Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planter at it in 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Goed verborgen joh!
    Soms is het zelfs op de foto's even zoeken.

    Stekken het beste maken in de ochtend of de avond, dan bevatten ze het meeste vocht. De kans op aanslaan is dan iets hoger.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Ok, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!
      I'm high, but I'm grounded.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

      Comment


        #18
        Precies wat ik ook dacht toen ik door de foto's scrolde.
        Dat heb je netjes gedaan. Onopvallend, echt guerilla.
        Nog een beetje geluk erbij ook.
        Het is wel precies zo'n hoekje dat niet gemaaid is.
        Zou hij je plant gezien hebben ?
        De spanning neemt toe ..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          IMG_3256.JPGIMG_3255.JPGIMG_3254.JPGIMG_3257.JPG


          - Super Buds:

          IMG_3246.JPGIMG_3249.JPGIMG_3248.JPGIMG_3250.JPGIMG_3247.JPG


          en de andere, iets kleinere super bud:

          IMG_3251.JPGIMG_3252.JPGIMG_3253.JPGIMG_3258.JPG

          Zozo, tot de volgende!




          Attached Files
          I'm high, but I'm grounded.

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

          Comment


            #20
            Jepla, de stekken zijn genomen en staan (hopelijk) wortel te schieten. Verder ook nog foto's van de royal dwarf auto en de 2 superbuds.


            De stekken:

            IMG_5302.JPGIMG_5301.JPG



            De Royal Dwarf:

            IMG_5297.JPGIMG_5300.JPGIMG_5299.JPG


            De 2 Superbuds:

            IMG_5290.JPGIMG_5294.JPGIMG_5292.JPGIMG_5291.JPGIMG_5293.JPGIMG_5295.JPG
            IMG_5296.JPG


            TOT KIJKS


            I'm high, but I'm grounded.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                GROTE UPDATE

                In deze update zien jullie al planter zijn dames in 1 grote post! Te beginnen met de stekken die ik Vandaag even ben gaan opvolgen, en ze deden het goed, zelfs zonder plastic zak of dergelijke. Ik ga ze gewoon bloot laten aan de open lucht denk ik. Hier zijn ze:

                IMG_3310.JPGIMG_3311.JPG



                Verder ben ik ook nog naar de boerspot geweest waar de 2 cash express planten en de bubblegum staan:

                Cash express:

                IMG_3302.JPGIMG_3304.JPGIMG_3305.JPGIMG_3303.JPGIMG_3306.JPG



                De Bubblegum dame (ROOK HEEEERLIJK) :

                IMG_3307.JPGIMG_3308.JPGIMG_3309.JPG

                Dan ben ik nog naar de vijverspot gereden waar ik nog een royal dwarf en 2 Superd Buds heb staan, de Royal dwarf laat ik nog 2 weken staan en dan oogst ik die, ik gok op een 5 gram.
                Royal Dwarf:

                IMG_3313.JPGIMG_3314.JPGIMG_3315.JPG


                En tot slot de 2 Super Buds:

                IMG_3319.JPGIMG_3320.JPGIMG_3318.JPGIMG_3316.JPGIMG_3317.JPG

                Zo, dat was ie weer voor een tijdje, tot de volgende, de regen doet mijn dames zeker deugd!!

                Planter






                Attached Files
                I'm high, but I'm grounded.

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                Comment


                  #23
                  Waar is je White Berry , of hem je haar opgedeeld in stekken?

                  Je planten doen het super, hoop dat de stekken goed aanslaan!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24
                    Jeps, helemaal in stekken opgedeeld om het risico toch te verminderen
                    I'm high, but I'm grounded.

                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                    Comment


                      #25
                      Vandaag eens een update op de stekken gaan doen en de planten aan de vijver bezocht. De stekken waren jammerlijk genoeg OVERROMPELD van dikke slakken, per potje zeker 5 stuks. Degenen die ng niet afgevreten waren heb ik verzet en stonden er zo bij:

                      IMG_3353.JPG


                      En hier de afgevrete stekken:

                      IMG_3352.JPG


                      Dan beter nieuws omtrent de 2 super buds, deze doen het beide zeer goed (naar mijn opinie). Wel heb ik een vraag voor degenen die er iets van weten: Ik heb op dit forum eens vernomen dat plassen op je planten (niet letterlijk op je plant natuurlijk ) goed zou zijn, klopt dit? Anyway, hier zijn de 2 dames:

                      IMG_3348.JPGIMG_3346.JPGIMG_3347.JPGIMG_3349.JPGIMG_3350.JPGIMG_3351.JPG


                      En dan was er ook nog deze Royal Dwarf te spotten, volgens mij is deze ver oogst klaar, wat denken jullie?

                      IMG_3343.JPGIMG_3344.JPGIMG_3345.JPG


                      Volgende keer een update op de boerspot, hou jullie haaks!!

                      Planter





                      I'm high, but I'm grounded.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                      Comment


                        #26
                        De slakken hebben een koningsmaal gehad

                        Ik kan niet oordelen of de Dwarf klaar is, op mijn tablet is je foto niet echt duidelijk. Hoelang bloeit ze al?

                        En op je vraag... Urine in de moestuin doet meer dan je denkt


                        KAN URINE GEBRUIKT WORDEN IN DE MOESTUIN ?In Denemarken werd bier gebrouwen van gerst die bemest werd met 40.000 liter urine die opgevangen werd op een muziekfestival. Er was ook een verhaal over iemand die water in wijn veranderde, dit is even straf.

                        JE PLANTEN VOEDEN MET URINE


                        Stel je voor dat urine echt een goede meststof is. Wat zou dat niet betekenen voor de wereldwijde hongerproblematiek en welke voordelen zouden wij biologische moestuin(ier)s niet ondervinden. In veel arme landen kunnen ze zich geen meststoffen veroorloven. Ook is zelfs vaak onvoldoende (drink)water aanwezig voor mens en akker.

                        Wat zijn de voordelen voor de ons, moestuiniers? Eerst en vooral, urine bestaat voor 95% uit water. Klinkt al niet slecht, welke tuin heeft nu geen water nodig ? In dat water zitten spoorelementen (kleine deeltjes) vitamines en mineralen die nuttig zijn voor de groei van onze gewassen. Maar het belangrijkste zit in die overige 5%. Die 5% bevat ureum. WAT IS UREUM ?

                        TIPS VOOR GEBRUIK VAN URINE IN DE MOESTUIN

                        Urine in de moestuin gebruiken
                        Is urine goed voor de moestuin ? Ja, dat is al duidelijk. Maar je zult ook wel al gezien hebben dat waar bijvoorbeeld huisdieren vaak plassen, gele vlekken op het gazon achter blijven. In feite is dat stikstof brand. Wanneer je dus urine gebruikt in de moestuin, hou dan zeker de verhouding aan 10% urine, 90% water. Pas dit ook enkel toe met verse urine, urine verliest zijn kracht heel snel. Plassen en gieten, dus. Een goede tip, net als bij iedere vloeibare meststof, is om voor de toepassing al eens met zuiver water te gieten. Urine kan ook gebruikt worden als een blad meststof. Je kunt het op de bladeren van je planten verstuiven. Maar dan gebruik je best een verhouding 5% urine, 95% water. Je staat ook best met de wind in de rug

                        https://www.moestuinweetjes.com/urin...eer-dan-denkt/

                        physiology-and-anatomy-of-urinary-system-26-638.jpg



                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #27
                          ...de komkommerplanten brachten meer en grotere vruchten op na een behandeling met urine...
                          Ze brachten meer op dan wat ?
                          Onbemeste planten ?
                          Tja ..

                          slakkenkorrels FTW!
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            QnQ The cucumber yield after urine fertilisation was similar or slightly better than the yield obtained from control rows fertilised with commercial mineral fertiliser.

                            http://www.sciencedirect.com/science...60852405005481

                            Moestuinweetjes.nl overdrijft wel een beetje, 'similar or slightly better' klinkt toch net even anders
                            Misschien baseerden zij zich op een ander onderzoek?

                            Dan nu de vraag hoe vang je de ochtendurine het beste op, schijnt voor heren best lastig te kunnen zijn?
                            aKg2dY6_700b.jpg
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #29
                              The blowdryer

                              jammer van de stekken maar gelukkig gaat je kweek verder wel lekker! Die superbuds zijn mooie planten!

                              Comment


                                #30
                                Ja, zo lang het geen negatief effect heeft is alles ok voor mij, dan ga ik wat vaker wateren aan mijn dames. En ja die stekken zijn wel jammer, we zien wel wat er van komt. Ik zal volgende keer wat meer gedetailleerde foto's van de royal dwarf maken
                                I'm high, but I'm grounded.

                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                                Comment

                                Bezig...
                                X