Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Meest Voorkomende Cannabis Mutaties

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Meest Voorkomende Cannabis Mutaties

    Korting op 420shop
    4E21FDD4-2BA9-47AD-9202-93990BB3794D.jpg 5C320965-CF4B-413B-955B-EEC2A957C33E.jpg Lijkt mij makkelijk te verstoppen in het bos

    https://www.royalqueenseeds.be/blog-...-mutaties-n727
    693A9E1B-ECEC-4171-9A49-D7A2A7B0DE06.jpg


    #2
    Ik denk dat het tijd wordt dat RQS deze informatie eens herziet.

    De ABC bleek een mythe. De paarse kleur is geen mutatie maar een fenotypisch vastgelegd deel, het heeft zijn eigen genen en is daardoor een hele genetische eigenschap en geen mutatie. Paarse planten maken naast chlorofyl ook nog andere kleurstoffen aan in hogere mate dan groene planten doen. Het is in een plantsoort te kweken en het komt in de natuur voor in het wild. Het is niet een gevalletje van "oeps, verkeerde knopje" maar "we hebben er een heel instructieboekje bij gekregen, aan het werk!".

    Polyploidie is ook geen mutatie, omdat er geen wijziging is van bestaande en werkende genen maar een vermeerdering.

    Een mutatie is een verandering van de genetische code van een bestaand gen, waardoor deze anders (of niet meer) werkt. Het kan ook een verdubbeling zijn van een enkel gen, een set genen, of een omkering daarvan (de code staat dan achterstevoren).
    Polyploidie is in die zin interessant omdat er wel sprake is van een kopie van een set genen, maar die "set" genen is zo groot als het gehele genoom omdat het een veelvoud is van het originele genoom. Het aantal celkernen verdubbelt dan mee.

    In het geval van bladknoppen is het de vraag of er sprake is van een mutatie, of van een deelfout. Een mutatie ligt vast in de genen van een plant en zal - omdat het meristeem de stamcellen bevat - dan ook over de hele plant aanwezig moeten zijn vanaf dat punt naar boven. Kortom: een mutatie is te stekken en alle stekken zouden diezelfde mutatie moeten bevatten. Als dat niet zo is, dan is het waarschijnlijk een reactie op een externe stimulus. En waarempel; het blijkt dat bladeren te stekken zijn en dat ze dan in 20% van de gevallen een bladknop maken als reactie. Opnieuw geen mutatie maar een voorgeprogrammeerde reactie die aanwezig is in bijna alle cannabisplanten.

    Dan is er nog silencing, regulatie, en allerlei andere moeilijke termen. Regulatie is zelf leuk te testen door de plant bij lage temperaturen een paar nachten buiten te zetten. Elke groene plant zal paarsig kleuren. Dat komt niet omdat het chlorofyl verdwijnt, maar omdat de aanmaak van paarse kleurstoffen in een moeilijk woord 'upregulated' wordt. Dat betekent dat de plant door externe triggers aangezet wordt om meer kleurstoffen aan te maken ter bescherming.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de uitleg
      Het gaat voor mij even boven mijn pet
      Maar voor andere misschien leerzaam

    #3
    Ik had vorige keer eentje met variegatie op een aantal bladeren. Geen idee hoe dat erin komt. Ene kant van het blad licht gelig, de andere helft groen. Was helaas te lui om men fototoestel te gaan zoeken... Is er ook zo weer terug uitgegroeid. Soms is dat tmv, hier wsl ni.

    Comment

    Bezig...
    X