Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Droogmachines!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Droogmachines!

    Korting op 420shop
    Beste JD-ers,

    Ik heb ontzettend prettige ervaringen met het drogen door een droogmachine. Ik lees hier een boel over het drogen, en curen van je wietje. Bij mij kunnen dingen niet snel genoeg gaan. En soms lever je dan wat in, voornamelijk de hoeveelheid oogst. Dit jaar speelde het weer in mijn (ongeduldige) voordeel; alles mocht eerder omgehakt worden door toprot. Goed, iets minder oogst dus. Wat ik wel belangrijk vind, is de smaak. Veel mensen opperen dat de smaak ten onder gaat als je snel droogt. Ook veel mensen vertellen op dit forum dat coffeeshops hun wiet te snel drogen. Maar ik vind de meeste coffeeshopwiet erg lekker smaken! Dat kan komen door mijn - in sommige optieken - lage standaarden, maar dat kan ook komen omdat er eigenlijk niets mis is met 'te snel' gedroogde wiet. Want wat is snel?

    Ik lees verschillende tips over het drogen, de een zegt dat het beste is op 20 graden C, de ander noemt 25 of 30 als ideaal.

    Nu heb ik zelf een gelijksoortig apparaat als dit
    18
    Heb ik gebruikt, beviel goed
    5,56%
    1
    Heb ik gebruikt, beviel slecht
    0%
    0
    Heb ik nooit gebruikt
    88,89%
    16
    Goed: Soort van gedaan (lampen, verwarming, etc.)
    0%
    0
    Slecht: Soort van gedaan (lampen, verwarming, etc.)
    5,56%
    1
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Droogmachines!

    interessant om te proberen en zeker als je sneller je stash hebt
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #3
      Re: Droogmachines!

      Ik heb ook geen problemen met snel drogen en ben er eigenlijk wel voorstander van
      Minder lang last van de lucht en opvallende massa's

      Vooral die tip van je vond ik zeer herkenbaar , binnen 3 dagen is me weed droog (net niet knak)en daarna gaat het de zak in en die blijft open tot ze wel knakt , wel af en toe onderste boven halen

      Zo'n droogmachine heb ik wel gebruikt naar alle tevredenheid maar mocht niet meer van me vrouw vanwege het fruit wat we ermee drogen en 4 ringen is niet genoeg voor mijn oogst

      Ajo
      Ventje
      Living in Second live for real

      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

      Comment


        #4
        Re: Droogmachines!

        Mijn ouders waren er ook niet blij mee vanwege het fruit, achteraf. Maar het was hun voorstel. Een keer door de vaatwasser en daarna moet je fruit schoonblijven van thc. Werkt prima voor mij.
        Met de royal dane waren 3 ringen niet genoeg, maar een deel drie dagen later oogsten zie ik niet als een probleem.

        Nog een tip: ook lekker om appels en pruimen mee te drogen! Vooral de appels, het lekkere zuurtje (maar ook het zoete) blijft erin zitten en de textuur is echt mega apart!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Droogmachines!

          Ik bump hem even met een methode-update: 2 x 3 uur per dag is veiliger voor het smaakbehoud. Duurt wel een dag langer. 21-24 graden is ideaal, maar niet iedere machine kan dat. Een handige harry kan er een regulator tussen zetten, waardoor het element te fine-tunen valt. Makro (of sligro?) heeft ze in de aanbieding voor 30 euro deze week(/maand?).
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Droogmachines!

            Heb je met de oogst van dit jaar nog de droogmachine gebruikt? Mijn plantje begint klaar te worden voor de oogst, en ik wil ook een droogmachine gaan gebruiken. Ik moet er nog 1 kopen, dus alle aankooptips zijn welkom

            Comment

            Bezig...
            X