Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren van je planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Verduisteren van je planten

    ik heb mijn plantjes nu 1,5 a 2 weken staan,wanneer moet ik gaan verduisteren?

    Comment


      #32
      Re: Verduisteren van je planten

      Eeej blunt,

      je hebt ze nu 1.5 a 2 weken laten voor groeien vanaf het ontkiemen...
      Als je ze buiten zet zal ik se eerst toch nog even laten groeien. en dan zelf verduisteren dus zorgen dat ze 12/12 licht krijgen.
      Staan ze binnen en op een lamp dan staat je lamp nu dus 18/6 aan. en dan kun je hem op 12/12 zetten.
      Als je je plant verdsuiterd mag die ook echt geen licht krijgen....
      Als ze buiten staan zouw ik ze nog niet in bloei zetten. Zal nog even wahcten.
      Maan plantjes zijn nu bijna 6 weken en ik vind ze nu nog klein

      Mijn raad ana jouw, niet op 12/12 zetten

      Comment


        #33
        Re: Verduisteren van je planten

        je kan ook je plantjes voor het raam laten bloeien rond
        die tijd dat het in de nacht koud word en dat het veel gaat regenen
        ik laat me plantjes wel wat kleiner dan normaal groeien anders word het te krap
        voor het raam..en er komen dikke toppen aan je wietplanten en ook nog sterken weed
        zonder schimmel of top rot je moet wel je kamer op temperatuur houden rond 20. 25 graden

        Comment


          #34
          Re: Verduisteren van je planten

          pfff ik pleur die klok zo vaak om en nog nooit wat geks gezien.. alleen toen stond er ook nooit veel op het spel.. nu ben ik ook wel voorzichtiger aangezien ik voor max kwaliteit ga en natuurlijk kwantiteit
          Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

          Comment


            #35
            Re: Verduisteren van je planten

            ik heb een framewerk van bamboestokken en wikkelfolie gebouwt en daar gooi ik een zwart folie overheen,
            voor foto's kijk bij kweekverslagen ; Abel Planten

            Comment


              #36
              Re: Verduisteren van je planten

              Ik heb een vraagje.
              Er wordt hier beschreven dat je van eind juni tot half augustus de planten op een 12/12 schema moet zetten en dat daarna de zon de rest doet.
              Volgens het lichturen schema echter gaat 15 augustus de zon om 06.23 uur op en gaat 'ie onder om 21.05. Dat is 14 uur en 42 minuten zonlicht.
              Als je plant al 6 weken op een 12/12 schema staat, zorgt het dan niet voor verwarring en stress als de dag plotseling weer met ruim 2,5 uur wordt verlengt?
              Pas richting eind september zijn de dagen hier 12 uur, maar dan wordt het wel erg lang dagelijks verduisteren.

              Comment


                #37
                Re: Verduisteren van je planten

                heuj hoe zit het dan met vroeg verduisteren om agter het geslacht te komen heb namelijk 3 Jack Herer staan

                Grtz

                Comment


                  #38
                  Re: Verduisteren van je planten

                  Door de plant 12 uur licht per dag te geven gaat deze in de bloei en worden de geslachtskenmerken zichtbaar (haartjes in de oksels voor vrouwtjes, bolletjes voor mannetjes).
                  Zie >HIER< voor meer info.

                  Maar kan niemand hier mijn vraag beantwoorden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hash Head
                  Er wordt hier beschreven dat je van eind juni tot half augustus de planten op een 12/12 schema moet zetten en dat daarna de zon de rest doet.
                  Volgens het lichturen schema echter gaat 15 augustus de zon om 06.23 uur op en gaat 'ie onder om 21.05. Dat is 14 uur en 42 minuten zonlicht.
                  Als je plant al 6 weken op een 12/12 schema staat, zorgt het dan niet voor verwarring en stress als de dag plotseling weer met ruim 2,5 uur wordt verlengt?
                  Pas richting eind september zijn de dagen hier 12 uur, maar dan wordt het wel erg lang dagelijks verduisteren.

                  Comment


                    #39
                    Re: Verduisteren van je planten

                    kan je ze niet gewoon 14 dagen in het donker zetten?

                    Comment


                      #40
                      Re: Verduisteren van je planten

                      Oorspronkelijk geplaatst door SmokeyHaze View Post
                      kan je ze niet gewoon 14 dagen in het donker zetten?
                      ???

                      Lijkt me niet erg gezond voor de dames, en snap ook niet echt wat dit zou moeten bewerkstelligen.

                      Comment


                        #41
                        Re: Verduisteren van je planten

                        Jo hash head, 12\12 schema is:

                        Je zet je plant bijv. om half acht 's ochtends buiten en haalt hem om half 8 's avonds weer naar binnen( in het donker )12 uur licht, 12 uur donker. hierdoor zal ze gaan bloeien. Dat is wat er met die 12/12 word bedoelt!

                        Grtz Pw
                        Is het glas halfleeg of halfvol?

                        Comment


                          #42
                          Re: Verduisteren van je planten

                          Ja, dat snap ik Peterww. Bedankt voor de moeite, maar volgens mij heb je mijn eerdere berichten niet gelezen.

                          Er staat in dit topic beschreven dat je van eind juni tot half augustus de planten moet verduisteren. Maar half augustus is het nog ruim 14,5 uur uur licht per dag (dus ruim 2,5 uur meer licht dan met een 12/12 schema). Pas eind september zijn de dagen hier circa 12 uur.
                          Nou lijkt het mij logisch dat je de planten stress en verwarring bezorgt als de dagen plotseling weer 2,5 uur langer worden (met bijvoorbeeld een hapering in de bloei tot gevolg), en dat kan natuurlijk ook nooit goed zijn voor de opbrengst. Tot eind september dagelijks blijven verduisteren is echter ook geen goede optie (3 maanden lang dagelijks om een vaste tijd een zeil eroverheen trekken en dan een paar uur later weer weghalen, waardoor je dus bijna de hele zomer lang nooit 's avonds de deur uit kunt).

                          Als je reageerde op mijn laatste bericht (voor deze) dan heb je ook die niet goed gelezen. SmokeyHaze had het over de dames 14 dagen in het donker zetten. Hij had het niet over dagelijks verduisteren, maar in het donker zetten. Zoals het daar staat betekent dat dus 24 uur per dag geen licht. Snap niet zo goed wat hij daarmee verwacht te bereiken (behalve dan vrijwel zeker de planten om zeep helpen), dus vandaar dat ik hem daarnaar vroeg.
                          Last edited by Hash Head; 7 May 2011, 21:48.

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: Verduisteren van je planten

                              Oorspronkelijk geplaatst door dragondan View Post
                              Kan je natuurlijk reageren dat je hiermee de planten gaat stressen en aldus niet de maximale opbrengst er uit halen..SO WHAT??? Ergens eerder in dit topic las ik, terecht, dat dit een forum voor hobbykwekers is! Dus durf te experimenteren, je verliest misschien wel wat opbrengst maar krijgt er wel een boel informatie voor in de plaats.
                              So what?! Sorry hoor, maar alles draait om opbrengst. Ik kom juist hier om informatie te verzamelen om de opbrengst te verhogen. Zelf experimenteren heb ik geen enkele behoefte aan. Als dat jouw insteek is, dan is dat natuurlijk volledig aan jou, maar net zoals voor alle andere hobbykwekers in Nederland, is het maar mogelijk om 1 oogst per jaar te draaien en maar met maximaal 5 planten (tenzij je een extra hoog risico op een ongewenste smurfenplaag wilt nemen door er meer te plaatsen). Als je plantjes dan onder een omgekeerde emmer passen, dan kan er absoluut nooit meer dan 30gram per plant afkomen (als je dat al haalt). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik red het niet een heel jaar met 150 gram! Dus dan ben je alsnog op de shop aangewezen voor je wiet. Wat voor informatie je verzamelt uit het feit dat je een lagere opbrengst hebt is me overigens ook een raadsel (behalve dan dat je meer weet over hoe je het duidelijk NIET moet aanpakken).

                              Trouwens, toprot valt ook grotendeels te voorkomen als je een plant haalt met een hogere weerstand tegen schimmels e.d. die ook nog eens een korte bloeitijd van ca. 8 weken heeft, zoals bijvoorbeeld verscheidene Deense soorten, of de Church (die ik dit jaar uitprobeer). Als je dan ook nog eens geen plastic zakken gebruikt die je over je planten heen trekt, maar zeilen die je over een houten geraamte dat je om je planten heen hebt geplaatst heen trekt, en je die zeilen alleen maar laat zitten totdat de zon onder is en niet de hele nacht, en ervoor zorgt dat er de rest van de dag voldoende luchtverplaatsing rondom je plant is (door hem niet helemaal dicht te laten groeien en afentoe wat bladeren ertussenuit te trekken), dan is zelfs bij de meest gigantische planten de kans op toprot nog gering. Op deze manier is het echter totaal niet uitgesloten dat je 150-400 gram (of zelfs nog meer) per plant oogst. Nogal een verschil...
                              Last edited by Hash Head; 21 June 2011, 07:01.

                              Comment


                                #45
                                Re: Verduisteren van je planten

                                Dat 10-14 schema zou ik ook wel meer van willen weten of dat goed is.
                                Maar zou zeer zeker wel minimaal 6 weken verduisteren,net wat Hashhead zegt ik heb ook geen zin meer om naar de shop te moeten en me een poot uit te laten draaien.
                                Dus ook voor mij geld opbrengst als voornaamste doel.

                                Comment

                                Bezig...
                                X