Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Anesthesia guerilla kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto Anesthesia guerilla kweek

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik begin binnenkort met het kweken van Anesthesia autoflowers. Hier heb ik 5 zaden van en heb al een aantal spots gevonden. Bij deze 2 spots waar ik van plan ben om te gaan planten staan ook bramen (familie van de wietplant).
    De grond is vochtig doordat het vlakbij een slootje ligt en dus is het geven van water een zorg minder (deels dan). Grond is verder ook vruchtbaar doordat het 'natuurlijke afval' (denk aan bladeren, takken en andere zaken die van bomen afkomen).
    In dit topic ben ik van plan om mijn hele progressie door te geven.
    Uiteraard zijn tips en kritiek welkom voor deze beginnende kweker.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      LR2 dat ze familie waren klopt inderdaad niet, na het weer opgezocht te hebben was 1 ding wat ze wel gemeen hadden. Dat is namelijk dat zowel bramen en wietplanten houden van een stikstof rijke grond.

      Bij beide slootjes is het niet zozeer het geval dat deze zullen overstromen. Mits er een zeer grote regenval zal komen.

      Dinsdag ga ik beginnen met het ontkiemen van de zaadjes tussen een stel toiletpapier.

      Comment


        #4
        Je weet pas dat 15 mei de heilige kiemdatum is he? Het kan nog vriezen.
        Helemaal zelf weten natuurlijk, maar als je op safe wilt spelen wacht je minstens tot eind april. Met autoflowers is het zelfs beter om nog wat langer te wachten, anders zijn ze klaar voor het hoogtepunt van de zomer.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Persoonlijk zou ik het lekker spreiden als ik jou was. gewoon elke week een plant de grond in na begin mei. Eerst bij je huis, dan bij nachtvorst ff naar binnen, heb je je voorsprong iig al wel.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hobby Bob View Post
            Persoonlijk zou ik het lekker spreiden als ik jou was. gewoon elke week een plant de grond in na begin mei. Eerst bij je huis, dan bij nachtvorst ff naar binnen, heb je je voorsprong iig al wel.
            Ja klopt ben het inderdaad al van plan om het te spreiden.
            Vandaag begonnen met het ontkiem proces, 2 zaadjes. Wanneer ik deze ga potten dan komen er weer 2 in het ontkiem proces te zitten. Zo heb ik een speling van 2 weken ongeveer.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Je weet pas dat 15 mei de heilige kiemdatum is he? Het kan nog vriezen.
              Helemaal zelf weten natuurlijk, maar als je op safe wilt spelen wacht je minstens tot eind april. Met autoflowers is het zelfs beter om nog wat langer te wachten, anders zijn ze klaar voor het hoogtepunt van de zomer.
              Is logisch, maar iedereen met een beetje verstand weet dat de zon op z'n hoogst staat rond die periode. Juist in de zomerperiode wil ik er van genieten en dan zullen ze klaar moeten zijn.

              Comment


                #8
                Dan had je in de winter binnen moeten kweken ?

                Nu buiten beginnen heeft nogal wat nadelen.
                Het is te koud (ruim onder 18 graden) dus nauwelijks groei.
                Te kort licht, verkeerde kleur en te zwak, plantjes zullen willen strekken.
                Jouw plantje gaat de eerste voedselbron worden voor alle beestjes in de omtrek. (heb je al slakkenkorrels gestrooid?)
                Tegen de tijd dat deze klaar zijn, ongeveer half juni, is de tijd om te starten optimaal, zou er dus zeker nog een rondje achteraan doen indien mogelijk.

                anyways, dit roepen we elk jaar tegen de eerste 10 buitenkwekers die zich hier melden.
                Het is een soort traditie, dus niet boos worden eh.
                Gewoon doen.
                Ik heb maanden geleden ook al een hand vol zaad in de tuin begraven.
                Zo'n plantje weet zelf het beste wanneer het op moet komen, dus laat maar gaan, dat gaat wel goed..
                etc

                Succes!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • DonVergo
                  DonVergo commented
                  Editing a comment
                  Binnenkweek ga ik niet doen, mits er voldoende ruimte is.

                  Ik weet dat er in het begin nadelen zijn, maar weet wel dat 2 ervan in de grond kunnen over 3 weken. Lichtduur is inmiddels al 11uren en 30 minuten. Slakkenkorrels hoeft nog niet omdat ze nog niet in de grond zitten. Uiteraard ga ik in juni wel een rondje achteraan sturen haha.

                  Ben ook niet boos maar valt mij op dat LR2 gauw negatief is. Bedankt voor het volgen en reageren in ieder geval!

                #9
                Dit is het ontkiemproces en ben inmiddels 1 dag verder. Ze liggen tussen twee watjes die dan weer op een schoteltje liggen. Uiteraard zijn het vochtige watten.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #10
                  ben erg benieuwd hoe je voorsprong gaat ik ga binnenkort ook beginnen met mijn 5 hollands hope zaadjes te laten ontkiemen

                  Comment


                  • DonVergo
                    DonVergo commented
                    Editing a comment
                    Leuk! Zal je direct gaan volgen.

                  #11
                  Je moet natuurlijk helemaal doen wat je zelf wilt, maar je zult straks zien dat ik niet echt negatief was. Ik ben slechts realistisch.
                  Ik gun iedereen de meeste grammen per kweek, daar zet ik me voor in en met die instelling reageer ik. Dat hakt er soms in, maar het gaat als volgt:
                  Ik zie het elk jaar, net als Q. Van die beginners die denken: hoe eerder ik begin, hoe beter! Die komen hier dan na 3 weken huilen omdat hun plantje kapot gevroren is, of niet wilt groeien, of verzuipt door lente regen, of toprot krijgt omdat het seizoen er naar is. Dan zijn ze boos dat niemand ze gewaarschuwd heeft, en dat ze zoveel geld hebben gestopt in een klote kweek en dat ze hooguit 2 jointjes per plant kunnen draaien. Altijd de schuld van de genetica, zaadbank, of wat anders, nooit de schuld van de kweker die 2,5 maanden te vroeg zijn zaad kiemt. Als je dat 6 jaar op rij ziet, en je gunt een kweker het beste, dan waarschuw je toch effe?

                  Als je plan heel anders is en je beseft de risico's, dan is dat ook goed natuurlijk. Zeg het dan effe, dan weten we dat je niet tot bovenstaande groep behoort

                  PS. Als je om tips en kritiek vraagt, dan vind ik het niet zo sportief om terechte kritiek af te doen als negativiteit. Ik kan niet weten dat je al midzomerjointjes wilt roken als je dat niet opschrijft, namelijk. Ik heb geen glazen bol ofzo.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • DonVergo
                    DonVergo commented
                    Editing a comment
                    Beter bijdehand dan bij de voet zeker.
                    Anyway, kijk en geniet van het leesplezier!

                  #12
                  Bij 1 begint de wortel al door te komen, morgen ga ik deze dus in potgrond doen. Uiteraard in een potje voorlopig.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #13
                    Daar ben ik weer! Nadat beide (2) zaadjes uitgekomen zijn heb ik ze in potgrond gestopt en dat weer in potjes. 1 is een dag eerder de grond ingegaan dan de andere, aangezien deze eerder ontkiemde dan de andere.

                    Ik heb ze in de kamer staan in een kasje voorlopig, totdat ze boven komen. Wanneer ze boven de aarde komen zullen ze zonlicht nodig hebben.
                    Voor nu zal ik ze iedere dag minimaal 1x per dag water geven.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment


                      #14
                      Voortgang tot nu toe, beide beginnen sinds gister boven de aarde te komen. De eerste die boven kwam, die heb ik alvast op een hoge plek gezet buiten. De andere staat nog binnen maar zal spoedig hetzelfde krijgen.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 2 photos.

                      Comment


                        #15
                        Zou ze allebei lekker buiten zetten, dan kan die blubber ook even opdrogen.
                        Dit is dus te veel water.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • DonVergo
                          DonVergo commented
                          Editing a comment
                          Hoeveelheid water valt wel mee, grond is donker van zichzelf.
                      Bezig...
                      X