Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloemen tegen insecten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloemen tegen insecten

    Korting op 420shop
    Hey

    Heb een serre staan met een paar mooie plantjes, om deze te beschermen tegen ongedierte heb ik me wat verdiept op het internet.

    Nu zouden er bloemen zijn tegen bladluis, witte vlieg enz.

    Mijn vraag heeft er iemand al ervaring mee? Ik heb Afrikaantjes, goudsbloem en Oost-indische kers gezaaid rond mijn planten.

    Bron: https://www.tuinenbalkon.nl/bloemen-tegen-bladluis
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ja, dat werkt ni. Ik had bladluis vorig jaar op mijn oost indische kers en op akkergoudsbloem. Prei die wat verder staat vol preivlieg. Enige wat helpt en wat niet echt schadelijk is is neemolie. En dan kan je dat continue sproeien want de nieuwe bladeren worden er niet door beschermd.

    Comment


      #3
      Ik geloof wel in een tabaksplant. De nicotine in deze planten zou dodelijk zijn voor de insecten.
      maar dit word al meteen een grote plant die toch al een heel deel van de serre in beslag neemt.
      veel geluk met uw zoektocht.
      When i smell weed my lungs get horny

      Comment


        #4
        En tabak heeft TMV, dat wil je niet in je wietplant.
        O.i kers is prima, die plant ik tussen de bonen en vorig jaar had ik die ook bij de wiet in de pot.
        Luizen zijn daar gek op dus die laten je wiet met rust.

        Afrikaantjes trekken slakken aan.
        Dat is wat gevaarlijker want die Afrikaantjes vreten ze in 1 nacht kaal en dan kijken ze wat er nog meer staat.

        Ik zou er vooral nog wat meer soorten bij zetten als het kan.
        Je moet dat allemaal zien als afleiding van je wietplanten en niet om insecten tegen te houden, dat is onzin.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Zamnesia heeft zo pakketjes stealth, attack , defence ,... bij gezelschapsplanten... kan je mss ideeen opdoen als je veel zaadjes al thuis hebt? Witte klaver was ook goed voor iets dacht ik. Succes!
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #6
            Lieveheersbeestje zoeken en overplaatsen in je serre. Vooral nu een goede tijd voor. Ze beginnen al met paren en eitjes afzetten. De larven zijn echt goed tegen luizen. 100% biologisch ook nog eens

            Comment


              #7
              Dankje voor de reacties, hier kan ik wat mee. Zal laten weten hoe het afloopt en wat foto's posten.

              Comment


                #8
                Moest je toch en voldoende afrikaantjes willen zaaien of planten zullen die nrml gezien wel bep wantsen tegenhouden maar wel gelijk iets anders aantrekken die mij nu ontgaan is, drm word geadviseerd dille erbij te zetten.

                ​​​​​
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Sommige van jouw afkortingen ontgaan me ook een beetje.
                  Noemen we dat niet “SMS-taal” ?

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Ik zal erop letten, ben idd gewoon van met de gsm te typen

                #9
                Ik gebruik neemolie totdat de planten volwassen zijn.
                Alle luis-houdende planten houd ik uit de buurt.

                Mieren stop ik met vliegenvang strips die je normaal aan het plafond hangt, wikkel die om een stam en er komt geen mier of luis meer de plant in. Er zullen vast andere lijmtypes bestaan die hetzelfde effect hebben.

                Voor de rest maak ik me niet zo druk om wat rupsjes, wantsen, cicades.. 'T hoort er bij. Een beetje slakken plukken versterkt de band tussen jou en je plant.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X