Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    P.s.

    Nog 2 nachtdiensten en ik heb weer weekend, het plan is om dan een keertje foto's te nemen overdag bij de de bosrand spot. Het veldje waag ik me overdag niet, de kans dat ik gezien wordt is me daar te groot. Zou zonde zijn dat de plantjes ontdekt worden omwille een paar foto's...

    Tevens zit mijn fotoalbum helaas vol en kan ik de toekomstige posts alleen foto's bijvoegen als attachement. Dus geen mooie fotorolls meer.

    Comment


      #32
      Lekker bezig man, fijn om te zien dat de planten van je maatje weer een beetje bij trekken. Die ene met schimmel... er zijn wel spulletjes tegen hoor, dan moet je alleen wel eerst met een mes alle schimmel weg snijden en daarna wondenbalsem voor bomen erop smeren. Als er zoals jij zegt nog een internode is waar geen schimmel zit zou ik m lekker afknippen tot die internode.

      hoelang denk je dat je planten zon vangen? Ze zien er goed uit hoor, ze strekken alleen een klein beetje. Maar dat is allemaal prima.

      ben heel benieuwd naar de foto's overdag!

      Comment


      • Vluggejapie
        Vluggejapie commented
        Editing a comment
        Bedankt! De 3 planten op het veldje vangen bijna de hele dag zon, de andere 2 bij de bosrand durf ik niet te zeggen... Wel een redelijk groot deel van de dag. Deze zijn meer gestrekt en minder 'vol' van blad.

        Ze willen inderdaad behoorlijk strekken, ook die plant van mijn maat in de achtertuin waarvan ik vrijwel zeker weet dat ie wel de optimale hoeveelheid zon krijgt (wanneer het weer het toelaat).

        ​​​​​​​Heb hier niet echt een verklaring voor...

      #33
      Hoe staat het ervoor jaapie?

      Comment


      • Vluggejapie
        Vluggejapie commented
        Editing a comment
        Ik ga er vanavond weer even langs!

      #34
      Nou beste luitjes, weer even een update. Heb het de laatste tijd druk dus het schiet er allemaal een beetje bij in qua foto's maken en alles.

      Gisteravond weer even bij de planten gekeken, tot mijn grote schrik is er bij de bosrand spot gemaaid!!! Ik heb vorig jaar de spots regelmatig gemonitord, en ja het zijn dus vrij brutale spots dichtbij huis. Maar ik was er vrijwel zeker van dat er niet gemaaid werd. Dat had ik dus mis. 1 plant is in de maaier meegenomen, deze lag om en was geknakt bij de wortels. Heb er een kort stokje naast gestoken en met het handvat van mijn plastic tas wat ondersteuning gemaakt. Ga er snel weer langs om wat fatsoenlijks neer te zetten qua ondersteuning. Wat hier nog van terecht gaat komen, geen idee. De andere plant op de bosrand spot zag er ook niet al te lekker uit maar deze stond er nog keurig. Weinig hoeven snoeien dus deze keer om de plant heen haha. Heb het gevoel dat ze toch echt veel te weinig licht krijgen op deze locatie... Wat hier van terecht gaat komen, geen idee. Wel weer wat geleerd voor volgend jaar hier de foto's van de planten:

      12.jpg 13.jpg 15.jpg 16.jpg


      De planten op het veldje stonden er wat dat betreft een stuk mooier bij. Vooral 1 plant die meer aan de zuidkant staat, deze gaat echt super lekker en is het minst gestrekt en zeer vol blad. De anderen gaan ook niet slecht, op een enkel geel blad onderin na. Ik weet niet goed hoe dit komt en eerlijk gezegd is het gewoon maar kijken wat er gebeuren gaat... Ik weet wel dat ze erg veel dorst hadden dus heb ze ieder 10 liter water gegeven en nieuwe slakkenkorrels.

      21.jpg 22.jpg 23.jpg 24.jpg 25.jpg 26.jpg


      Na het wateren zou ik nog een foto maken, telefoon weg! Kut! Zoeken zoeken zoeken, niets te vinden in het donker. Terug naar huis, zaklamp opgehaald. Uur gezocht, bijna moed opgegeven. Toen nog 1 keer bij de slootrand waar ik water had gepakt gekeken, en daar lag ie. Wat een opluchting was dat! Les: geen jointjes roken voordat je naar je plantjes gaat. Ik smoke niet veel en wordt echt een halve dweil na een jointje, dus beter volgende keer nuchter.

      Conclusie: 3 planten op het veld groeien lekker door, de 2 planten bij de bosrand gaan denk ik kaduuk. Blijf ze wel verzorgen maar of dat nog wat wordt ik weet het niet.



      Dan nog de 2 planten met bar slechte start van mijn maat @crackjunk:

      31.jpg 32.jpg 33.jpg 34.jpg 35.jpg

      Hij heeft het schimmel verwijderd en plantje op dat deel ingesmeerd met groene zeep. De plant was al hol op die plaats. Het heeft er lang gezeten, plantje lijkt redelijk door te gaan maar heeft het zwaar. Andere plantje blijft rustig doorgroeien, hij verzorgt ze wat vaker dan mij dus ze hebben het goed ondanks de brakke start. Kijken wat er gaat gebeuren!



      Dan nog de plant in de achtertuin bij ons andere maatje:

      41.jpg 42.jpg 43.jpg 44.jpg

      Deze staat nu 2 of 3? weken 12/12 en begint helemaal vol te groeien met blad en ook al leuke voorbloei. Deze gaat straks knallen, moet wel hele rare dingen gebeuren wil deze niet gewoon een lekker wietje opleveren. Mid augustus zal die sowieso vol zitten!



      Het was weer een behoorlijk avontuur en was eerst al half para van de omgemaaide plant, toen telefoon kwijt in het pikkedonker en het feest was compleet. Volgende keer beter! Zoals ik eerder al zei is 1 plant die afbloeit en geoogst kan worden al mooi meegenomen. We zullen zien waar dit schip strand!

      Comment


        #35
        Oei, aardig wat tegenslagen. Gelukkig geef je de moed niet op. Dat is het belangrijkste bij een guerilla kweek. Fijn dat de meeste planten op het veldje het goed doen!

        Ik zit alweer te wachten op de volgende update.

        Comment


          #36
          Ik vind je planten er mooi uitzien. Jammer dat er twee zijn weggemaaid, maar dat hoort nou eenmaal bij guerrilla.

          Ik blijf volgen!

          Kweking Eend

          Comment


            #37
            Lol, dat was ff zweten zeker ?
            Je gsm kwijtraken bij een stel wietplanten
            Heb je niet zo'n handig Gucci tasje ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Hahha dat was wel handig geweest ja! Meestal ben ik vrij secuur en stop ik hem in de binnenzak met rits van m'n jas. Maar dit keer besloot ik hem gewoon in de broekzak van mn joggingbroek te houden. Slecht idee. Maargoed volgende keer let ik er natuurlijk weer wat scherper op.

              Vanavond lekker even roken! Kom net terug van een bedrijfsfeestje dus de sfeer zit er al goed in. Fijn weekend!

            #38
            Goedemorgen allemaal,

            Het is wel weer eens tijd voor een update. Eergisteren weer eens de plantjes bezocht. En vrij aangenaam verrast! Het gaat allemaal z'n gangetje wat en ze groeien eigenlijk lekker door. Eerst de plantjes op de bosrand spot. Van de week eens bij de andere kant van de sloot gekeken hoe het er nu uitzag na het maaien: oeps...

            01.jpeg 02.jpeg03.jpeg



            Dit is de plant die omgemaaid was. Gebroken bij de wortels. Veel blad geknakt en beschadigd, veel takjes geknakt. Overeind gezet, ondersteund met stokje. 2 dagen later weer ff gekeken, toen was de stam afgespleten bij het getopte punt. 1 tak weer plat. Heb toen de stam bij elkaar gebonden. Vreemd genoeg doet deze plant het beter als zijn maatje bij de bosrand spot? Huh? Hoe dan?

            11.jpg 13.jpg 12.jpg


            Zijn maatje: wat kan ik zeggen? dit zijn toch een beetje de kneusjes van het hele stel. Ik heb ook het idee dat ze wat gepest worden door de andere vegetatie. De brandnetels lachen ze uit en volgens mij word hun lunchgeld afgepakt door bramenstruiken en berenklauwen.

            14.jpg 15.jpg

            Heb ze 36 liter water gegeven en 200 gram mestkorrels de natte grond ingeharkt om de plantjes heen. Daarna ben ik naar het veldje gelopen.



            De planten op het veldje doen het een stuk beter. Ze groeien aardig vol nu en ook deze hebben even 36 liter water gekregen en rond de planten 200 gram mestkorrels de oppervlakte in geharkt. Ik denk dat deze dames gewoonweg heel wat meer zon krijgen. Oordel zelf:

            21.jpg 22.jpg 23.jpg 24.jpg 25.jpg 26.jpg 27.jpg 28.jpg 29.jpg 291.jpg 292.jpg

            Bijna geen aangevreten blad, helemaal onderop soms een geel blad maar er komt nog steeds ruim voldoende groen jong blad voor terug. Ook de zijtakken beginnen nu meer te groeien, 1 plant had wel 7 mooie top vertakkingen die naar elkaar toe beginnen te groeien. Heel erg blij dat deze spot zo lekker gaat. Als hier planten afbloeien en niet ontdekt worden ga ik deze spot volgend jaar weer gebruiken voor een ongebruikelijke guerilla.



            Dan de planten van mijn maat @crackjunk:

            402.jpg 401.jpg404.jpg 403.jpg

            Ook deze groeien gewoon netjes door. Het lijkt erop dat de schimmel onder controle is bij de ene en de ander blijft ook gewoon mooi vers nieuw blad aanmaken. Beetje nonchalant scheef hangen, je kent het wel. Ze groeien gewoon lekker door en met dit mooie nieuwe blad zal alles alleen maar sneller gaan.



            Om deze update af te sluiten nog wat kersverse foto's van de plant bij mijn maat in de achtertuin die hem trouw 12 uurtjes licht per dag aan het geven is:

            300.jpg 302.jpg 303.jpg
            Die gaat echt erg lekker! De topjes beginnen nu echt mooi te vormen en het ziet er gewoon echt heerlijk uit, met al die trichomen op het blad. Oh oh oh dit zal smullen worden straks!


            Al met al een vrij saaie update, geen telefoontjes verloren dit keer en eigenlijk weinig spannende dingen gebeurd. Wel tevreden met hoe alles er nu bij staat. De planten op de bosrand worden nog wel wat aangevreten hier en daar, heb besloten daar niets meer aan te doen. Ze mogen die 2 helemaal kaalvreten wat mij betreft. Het nieuwe blad is zo goed als onbeschadigd. Verder dus alle planten een flinke boost gegeven met dikke bats water en mestkorrels. Ze hebben nu een week zon beloofd dus laat maar komen!

            Tot de volgende update!
            Attached Files

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Een vrij saaie update met een wietplant zichtbaar voor voorbijgangers doch gecamoufleerd door het omliggende groen.
              36 liter water en lunchgeld stelende prikplanten.
              Grote planten, kleinere planten, planten voor een crackjunk. En verduisterde blommen.
              Kan het niet wat spannender de volgende keer.
              Mooie update man!

            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Hahaha ik hoop nog steeds ooit een tijger of luipaard te spotten. Al zal het niet makkelijk worden met deze schuwe dieren

            #39
            Lekker man! Gaat gewoon super goed daar. Bloei gaat ook hard bij die verduisterde plant!

            Ik vind die plant langs de bosrand nieteens zo heel erg opvallen trouwens.

            Op het veldje gaan ze dik!

            Comment


            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Ja ik was best aangenaam verrast! Toch best slecht weer gehad, koud (snachts 10 tot 12 graden) 2 dagen ongelooflijk harde wind en ook een paar dagen met milde regenval. Dus ik had niet verwacht dat ze er zo mooi bij zouden staan!

              Nog een lange weg te gaan maar het begin is er.

            #40
            Mooie update!

            Je dames doen het supergoed! Mooi diep ingeworteld, dat zie je zo.

            Vraagje: Hoe breng je in godsnaam 36L water per plant naar je spot?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

            Comment


            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Bedankt! Ze staan allemaal vlak bij sloten en op de spot heb ik een 12 liter emmer staan. Ik weet niet of dit helemaal goed is qua ph zo maargoed... Het lijkt erop dat ze het wel lusten

            • Thedoctor
              Thedoctor commented
              Editing a comment
              Ja dan snap ik het. Heb ik ook nog gedaan maar ondertussen staan alle sloten hier droog

            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Das minder. Het is ook erg droog de laatste tijd. Ik heb het geluk hier in het noorden dat het grondwater in ons gebied vrij hoog staat. Sloten staan hier allemaal in verbinding met elkaar en met het grote open vaarwater. Dus altijd water zat.

              Ben alleen bang dat dit eind september/oktober wel eens averechts kan werken. Maar we zullen het zien!

            #41
            Mooi en spannend verslag Maar geef je niet te veel mest? 200 gram lijkt mij veel, maar ik weet niet welke mest je hebt gebruikt.
            Je zal niet de eerste zijn die zijn planten goedbedoeld overbemest.
            Kijk ook uit met wat je op de foto zet, geen herkenbare punten!
            Succes ik volg
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Bedankt Stemma! Ik heb vrij standaard mestkorrels van ecostyle met een npk verhouding van 6-4-5. Deze ongeveer in een vierkante halve meter om de plant heen ingeharkt. Eenmalig. Laten we hopen dat het meevalt!

              En idd je hebt gelijk, beetje oppassen met wat er op de foto komt

              Leuk dat je volgt!

            #42
            Hallo allemaal, tijd voor weer een update.

            Het gaat allemaal z'n gangetje wat. Planten gaan super lekker, ben zeer tevreden. Ze worden echt hoog en breed nu, en lijken weinig last te hebben van de aanhoudende droogte. Eerst even langs de bosrand gelopen:

            12.jpg 11.jpg

            Niet veel bijzonders. De planten zijn lang en gestrekt met weinig blad. Wordt er niet echt wild van deze planten. Maargoed, ze leven nog. 2e plant er niet opgezet, het was een uur of 11 en er reden veel auto's en dronken tieners op fietsen (vakantie). De 2e was ook ondergepoept door vogels. Basterds. Ik blijf ze verzorgen omdat het echt maar 10 minuten werk is, maar heb er niet veel verwachtingen van.



            Toen door naar het veldje:

            21.jpg 22.jpg 23.jpg 24.jpg 25.jpg 26.jpg 27.jpg 28.jpg 29.jpg

            Dit worden monsters. Ik ben zelf 1 meter 95 en deze komen al tot m'n middel. Zo te zien hebben ze geen last gehad van een overdosis voeding (gelukkig niet teveel dus) en gaan ze keihard door. Ik liep bijna tegen de grootste op in het donker omdat ik dacht dat het een bosje was. Ik was foto's aan het maken en toen stopte er opeens een auto vlakbij het veld (loopt een weg langs) ben stil gaan staan in het donker voor zo'n 10 minuten. Toen reed ie weer verder... Fucking vage shit yo. Ik dacht dat ie mijn flitsen had gezien... De planten komen inmiddels ruim boven het hoge gras uit en ik ben blij dat er veel bosjes en jonge bomen groeien want anders zouden ze al zichtbaar zijn... Ik ben bang dat ik ze wat terug moet toppen voor ze in de bloei schieten. Anders konden ze wel eens te hoog gaan worden... Maar even aankijken.

            De stammen zijn ook al lekker dik aan het worden:

            30.jpg 31.jpg

            Alles even gefatsoeneerd, onkruid verwijderd en 36 liter water gegeven. Daarna slakkenkorrels. Enkele blaadjes vertonen wel tekenen van insecten vraat maar zoals je kunt zien gaat het over het algemeen best goed, strooi enkel slakkenkorrels, geen andere insecten werende middelen. Ben blij dat ze mijn planten wat met rust laten. Al mogen ze best wat hapjes nemen, vind ik niet erg.



            Dan nog de plantjes van mijn maat @crackjunk:

            54.jpg50.jpg 51.jpg 52.jpg

            Gaan ook lang niet slecht. Grappig om te zien hoe bizar taai een wietplant is. En ook grappig om de verschillen te zien met mijn planten. Ze zijn allemaal even groot de grond in gegaan.



            Dan nog de plant bij onze andere maat:

            60.jpg 61.jpg 64.jpg 63.jpg
            Gaat gewoon lekker door! Ik kan niet wachten om hier een jointje van te roken.



            Verder nog wat foto's:

            71.jpg
            Klein plantje van mijn maat die hij over 2 weken voor de lol in de bloei gaat zetten. Kan ie zeggen dat ie ooit een hele plant opgerookt heeft in een avond.


            72.jpg
            Snoekje die ik ving met mijn emmer toen ik water uit de sloot haalde. Je gelooft het niet... Soms ben je 6 uur aan het hengelen zonder succes en nu schep je in 1 keer een dikke vette meter snoek je emmer in. Mooi gezond water daar met veel biodiversiteit. Snel teruggezet, deze mag ook lekker groeien.


            73.jpeg
            Mijn pepers Ook heel leuk om te kweken, pepertjes. Heb ook tomaten, wortels, aardbeien, munt, basilicum, peterselie, chinese bonen, van alles. Wiet blijft natuurlijk het leukste maar is altijd mooi om wat planten in de achtertuin te hebben die het leuk doen.



            Nou dit was het weer, zolang het wat groeit en doet wat het moet doen is er weinig te melden eigenlijk. Ondanks de aanhoudende droogte gaan de plantjes lekker door, ik geef ze 1x in de 10 dagen 36 liter water en dit lijkt voldoende want ze staan er lekker bij. Laat het zonnetje maar lekker schijnen en hopen op een erg zonnig najaar

            Tot de volgende update.
            Attached Files

            Comment


              #43
              Mooie update! Gaat goed..
              die snoek zeg
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


              • Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Bedankt! Haha ja had ik niet verwacht. Mooie vissen blijven het.

              #44
              Jah Vluggejapie dat zit lekker snor allemaal! Die bomen van je gaan hard. Ik begrijp je bezorgdheid over de hoogte van je struiken.
              Ik zou zeggen, top ze maar. Want als de bloei begint; en je denkt ineens; 'oh shiiit' ze zijn super zichtbaar aan het worden vanop een afstand, dan wil je ze niet meer toppen omdat de bloei begonnen is..
              Wat is het verschil met je maat z'n guerilla en die van jou? want het verschil is wel groot :o


              Comment


              • Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Ja ik neem de volgende keer maar eens een mooi schaartje mee. Dan gaan de bovenkanten eraf.

                Mijn maat heeft 2 planten van me gekregen die een lange tijd in plastic vuilniszakken verstikt zaten. Hij zou ze eerst met de boot wegbrengen maar dat mislukte door slechte schep. Uiteindelijk geplant, na 6 uren ofzo in vuilniszak. Dat vonden de plantjes niet zo leuk... In het begin van het verslag kun je zien hoe erg ze er aan toe waren.

              #45
              Mooi en inspirerend zou ik zeggen! Goed bezig alvast. Ik zou me daar volgend jaar ook wel graag eens aan wagen, maar ik weet niet hoe en waar ik een deftige plaats zou moeten vinden. Want daar staat en valt tenslotte alles mee.
              Veel succes alvast verder, ik blijf meelezen.
              - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
              - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

              Comment


              • Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Bedankt! Heb er ook weinig ervaring mee hoor, eerste keer dit. Gewoon doen zou ik zeggen en kijken waar het schip strand! Als ik volgend jaar weer een rondje zet ga ik het ook anders doen, een spot met maximale hoeveelheid zon is wel een must zoals je ziet. Het verschil tussen de planten die de hele dag zon vangen en de planten die deels schaduw pakken is aanzienlijk. Al doende leert men.
            Bezig...
            X