Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Joeltje's eerste guerrilla

    De komende week of weken wordt het goed weer, dus waarom wachten...
    Alles wat je pakt voor 15 mei aan groei voor guerrilla is meegenomen. Grotere planten hebben meer kans op overleven dan scharminkels van een paar centimeter.

    Het is nu ongeveer een dikke 14 uur licht per dag en de dagen lengen.
    Ik snap het vasthouden van Ijsheiligen niet....boeren doen hun zaaigoed ook in deze maand in de grond.
    Maar ik zal wel dom zijn om voor 15 mei te beginnen wanneer er geen vorst in het vooruitzicht is.. ieder zijn eigen zeg ik maar!

    Comment


      #77
      Re: Joeltje's eerste guerrilla

      het was een richtlijn die zo te horen even aangepast gaat worden
      Ja.. Nu beginnen gaat moeilijk als de zaadjes nog niet zijn aangekomen eah..

      Comment


        #78
        Re: Joeltje's eerste guerrilla

        Ja, da's wel een hindernis dan
        Maar komt wel goed, eigen plan trekken

        Comment


          #79
          Re: Joeltje's eerste guerrilla

          Beste in uw geval kan je zo een kleine kweek kas kopen
          173-003d8adbce2ce635f0d41aa40e949e3d.jpg

          Zoiets deze vind je ook soms bij aldi of lidl voor 50 euro.

          Of maak een constructie met een glasplaat of serrefolie. serrefolie vind je in de betere aveve voor weinig geld en daarmee kan je zelf iets fabriceren. Als je ze bij iemand anders zet in zijn serre zorg dan aub dat je zeker weet dat er geen spint op zijn tomatenplanten zit. Heb ik elk jaar hier in onze serre.

          Voor alle zekerheid neem koop je een kompas. Die vind je al voor 5 euro in de blokker ofzo. En als je tijd hebt kan je best ook eens gaan kijken om 12 uur smiddags waar de zon staat dan kijk je dat ze zon ergens in het midden staat van je opening in de lucht.

          gtz jantje

          Comment


            #80
            Re: Joeltje's eerste guerrilla

            Gewoon buiten zetten nu, kan prima!

            De nachten zijn nog wat fris, ook een eventueel graadje nachtvorst kunnen ze best hebben. De dagen zijn nu super!

            Allemaal niet zo moeilijk doen. Vroeger zaaide ik guerilla in de volle grond al in februari / maart. Net als Henny Vrienten in het liedje van Doe Maar zegt, ze weten zelf prima wanneer ze op moeten komen!

            Succes
            B

            Comment


              #81
              Re: Joeltje's eerste guerrilla

              @janleuri

              Ik denk dat u met serrefolie zo'n folie als in het plaatje bedoelt, maar neemt die niet heel veel van de lichtsterkte weg?

              Comment


                #82
                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                Sorry vale maar hoe kan jij nu Dom zijn kijk jou kweekjes van afgelopen jaren
                Waarom wachten tot na 15 mei ???
                Kijk buiten in de tuin plantjes komen boven de grond bloemen gaan bloeien dus hoppa gaan met die banaan
                God was never on your side..

                Comment


                  #83
                  Re: Joeltje's eerste guerrilla

                  Ja joel, glas is natuurlijk altijd beter om de warmte vast te houden en licht door te laten. Meschien kan je een grote bokaal nemen van bvb extra large hotdog worsten bij de aldi en dat over je plantjes zetten. Wees creatief. Zorg wel dat het voldoende kan verluchten zodat de temp niet te hoog oploopt.

                  Of neem een houten kist, haal de bodem eruit en doe dan plakband of mouse op de zijkanten en leg daar een glasplaat op van een raam van een oude woning of oude serre bvb. De mouse dient dan als afdichting om de warmte snachts te behouden en dat de glasplaat niet breekt door de scherpe rand.
                  Ahja belladona die datum is er enkel voor beginners die in maart al buiten gaan zaaien. Dan merken dat ze precies niet zo snel groeien en ze dan te veel water geven met groeivoeding terwijl ze nog maar 1 weekje oud zijn. Gewoon een basis.

                  gtz jan

                  Comment


                    #84
                    Re: Joeltje's eerste guerrilla

                    @ Janleuri,

                    Goed idee. Die houten kist zal ik nog wel ergens vinden, daar ben ik zeker van. Nu de glasplaat nog..
                    Als de constructie klaar zou zijn en ik deze zou gaan gebruiken, post ik wel eens wat foto's

                    joel26

                    Comment


                      #85
                      Re: Joeltje's eerste guerrilla

                      It's getting real!

                      De zaadjes zijn vandaag aangekomen bij een vriend van me, groot feest dus
                      Ik zal morgen of overmorgen eens langs gaan bij allerlei tuincentra zoals intratuin e.d. in de buurt voor van die kleine potjes van 10x10cm. Ik had namelijk ergens in een topic gelezen dat ze die daar gewoon weggooien, dus dan kan ik ze met een beetje geluk wel gratis meenemen (zeg, t is wel economische crisis eah..). Als die er zijn, zal ik eens bij de growshop in de buurt of gewoon bij 1 van die tuincentra gaan kijken voor zaai en stekgrond. Als dit is gebeurt zal ik ze bij de vensterbank laten ontkiemen en daarna buiten zetten zodat ze al een beetje kunnen wennen.
                      Of ik dit ga doen in zo'n mini kasje moet ik nog kijken, want ik heb tot nu toe nergens een glasplaatje gevonden die ik daarvoor zou kunnen gebruiken... Zou ik niet ook 4 mini kasjes kunnen maken (voor elke soort 1) met gewoon steeds een rij van 10 plantjes, en daar dan gewoon i.p.v. glas, van die transparante vershoudfolie overheen kunnen trekken?

                      joel26

                      Comment


                        #86
                        Re: Joeltje's eerste guerrilla

                        Oorspronkelijk geplaatst door joel26 View Post
                        Nouw, bedankt dan Janleuri
                        Ik lees veel info af op het moment, maar soms weet ik iets niet zeker of interpreteer ik iets verkeerd, en dan helpt vragen en uitleg krijgen natuurlijk enorm.
                        Ik heb zojuist de zaden besteld:
                        1 x DCF - Erdpurt x White Widow 07
                        1 x DCF - Nadia Regina
                        1 x DCF - Owen's Danish Gold
                        1 x DCF - Royal Dane X Thyphoon 09

                        Alleen niets betaald, er stond namelijk niks bij payment methods. Het zou blijkbaar binnen 25 dagen arriveren. Maar hoe zit het dan met het betalen?

                        Achja, gewoon een hechte band met je planten opkweken, en dus maar eens kijken wat ze prettig vinden

                        joel26
                        Je neemt van elk 1tje? Je weet toch dat het regular zijn dus je hebt veel kans dat je 1soortje niet zult kunnen proeven.
                        Het zijn denen dat is wel goed. Ik heb zonet ook mijn denen gezaaid.

                        Comment


                          #87
                          Re: Joeltje's eerste guerrilla

                          Jepp, ik dacht, verdeel je kansen maar
                          Als ik een beetje voor mijn planten zorg, denk ik toch wel dat ik een paar vrouwtjes van elke plant kan krijgen, dat hoop ik toch!
                          Alleen nu nog kijken of ik dat dan kan doen met die vershoudfolie ipv glas... Suggesties?

                          joel26

                          Comment


                            #88
                            Re: Joeltje's eerste guerrilla

                            Ik heb een vraagje waar de planten het beste kunnen staan. In de gids staat het volgende: Kijk bij elke plek waar de zon opkomt en waar ze ondergaat. Met andere woorden Zorg dat het zuidgericht is. Nou snap ik dit niet helemaal, heeft iemand handige tips zodat de planten optimaal licht krijgen? Zuidgericht staan de planten dan s ochtends of s avonds in de schaduw?

                            Groeten

                            Comment


                              #89
                              Re: Joeltje's eerste guerrilla

                              Zoals je weet bittybong staat de zon rond 12 uur ongeveer in het zuiden.
                              Dan zorg je dat ze voor 12 uur even veel uren in de zon staat als na 12 uur.
                              Gewoon zoveel mogelijk uren direct zonlicht per dag heb je nodig. En liefst zon op de middag.

                              gtz jan

                              Comment


                                #90
                                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                                @Janleuri,

                                Je postte hier een foto van zo'n mini kasje met serrefolie. zou ik niet ook een paar mini kasjes kunnen maken met van die transparante vershoudfolie er over heen? Hier komt namelijk meer licht door, en de temperatuur blijft het zelfde denk ik.

                                joel26

                                Comment

                                Bezig...
                                X