Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

    Korting op 420shop
    Is het aan te raden mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen te zetten ivm de lage temperatuur snachts?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

    Hoi chemiel,

    Wat voor plantjes zijn het, hebben ze 4 blaadjes inclusief lob?
    Dan gewoon lekker naar buiten, daar gaan ze beter als in de
    vensterbank. Die van mij ook.
    Leuk dat je ook begonnen bent.

    Soortjes?

    Grtz, de hippie
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

        Poeh, die vraag is onder de gordel. Kun je echt niet lezen ofzo? Nuttige info wordt niet zomaar bezorgd, soms moet je 't zelf af komen halen. In dit geval gaat het om basiskennis.. Die haal je zelf maar op. Want het antwoord is de afgelopen maand al vijf keer gegeven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Kan er hier iemand in al zijn wijsheid mij vertellen waarom men zaailingen 9 dagen oud vandaag hun stammetje roodheid vertoont net als rabarber ?

          Comment


            #6
            Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

            Maak je eigen nie te druk gooi die dingen buiten neer en klaar:p dat rabarber achtige kleurtje kan ook geen kwaad het blijft omkruit oftewel groeien doen ze tog wel dalijk als er toppen aan komen word het pas spannend:p gewoon geduld heben nu

            Comment


              #7
              Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

              en zat trouwens al op pagina 12 van uw kweekverslag 2012, LR2 (zeer mooi gemaakt btw) maar moet toegeven dat ik waarschijnlijk af en toe iets heb overgeslaan omdat het nog lang niet van toepassing is . En er is ook zoveel te lezen ben soms 3 uur aan 1 stuk aan het lezen over vanalles en notitie's maken ... tis dan ook zo verdomd interessant !

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Haha okay thanks thegod , je zegt gewoon buiten gooien en laten doen... maar het is nog een jong plantje en de weersverwachting zegt hevige buien komende 24 uur. Kan ik toch niet gewoon laten staan dan ? Je moet begrijpen dat ik niet wil lopen klooien maar alles zo goed mogelijk wil doen , zodat ik iets rookbaar kweek ook al vind ik het een prachtige plant het moet uiteindelijk toch ook lonen, ik doe dit niet enkel omdat ik ze mooi vind
              alle tips zijn welkom en worden geapprecieerd !
              PEACE

              Comment


                #8
                Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                Gewoon gezond verstand gebruiken. Als jij je er niet prettig bij voelt om ze definitief buiten te gooien dan haal je ze binnen als je denkt dat dat nodig is.

                Risico is wel dat hoe langer je ze binnen houdt des te zwakker ze worden. Zet je dan uiteindelijk een mooie grote plant met een slap stemmetje buiten dan heb je met de eerste de beste storm een geknakte plant.

                Zo snel mogelijk en zoveel mogelijk naar buiten dus, maar als het echt koud is 's nachts of een stortbui op komst is dan zet je het plantje gewoon even veilig als je je daarbij lekker voelt.

                Het is een hobby en je wilt niet met lege handen komen te staan, maar je moet dus ook niet te ver gaan en je plant dood knuffelen.

                Dat verhaal over stress door verplaatsen geloof ik niets van. Binnen opkweken en afharden van planten is een doodnormale zaak.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                  Binnen voorgroeien krijg je zwakke planten van.
                  Buitenwiet kweek je buiten vanaf dag 1.

                  Hoezo koud, lmfao, overdag vallen de mussen van het dak en 's nachts drijf je je bed uit.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                      Deze plant staat al niet buiten vanaf dag 1. Dus wat dan? Weggooien en opnieuw beginnen?

                      Ik heb nog geen kweekverslag gezien hier van iemand die wel vanaf dag 1 buiten kweekt.

                      Sorry, dat is niet waar. Zag wel een verslag van iemand wiens zaden buiten allemaal niet op waren gekomen en dus vervolgens maar binnen ging voorgroeien.

                      Hoe dan ook, een binnenplant zo naar buiten pleuren omdat ze daar "hard van worden" klinkt stoer, maar de plant loopt daar ook een flinke achterstand mee op.

                      En ja "als" het koud is. Zal nu inderdaad niet zo snel meer gebeuren, maar "als" het koud is zet je je zaailingen beter binnen (of koude kas oid). Minder stoer, maar je hebt uiteindelijk wel een grotere plant.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                        Ik pleur voorgegroeide planten ook zo naar buiten, zelfs al in april; niks mis mee.

                        Zo koud dat ze niet meer willen, wordt het nu niet meer, dus naar buiten met het spul!
                        En zolang je de kerk in het midden van het dorp laat, zijn er vele wegen mogelijk...maar dat moet je zelf ondervinden met de jaren.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                          Ik zie vooral veel problemen bij plantjes die binnen voorgegroeid zijn, en dan opeens naar buiten gaan.
                          Of ze vernikkelen, of ze verdampen. Je moet inderdaad weten wat je doet, maar dat ontbreekt wel eens.

                          Ik heb er geen verslag van Wietefras, maar deze twee staan vanaf zaad buiten in 1.5L potje en ik doe er verder helemaal niets aan, tot nu toe.
                          Ze staan in de volle zon, regen, hagel en sneeuw, beestjesaanvallen en zandstormen.
                          Ohja, ik heb een liter van die groene algendrap uit m'n vijverfilter erin gemikt toen ik die schoonmaakte.
                          2013-06-07.jpg2013-06-07B.jpg
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                            Ja, maar jij verliest een hoop planten daarmee en daar maal je niet om omdat je er toch zat hebt staan.

                            Als je 1 plant hebt dan neem je dat soort risico's niet.

                            Afgezien nog even van het feit dat je planten toch ook gewoon een achterstand hebben opgelopen ten opzichte van als je ze wel wat voorzichtiger had afgehard. Maar goed, ook daar maal je niet om omdat je er zoveel hebt staan en dat je toch al veel te vroeg begonnen was.

                            Het gaat nu ook niet over kou, maar over kleine plantjes buiten laten verzuipen of niet.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

                              Ik heb er 7 gezaaid, twee inmiddels verwijderd, want man, en eentje heeft wat problemen, die ziet er niet uit, geel en half opgevreten.
                              Nog geen uitval, en geen achterstand. Dit zijn auto's dus zelfs wat aan de vroege kant, er komt nog veel meer mooi weer, hoop ik toch.

                              Plantjes laten verzuipen of verbranden is nooit een goed idee, maar dat doe je ook niet als je ze binnen voorgroeit.
                              Ik bedoel, als je buiten zaait, dan kunnen ze vanaf het begin in weer en wind, als je binnen zaait, kun je ze vaak niet meteen in de zon zetten.
                              't Is ook vooral een beetje proberen en je gevoel volgen. Als je de plantjes buiten zet, ga dan na een half uurtje even kijken of ze niet flauw gevallen zijn, want dan moet je ze in de schaduw zetten.

                              Van dat beetje regen dat hier afgelopen maand is gevallen verzuipen ze trouwens niet.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X