Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemd bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vreemd bladprobleem

    Korting op 420shop
    Ik weet niet hoe, maar al ongeveer een maand lang heeft deze plant curen. Ik heb alles geprobeerd. Nieuw voedingschema, de bodem uitgespoeld, meer en minder water gegeven.

    heeft een van jullie enig idee wat er mis is?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wat ben je aan het doen eigenlijk?
    Binnen, buiten, wat voor voedingsschema, lamp, hoeveel grond, hoeveel water, enz...
    Zoveel vragen, zo kunnen we je niet echt helpen.

    Comment


      #3
      oja

      De plant op de foto is een AMG 90% sativa buiten plant,
      voor voeding gaf ik een NPK verhouding van 7-3-5. Ik begon met voeding in het midden van de zomer omdat de plant signalen gaf van tekorten. Ik heb telkens 1 volle dop voeding met 8L water per week gedaan, maar sinds deze plant er zo uitzag ben ik gestopt met voeding geven. Een aanleiding kan geweest zijn dat er per ongeluk 2x een volle dop voeding op een dag gegeven is (dit is alleen 2 maanden geleden gebeurt). De plant heeft voldoende ruimte, zeker 2m2. Het vreemde vind ik alleen is dat ik exact alles hetzelfde heb gedaan (dus ook de dubbele dosis voeding) bij mijn andere planten en die nu wel beeldschoon zijn.

      Hopelijk heb je hier iets meer aan

      Comment


        #4
        De eerste verschijnselen begonnen zo’n maand geleden. Vrijwel alle bladeren werden geel in een mum van tijd en niet veel daarna vielen ze dood neer. Wat je ook op de foto kan zien is dat de bladeren omgedraaid zijn. Kan dat iets betekenden?

        Comment


          #5
          Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het ook niet weet.
          Bladeren omdraaien had ik laatst ook onder de lamp. Het kan zijn omdat ze teveel licht hebben, maar dat kan ik me buiten niet echt voorstellen in september.
          Staat die plant in de volle grond? Ik geloof dat wel te zien. Volgens mij hoef je normaliter dan niet bij te voeden, mits je wel wat meststoffen door de grond hebt geschept voor je het plantje in de grond deed. Aan de andere kant zal je ook niet snel overbemesten bij een plant in de volle grond. Tenzij je het overdrijft en 2 volle doppen op 1 dag lijkt mij wel erg veel.

          Comment


            #6
            Vraagje voor LR2

            Comment


              #7
              Ziet er uit als wortelsterfte. Als je de stam bekijkt, dicht bij de grond dan kun je misschien een spoor omhoog zien van de aangedane wortels; die rotten van de bodem af omhoog.
              Zodra dat de stam binnenslaat, kan het daar doorwoekeren en krijgt de hele plant er last van.
              De plant probeert nu te redden wat er te redden valt en ze zal nog een beetje doorgroeien maar het is duidelijk dat er weinig water meer naar de bladeren gaat. Dat is een probleem.

              Het probleem is waarschijnlijk ontstaan door een beschadiging, daarna heeft het door kunnen woekeren door overwatering; dat verdringt alle zuurstof uit de aarde en zorgt er voor dat bacterien goed door kunnen groeien. In een beginstadium zou je kunnen amputeren, wonden afdichten e.d. maar of dat nu nog te fiksen valt dat betwijfel ik. De temperaturen zijn te laag en het gaat volgens mij een week lang regenen.

              Ik zou d'r in ieder geval laten staan tot het echt niet meer kan, in de hoop dat er nog iets van af te halen valt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X