Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Kanaki Expérience

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: The Kanaki Expérience

Ze passen zich goed aan die exotootjes van je escar. Ze staan er vrolijk bij. Gaat helemaal goed komen daar.

Comment

hee escargot lekker hoor erg mooie plaatjes van de dames.

suc6 veder groeten medi

Comment

Het blijft spannend, de gehele kweek van de Kanaki's verloopt als gewenst.
        Het heeft redelijk geregend en de plantjes zijn een beetje verwaterd.

Ik doe hier dus helemaal niets aan, laat maar gaan, in de natuur moeten ze het ook maar slikken.
        Goed het is Zondag, een dag dat ik zonder problemen vroeg in de ochtend wat foto's kan maken.
        De kanaki's groeien redelijk en één heb ik getopt.

Na de recentelijke regenbuien, heel veel slakken.
        Ook hier ga ik dus niets aan doen, ja ze vangen en een eind verder gooien.
        De Kanaki ronde en de verdere groei van de hippies gaan zonder poespas.

Niet spuiten, geen voeding, helemaal niets.
        de bodem is rijk genoeg om deze maand uit te zingen.

De 26e komt dichterbij en ik denk zo in de 1e week van October wat bloeivoeding te gaan uitdelen.

Goed hier zijn de foto's.

Kanaki 1 (namen ben ik vergeten)

P1040079.jpg

P1040088.jpg P1040087.jpg P1040075.jpg

Nummer 2.

P1040109.jpg

P1040101.jpg

Nu
        mmer Drie.
        P1040121.jpg

P1040126.jpg P1040114.jpg

Dit plantje heeft een vreemd lijntje (is duidelijk te zien op de kleine foto links)
        Ik ga me er echter niet gek over maken, niets aan doen dus. (dit heb ik van vale, en ik geloof hem)

Goed nummer vier.

P1040138.jpg

P1040134.jpg

Ik had wat meer foto's van deze gemaakt, deze waren echter allemaal mislukt.

Ik begint toch ook weer Sativa trekjes in deze plantjes te zien, heb ik dit goed.

Goed het weer, vandaag geen regen morgen wel weer regen voorspeld, dit gooit een beetje roet in het eten.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ze staan er idd wat verzopen bij, maar beter nu dan tijdens de toppen er al volop staan...
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ondanks ze gewoon puur natuur gaan, Staan ze er goed bij. Die hebben daar al een thee kransje ingericht. Die meiden hebben het goed naar hun zinnetje daar zo saampjes. Weer een pluim verdient escar.

Comment

Mooi man! Ze hebben volgens mij net een douche gehad dus geen gezeur over overbewatering.

Je had er al 1 getopt zie ik. Wel heel vroeg. Ik heb gemerkt dat als je de zijtakjes op de node die je wil toppen eerst minimaal een halve cm laat groeien en dan een wat groter gedeelte topt dat de 2 zijscheuten zich sneller ontwikkelen.
              Ik weet niet of je nog meer plantjes gaat toppen maar anders kun je daar even mee spelen.

Comment

Ik speel me helemaal gek, van alles maak ik een spelletje
                Ik woon in een bejaardenflat grr, ik moet iets doen om mijn leven een beetje pikanter te krijgen.

Anders had ik wel azalea's gaan kweken.
                Lekker staren naar die mooie rode bloemen.
                Komen ze trouwens ook in andere kleuren?
                Daarmee bedoel ik Azalea's

Comment

Die Azalea's worden soms gekruist om andere bloemkleuren te bekomen , ik weet enkel van witte en rode (soms naar paars toe). Met kruising (heb ik in de serres van het ILVO -Instituut landbouw en visserij- ooit eens gezien dacht ik) bekomt men roze bloemen.

Comment

Ik wist dat het vroeg getopt is, dat wilde ik ook.
                    Ik hield als achterliggende gedachte dat de plant toch ergens weer moet gaan uitlopen.
                    Vol verwachting klopte ons hart dus.

Ik ben vanochtend, zonder camera wezen kijken en het ziet er naar uit dat het toch een traditionele topactie gaat worden.
                    Gewoon twee uitlopers op de derde internode. (een beetje saai dus)

Ik had graag iets anders gezien, bijvoorbeeld het uitlopen van de plant op de eerste of tweede internode.

Ik ga hier dit jaar niet al te veel meer mee spelen.
                    Volgend jaar begin ik zeer vroeg.
                    Begin Maart, zit ik aan te denken.
                    Tijdens deze kweek, top ik er dan lustig op los.

Deze plantjes komen dan in de volle grond te staan.

Ook een SCROG en Mainlining staan op het menu.
                    Last edited by Escargot; 9 September 2013, 12:25.

Comment

Goedemorgen allemaal.

Het lijkt wel zo te zijn, dat het, als ik over Kanaki's praat, begint te regenen.
                      Ongelooflijk,maar het is waar.
                      Op Kanaki regent het namelijk,altijd 365 dagen per jaar, het heeft samen met Hawaiï de hoogste score in regenval per m2 wereldwijd.

Dit geld trouwens voor geheel Oceanië, regen is vrijwel het gehele jaar door.
                      Je merkt hier echter niets van, het is er zo warm dat de regen van je kleding verdampt, je wordt totaal niet nat.

Ik moet nu wel een bekentenis gaan doen, de guérilla strijd is vanaf gisteren afgelopen.
                      Ik heb bij mijn nieuwe huis een enorme tuin, dus de verleiding was te groot, hier niet direct gebruik van te maken.

Project Urban Guérilla is dus bij deze beëindigd.

Gisteren heb ik de plantjes in de nacht in volle grond geschept,dit natuurlijk in de tuin.
                      Ik trof weer een Mannetje aan. 50% Mannelijk bloed dus in deze selectie.
                      Dit was het plantje wat Cookaap als vroeg getopt gespot had.

Ok hier is hij dan..

Kanaki 2e Man 2 .jpg

De rituele slachting post ik maar gelijk erbij, geen openbare ophanging, kruisiging of andere gekkigheid.
                      Deze keer was ik, uiterst soft in de veroordeling, ik heb hem laten vierendelen.

Kanaki 2e Man Slacht.jpg

Ik heb de beul wel opdracht gegeven,dit zeer langzaam te doen. (we willen natuurlijk niet het publiek teleur stellen)

Trouwens wel zonde, ik had er net een berg slakkenkorrels omheen gestrooid, was nog niet helemaal wakker, had mijn koffie nog niet op.

En jullie weten het, voor de koffie.......... (juist ja)

Goed 50% Mannelijk bloed dus in de Kanaki sectie.

Nu hier de tot op heden bekend staande dames.

Ouvéa

Kanaki 2 B.jpg

en Nouméa

Kanaki 1 Boven.jpg

Kanaki 1.jpg

Slakken waren vannacht toch door de linies heen gekomen, waarschijnlijk waren ze al binnen cirkel van slakkenkorrels.
                      Ik heb namelijk een fikse dosis om de planten heen gestrooid.

Ik kan de menigte wel gerust stellen, de daders zijn inmiddels opgespoord en in het snelrecht systeem veroordeeld, uitspraak een vliegreis naar onbekende bestemming (zachte veroordeling trouwens voor zo'n zware overtreding)

De kanaki's blijven klein, erg klein.
                      Waarschijnlijk heeft dit te maken met de nogal rijke bodem vanaf het begin en de daarop volgende lange regen periode.

Ach, zat van dit zaad over, volgend jaar weer een Kanaki Ronde erbij.

Dit was het voor deze week, een fijne dag toegewenst.

Het weer

Regen!!!
                      Bah!!!!!

Last edited by Escargot; 29 September 2013, 21:30.

Comment

dubbele lollypops (^^,) toch leuk geexperimenteer ..:toppie:

Comment

Spannende kweek wel.
                          Ik ben benieuwd naar de 2? weken bloei.

Comment

Haha
                            Ze staan nog, echter veel te laat ontkiemt
                            en een enorme vertraging door de hevige regen val als zaailing.

Deze plantjes zijn direct in de bloei geschoten, ze zagen er duidelijk de noodzaak in.
                            Ach, het was een leuk experiment

Ik zit er over te twijfelen de plantjes op te graven en te laten re-veggen.
                            gewoon voor de gein.

Ik plaats morgen wel wat foto's van de plantjes.
                            Eén van ze heb ik pas nog getopt.
                            Ik hoop zo dat ze de bloei uitstelt tot begin November.

Tsja, een grote Gek ben ik.

Wil alles gewoon proberen.
                            Lijkt me leuk om buiten te oogsten zo tegen Kerst of Nieuw jaar.
                            Of op 1 Januari exact.

Morgen plaats ik de foto's van de Kanaki's.

Laters

Comment

Kom maar met die foto's, benieuwd Hoe is t weer daar, hier dieptriest...
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Het is nu vreeslijk mooi een heerlijke afkoeling in de nacht (tijdelijk (alles is tijdelijk in Montpellier))
                                Het is in de nacht een graad of 2 en de dag temperatuur een graad of 24 tot 26.

De planten reageren hier heerlijk op, echter niet de Kanaki's de Hippies vinden dit geweldig.
                                De Kanaki's zijn gewoon net iets te klein maar zetten stug door.

Ik heb net een update in de kwijlvijver geplaatst (Ouwe Hippie op de Koffie)
                                Daar kun je zien dat die alles best aankunnen.

Die kanaki's zijn natuurlijk echt de Pacific gewent, ze gaan volgend jaar in de hoog zomer de Grond in.

Comment

Bezig...
                                X