Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

    Korting op 420shop
    Hallo ! beste mensen, Ik ben Hidde, Ik ben een beginnende kweker, ik heb al erg veel gelezen op dit forum maar nergens stond het echt duidelijk dus dit is mijn kans dacht ik. De vraag luid:
    Is het mogelijk om met 2 led lampen van 13.5w>100w te kweken, het is een Dutch passion-Outlaw die ik wil gaan kweken, ze word 50cm op zijn hoogst. De ruimte is 50x50x80, ik heb maar 1 plant die ik wil gaan kweken. Over de lampen zelf is het voldoende ? of is het te veel voor 1 plant. Is het genoeg voor de hele kweek 2 led lampen warm wit te gebruiken of moet ik nog een andere soort lampen aanschaffen? Erg bedankt voor je tijd ! dit is de lamp:
    https://www.praxis.nl/verf-laminaat-...itting/5453086

    Reacties zijn erg op prijs gesteld !
    Groetjes

    #2
    Re: Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

    Dat is een 13,5watt LED, die een normale gloeilamp van 100Watt kan vervangen. 13,5 watt (maal 2) is veeeeeeels te weinig.

    Denk dat je het beste een lamp kan gebruiken als deze ivm de afmetingen van je kweekruimte:

    Groei:
    http://www.greensell.nl/a-38528052/c...i/#description
    Bloei:
    http://www.greensell.nl/a-38527997/c...i/#description

    Kapje erbij:
    http://www.greensell.nl/a-40927776/l...r/#description
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

        Oorspronkelijk geplaatst door hiddeholfifahd View Post
        ik heb al erg veel gelezen op dit forum maar nergens stond het echt duidelijk dus dit is mijn kans dacht ik. De vraag luid:
        I
        Een paar uur geleden heeft er iemand u uitgebreid uitgelegd in een gelijkaardig topic van jou waarom dat in die ruimte niet gaat lukken. Er is u ook aangeraden wat kweekverslagen door te nemen in de micro sectie. Daar ga je niet dood van. Dan had je nu geweten dat voor u een t-neon setje het beste uit komt.
        Dat is tegenwoordig mode hier. Ja, ik heb al veel opgezocht hoor, maar ik vond het niet. Hoe groot moet de pot zijn waar ik in ga kweken. Zucht.

        Comment


          #5
          Re: Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

          Ben het wel eens met de heren hierboven dat het wat weinig licht is en een klein hokje. Aan de andere kant ik ben zelf ook in het klein begonnen om het eens te proberen en toen het beviel ben ik pas duurdere spullen gaan kopen. Als je het dan na een keer proberen niets vind dan heeft het je een paar tientjes gekost. Als je meteen aan de HPS gaat ben je zo honderden euro's kwijt voordat je wat goeds hebt staan. Die grote spaarlampen (of kleine) heb ik nooit wat gevonden. Het ontwerp van die dingen is gewoon onhandig om onder te kweken.

          Deze led lampen geven net zoveel licht als een 23W Philips Tornado spaarlamp. Daar wordt in de micro sectie ook onder gekweekt, dus dat zou met deze leds ook wel te doen moeten zijn. Beter lijkt me zelfs of minder slecht dan toch op zijn minst.

          Zou er dan wel minimaal 4 ophangen.

          Als je maar 80cm hoogte hebt moet je wel heel erg je best doen om ze klein te houden. Zoals LR2 al zegt, juist als de planten weinig licht krijgen willen ze nog wel eens gaan strekken. Denk dus dat het wel verplichte kost wordt om je dan in te lezen in het scroggen. Dat is dat je de planten op een netje vastbindt zodat ze niet veel hoger kunnen worden dan dat netje.

          Als het dan allemaal heel goed gaat kun je er misschien 25g vanaf halen (reken eerder realistisch op 15g). Ik ben met dat soort oogstjes in het begin dus ook heel blij geweest. Als je het kweekvirus dan te pakken krijgt kun je alsnog wat groters kopen.

          Belangrijkste tip is wel die van LR2, dat je het beste eerst wat verslagen kan gaan lezen in de micro sectie. Dan zie je meteen wat bij die kwekers wel of niet werkte.

          Reken er wel op dat het kweken heel verslavend is

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

            Ja klopt je hebt helemaal gelijk ! ik zal het niet meer doen, maar het is meer dat ik er weinig verstand van heb en toch iets specifieks wil weten.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ja klopt sorry dat ik voor iedere vraag iets nieuws open maar ik weet nauwelijks hoe dit werkt. Ik zal voortaan eerst mijn uiterste best doen om mijn vragen te laten beantwoorden in andere topics.
            Iemand stuurde mij deze link door wat zeg je hier van ? of zijn dit van die plug&grow rommel ?Groei:
            http://www.greensell.nl/a-38528052/c...i/#description
            Bloei:
            http://www.greensell.nl/a-38527997/c...i/#description

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            hahaha

            Comment


              #7
              Re: Is het mogelijk om te gaan kweken met 2 led lampen van 100W in een ruimte van 50x50x80

              Ja, die gaf ip20 je een paar posts hierboven. Ik ben geen fan van spaarlampen. Dan zou ik eerder gaan voor een 2x55W T-neon setje, maar dat past niet in je beoogde hokje.

              Als je de micro sectie leest dan zijn er echt wel meer mensen die met dergelijke kleine hokjes kweken hoor. Zelfs in PC kasten of koelkastjes aan toe.

              Andersom ziet je ook zat mensen die meteen groot beginnen en dan halverwege hun verslag verdwijnen. Niet gelukt of geen zin meer. Zonde van het geld. Geloof er ook niet in dat je lang blijft kweken met de spullen die je als eerste gekocht hebt. Ik koop elke paar kweken alles nieuw omdat ik dan weer iets heel anders wil proberen.

              Al moet ik ook wel zeggen dat de 2x55W t-neon set die ik als eerste kocht nog steeds in gebruik is en de kast zelf ook, maar dan als voorgroei/stekken kastje. De 36W TL die ik er eerst in had zitten is ook nog in gebruik.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                000000

                00000

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Pppppp

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                0000000

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                000000

                Comment

                Bezig...
                X