Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik al beginnen ? -=[ Zonuren ]=-

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik al beginnen ? -=[ Zonuren ]=-

    Korting op 420shop
    feb mrt apr mei jun jul aug sept okt nov dec
    uren zon per dag 09 11 13 15 16.5 16.5 15.5 13.5 11.5 9.5 08
    * het aantal wat vermeld staat is de periode op de eerste van elke maand, tussen zonsopkomst en zonsondergang.

    Hieruit kun je zien wat je mag verwachten.
    Je kan in elke periode starten, mits de temperatuur boven nul is, maar 12 uur donker betekend dat een plant bloeihormoon aanmaakt.
    Temperaturen onder de 18 graden betekent dat de groei vertraagt. Dat is van invloed bijvoorbeeld op de grootte van autoflowers. (beter; de afwezigheid daarvan)

    Optimaal start je autoflowers in juni.
    Andere planten in mei.

    Wat kun je voor die tijd doen ?
    Voorbereiden.
    Lees de buitenkweekverslagen van voorgaande jaren.
    Er staat heel veel informatie en praktijkvoorbeelden op JD, doe er je voordeel mee.
    Grond: Je kunt nu de grond al voorbereiden. Check de topics in bijvoorbeeld de guerillahoek voor info.

    > Uit bovenstaand schemaatje kun je ook opmaken dat het half september 12/12 is.

    ---
    Natuurlijk zijn er mensen die ooit in januari tijdens -27 en sneeuwbuien een plantje gegroeid hebben, maar ik probeer alleen wat basisbeginselen te posten.
    Eerst maar eens een succesvolle kweek en de potten vol, dan kun je later altijd nog eens gek doen.

    buituhwiiid.JPG
    Ik heb er alweer zin an!

    Succes buitenkwekers!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Ik kweek niet buiten, maar dit is goeie informatie. Duidelijk zoals altijd!
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      Dat is weer een mooi stukje info zo voor de buitenmensen.
      Nog wel benieuwd: Waar ligt het omslagpunt tussen groei en bloei? Ergens rond de 14,5-15 uur?
      En is dat 'hard', of is er een 'schemerzone', dus dat sommige planten nog blijven groeien bij die 14,5-15 uur terwijl andere al gaan bloeien? Gewoon uit interesse

      Comment


        #4
        Correctie:
        Mocht je in t gelukkige bezit van een kas zijn begin je autoflowers lekker in april..
        Ben je juni juli hardcore met 16,5 uur licht binnenkwaliteit aan t afbloeien..

        Voor reg planten geld vaak de ijsheiligen met de 15 mei BS maar ik ben er de afgelopen 20 jaar nog geen plant door kwijtgeraakt..
        Omslagpunt ligt bij 13 uur ongeveer maar als je met reg gewoon in maart begint ga je geen last van bloei krijgen omdat ie toch eerst een groeispurt richting mei maakt..

        Ok. Ok. Klinkt vrij haastig allemaal maar de winter duurt me ook dan ook te lang anders..
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #5
          Thanks Q! Het kriebelt hier ook weer behoorlijk!
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            [TABLE="border: 1, cellpadding: 1"]
            Natuurlijk zijn er mensen die ooit in januari tijdens -27 en sneeuwbuien een plantje gegroeid hebben, maar ik probeer alleen wat basisbeginselen te posten.
            Eerst maar eens een succesvolle kweek en de potten vol, dan kun je later altijd nog eens gek doen.
            Er zitten altijd van die idioten tussen natuurlijk Gelukkig kunnen we in zeeland altijd een maandje eerder beginnen het is hier al tropisch als jullie nog naar de ijsbloemen zitten te kijken

            Leuk stukje Q zo ben je al die vragen weer voor
            Last edited by QnQ; 10 February 2020, 12:44. Reden: foto uit de quote gehaald

            Comment


              #7
              Altijd fijn dit soort info!
              Dit jaar maar eens wat autoflowers proberen buiten.
              Ik kan niet wachten!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment


                #8
                Natuurlijk zijn er mensen die ooit in januari tijdens -27 en sneeuwbuien een plantje gegroeid hebben, maar ik probeer alleen wat basisbeginselen te posten.
                Eerst maar eens een succesvolle kweek en de potten vol, dan kun je later altijd nog eens gek doen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Als je nu start zal de opbrengst niet groot zijn of je moet er een lamp bij zetten.

                  Comment


                    #10
                    Dat uren overzicht is erg handig en fijn!
                    grote dank hiervoor!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Raph View Post
                      Dat is weer een mooi stukje info zo voor de buitenmensen.
                      Nog wel benieuwd: Waar ligt het omslagpunt tussen groei en bloei? Ergens rond de 14,5-15 uur?
                      En is dat 'hard', of is er een 'schemerzone', dus dat sommige planten nog blijven groeien bij die 14,5-15 uur terwijl andere al gaan bloeien? Gewoon uit interesse
                      ik had begrepen dat t keerpunt voor de hormoon aanmaak begint bij 10 uur donker (14 uur licht 10 uur donker dus)
                      maar een plantje heeft aan het begin sowieso een groeispeurt, waardoor je meestal geen last ervan krijgt als je in half april begint, althans ik ben mijn tot nu toe enigste buitenkweek ronde eind april begonnen ('s nachts binnenhalen) en dat ging goed

                      het met 100% zekerheid zeggen kan ik niet

                      Comment


                      • BackYardPlant
                        BackYardPlant commented
                        Editing a comment
                        Clearly I didn't know shit
                        Varieert enorm per soort. Een pure sativa doet niks aan bloei tot t echt 12/12 is
                        Sommige indicas kunnen bij 15.5/8.5 al in de bloei gaan

                      #12
                      Enorm bedankt voor dit zeer interessante topic. Hier heb ik zeker iets aan.

                      Comment


                        #13
                        Bump 420-cheerleader.gif ​​​​​​...
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                        • Jointjedraaien
                          Jointjedraaien commented
                          Editing a comment
                          Heb er een sticky van gemaakt, bedankt voor de melding. Nu hoef je je pompoms niet elke keer uit de kast te halen

                        #14
                        Ik wil dit jaar ook eens een plantje buiten kweken, wanneer kan ik daar het best mee starten?

                        Comment


                          #15
                          Tel hier de dagen af tot 14 mei.. .. KLIK ​​​​​
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          Bezig...
                          X