Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste guerilla kweek(verslag).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste guerilla kweek(verslag).

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik ben van plan om dit jaar met mijn eerste guerilla te beginnen. Ik had nog een hoop zaden liggen die ik de laatste jaren had bijgehouden. Deze heb ik allemaal gevonden in buds van verschillende wietsoorten. Omdat ik ooit echt een prachtige Bubblegum plant verkregen heb uit een zaadje dat gewoon bij men gekochte wiet stak heb ik besloten om meteen een stuk of 10 zaadjes te laten ontkiemen.

    Nu enkele dagen verder ben ik wel verwonderd. Wetend dat de jongste zaadjes minstens 2 jaar oud zijn. Dit waren de resultaren:

    1x Mimosa: 1 ontkiemt
    1x AK-47: 0
    5x Fruity Kruger: 4 ontkiemt
    1x Jack Herer: 0
    2x Meltdown: 2 ontkiemt

    Dat is 7/10 voor gevonden zaadjes, niet slecht denk ik

    Nu zit ik dus wel met 7 ontkiemde zaadjes, terwijl ik op mijn guerillaspot eigenlijk maar 2 dacht te plaatsen. Iemand die toevallig ervaring heeft met het kweken van deze strains? (Fruity kruger en Meltdown vooral) als ik me niet vergis zijn dit Indica dominante strains. Geen idee of ze goed zullen zijn voor buiten.. Maar als ze Indica zijn zullen ze alleszins lager blijven. Ik ga ze ook zeker toppen. De Mimosa is 70/30 sativa dus die ga ik wrs thuis kweken.

    Over de spot zelf:

    Het is gelegen aan het einde van een rij dennenbomen. Achter de laatste boom dus eingenlijk Er is heel veel licht van 's ochtends tot ongeveer 18-19 u dan zullen ze semi-zon krijgen door schaduw van eucalyptus bomen die ietsje verder staan. Ik heb btw wel slechte dingen gehoord over eucalyptus in de buurt van je planten omdat ze de grond wel best zuur maken. Ik moet zeggen ze staan er niet vlak onder ofzo, maar er zijn er wel rondom.. Ook varens, maar deze leken me wel goed als camouflage. De grond, ik had vorigeweek al 2 kuilen gegraven en het is zachte vochtige grond. Veel beter dan verwacht. Ik ga nu nog naar daar scouten waar ik eventueel nog eentje kan bijzetten hehe. Alle tips zijn welkom!

    Oh en btw dit is mijn eerste guerilla kweek, dus ik ga niet hopen op een huge ass oogst. Dus ik ga het mij fun en simpel houden, gewoon als ze wat voorgegroeid zijn gaan ze in de volle grond en dan zien wat moeder natuur mij te bieden geeft. Af en toe ga ik er wel langs om te kijken hoe alles gaat, om ze desnoods wat water gieten of wat natuurlijke voeding enz te geven.

    Wat denken jullie? Ik hou jullie op de hoogte en zal af en toe updaten en wat fototjes nemen. Voel je vrij om wat tips & hints te geven!

    Peace out!

    Last edited by Sir Bigby; 5 May 2020, 22:24.

    #2
    Succes met je kweek! Vind het altijd wel leuk en spannend om guerilla kweekjes te zien...

    Miss even een zakje potgrond neergooien voor wat voeding?

    ben benieuwd naar je resultaat!
    groet,
    Ricky

    Comment


    • Sir Bigby
      Sir Bigby commented
      Editing a comment
      Bedankt! Ja een zakje potgrond is wel het minste dat ik kan doen Ik heb al de kuiltjes gemaakt waar ze in zullen komen. Ja is gewoon spanney idd! Gegroet!

    #3
    Ben ook benieuwd naar hoe de kweek gaat. Misschien slim om de Ph waarde in de grond na te meten.
    Succes in iedergeval!

    Comment


    #4
    Buenas tardes surrr Bigby
    Ik vroeg me al af waar die Eucalytus dan in het wild groeit, haha

    Mooi plan, maar denk je niet dat vooral water het probleem gaat zijn ?
    Een guerilla kan je waarschijnlijk niet 4x in de week langsgaan, en als het zo 40+ graden wordt gaat dat een probleem opleveren.
    Ga je nog iets daarmee doen, qua watersysteem ofzo ?
    Varens zijn wel een plusje, want die staan graag in een beetje vochtige grond. Misschien moet je er daar maar eentje tussen zetten ?
    Succes deze zomer!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Sir Bigby
      Sir Bigby commented
      Editing a comment
      Buenas!

      Bedankt voor de comment! Haha die eucalyptus groeien in Spanje, waar ik momenteel woon nu. Galicie om iets specifieker te zijn, noord-westen van het land aan de atlantische oceaan.
      Ik ben van plan om 2x in de week langs te gaan, om ze water te geven en gewoon wat na te checken. De grond is daar echt goed luchtig en vochtig. Ik denk idd door de varens! Het staat er dan ook echt vol dus ze staan er sowieso tussen bedankt! Gegroet!

    • rookpuur
      rookpuur commented
      Editing a comment
      Ik dacht het ook idd, maar woon je in spanje ofzo sir bigby?

    • Sir Bigby
      Sir Bigby commented
      Editing a comment
      Ja in het noord westen van Spanje. Galicia, aan de antlantische oceaan.

    #5
    Even small update:

    Ik ben langs de spot geweest daarnet. Door dat ik zoveel ontkiemde zaadjes heb ben ik opzoek gegaan naar nog een plekje en er was eigenlijk vlak naast de mainspot een deel hogere varens, waar ik gewoon in het midden van twee "gaten" vrij heb gemaakt om nog 2 extra plantjes in te zetten. Eigenlijk zullen deze mss nog mooier staan, ik ben benieuwd! Er lag echt wel een dikke laag dode bladeren, doorns, vooraleer ik de grond bereikte, maar deze zag er opnieuw echt mooi luchtig en vochtig uit, dus lijkt me wel belovend

    Nu ik 4 kuilen heb, zullen dit mijn plantjes worden.

    2x Fruity Kruger
    2x Meltdown

    Ik ga ze meteen hier met het worteltje naar beneden in de pats steken. Nu is het enkel wachten dat ze groot genoeg zijn om te verhuizen naar de guerilla. Als ik gevonden heb hoe ik hier een foto moet plaatsen zal ik binnenkort wat fototjes uploaden. Anyways, je hoort me wel als er een update is!

    Gegroet!

    ​​​​
    Last edited by Sir Bigby; 6 May 2020, 01:01.

    Comment


      #6
      Attached Files
      Last edited by Sir Bigby; 7 May 2020, 13:18.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Wat een prachtig stukje natuur! Als ex guerilla kweker ben ik daar dan direct stront jaloers op he
        Die zaadjes kunnen wel de grond in zo te zien!


        Oh en btw, veel leden hier zijn (mogelijk terecht) wat skeptisch over het openen van linkjes naar onbekende websites.
        De hoeveelheid 3rd party trackers (cookies) op imgur is ook bes wel groot.

        Je kunt de foto's inderdaad gewoon direct op het forum uploaden! Dat kan via de imgur link, of gewoon het bestand direct uploaden.
        In het geval van de bovenste foto ziet die link er zo uit: https://i.imgur.com/t9zJtTJ.jpg
        Eindigt (bijna) altijd op .jpg of .png. In ieder geval een bestandstype van een foto. (Als dit de technish is, vergeet het dan maar gewoon.)
        je kunt die link krijgen door rechter muisknop op de foto op imgur te klikken, en dan open afbeelding in nieuw venster, of kopieer afbeelding adres..
        (zoiets in ieder geval, heb mijn windows op engels dus niet 100% zeker hoe de opties precies genoemd worden)

        QnQ legt hier uit hier het allemaal werkt! zie: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...richt-plaatsen

        Ik heb het nu ff voor je gedaan, zie hier onder. Zo lief ben ik gewoon
        Last edited by Nederhigh; 6 May 2020, 22:21.

      • Sir Bigby
        Sir Bigby commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de hulp! Nu is het gelukt! Die dat jij hebt geplaatst zijn de Meltdown zaadjes! Sorry voor die links te plaatsen. Heb mijn post ook nog ge-edit met enkele nieuwe fotos. Jep ik ben al ongeduldig aan't wachten om ze naar daar te brengen. Die Meltdowns ontkiemden echt als crazy! Echt benieuwd hoe ze het gaan doen hehe.

      #7
      Foto's van Sir Bigby zie hier boven.

      X01GIoh.jpgt9zJtTJ.jpg
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #8
        Succes deze ronde Sir Bigby!

        Je kunt altijd een handje NPK mestkorrels op de bodem van het plantgat vermengen met de grond.

        Zo geef je ze wat extra's mee. Ik doe het ieder jaar en ze groeien en bloeien dan prima.

        Mooie spot met prachtige grond zeg!

        Ik volg je even

        Comment


          #9
          Heerlijk stukje natuur man, lekker open aan de bovenkant, kan heel veel beloven, ik wens je success!

          Comment


            #10

            Comment


              #11
              Hier het plantje waarover het gaat.
              Attached Files

              Comment


                #12
                Als je een stukje steel van 1cm laat zitten droogt dat mooier en is de kans dat de plant later op dit punt splijt kleiner.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Sir Bigby
                  Sir Bigby commented
                  Editing a comment
                  Ja idd dacht ik ook. Wat zou jij doen hem zo laten of 1 knoop lager toppen en het steeltje iets langer laten? Bedankt voor de reactie!

                • Sir Bigby
                  Sir Bigby commented
                  Editing a comment
                  Ik ga gewoon even afwachten

                #13
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Als je een stukje steel van 1cm laat zitten droogt dat mooier en is de kans dat de plant later op dit punt splijt kleiner.
                Denk je dat ik hem dan beter opnieuw top maar wat lager?

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Neuh, ik top ook weleens iets te laag. zolang je niet aan die takken gaat trekken is het geen probleem.
                  Als er toppen zo groot als melkflessen op komen moet je misschien wel ff kijken dat je ze vastzet ofzo.

                • Sir Bigby
                  Sir Bigby commented
                  Editing a comment

                #14
                Misschien een beetje laat nog maar ben benieuwd welke ontkiem methode je hebt toegepast. Zeker geen slechte uitkomst zoveel ontkiemde zaadjes, maar als ze altijd goed bewaard zijn gebleven scheelt dat natuurlijk al weer een hoop.
                ​​​
                Goodluck!

                Comment


                • Sir Bigby
                  Sir Bigby commented
                  Editing a comment
                  Hey, bedankt! Ik heb de zaadjes tussen een vochtig koffiefilter gestoken en dat ik een plastic (wiet)zakje gestoken per 2 of per drie. Ook had ik ze zo geplaatst zodat de worteltjes meteen naar onder konden groeien, en zo een donkere schuif in. Na 1 a 2 dagen ontkiemen ze bij mij. Ik bewaar mijn zaadjes ook altijd in een zakje in de schuif in het donker.

                #15
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X