Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jouw out door knaller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: jouw out door knaller

    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Ik ben groot fan van autoflowers, ik heb tot nu toe korte (maar wel late) bloeiers gehad die het op een na allemaal belabberd gedaan hebben. Dit jaar begin ik aan een paar lowryders voor zaad en een eigen hybride die ik misschien doorkruis met de lowryders. Als deze zomer zo raar loopt als alle andere dan kan ik toch rekenen op een degelijke oogst! Ook de lantaarnpalen op de tuin gericht dwingen me om dit te doen. Komend jaar dus enkel auto's. 1 of twee rondes per zomer; nice
    Soms vraag ik me af of er geen zekere drempelwaarde voor het licht is. Vooropgesteld: 100 % donker is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het best. Echter, ook in de nacht buiten is er hoe dan ook sprake van enig (onzichtbaar) licht. In ieder geval is er UV-licht en IR-licht, wat we dus niet kunnen zien. Maar bij volle maan en een heldere hemel met sterren is er ook sprake van zichtbaar licht. En niet te vergeten het licht dat we ontvangen door lichtvervuiling: lantaarnpalen, neonreclame, verlichte gebouwen e.d. Buiten is het dus nooit absoluut donker.
    Wellicht geldt dat niet voor alle kortedagplanten, maar ooit bracht ik een bezoek aan een chrysantenkweker die met verduisteringsschermen werkte: door de schermen heen zag je toch nog wat licht van zijn andere kassen. Als chrysanten geen of weinig schade ondervinden van een minimale hoeveelheid licht, waarom zou dat bij cannabis anders zijn? Vandaar dat ik dacht dat cannabis pas gaat assimileren, zodra een bepaalde drempelwaarde van het licht wordt overstegen.
    Last edited by Xtreme; 30 March 2012, 10:58.

    Comment


      #17
      Re: jouw out door knaller

      Had al eerder op gevangen dat top 44 net als pp buiten leuke opbrengst en potentie met zich mee brengt.

      Als jij toevallig nog paar top 44 zaden over hebt hoor ik graag.

      Oorspronkelijk geplaatst door DesC View Post
      hey tjapado,

      Vorig jaar heb ik met top44 een heel goede oogst gehad.
      Redelijk vroeg klaar, lekkere smaak en stone/high.

      Dit jaar probeer ik het met AF's : AutoMazar, PolarLight en AutoBlueberry.

      groetjes.
      Eigen gekweekte zaden






      Comment


        #18
        Re: jouw out door knaller

        sorry, 'k heb ze vorige week weggedaan.

        je kan ze vinden : http://weedseedshop.com/wiet-zaden/v...-gefeminiseerd

        Comment


          #19
          Re: jouw out door knaller

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Soms vraag ik me af of er geen zekere drempelwaarde voor het licht is. Vooropgesteld: 100 % donker is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het best. Echter, ook in de nacht buiten is er hoe dan ook sprake van enig (onzichtbaar) licht. In ieder geval is er UV-licht en IR-licht, wat we dus niet kunnen zien. Maar bij volle maan en een heldere hemel met sterren is er ook sprake van zichtbaar licht. En niet te vergeten het licht dat we ontvangen door lichtvervuiling: lantaarnpalen, neonreclame, verlichte gebouwen e.d. Buiten is het dus nooit absoluut donker.
          Wellicht geldt dat niet voor alle kortedagplanten, maar ooit bracht ik een bezoek aan een chrysantenkweker die met verduisteringsschermen werkte: door de schermen heen zag je toch nog wat licht van zijn andere kassen. Als chrysanten geen of weinig schade ondervinden van een minimale hoeveelheid licht, waarom zou dat bij cannabis anders zijn? Vandaar dat ik dacht dat cannabis pas gaat assimileren, zodra een bepaalde drempelwaarde van het licht wordt overstegen.
          Er zit een kern van waarheid in Xtreme, eerder (toen er nog een oude oranje lamp in hing) kwamen mijn planten zonder problemen rond begin augustus in bloei. Echter, lampen gaan geen leven lang mee. Dus heeft de gemeente hem vervangen door een fellere lamp die dus de drempelwaarde aanzienlijk verhoogt. Dat zorgt sinds twee jaar voor problemen. Het klopt dus, dat een niet 100% donkere locatie ook prima kan zijn. Echter is het licht nu zo sterk en anders van kleur, dat ik de grassprieten van het gazon op twee meter afstand nog kan tellen in het 'donker'. Zelfs op 10 meter afstand van de lantaarn (veel meer tuin hebben we ook niet). De planten bloeien daardoor ook aanzienlijk later. Dit is onbewust getest door twee jaar dezelfde soort te zaaien, een jaar met nog de oude lamp en het jaar daarna met de nieuwe lamp. Het verschil bedroeg bijna drie weken tot een maand. Iets wat binnen een stabiele soort niet door toeval zou komen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: jouw out door knaller

            Een reden te meer om je niet druk te maken over een rood ledje op een apparaat in je ruimte. Hoewel een stukje ducktape er over plakken ook geen karwei is waar je een hele dag mee zoet bent. Trouwens, de ingerichte Keterkasten zijn ook niet volledig lichtdicht. Eigenlijk zijn dat mini-tuinhuisjes/bergingen van plastic en te koop bij Wehkamp.
            Last edited by Xtreme; 4 April 2012, 11:10.

            Comment

            Bezig...
            X