Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

    Is het niet zo dat ie dan sneller klaar is maar de stroomkosten hoger zijn en je dus meer geld kwijt bent voor t zelfde resultaat maar wel een week eerder klaar?


    Maar, inderdaad als het AF zijn worden ze niet herma als je m op 18/6 zet.
    Normale kunnen wel herma worden door lichtstress


    En inderdaad ik ga 'm meteen in de bloei gooien, ookal raden ze 8 weken groei aan. Beetje met je plantje experimenteren moet kunnen, wil 'm toch herma maken (feminised zaad maken uit een kruising) dus als ie herma word van de stress bespaard dat me weer geld, ookal heeft dat een hoger risico op nakomelingen die herma zijn..

    Kwestie van niet hermas eruit vissen :p

    Comment


      #17
      HOME WEED HOME

      Comment


        #18
        Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

        Een plant die herma wordt door stressen gebruik je juist NIET om zaden mee te kweken, en je gebruikt al helemaal geen feminised planten om zaad mee te maken.
        Je gaat reguliere planten stressen, de herma's gooi je weg, de anderen hou je over en ga je mee verder.
        Anders krijg je zaden met heel veel herma-genen.

        En er is al genoeg rommel op de markt.

        @backyard: btw. Jij had het over recessieve autoflower genen
        Een hermafrodiet stopt ook niet met ballen aanmaken als je ze er maar uit plukt.
        Dat blijft tot het eind doorgaan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

          Das precies wat ik wil gaan doen!!!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Een plant die herma wordt door stressen gebruik je juist NIET om zaden mee te kweken, en je gebruikt al helemaal geen feminised planten om zaad mee te maken.
          Je gaat reguliere planten stressen, de herma's gooi je weg, de anderen hou je over en ga je mee verder.
          Anders krijg je zaden met heel veel herma-genen.

          En er is al genoeg rommel op de markt.

          @backyard: btw. Jij had het over recessieve autoflower genen
          Een hermafrodiet stopt ook niet met ballen aanmaken als je ze er maar uit plukt.
          Dat blijft tot het eind doorgaan.
          Mee eens.

          Echter als het zou gebeuren zou ik niet m'n hele kweek weggooien en over nieuw beginnen omdat ik dat persoonlijk puur zonde vind

          Overigens volgens internet kan je feminised zaad wel gebruiken mits je het met colodiaal zilver water doet. Geeft nog steeds herma nakomelingen maar niet alleen maar hermas, oftewel je kunt de normale eruit vissen.
          Lichtstress of zuur geeft inderdaad hermas die ook hermas voortbrengen, maar met colodiaal zilver water is de kans kleiner dat de nakomelingen herma zijn.
          Ja zeker ze zitten er nog altijd tussen!! Maar dat word dan een kwestie van net hermas eruit pikken en die gebruiken voor doorkruisen zodat het toch niet zo een strain word waarbij je hetzelfde idee krijgt als bij de Thai strains, bijna elke feminised word herma . Daar zou ik inderdaad ook echt totaal niet vrolijk van worden..

          En misschien zat internet er naast en heb ik dit volledig verkeerd, maar ik ga t alsnog proberen omdat ik het gewoon harstikke leuk vind, zelfs als het een herma only zou worden :p
          Ik verwacht niet de hele wereld over nemen met een zelf ontwikkelde strain :p

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Verbaasde me wel toen ik meer over colodiaal zilver water las dat iedereen zegt dat t giftig is en gevaarlijk en als het op je plant spuit kan je die plant niet meer roken?

          AT is dat voor onzin?

          Colodiaal zilver is een gezondheidsdrankje... wij mensen maken colodiaal zilver water om op te drinken...
          Volgensmij zijn alle waarschuwingen gewoon vanwege de onbekendheid met colodiaal zilver water ipv een echt gevaar.
          Also, Bong life Dus exploderende zaden nooit last van, ik trek letterlijk de stems uit de bloemen voordat ik ze grind en trek m'n buds in 5 stukken, ik zou elk zaadje tegenkomen. Pure sensimilla only for me
          Last edited by BackYardPlant; 8 December 2016, 11:00.

          Comment


            #20
            Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

            Ik weet er ook niet alles van, maar ik denk dat er vrij veel verschil zit tussen de werking van stoffen op je maag of je longen.
            Je maag is toch wat beter beschermd, het is net een vat zoutzuur.
            Da's hetzelfde met bestrijdingsmiddelen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ik weet er ook niet alles van, maar ik denk dat er vrij veel verschil zit tussen de werking van stoffen op je maag of je longen.
              Je maag is toch wat beter beschermd, het is net een vat zoutzuur.
              Da's hetzelfde met bestrijdingsmiddelen.
              Ik snap je punt heel goed, alleen die sporen van zilver zitten alleen op de herma takken, anders zou je complete plant herma worden en niet alleen de bespoten takken
              Ze zeggen dat je de complete plant niet meer kan gebruiken/roken terwijl je de herma takken eraf knipt als je je stuifmeel hebt en de plant gewoon laat afbloeien.
              Daarom snap ik heel de logica van die plant niet kunnen oproken niet

              Dit zou alleen kloppen als dat zilverwater giftig is, wat ik dus als onzin zie gezien wij het als medicijn drinken. Bedoelde niet dat we dat zilverwater gewoon kunnen oproken, ik zou ook geen zilverdeeltje's in m'n longen willen hoor

              Comment


                #22
                Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

                Colloidaal zilver is zilver in ion-vorm. Dat wordt door de hele plant getransporteerd omdat de plant geen stoffen bevat die dat voorkomen of verhelpen.

                Zilverwater is wel degelijk giftig. Niet voor mensen direct, maar wel voor je darmflora - die er voor zorgt dat je voedsel opgenomen kan worden. Daarnaast, als je concentratie 2x hoger is dan je berekend hebt, kun je alsnog de pijp uit.
                Het zilverwater dat je kunt drinken, zit op zo'n ontzettend lage concentratie, daar kun je zelf alleen aan komen als je dondersgoed weet hoe chemie in elkaar zit. Je gaat met behulp van elektriciteit zilver oplossen, dan heb je flinke formules nodig om te berekenen, naast een bak kennis over hoe zilver zich gedraagt in oplossing. Neem je bijvoorbeeld kraanwater, dan kan er best een zilverchloride ontstaan, of een andere stof. Neem je demin-water, dan geleidt dat geen electriciteit. Neem je teveel zilver, dan sterft je plant. Neem je te weinig, dan gebeurt er niets.

                Als je de logica niet begrijpt, betekent het nog niet dat het dan maar veilig is omdat de apotheek het verkoopt.. Broomhexine zit in hoestdrank, maar dat maakt broom nog geen veilig spul om in je lichaam te stoppen. Fluoride zit in tandpasta, maar dat maakt het niet veilig om door te slikken. Broomfenolblauw is een stof uit bosbessen, maar het sloopt DNA als het daarmee in contact komt. Bosbessen zijn gezond, toch? Zo kan ik uren doorgaan. Wettelijk is bepaald dat zilverwater NIET inwendig gebruikt mag worden, dat vind je in elke bijsluiter terug. Wie durft te verkondigen dat het veilig te drinken is, die moet toch gauw eens terug naar school. Ik zie hier een artikel dat het E. Coli kan doden, da's zeg maar de belangrijkste darmbacterie die er bestaat.. Ik loop niet voor niets zo vaak te janken over veiligheid, want ik zie hoe graag mensen de 'eerstgevonden waarheid' als uiteindelijke waarheid gaan zien.

                Ook: doorkweken vanuit herma/fem is een slecht idee; je krijgt amplificatie van stressgenen die vroeg of laat in vrijwel alle nakomelingen tot uiting komen. Q heeft gelijk; je neemt alleen de planten die niet herma kunnen worden door stress, om femzaden te maken. Autoflower genen zijn altijd recessief. Niet alles op het web is waarheid.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

                  Ik vraag me echt af waarom ze dan promoten het te drinken als t zo giftig is als jij zegt...
                  http://goedgezond.info/2014/09/13/co...aal-opdrinken/

                  http://www.wanttoknow.nl/overige/men...is-met-zilver/



                  Begrijp me niet verkeerd als je gelijk hebt wil ik het heel graag weten want anders zou ik mezelf op groot risico stellen voor iets van idk wat zal t worden 25-75 gram wiet, en das een beetje overdreven.
                  Maar 25-75 gram wiet weggooien omdat internet niet zeker weet of t wel of niet giftig is en uit onbekendheid ermee maar zegt is giftig en ik daarom 75 gram wiet voor niks weggooi waar eigenlijk niks mis mee is vind ik t ook weer zo zonde..


                  Als t zilverwater door de hele plant gaat, waarom krijgt de plant dan alleen mannelijke bloemen daar waar ie bespoten is terwijl dat goedje dan in de hele plant zit? Zit misschien een plant kundig iets achter wat handig kan zijn om te begrijpen voor mij



                  Ik ben nu niet van plan zaden te verkopen, ik wil gewoon een beetje experimenteren/hobbyen voor de fun, beetje kruisen kijken wat er gebeurd/uitkomt.
                  als ik t echt leuk vind kan ik investeren in een 2e hok zodat ik een mannetje kan kweken en met regulier zaad een serieuze poging kan doen, maar dat is dit nog niet.
                  Last edited by BackYardPlant; 12 December 2016, 13:27.

                  Comment


                    #24
                    Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

                    Website 1 die je linkt zegt dat het gevaarlijk is.
                    Wanttoknow.nl kopt direct in door te beginnen over een dokter die iets gezegd heeft, en vervolgens mijmeren ze door over de farmaceutische industrie, over de oude egyptenaren en weet ik veel wat voor bullshit. Sorry dude, maar die gasten dronken ook het giftige kwik, en ze dronken wijn uit koperen bekers. Die mensen werden niet zonder reden maximaal 35 jaar oud. Die egyptenaren, dat zijn nou niet echt medici waar je van op aan kunt.
                    Een artikel zonder onderbouwing, een artikel dat enkel gestoeld is op de uitspraken (niet het werk, niet zijn verslagen, niet zijn toetsingen, maar zijn woorden!) en dat daarop reageert met uitspraken (geen bewijs, geen verslagen, geen toetsingen, enkel 'wat de egyptenaren deden' als argument) zulke artikelen moet je niet vertrouwen.
                    De farma erbij betrekken is altijd een goede stemmingmaker; iedereen die geen
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25
                      Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

                      Hmm. Oke.
                      Dankjewel voor de goede uitleg!

                      En, dat is wel een goede verklaring



                      T is alleen wel een beetje heel erg kut want nu weet ik niet zo goed wat ik wil gaan doen met t kruisen etc want dat zilverwater verneukt dus WEL de plant...

                      Comment


                        #26
                        Re: Zaadjes uit autoflower ook autoflower?

                        Je bent pas lid sinds oktober, ik ga er voor het gemak vanuit dat je beginner bent, dan moet je nog niet teveel bezig zijn met kruisen. Tenminste, dat vind ik zelf.
                        Probeer eerst eens man x vrouw uit regulier zaad. Dan zie je vanzelf wat de beperkingen, voordelen etc. zijn. Ik doe zelf niet aan fem-zaad maken, maar een beetje leuk kruisen dat wil wel lukken.
                        Inmiddels heb ik een flink aantal eigen gemaakte strains, en het is voor mij geen probleem om daar de mannen tussen uit te plukken. Die bloei ik af in een andere ruimte, dat stuifmeel - als de man in het plaatje past van mijn doel - bewaar ik vervolgens om dames mee te bevruchten. Anders is het compost.

                        Het lijkt me zonde om voor die paar fem-zaadjes die misschien/waarschijnlijk mislukken, zoveel tijd, moeite en geld en wiet weg te gooien, terwijl je voor 25 euro weer nieuwe femzaden hebt. Of een haffel reguliere zaden.
                        Soms kun je beter de vraag stellen of je iets moet doen, in plaats van hoe je iets moet doen.
                        Femzaad is mooi, maar het neemt slechts een klein ongemak in de kwekerswereld weg: een plant moeten omhakken uit mannenhaat. Vaak hoor je het argument "Ja maar ik mag maar 5 planten" feit blijft dat alle cannabis onder een lamp verboden is. Of het er nu 5 of 10 zijn (waarvan de helft wellicht man, dat telt ook in een rechtbank, je kunt dan zelfs hard maken dat je om de zaden kweekt).. Dat maakt niet veel uit als de politie toch niet aan je deur komt.

                        Om daar een plant of twee (bijna altijd twee, want je gebruikt het herma-stuifmeel om een onbehandelde vrouwelijke plant te bestuiven) voor op te offeren, terwijl die ene tak ook 200 reguliere zaden voort kan brengen en de rest van de plant alsnog rookbaar achterlaat, dat is eigenlijk toch iets geks, vind je niet?
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        Bezig...
                        X