Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren van je planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Verduisteren van je planten

    Ik ben nu sinds 2 dagen bezig met verduisteren. Is dit te laat of kan dit nog gewoon?

    Grtz

    Comment


      #17
      Re: Verduisteren van je planten

      Kan gewoon,al levert het je niet erg veel tijdwinst op,de planten zullen nu snel vanzelf in bloei gaan.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #18
        Re: Verduisteren van je planten

        oke dankjewel :p

        ik maakte me al zorgen haha

        Comment


          #19
          Re: Verduisteren van je planten

          hallo

          mijn buiten plant staat nu in al een tijdje in bloei maar hij gaat veelste langzaam naarmaten mijn idee, ik verduister hem ook al een week of 2 maar vind het gewoon niet opschieten.

          iemand tipss???

          Comment


            #20
            Re: Verduisteren van je planten

            Je plant heeft twee weken nodig nadat ze op 12/12 is gezet om goed in bloei te geraken. Het is normaal dat de eerste twee weken weinig gebeurd. Zal nu wel snel vollere toppen gaan maken.

            Grtz

            Comment


              #21
              Re: Verduisteren van je planten

              ik heb een kast gemaakt waar ik m'n black jack in verduister sinds 18/08
              prachtig systeem de kas gaat 's avonds dicht op 't uur wanneer 's ochtends de zon op komt. zo kom je aan 12/12 als 't 's avonds donker is gaan de platen terug open, meestal net voor k ga slapen. dit is beter voor de plant en ben ik 's morgens gespaard van dit werk. check kweekverslag Black jack verduisterd voor de foto's . het sluiten en openen van de kast duurt niet langer dan 1 minutje. ps zeker de moeite waard en best zorgen voor iemand die weet hoe je je kast dicht moet doen,dit is nuttig als je er eens niet op tijd kunt graken.

              Black Jack verduisterd
              Last edited by Jointjedraaien; 10 June 2010, 03:06. Reden: heb de link er even bijgeplakt.

              Comment


                #22
                Re: Verduisteren van je planten

                mijn idee voor volgend jaar is om een grote legertent (zo een van 16 m lang, 5 m breed ofzo) op een locatie neer te zetten
                bij het klaarmaken van de locatie wil ik dan de tent eerst opzetten en opmeten, zodat ik de planten binnen deze oppervlakte kan planten
                er zouden dan toch zeker wel 25 planten kunnen worden verduisterd
                alles begin mei direct in de volle grond planten en gaan met die banaan
                of het ook echt haalbaar is, vraag ik me af;

                -valt natuurlijk ontzettend op
                -deze tenten zijn behoorlijk duur
                -als ik ga verduisteren moet ik eigenlijk snel het tentdoek eraf kunnen halen en erop doen

                wat vinden jullie??

                dit jaar had ik trouwens frisian dews feminised zaadjes uitstekend bevallen, half augustus al beginnen met (voor)bloeien, schimmelbestendig, mooie volle toppen (eind september al geoogst dus had misschien nog meer in gezeten) dus wel een aanrader!!

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: Verduisteren van je planten

                    Als jij 14 dagen de tijd neemt en er telkens een verschuiving van een half uur plaatsvindt zullen je planten hier geen last van hebben,
                    Gewoon goed te doen dus.

                    De info die je zoekt zul je ook niet in het buitenkweek deel vinden(dat is dit namelijk.)

                    Grts
                    Daniella
                    Last edited by misty; 11 October 2009, 08:35.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #25
                      Re: Verduisteren van je planten

                      Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                      Als jij 14 dagen de tijd neemt en er telkens een verschuiving van een half uur plaatsvindt zullen je planten hier geen last van hebben,
                      Gewoon goed te doen dus.

                      De info die je zoekt zul je ook niet in het buitenkweek deel vinden(dat is dit namelijk.)

                      Grts
                      Daniella
                      Ik ga de sprong wagen, gewoon iedere dag een half uur later licht aan tot aan 7 uur.

                      Voornaamste afweging is dus of om de uurtijden te wijzigen om in de licht ze te verzorgen of de lichturen zo laten en ze tijdens duister een driekwart uur licht aan te doen om ze te verzorgen

                      Wordt wel spannend, aangezien ik er verder geen verdere info over heb kunnen vinden, ik laat wel weten als er zich nog onverwachte dingen voordoen tijdens de bloei

                      Kristel

                      pd: had via je abc een aantal threads bekeken en niets gevonden, niettemin dank voor je antwoord

                      Comment


                        #26
                        Re: Verduisteren van je planten

                        Ik ben ook niet zeker dat dit hier ergens te vinden is,
                        Maar ik ga bij dit antwoord uit van logica,
                        Zo lang je alles met beleid doet,rustig aan dus,zal je plant geen problemen ondervinden,
                        anders wordt het wanneer er plotselinge veranderingen optreden,dan krijgt je plant stress.
                        Het licht elke dag even aan in de donkerperiode is echt geen optie...

                        Grts
                        Daniella
                        Last edited by misty; 13 October 2009, 14:13.
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #27
                          Re: Verduisteren van je planten

                          Oorspronkelijk geplaatst door AVDL View Post
                          mijn idee voor volgend jaar is om een grote legertent (zo een van 16 m lang, 5 m breed ofzo) op een locatie neer te zetten
                          bij het klaarmaken van de locatie wil ik dan de tent eerst opzetten en opmeten, zodat ik de planten binnen deze oppervlakte kan planten
                          er zouden dan toch zeker wel 25 planten kunnen worden verduisterd
                          alles begin mei direct in de volle grond planten en gaan met die banaan
                          of het ook echt haalbaar is, vraag ik me af;

                          -valt natuurlijk ontzettend op
                          -deze tenten zijn behoorlijk duur
                          -als ik ga verduisteren moet ik eigenlijk snel het tentdoek eraf kunnen halen en erop doen

                          wat vinden jullie??

                          dit jaar had ik trouwens frisian dews feminised zaadjes uitstekend bevallen, half augustus al beginnen met (voor)bloeien, schimmelbestendig, mooie volle toppen (eind september al geoogst dus had misschien nog meer in gezeten) dus wel een aanrader!!
                          ????????

                          Comment


                            #28
                            Re: Verduisteren van je planten

                            Lijkt mij een beetje grote tent voor 5 planten
                            Dit is een hobbykweekforum


                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #29
                              Re: Verduisteren van je planten

                              Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                              Ik ben ook niet zeker dat dit hier ergens te vinden is,
                              Maar ik ga bij dit antwoord uit van logica,
                              Zo lang je alles met beleid doet,rustig aan dus,zal je plant geen problemen ondervinden,
                              anders wordt het wanneer er plotselinge veranderingen optreden,dan krijgt je plant stress.
                              Het licht elke dag even aan in de donkerperiode is echt geen optie...

                              Grts
                              Daniella
                              Ben nu 3 en half uur verder in mijn schema en zie totnogtoe geen extreme veranderingen.

                              Heb wel een wortelcomplex toegevoegd aan het water, normaal gesproken gebruik ik het bij het (over)potten van de stekken-planten. Dient voor stress-situaties volgens de fabrikant, ik ga uit van het positieve.

                              Ik zag het ook niet zitten om ze midden in de nachtperiode te storen, zoals je zei is logica een goed uitgangspunt, cheers !!


                              Kristel

                              Comment


                                #30
                                Re: Verduisteren van je planten

                                Is het bijvoorbeeld mogelijk om het bloeiproces te versnellen door bijvoorbeeld na de 16u licht en 8u donker over te gaan naar 48u donker en vervolgens 12u/12u?

                                Mvg

                                Comment

                                Bezig...
                                X