Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Kanaki Expérience

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: The Kanaki Expérience

Spijtig dat we dan lang gaan moeten wachten tot we haar vol potentieel gaan mogen aanschouwen Maar ben alleszins geïnteresseerd in wat ze nu nog gaat volbrengen
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Ziet er een heerlijk stinkend goedje uit! Gaan ze lekker van groeien!
      Keep them green !
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Pffff..hahaha..Ga je Goudvissen kweken Escar. Fish-mix???, Nou het zal wel goed wezen.

Comment

biobizz_all_mix.jpg

Hehehe Ron wordt wakker..

Ik ga voor de Biobizz fish mix...
          Alleen denk ik het voor dit jaar niet nodig te hebben....

Ja de bodem wel natuurlijk.

Last edited by Escargot; 16 August 2013, 10:50.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Mooi verslagje! Leuk met al die extra informatie! Stoeltje staat er!
            groetjes
            - 1m² Tuin

Comment

Goedemorgen Escargo
              God was never on your side..

Comment

Als je enkel op Fish Mix gaat kweken, in potten, gaan je plantjes het goed doen in de groei vanwege de overvloed aan stikstof. In de bloei hebben ze eerder fosfor en kalium nodig, wat je niet in die Fish Mix in de juiste hoeveelheden gaat weervinden. Je gaat oftewel nog ergens een PK voeding moeten vinden of gewoon bij BioBizz blijven en de Bio-Bloom erbij nog aanschaffen. Is niet zo duur, maar zal je wel wat hulp geven. Je All-Mix heeft in principe genoeg voeding voor één binnenkweek, dus best Fishmix (1ml/l) blijven geven door de hele kweek, ook bloei, en uitkijken voor tekorten, waarschijnlijk ergens midden de bloei.

Ik ben zelf ook net van plan om voornamelijk op Biobizz te kweken Substraten (word Plagron Batmix en huis-en-tuin potgrond), wortelstimulator (word Plagron Vita Start & Start Up) & bloeistimulator (word Atami Bio-Bloombastic, maar met BioBizz Bio-Bloom & Topmax) neem ik liever niet van Biobizz aangezien ik hier nog niet direct goede reviews van gevonden heb, wat wel niet direct iets zegt over de werkelijke kwaliteit. Ik ga alleszins al de stimulators aanschaffen en zien wat het doet op mijn huidige Biotabs-kweek
                Maar een goede buitenkweek heeft dit ongein natuurlijk niet nodig ^^"
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Ik ben heel tevreden van die vissen smurrie groeien ze lekker van & krijgen ze mooie grote bladeren van !
                  Alleen doe je best wasknijper op de neus als je het gebruikt :-p

Comment

Dag lieve Donna, lekker geslapen

Thanks Lovis, plaats zat
                    Last edited by Escargot; 28 August 2013, 10:37.

Comment

Nu we het toch over Biobizz hebben, ik ben onlangs ergens deze pdf tegengekomen. In tegenstelling tot binnen de meeste EU landen, staan hier de effectief opneembare NPK waarden in. Veel NPK in bio-voeding is in een vorm die nog moet verwerkt worden (door bacteriën e.d.) of is nooit opneembaar. Nochtans staat er bij ons veelal de totale NPK erop vanwege "richtlijnen".
                      Je ziet duidelijk dat Fis-hmix en Bio-Grow niet zo veel van elkaar verschillen, in hun kweekschema's spreken ze zelfs over de twee tezamen te gebruiken, weliswaar met halve dosissen. Waarschijnlijk zijn ze wel aanvullend
                      biobizz_product_guidelines.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                        Als je enkel op Fish Mix gaat kweken, in potten, gaan je plantjes het goed doen in de groei vanwege de overvloed aan stikstof.
                        Je All-Mix heeft in principe genoeg voeding voor één binnenkweek, dus best Fishmix (1ml/l) blijven geven door de hele kweek, ook bloei, en uitkijken voor tekorten, waarschijnlijk ergens midden de bloei.
                        Tja ik heb zoveel goeie berichten gelezen hiervan dat ik het zeker eens wil proberen.

Ook Nik, verteld me Net dat het een ideale product is dus, we zien het wel.

Ik wil wel vertellen, dat ik voeding als een aanvulling zie op de bodem he.
                        In de kweek met de Hippie zaden heb ik weing tot niets gebruikt.

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                        Nu we het toch over Biobizz hebben, ik ben onlangs ergens deze pdf tegengekomen. In tegenstelling tot binnen de meeste EU landen, staan hier de effectief opneembare NPK waarden in. Veel NPK in bio-voeding is in een vorm die nog moet verwerkt worden (door bacteriën e.d.) of is nooit opneembaar. Nochtans staat er bij ons veelal de totale NPK erop vanwege "richtlijnen".
                        Je ziet duidelijk dat Fis-hmix en Bio-Grow niet zo veel van elkaar verschillen, in hun kweekschema's spreken ze zelfs over de twee tezamen te gebruiken, weliswaar met halve dosissen. Waarschijnlijk zijn ze wel aanvullend
                        [ATTACH]189516[/ATTACH]

He top dank je, hier ga ik straks even rustig voorzitten, het is toch tijd voor een koffie pauze (Cigarette erbij natuurlijk)

Comment

Ik spuit het nadagen eerste echte bladeren erop zijn gekomen er al over die fishmix & de bladeren groeien er ook super van!

Comment

Ja Nik, dat hoorde ik, dat je het ook als bladvoeding kon gebruiken.
                            Last edited by Escargot; 28 August 2013, 10:38.

Comment

Wel goed verdunnen, ik neem het minimum dat aangegeven staat voor te vernevelen.

Comment

Update The Kanaki Expérience Dag 6 vanaf zaad.

Goed, de Kanaki's hebben flink de lust om te groeien, de hitte is een beetje uit de lucht en de luchtvochtigheid neemt een beetje toe.

De jonge blaadjes zijn mooi donker groen en er is niet erg veel individualiteit.
                                Ze hebben veelal de zelfde wortel grote, het zelfde formaat blaadjes en ook het kleurverschil is niet echt te zien.
                                Al met al, heel anders als de Hippie zaden. (mijn verwachtingen lopen op)

P1020526.jpg P1020529.jpg

Vandaag de plantjes over gezet naar een iets riantere woning, de babykamer was duidelijk te klein aan het worden.
                                Natuurlijk een paar foto's van deze actie.
                                Ik heb een niet al te rijke bodem gebruikt en ook heb ik de producten die ik in gedachte had achterwege gelaten.
                                Ik heb een zak redelijke potgrond gekocht en daar moeten deze plantjes het maar mee doen.

P1020531.jpg P1020532.jpg P1020536.jpg

Vanavond ga ik de plantjes uitzetten, ik heb al 3 redelijk grote planten op mijn Terras en 4 groeiende planten.
                                Hier in Frankrijk is het verschil tussen kweken voor eigen gebruik of kweken voor Commerciële doeleinden, erg, heel erg klein.
                                Het verschil in rechtelijke uitspraken tussen deze twee mogelijkheden, is daarentegen heel erg groot.

Ik heb gekozen niet al te veel aandacht te besteden aan deze ronde, ze krijgen standaard Potgrond, geen voeding tenzij zij dit anders aangeven.
                                En hierbij komen ze ook nog in het wild te staan.
                                Met wild bedoel ik wild, en zeg nu eens eerlijk, is er iets wilder dan midden in een stad ???
                                Ik wil de planten wel opgroeien echter........voor algemeen genot, laten we het daar maar op houden.

De plaats is discreet, maar ook weer niet onvindbaar.

Ik heb nog, zeggen en schrijven, één maand en vijf dagen om deze leukerds op te groeien.
                                Ik wil, in verband met de discretie de plantjes klein houden, dus deze geringe tijd komt erg goed uit.

Goed om af te sluiten een groepsfoto en de volgende update, wordt de kanaki's op locatie.
                                Tsjongejonge wat zijn deze plantjes reislustig.....

P1020548.jpg

Het weer voor de volgende dagen.

Kanaki weer.jpg

Perfect, prefect voor mijn plantjes..... , ik ben helemaal gelukkig, Al zo ver op dag 6 (inclusief ontkiemen)???
                                Last edited by Escargot; 17 August 2013, 13:34.

Comment

Bezig...
                                X