Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Even een update van mijn kant.

    Ik zou de plantjes vorige week gaan planten, maar helaas kreeg ik een beste griep te pakken en is het daardoor allemaal wat uitgesteld. De planten zijn inmiddels 30 a 40 cm hoog en hebben al veel nodes. Ze zien er echt hartstikke gezond uit, stevige dikke stengels door de ventilator en echt mooi donkergroen. Er begint zich overal blad in de oksels te vormen. Korte stevige volle dames. Ik ben best trots op mijn dames, hoe mooi ze zijn geworden. En daarom was het tijd voor het volgende:

    Ik heb zojuist de planten in de grond gezet! Heb diepe gaten gegraven, onderin een 50 gram voedingskorrels van elke soort. Fosfor, stikstof en kalium. Deze heb ik vermengd met grond onderin de kuil. Heb eerst 5 gaten gegraven en deze handelingen uitgevoerd.

    Hierna ben ik met de planten op pad gegaan. Wat ging dat mooi! De rioolbuizen zaten compleet volgeworteld, prachtige mooie lange wortels. Dop aan de onderkant eraf, kon zo de plant met kluit omhoog schuiven. Werkte echt perfect! De planten hadden de laatste 2 dagen minimaal water gekregen, dus een stevige lichte kluit.

    Grond erbij wat uit het gat kwam, emmer water uit de sloot en daarna een hand slakkenkorrels.

    Ik ben echt zeer tevreden over hoe alles verliep en ook de spots geven me goede hoop! Heb 3 planten vrij ver uit elkaar staan op een mooi veldje met veel jonge bomen en middelhoge struiken. Het veld is omringd door sloten. Het staat tussen de boompjes en struikjes vol met brandnetels en vrij hoog gras en riet. Hier schijnt de zon de hele dag volop. Ik ben echt hoopvol voor deze spot. Prachtige grond op deze plaats, en zon van het eerste tot het laatste uur.

    De andere 2 planten zijn geplant langs een bosrand, vlakbij een sloot. Ook hier staat een groot gedeelte van de dag zon en ook veel brandnetels en zeer veel berenklauwen. Ik hoop echt dat alles goed verloopt.

    Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1 keer in de 10 dagen na mijn late diensten een kijkje ga nemen. Indien nodig water bijgeven en nieuwe slakkenkorrels strooien. Mochten er veel insecten zich tegoed doen aan de plantjes dan probeer ik het uienwater. Als er periodes met veel droogte zijn dan ga ik wat vaker. De grond was op beide spots niet erg droog, gewoon een prachtig stevige volle grond met een vochtige indruk, en dat na 5 dagen volle zon.

    Wat een kick om die dingen stiekem te planten! Echt vette ervaring. Het was aardedonker en toen ik door de gewassen sloop als een ninja vloog er ineens een eend op uit het gras, bijna in mijn gezicht. Ik schrok me helemaal de tering.

    Tevens heb ik een grote 30 liter kuip op de kop getikt voor de laatste, en mooiste plant. Deze gaat naar een maat die er goed voor gaat zorgen. Ook hier meng ik wat voedingskorrels door de potgrond heen, niet zoveel maar wel een beetje. De andere 2 planten zijn eerder deze week naar een andere maat gegaan die ze ook heeft geplant in de natoer.
    ​​
    Ik heb natuurlijk foto's gemaakt voor jullie, ik beloof jullie dat ik deze zo snel mogelijk erop zet. Zit nu op mijn telefoon en kan niet uploaden uit de gallerij. Maar komt goed!

    Wat een prachtervaring, ik ben helemaal siked!

    Eerst maar wat slaap, morgen weer vroeg dag.

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Wat gaaf en spannend om zo in de nacht op pad te mogen. Je hebt ze een mooie start gegeven en die rioolbuizen, super inventief!!

    • Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Haha bedankt. Ja zeker spannend, dat is wel 1 van de leuke dingen eraan vind ik zelf. Het meest risicovolle deel is achter de rug, nu beetje bijzorgen en hopen op veel zon deze zomer, in combinatie met een beetje geluk.

    #17

    Comment


      #18
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 9 photos.

      Comment


        #19
        Dat zijn een paar mooie plantjes zeg.
        Bijna zonde om ze achter te laten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          Bedankt! Idd ik vond het ook jammer, maar dit was het plan vanaf het begin. Het liefst had ik ze in de achtertuin gehad... Maarja kinderen blablabla onverantwoordelijk blablabla... Zucht.
          Last edited by Vluggejapie; 10 May 2018, 07:22.

        #20
        Zien er inderdaad geweldig uit!

        Comment


        • Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          Bedankt! Hopen dat ze lekker doorgroeien.

        #21
        ziet er goed uit , ik ga ook een boom kweken dit jaar :d

        Comment


          #22
          Even een update:

          Zojuist even lekker gewandeld. Zakje slakkenkorrels mee, en een emmertje om wat bij te wateren. Plantjes groeien lekker!

          De planten op spot 1 (veldje met jonge gewassen en bomen) staan echt te pronken. Die zijn nog mooier als toen ze onder de lampen stonden en goed gegroeid. Zeer tevreden met deze spot. Hier krijgen ze de optimale hoeveelheid zon.

          De planten op spot 2 (bosrand) staan er ook mooi bij, bij 1 plant de eerste enkele blaadjes onderin een beetje vergeeld. Bij een andere plant wat vlekjes op het blad, maar niets waar ik me zorgen over maak.

          De slakkenkorrels van Ecostyle (die ik heb gekozen omdat ze alleen werken op slakken en biologisch afbreekbaar zijn en niet schadelijk voor het milieu) doen hun werk prima. Geen enkele tekenen van vraat.

          Al met al ben ik echt blij hoe goed het gaat! Ze zijn in hun eerste week buiten al lekker gegroeid en dat valt me niets tegen. Had al horrorscenario's in mijn hoofd dat ze compleet kaal waren gevreten door allerlei insecten en hazen enz. Maar tot nu toe gaat het heerlijk!

          Excuses voor de bar slechte foto's. Heb een goedkope china phone die het blijkbaar niet zo leuk vind om in het donker foto's te nemen. Zal zien of ik een keertje vroeg in de ochtend kan gaan, of neem volgende keer mijn spiegel reflex camera even mee. De kleuren van de foto's komen ook niet echt overeen met de realiteit. Planten waren nog steeds mooi donker met het jonge blad wat lichter groen.



          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.

          Comment


            #23
            Het is ook erg goed weer geweest, veel zon, en een beetje regen.
            Ze staan er super bij!
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Ja ze groeien leuk. En je hebt helemaal gelijk het weer is de afgelopen week eigenlijk perfect geweest voor ze. Er zal vanzelf nog een periode met veel regen en wind komen waar ze het wat moeilijker gaan krijgen. Ik hou ze goed in de gaten en zal van de week alvast even wat stevige bamboe stokken op de kop tikken zodat ik ze eventueel wat kan ondersteunen indien ze langer worden. De spots waar ze staan breken gelukkig wel een beetje de wind.

              Heb tot nu toe eigenlijk een beetje geluk gehad met het weer na het planten. Ze krijgen er toch altijd even een opdonder van. Maargoed een beetje geluk heb je ook nodig...

            #24
            Leuk verslag tot nu toe. Je pakt het doordacht aan. Creatief met afvoerpijpen.

            Een argument om je vriendin toch over te halen volgend jaar kan zijn dat je dan in ieder geval gedoogd bezig bent en nu illegaal.
            "Illegaal bezig zijn, blabla kinderen blablabla onverantwoordelijk blabla." Zo ziet dat gesprek er dan uit

            Je hebt de planten een goede start mee gegeven. Ik blijf je verslag volgen, dit vind ik leuker als in een tuintje. Succes met de spanning!

            Pas je op met flitsen in het donker? In verband met ongewenste aandacht.
            Geniet van je kweek!

            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Haha bedankt voor de tip, zal hem onthouden. En idd oppassen met de flits, tot nu toe elke keer rond een uur of 1 snachts geweest op een maandag. Dan is er niet veel leven meer in de buurt.

            #25
            Hallo trouwe volgers,

            Zojuist weer even een kijkje genomen bij de dames. Het was alweer een dag of 10 geleden, 10 dagen zonder regen geweest hier en een dag of 5 a 6 mooie volle zon. Eind van vandaag was er een lichte regenval en ik vond het een mooi moment om ze wat bij te wateren en nieuwe slakkenkorrels te leggen. Ik heb elke plant zo'n 4 liter slootwater toegediend, zodat ze er weer minimaal een weekje tegen kunnen.

            filedata/fetch?id=1332257&d=1553681998&type=thumb filedata/fetch?id=1332258&d=1553681998&type=thumb filedata/fetch?id=1332259&d=1553681998&type=thumb filedata/fetch?id=1332260&d=1553681998&type=thumbfiledata/fetch?id=1332261&d=1553681998&type=thumb


            Bij bijna alle planten begint het onderste blad wat te vergelen, ondanks dat zijn ze wel weer flink gegroeid. Wat het vergelen veroorzaakt weet ik niet. Kan aan zoveel dingen liggen... Ze lijken zich goed te ontwikkelen maar je kunt wel aan ze zien dat het leven in de natuur harder is dan in een knus potje in de achtertuin. De plant die bij mijn maat in de 30 liter pot staat en om de dag zijn watertje krijgt ziet er een stuk mooier uit. (zie foto's)

            filedata/fetch?id=1332255&d=1553681998&type=thumb


            Verder lijk ik weinig last te hebben van slakken, de slakkenkorrels lijken hun werk goed te doen. Bij 2 planten zaten er wel wat gaatjes in het blad hier en daar, maar daar maak ik me niet te druk om. Het lijkt erop dat ze redelijk met rust gelaten worden door insecten, tot nu toe.

            Het blijft aanmodderen met de foto's, heb echt een crappie toestel.

            Tevens een paar foto's van de andere 2 plantjes die een andere maat heeft geplant. Wees gewaarschuwd want deze foto's zijn schokkend om te zien voor elke planten liefhebber. De planten hebben 3 a 4 uren lang in een plastic zak gezeten voor ze de grond ingingen en daarbij zijn de wortels ook nog flink beschadigd geraakt bij het planten. Tevens werken de niet te zuinig uitgestrooide slakkenkorrels niet naar behoren en al het levende blad wat er nog aanzit wordt aangevallen door slijmerige vreetzakjes. We zullen zien wat hier nog van terecht gaat komen. Het is ongelooflijk maar er zit nog leven in deze plantjes; de bovenste nodes van de toppen blijven blad vormen.

            filedata/fetch?id=1332262&d=1553681998&type=thumb filedata/fetch?id=1332263&d=1553681998&type=thumb


            Al met al was het weer een heel avontuur met veel brandnetel steken, distel geweld, bramenstruik schrammen en stealth gesluip. Maar toch heb ik er altijd zin in om er weer heen te gaan, de omgeving van de plantjes wat te fatsoeneren en ze op de foto te zetten. Ik ga kijken of ik bij de bosrand spot een keertje overdag kan gaan, om te kijken hoe ze er dan bij staan. S'nachts hangt het blad toch een beetje, wil ze wel eens in de volle zon zien shinen.

            Tot nu toe ben ik zeker niet ontevreden en ook al zou het nog beter kunnen, ik ben zeker aangenaam verrast met hoe het tot nu toe gaat. Zo zie je maar dat een wietplant toch een redelijk taai schepsel is.

            Tot de volgende update!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 10 photos.
            Last edited by Vluggejapie; 25 May 2018, 00:27.

            Comment


              #26
              ziet er top uit!
              kan nu al niet wachten op de volgende fotos

              kweking eend

              Comment


                #27
                Gaat lekker joh, en de natuur en de achtertuin zijn heel anders voor onze plantjes ja, dat merk je snel zat.

                Volgens mij gaat er bij je maat wel wat meer mis dan alleen die slakken als ik de bladeren zo zie.

                ben benieuwd naar de foto's in het daglicht binnenkort!!

                Comment


                  #28
                  Komt bij dat ze nogal veel groeistoffen hebben gekregen. Ik heb ze gepland met, jawel, een palenboor. Verder geen grond omgespit en het gat volgegooid met bouwsteentjes. Daarna geen water toegevoegd. Volgend jaar maar iets meer the jaapieway volgen. Vluggejaapie zal af en toe wel wat foto's posten van die planten. Uploaden schijnt niet echt te lukken. Timeouts ofzo...

                  Comment


                  • Vluggejapie
                    Vluggejapie commented
                    Editing a comment
                    Haha komt goed maatje. We maken er een mooi seizoen van. Sowieso dat plantje bij lookie in de 30 literpot. Als die nu al gaat verduisteren staat ie eind juli af te bloeien. Dat wordt een pittig wietje.

                  #29
                  Drie methodes te kijk staan. Hier valt wat te leren
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #30
                    Goedemorgen mede kwekers,

                    Gisteravond samen met mijn maat crackjunk (prachtige nick name die gelukkig niet de werkelijkheid reflecteert) op pad geweest. Al onze plantjes gezamenlijk bezocht. Het is een pittig weekje geweest met flinke regenval hier in het noorden. 1 dag hebben we een wolkbreuk gehad die zo'n half uur duurde, waarna het hele stadje blank stond. Het water stond op sommige plaatsen van winkel tot winkel, geen straat of stoep meer te bekennen. We hebben de planten dit keer dus niet hoeven bij wateren, de grond was vochtig zat. Wel flink aan het snoeien en harken geweest, en natuurlijk nieuwe biologische slakkenkorrels.

                    Allereerst de planten van crackjunk:

                    104.jpg 103.jpg 102.jpg 101.jpg

                    Deze zijn goed aan het herstellen. De plant op de 1e 2 foto's is echt aan een terugkeer bezig. Het nieuw aangemaakte blad is prachtig om te zien. De wortels hebben zich inmiddels flink hersteld en dat is te zien aan de nieuwe bladvorming. Helaas gaat de plant op de 3e en 4e foto wat minder goed. Deze heeft rot/schimmel in de stam, op de plaats aangegeven met de rode cirkel. Is hier een remedie/middeltje tegen? Of is het stam met schimmel compleet verwijderen en hopen op het beste? Er blijft dan slechts 1 kleine vertakking over, indien de schimmel/rot compleet verwijderd dient te worden...



                    Dan mijn planten:

                    201.jpg 202.jpg 205.jpg 204.jpg 203.jpg 208.jpg 209.jpg 206.jpg 207.jpg 211.jpg 210.jpg 212.jpg 213.jpg

                    De planten zijn echt flink gegroeid, vooral bij de bosrand spot moesten we flink zoeken, 1 plant was bijna compleet overwoekerd! We zijn keihard aan het harken en snoeien geweest want rondom alle 5 planten kwamen de overige gewassen erg dichterbij, en leunden al tegen de planten aan. Het is een explosie van groei geweest bij alle planten de afgelopen week, met veel water en redelijk veel zon. Vooral de berenklauwen zijn dusdanig gegroeid dat het benaderen van de spots zeker geen pretje was. De dames gaan goed en zijn inmiddels al tegen de 90 cm hoog. (Schatting) ook de stam begint tegen de cm of meer doorsnede aan te zitten, ze staan echt stevig in de grond en de wind heeft ze tot nu toe niet kunnen deren.

                    Vooral bij de bosrand spot zitten er veel gaatjes in het blad door insecten. Ik maak me er niet al teveel zorgen over maar vanaf alle volgende bezoeken ga ik wel het uienwater wat roller adviseerde toedienen. Ik wil geen andere insect dodende middelen gebruiken, het gaat al zo slecht met de insecten en wil absoluut onder geen enkele voorwaarde dodend gif de natuur injagen. Maar een natuurlijk middeltje wat insecten slechts verdrijft zoals het uienwater ga ik zeker proberen.

                    De vergeling van het blad waar ik het in mijn vorige post over had lijkt niet echt door te zetten, hier en daar een geel blaadje helemaal onderin, maar zoals je kunt zien komt er veel jong gezond blad voor terug. Wellicht is de grond wat aan de zure kant, of krijgen deze bladeren gewoon nauwelijks licht. Het lijkt erop dat het niet levensbedreigend voor de planten is aangezien ze flink doorontwikkelen.

                    Heel tevreden eigenlijk met hoe het gaat!



                    Dan nog de plant van mij andere maat in de pot in zijn achtertuin:

                    301.jpg

                    Hij is inmiddels al begonnen met verduisteren, de plant is nu een week 12/12. (foto is van voordat dit gebeurde) We zullen binnen 3 weken de eerste bloeiverschijnselen gaan zien. Het is erg vroeg voor verduistering maar hij wil geen plant van 2 meter. Tevens wordt het spannend aangezien de plant al dusdanig begint te ruiken dat hij zich wel zorgen begint te maken i.v.m. geur overlast. (Hij huurt een woning met zero tolerance wat betreft cannabis planten, de huurwoningen die vrij komen worden ook allemaal verkocht dus de huurvereniging zal dit plantje zeker aangrijpen om de woning in de verkoop te kunnen gooien.) Laten we hopen dat het allemaal goed gaat, mocht het hem teveel worden zal deze plant zijn weg naar de natuur ook wel vinden.



                    Het was wederom een mooie tocht met veel brandnetel en bramenstruik steken, onder het genot van een klein jointje aan de tocht begonnen dus het was zeker even gezellig. Ik vind dit stukken mooier dan wat planten in de achtertuin, het is een soort spannend, en niet weten wat je aan gaat treffen. Wanneer je planten er wederom mooi bij staan voelt het als een soort cadeautje. Stiekem wat bij schijnen met de zaklamp op de telefoon, zodra je een auto hoort meteen licht uit. Allebei in de 30 maar toch knijp je hem als een klein jochie als er een politie auto langs rijdt terwijl je met een tasje met slakkenkorrels, handschoenen, snoeischaartje en handhark loopt. Gaat helemaal nergens over, maar machtig mooi gevoel.

                    Tot de volgende update!

                    Comment

                    Bezig...
                    X