Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Jullie hebben de afgelopen paar dagen vast wel gemerkt dat er van die rukwinden en harde regen is gevallen.

    Ja ik had me daar juist niet op voorbereid had geen idee dat het die dag zo hard zou gaan waaien .. ik was op het moment niet thuis toen het gebeurde..
    en toen ik uiteindelijk thuis kwam was het al te laat mijn mooie trots van 2.40 inmiddels was gesplit takken van de plant lagen afgebroken langs.. heb bij alle planten al een bamboo stok ter ondersteuning gezet.. maar het heeft niet mogen baten.. helaas is mijn struik gesneuvelt.. maargoed gelukkig heb ik de andere planten nog kunnen redden..

    Dit voorval heeft me echter wel een waarschuwing gegeven dat je echt het weer goed in de gate moet houden en de nodige voorzorgsmaatregelen kan treffen.

    ik heb nu inmiddels een zeil gespannen (gewoon zoon blauw zeil die je bij de action kon kopen) heb palen van 1.70m in de grond gezet ter opvanging van de wind.
    heb ook de resterend planten gespannen aan de heg ter extra ondersteuning en tevens ook bamboo stokken.

    ik hoop dat dit het houd ze moeten nog 2 a - 4 weken ongveer..

    als iemand nog verdere tips heeft zijn ze welkom!

    Groetjes ROB

    #2
    Re: Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

    Elke tak aan de hoofdtak koppelen met ijzerdraadje voorkomt uitscheuren naar onder en dus elke vorm van uitscheuren.
    Blijf erbij dat door dit koppelen, je plant -op geheel omwaaien met pot en al na- praktisch onverwoestbaar maakt omdat ook splijten van de hoofdstam geen optie is aangezien elke node vd hoofdstam een tak draagt en deze dus voor tegenwicht zorgt waardoor ook hoofdstam op n losse manier is geforceerd.

    Storm rocks, s goed voor de werkgelegenheid..

    Comment


      #3
      Re: Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

      Ik heb mijn pot ooit aan vier zijden doorboord en daarna in een X vorm een touw vanaf de pot gespannen en met haringen in de grond gezet. Als een tent zeg maar. Werkte prima. Als je pot niet om kan vallen, moet het wel heel hard waaien om die plant om te krijgen. Tegenwoordig houd ik mijn planten laag door LST en ik moet zeggen: scheelt een boel voorzichtigheid later in het jaar. Wel, wil er weleens een zonnebloem omwaaien op de plant, dat kost dan meteen een vijftal takken. Maar ach, een volle bos kan wat missen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

        Dankjewel voor de handige tips !!!


        Hier enkele fotos van mij schade!!! Groetjes ROB!!!
        28092012326 - kopie.jpg28092012327 - kopie.jpg28092012325 - kopie.jpg

        Comment


          #5
          Re: Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

          verdorie man, ben blij dat mijn planten dit nog niet hebben voorgehad ondanks de steel toch heel wat dunner is, ze zijn nu ook wl een goed meter kleiner dan

          Comment


            #6
            Re: Herfst begint weer kijk uit met wind!!!

            ja inderdaad wel vervelend en ook nog op mijn grootste plant.. achja mag nog van geluk spreken dat de andere er nog staan...

            Comment

            Bezig...
            X