Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Joeltje's eerste guerrilla


    19.95 daar kan je niet zelf voor gaan lopen bouwen toch
    Bronn
    God was never on your side..

    Comment


      #92
      Re: Joeltje's eerste guerrilla

      Ik hoorde net van een vriend dat hij misschien zelf nog iets had staan dat bruikbaar was hiervoor, amar ik zie morgen pas wat hij er mee bedoelde. Als dit niet goed functioneerd, zal ik zeker eens kijken voor die wat je zojuist hebt gepost!

      joel26

      Comment


        #93
        Re: Joeltje's eerste guerrilla

        Zo, de echte start is gemaakt.
        Alle zaadjes zijn in plastic bakken met transparante deksels (waarin talloze mini gaatjes zijn geprikt) geplaatst omdat dit een goed broeikas effect teweegbrengt. als de plantjes iets te groot worden, zullen ze overgepot worden in andere potjes, en daarna naar de huerilla spot.
        Er zat echter wel een verkeerde bij: een lowryder ipv royal dane x typhoon. Hierover zal nog contact opgenomen worden met froebanken, maar het is niet zo erg in mijn ogen, jammer, maar helaas.
        De bakken gevuld met zaai en stekgrond, goed vochtig gemaakt, de zaadjes (10 per bak) ca. 1 tot 2 cm diep geplaats, en weer vochtig gemaakt. Ondertussen is natuurlijk ook alles steeds aangestampt. De bakken staan momenteel bij een verwarming bij een vensterbank, een lekkere warmte, en ook genoeg licht overdag.
        Hier een foto van hoe het er nu bij staat
        IMG-20110423-00044.jpg

        Hopelijk heb ik alles goed gedaan, en is dit de werkelijke start van een succesvolle kweek

        joel26
        Last edited by joel26; 23 April 2011, 17:41.

        Comment


          #94
          Re: Joeltje's eerste guerrilla

          he joel, et is best mogelijk dat een plant in bloei schiet, ze zijn zeer gevoelig waardoor ze sneller afbloeien maar ook nu al waar de dagen 14uur duren al geslacht kunnen gaan tone, sorry maar ben een beetje zat als ik hier wat aan het uitluulen ben :p

          Comment


            #95
            Re: Joeltje's eerste guerrilla

            maar ligt het aan mij, of gaan ze pas bloeien als de dagen KORTER worden? Als de dagen kort zijn, zou dat toch niks uitmaken zolang ze nog langer worden?(van lente naar zomer),of bekijk ik dit nu verkeerd? Hoofdzaak voor mij momenteel is dat de plantjes het nu overleven, dus zijn er nog dingen waar ik nu extra op moet gaan letten?

            Janleuri, zie je het nog een beetje zitten?

            Joel26

            Comment


              #96
              Re: Joeltje's eerste guerrilla

              tuurlijk wel, die denen zijn een soort semi autoflowers. maar als de dagen terug langer worden zullen ze wel terug in groei gaan no worries.
              Last edited by janleuri; 25 April 2011, 09:42.

              Comment


                #97
                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                gelukkig, ik begon me namelijk wel al worries te maken:-p dan is het natuurlijk wel al fijn dt je iets eerder geslacht kunt zien.

                Joel26

                Comment


                  #98
                  Re: Joeltje's eerste guerrilla

                  ben benieuwd naar het verloop van de kweek en de soortjes, succes nog verder
                  Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                  Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                  Comment


                    #99
                    Re: Joeltje's eerste guerrilla

                    Zo, de foute zaadjes zijn nog nageleverd, zelfs 12 stuks ipv 10!
                    maar van die andere 41 zaadjes is nog niets te bekennen... Papa maakt zich ongerust
                    Achja, ik zal wel weer ongeduldig zijn...

                    joel26

                    Comment


                      Re: Joeltje's eerste guerrilla

                      Hoe lang liggen ze al? Kan tot 3 dagen duren hoor, hangt van zaadje tot zaadje af!
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        Re: Joeltje's eerste guerrilla

                        vandaag zou de 4e of 5e dag zijn
                        Lang leve het ongeduldig zijn

                        Comment


                          Re: Joeltje's eerste guerrilla

                          Je kan zelfs 7 dagen moeten wachten al voor je wat ziet geef ze de tijd
                          God was never on your side..

                          Comment


                            Re: Joeltje's eerste guerrilla

                            Zoo, vanmorgen zijn 2 zaadjes uitgekomen, eens kijken of er dalijk nog een paar hun leven hebben laten zien, misschien dalijk eesn wat foto's posten. Er is echter wel 1 probleem: we hadden de zakjes waar de zaadjes in zaten in de dozen laten liggen om te kijken welke plant waar in zat, door de condens zijn de letters hier op echter onleesbaar geworden... Eens kijken of we nog ergens achter kunnen komen, want anders zou dit natuurlijk zwaar irritant zijn... I'll keep you posted

                            Comment


                              Re: Joeltje's eerste guerrilla

                              zo, weer een tijdje verder, niets laten horen, maar het wordt toch maar weer eens tijd
                              Van de 53 zaden, zijn er maar 22 uitgekomen, ik had er iets meer verwacht, maar alle beetjes helpen. Ik ga de zaden die nog niet ontkiemt zijn uitgraven en deze in keukenrol proberen te ontkiemen, wat dan niet uitkomt is voer voor de prullenbak en wat wel uitkomt, wordt gewoon erachteraan geplant.
                              De meeste plantjes zien er goed uit, 2 of 3 strekken nogal (hebben tot nu bij de vensterbank gestaan) en zijn voor wat stevigheid tijdelijk even ondersteund door een stok in de grond. Er zijn er 2 waar de bladen redelijk tot erg verschrompeld zijn, dit zou normaal duiden op te weinig water, maar overal is de grond even vochtig?!? En als laatste is er ook nog 1 die denk ik iets te veel water heeft gehad, rustig aan dus gaan doen met die.
                              Vanaf gistermiddag staan ze de hele dag en nacht buiten in de tuin, foto's zullen hiervan volgen. Nu zal ik jullie echter wat foto's van gisterochtend laten zien (sorry voor de lage kwaliteit, betere kwaliteit volgt nog...).

                              IMG-20110518-00076.jpgIMG-20110518-00077.jpgP18-05-11_08-15[1].jpgP18-05-11_08-14[1].jpgP18-05-11_08-15.jpgP18-05-11_08-14.jpgResize_P18-05-11_15-46.jpg

                              Iemand commentaar??

                              joel26

                              Edit:
                              Nog eens door de grond gezocht, maar er is echt niets vaan zaadjes teruggevonden.. Ik zal er morgen nog eens grondig doorheen gaan, voor de 2e keer, maar als er niets word gevonden, vind ik het laGe ontkiemingspercentage van sommige soortjes wel erg laag en jammer ...

                              Wat het drogen betreft: binnenshuis en in de tuin gaat echt niet lukken.. En in de tijd van het jaar dat er gedroogd moet worden, is de luxhtvochtigheid veel te hoog buiten..
                              Ik zat eraan te denken om een grote kast in het bos te zetten op een plek waar niemand komt. Gezien licht geen factor speelt dan, is er een gigantisch aantal plekken dus beschikbaar. Ik zat eraan te denken om de randen van de kast af te kitten met siliconenkit, om luchtstroom van buiten naar binnen tegen te gaan. Ook zullen de wanden en de bodem van de kast beplakt worden met veel kranten om het vocht op te nemen, deze moeten dan wel waarschijnlijk vervangen moeten worden omdat ze anders geen vocht meer kunnen opnemen. Bovenin zal dan een ventilatortje (vrij geluidloos) worden geplaats die loopt op een auto-accu, voor afzuiging naar buiten de kast. Zal dit idee een goed genoege locatie zijn om te drogen?
                              Last edited by joel26; 19 May 2011, 07:53.

                              Comment


                                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                                Bespaar je de moeite om zaden, die na zo'n 2 tot 3 weken niet in aarde zijn ontkiemd, alsnog te laten ontkiemen in keukenrol papier. Daar komt echt niets van terecht. (Ik betwijfel overigens of je de zaden nog terugvindt) Als er procentueel zo weinig opkomt moet er iets goed mis zijn: zaden te oud, dus te weinig kiemkracht? In een te droog of te nat medium gestaan? Overigens, als je met 22 kiemplanten kunt doorgaan ben je in vergelijking met veel growers een "spekkoper": velen moeten zich beperken tot een plantje of 5 of zelfs nog minder.
                                Succes verder.

                                Comment

                                Bezig...
                                X