontact in de muur. Wat heb ik nu nog nodig, kan iemand mij dit op een duidelijk manier uitleggen?

                    Alvast bedankt

                    Comment


                      #11
                      kijk hier eens, De kweekruimte
                      Last edited by Jointjedraaien; 17 July 2010, 02:04.

                      Comment


                        #12
                        je neemt een houder waar je de lamp kan in draaien. Deze verbind je met een electriciteisdraad aan een stekker. Deze steker steek je in het stopcantact en klaar ben je.

                        Comment


                          #13
                          Bij gamma was 3 voor 8euro ofso.

                          Comment


                            #14
                            Ik heb m'n lamp aangesloten hoor. m'n plantje is aan het ontkiemen ook, maar ik vroeg me af of ik na het ontkiemen, m'n plantje in zo'n potje mag zetten die gemaakt is van plantaardig materiaal waar de wortels kunnen doorgroeien('k weet niet hoe het noemt)

                            Comment


                              #15
                              nee die potjes zijn gemaakt voor achteraf je plant met pot enal in de volle grond te planten maar zodra die potten te nat worden, worden die zo slap als iets, neem maar een gewone plastick pot, kijk eens op het containerpark of op het kerkhof kunnen er soms lege potten liggen, zelf heb ik er hier een paar 1000 staan waarvan de helft al opt containerpark ligt. ahja gebruik altijd een pot met gaten in onderaan, deze gaten zeker niet dicht paken ofzo, al het water dat je teveel geeft aan je plant kan dan mooi eruit lopen in een schaaltje, anders staan je wortels int water.

                              en verder nog gedacht aan een afzuiging en een koolstoffilter? als je plant in bloei ga gaan gaan u ouders da snel ruiken en u kast dicht maken zoda er geen verse lucht bij u plant kan is ook niet goed.
                              sucses
                              Last edited by janleuri; 25 January 2009, 14:27.

                              Comment

                              Bezig...
                              X