Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslag: guerilla firsttimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: kweekverslag: guerilla firsttimer (NADIA, AK47 af, EASY SATIVA)

    Nog eens een update.
    Gisteren naar 3 vd 6 spots gaan kijken.
    Autoflowers staan al tijdje in bloei; maar bij de rest is er nog niks van bloei te bespeuren. Niet bij de Nadia's, en niet bij de Easy Sativa's. Is dit nog normaal?


    Spot 2.1: Easy Sativa, aangebeten door slakken, denk ik. Heb nog wat korrels gestrooid. Ziet er voor de rest ook niet zo gezond uit.



    Spot 2.1: Nog een ES. Ook nog geen halve meter hoog.



    Spot 2.1: AK47 autoflower. Helemaal niet omhoog gekomen. Zo'n dikke 10cm; heeft wel bloei.



    ==> Denk dat dit geen goede spot is. Grond waarschijnlijk te vochtig/nat. Te vermijden spot in de toekomst.





    Spot 2.2: Een Nadia en een AK47 auto



    Spot 2.2: Close-up van de AK47




    Spot 2.2: Nog geen geslacht/bloei te merken bij de Nadia. (sorry, slechte foto)


    ==> Deze spot valt mee qua groei en bloei.





    Spot 2.3: 2 Nadia's en een ES



    Spot 2.3: ES toch een meter 20 hoog



    Spot 2.3: Ook hier nog geen enkel teken van geslacht/bloei




    ==> OK spot, wat betreft groei vooruitgang.






    Waar ik me dus het meeste zorgen over maak, is het feit dat er nog niks in de bloei staat van de Nadia's en de Easy Sativa's. Is dit nog normaal??

    Comment


      #32
      Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

      als het geen autoflowers zijn is dat vrij normaal! al zou het ook niet te lang meer mogen duren! vanaf half augustus beginnen ze het normaal te tonen!
      ze zijn wel al ferm gegroeid hopelijk haal je er iets mooi uit
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

      Comment


        #33
        Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

        Ah, ik zat altijd met eind juli-begin augustus in m'n hoofd dat wiet begint te bloeien in de natuur.

        Dan zullen we nog even geduld uitoefenen.
        Ben ook eens benieuwd wat het gaat opleveren.

        Ben ook aan't overwegen om nu dan te toppen. Is dit nog een goed moment?

        Comment


          #34
          Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

          Tussen half augustus en half september inderdaad. 25 september is het pas 12/12
          De echte vroege soortjes (niet-autoflowers) bloeien inmiddels al.
          Zolang je nog geen bloei hebt kun je toppen.
          Dan wordt de plant wat breder doordat de zijtakken (als die er zijn) de hoofdstam gaan inhalen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #35
            Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Tussen half augustus en half september inderdaad. 25 september is het pas 12/12
            De echte vroege soortjes (niet-autoflowers) bloeien inmiddels al.
            Zolang je nog geen bloei hebt kun je toppen.
            Dan wordt de plant wat breder doordat de zijtakken (als die er zijn) de hoofdstam gaan inhalen.

            Ik had net deze soorten (Nadia en Easy Sativa) uitgekozen omdat ze vroeg oogstbaar zouden zijn.
            Bij Easy Sativa staat dat deze buiten oogstbaar zijn van half tot eind september. Ik weet dat je dat met een korreltje zout moet nemen; maar ik had dan toch gedacht dat deze ondertussen al zouden mogen bloeien.
            Iemand enig idee hoe lang de bloei duurt bij deze soorten?

            Comment


              #36
              Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

              easy sativa zal ongeveer een 8weken zijn! aangezien sativa altijd wat meer tijd nodig heeft!
              de nadia ken ik niet dus zou het echt niet weten!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

              Comment


                #37
                Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                Wat een kutweer!!!!!
                Vandaag naar m'n 3 andere spots geweest (heb er 6 in totaal); en de grond is daar op veel plaatsen veranderd in een moeras.
                Misschien heb ik mijn spots toch niet zo goed uitgekozen...




                Spot 1.1: 1 Easy Sativa en 1 Nadia
                Dit is de droogste spot van de hoop, langs een dennenbos. Initieel dacht ik dat dit de minste spot zou zijn, wegens misschien te zure grond; maar nu de beste doordat deze het droogste is. Helaas blijkt de Nadia een mannetje.





                De ES vertoont nog geen echte tekenen van bloei, al had ik toch wat beginnende witte haartjes gezien. Uiteraard niet scherp gekregen op foto. (ik haat dat ding, krijg nooit fatsoenlijk scherp gesteld...





                Spot 1.3: 2 AK47 automatics
                Alletwee zwaar aan het afzien door de regen. De grond is daar echt zwaar doordrenkt.
                (bladeren lijken ook wat aangetast door slakken; heb ook weer wat nieuwe korrels gestrooid)
                Ik vrees dat deze het niet meer gaan halen...








                Is het een goed idee om deze AK47's uit de grond te gaan halen, en thuis in potten met droge grond te steken?
                (2 juni gezaaid, 5/6 juni alle kopjes boven de grond => dus een dikke 10 weken oud)



                Spot 1.2: 1x AK47 auto, 1x ES, 2x Nadia
                Ondertussen was het al serieus donker aan het worden. Enkel de Nadia's zijn geen gefeminiseerde zaden, maar ik zag geen kloten meer. Heb dan maar wat foto's met flash getrokken. Maar nog niet goed duidelijk of er ballen aanhangen...

                Groepsfoto:



                De AK47:



                Nadia's:








                Ik ben matig enthousiast over de vorderingen. Echt alle planten hadden gele onderste bladeren, tot echt rotte/afgevallen onderste bladeren.
                Heb echt schrik voor wortelrot. De AK47's doen het echt niet goed. Spijtig, want had al op een vroeger wietje gehoopt...
                Last edited by diesel4666; 19 August 2014, 21:26.

                Comment


                  #38
                  Re: kweekverslag: guerilla firsttimer (NADIA, AK47 af, EASY SATIVA)

                  iemand die weet of het een goed idee is om die AK47 autoflowers uit het moeras weg te halen en thuis in droge potten te zetten? Ze zijn nu een dikke 10 weken oud.

                  Comment


                    #39
                    Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                    hmm, kan je proberen... maar voor 't zelfde geld zijn de wortels zo ver verspreid dat je alleen maar schade gaat aanbrengen als je ze nu gaat uitgraven :/

                    Comment


                      #40
                      Re: kweekverslag: guerilla firsttimer (NADIA, AK47 af, EASY SATIVA)

                      Ik heb een vermoeden dat er geen gigantisch wortelstelsel onderhangt. De grootste plant is amper 30cm hoog.

                      Ik twijfel gewoon of het nog nut heeft. Zijn op het moment echt aan het kapot gaan.
                      En veel weken zullen ze sowieso ook niet meer moeten blijven. Zijn vandaag zo'n 10 weken oud.

                      Comment


                        #41
                        Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                        die afjes kunnen amper iets verdragen
                        ik betwijfel of ze de schok van overplanten kunnen overkomen

                        overpotten wordt sowieso al afgeraden

                        als je niet probeert dan weet je het niet

                        succes ermee

                        Comment


                          #42
                          Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                          Afgelopen weekend nog eens naar alle 6 spots gegaan.


                          Heb de 5 AK47 autoflowers "ge-oogst". Waren ondertussen 11 weken oud, er zat overal wat rotte plekjes tussen. 2 planten volledig weggegooid, was niet de moeite wat er op hing; waren misschien 15cm groot. Triestig.
                          Andere 3 waren 25-30 cm groot; wat ook niet geweldig is.
                          Rot bleek bij thuiskomst nog wel mee te vallen; maar echt veel wiet hing er niet op. Ligt nu te drogen. Zal nog een fotootje van de opbrengst posten, als ik er aan denk.
                          mini-IMG_1260.jpgmini-IMG_1233.jpgmini-IMG_1257.jpgmini-IMG_1258.jpgmini-IMG_1259.jpg



                          Nog 1 Nadia moeten neerhalen wegens mannelijk. Dit is toch terecht, mag ik hopen? (eerste kweek ooit; toch moeilijk zo'n plant neerhalen)
                          mini-IMG_1250.jpgmini-IMG_1251.jpg




                          Nog steeds geen bloei waar te nemen.
                          De Easy Sativa's groeien duidelijk wel wat hoger dan de Nadia's. Grootste plant is wel maar 1m30; dus echte reuzen zullen het niet worden. De stamdikte valt ook nogal tegen, hoop dat ze stevig genoeg zijn voor bloei.
                          Het zijn uiteindelijk toch maar schriele planten.
                          mini-IMG_1234.jpgmini-IMG_1239.jpgmini-IMG_1236.jpg


                          Deze twee Easy Sativa's zijn helemaal niks geworden; eentje ook aangevreten denk ik.
                          mini-IMG_1227.jpgmini-IMG_1230.jpgmini-IMG_1229.jpgmini-IMG_1228.jpg


                          De grootste:
                          mini-IMG_1242.jpg






                          Het is mijn allereerste kweek ooit; en ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Echt mooie, volle planten zijn het niet. Ik weet niet of ik hier nog iets van moet verwachten.
                          Ik kan 3 redenen verzinnen:
                          - te laat begonnen? (1 juni)
                          - te natte grond? (enorm veel regen)
                          - slechte zaden? (ik hoor meer en meer slechte verhalen over Grower's Choice)
                          Ik weet het niet goed...
                          Volgend jaar beter...
                          Attached Files
                          Last edited by diesel4666; 25 August 2014, 21:12.

                          Comment


                            #43
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #44
                              Re: kweekverslag: guerilla firsttimer (NADIA, AK47 af, EASY SATIVA)

                              Heb de zaadjes 1 juni gezaaid, 5 juni bovengekomen. Dus toch maandje later dan de meeste mensen hier.

                              Ja, het is m'n eerste kweek ooit, dus dan is het normaal dat er wel wat fout loopt. Door ervaring krijg je toch meer feeling met de planten.

                              Ga me nu al wat bezig houden met zoeken van nieuwe spots. Nu zie ik perfect waar het te nat is. Toen ik in mei gezocht had naar mn huidige spots, was het heel droog weer, en leken deze plaatsen ideaal.

                              Ik ga voor volgende keer ook op zoek naar betere buitenplanten, al heb ik deze soorten (Nadia en Easy Sativa) hier aangeraden gekregen.

                              Op het einde van het seizoen zal ik mijn "lessons learned" hier posten, zodat andere nieuwelingen er misschien wat van kunnen opsteken.

                              Comment


                                #45
                                Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                                die nadia is geen kerel hoor! of ik moet mez zwaar verkijken maar volgensmij toomt die gewoon voorbloei op de nodes.

                                Comment

                                Bezig...
                                X