Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

    Korting op 420shop
    Beste iedereen,

    Ik vraag me af of het nog nut heeft om begin augustus een zaadje te ontkiemen en buiten te zetten? Ik woon dicht bij de zee dus het blijft hier wel iets langer warm (vooral snachts). Ik hoop dus dat een autoflpwer nog wel kan, dus heb ik de auto blue besteld op wietzaadjes.nl (1-8). Dit is mijn eerste kweek, ik heb ook nog nooit andere planten gehad, behalve een cactus die dood ging... (nu gemotiveerder :p)
    Ik ben van plan alles biologisch te doen, van grond tot voeding tot water.

    Nu is het afwachten tot het zaadje arriveerd!


    parasol
    Last edited by parasol; 2 August 2015, 16:52. Reden: topic verandering

    #2
    Re: nu nog starten?

    Probeer t en de tijd zal het leren. Verwacht alleen geen wonders.
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #3
      Re: nu nog starten?

      zelfs al krijg ik maar 1 gram, dan ben ik nog tevreden, zoies is haalbaar?

      8

      Comment


        #4
        Re: nu nog starten?

        Als t weer meewerkt !!
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #5
          Re: nu nog starten?

          1gram haal je altijd. Zeker aan afval
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6
            Re: nu nog starten?

            blue auto besteld bij wietzaadjes.nl
            is het belangrijk om zaaigrond te kopen of kan het ontkiemde zaadje meteen de bio potgrond in?

            Comment


              #7
              Re: nu nog starten?

              Gewone potgrond werkt ook, gewoon een kuiltje van 1cm, zaadje bedekken, vochtig houden N wachten.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #8
                Re: nu nog starten?

                Oorspronkelijk geplaatst door parasol View Post
                blue auto besteld bij wietzaadjes.nl
                is het belangrijk om zaaigrond te kopen of kan het ontkiemde zaadje meteen de bio potgrond in?
                Ik had een zaadje in mijj wiet gevondrn. En die is nu al boven aarde. Ben benieuwd wat ZE gaat doen 50/50 dat hij open ging en 50/50 voor een meisje of jongen. En het is een meisje

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9000 met Tapatalk
                Don't kill my high, because you're too low!

                Comment


                  #9
                  Re: nu nog starten?

                  Waarschijnlijk een heerlijke herma
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                  Comment


                    #10
                    Re: nu nog starten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                    Gewone potgrond werkt ook, gewoon een kuiltje van 1cm, zaadje bedekken, vochtig houden N wachten.
                    oke sweet, ik ga overigens toch voor bio potgrond, ben ook qua voeding van plan alles bio te doen (netelgier, visafvalemulsie etc).

                    Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
                    Waarschijnlijk een heerlijke herma
                    ik hoop voor hem van niet :p

                    Comment


                      #11
                      Re: 1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

                      succes!
                      ik zou het zaadje ontkiemen tussen keukenpapier.
                      dan in light mix van plagron zetten.als je daar niet aan kan komen, dan zaai en stekgrond
                      van bijv. intratuin. Omdat je een autoflower gaat kweken
                      is de groei voor een fatsoenlijke opbrengst heel erg belangrijk
                      een autoflower heeft een korte levensduur dus elke hindernis
                      zoals overpoten betkent stress en belemmering
                      van de groei die al zo kort is.
                      daarom moet je een autoflower meteen in een grote pot doen
                      pak bijv 20 liter. snijd hier de onderkant van uit omdat de wortels
                      dan onderdoor door kunnen blijven groeien. zet de pot
                      20-30 cm de grond in. de grond onder de pot moet je
                      omspitten zodat de wortels beter kunnen groeien.
                      zorg ook van te voren dat de grond in en onder de pot bemest
                      is met bijv kippenmest of koeienmest korrels
                      op die manier hebje weinig extra werk met bijvoeden.
                      om insecten op afstand te houden moet je 1verse bol
                      knoflook koken in 500ml water samen met 5 brandnetels.
                      (zonder zand). dit spuit je over de plant en zo voorkom je
                      spint, luizen en eigenlijk vrijwel alle insecten
                      voorkomen is beter dan verhelpen ivm stress voor
                      de plant en moeite en geld voor jezelf. laat me weten
                      hoe het gaat. succes!
                      -De Perfecte Guerilla Kweek
                      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                      Comment


                        #12
                        Re: 1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

                        thanks voor de tips Dat mt die onderkant van de pot is erg slim, maar moet ik het plantje dan buiten laten ontkiemen? Een klein beetje stres door overpotten lijkt mij beter dan het risico lopen dat 1 slak je plant meteen helemaal opeet? Die plagron enzo ga ik niet halen, kan ik niet aan komen maar vooral wil ik biologisch kweken, zaai en stek grond dacht ik idd ook aan maar moet ik dan de hele pot daarme vullen? Of de pot vrijwel vullen met potgrond en dan ern klein kuiltje zaai en stekgrond? (500 ml ofzo)Kan ik ipv die mestkorrels ook gewoon stukjes brandnetel enzo door de grond doen?En dat met die anti insecten spul, moet ik dat vanaf dag 1 doen?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        effe half dringende vraag: op mijn locatie heb ik rechts een groot gebied met riet, aan de linkerkant bramen. Waar kan ik hem het beste tussen zetten? Ik dacht het riet maar is dat niet te nat?

                        Comment


                          #13
                          Re: 1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

                          binnen laten ontkiemen tussen 2 papiertjes.
                          dan het zaadje in een klein potje doen bijv 0.5l deze is gevuld met alleen zaai en stekgrond.
                          als je merkt dat je zaai en stekgond te vast is en niet luchtig genoeg voeg je er cocosgrond aan toe.
                          als je plant 1 a 2 weken oud is verpot hem dan.
                          1x verpotten is noodzakelijk.
                          nu ga je deze naar buiten.verpoten
                          pak een 20l pot\emmer, snijd de onderkant er uit.
                          breng je potgrond, schep, emmer, plantje, mestkorrels (en eventueel een emmer voor gier te maken)
                          naar de spot. zorg dat al deze spullen blanko zijn.
                          geen barcodes of andere dingen waaraan ze kunnen zien waar je het vandaan hbt.
                          spit het zand van je spot goed om zodat wortels kunnen grosien.
                          voeg er mestkorrel aan toe.
                          plaats de emmer zonder bodem op de spot die je hebt omgespit.
                          graaf deze 20cm in. gebruik koper tape rond de pot om slakken te weren.
                          meng de restrerende zaaistek grond met mestkorrels.
                          poot hier je voor gegroeide planje in.
                          vanaf week 2 a 3 spuit je je plant vol met dat knoflook brandnetel theetje.
                          dit hoeft echter maar 1x in 20dagen.
                          je kan geen stukjes brandnetel in je pot doen(niet zo slimme vraag)
                          succes en schiet op de tijd dringt. is al zowat half augustus.
                          -De Perfecte Guerilla Kweek
                          -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                          Comment


                            #14
                            Re: 1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

                            thanks voor de tips! Zaadje verwacht ik vandaag in de post. (eigenlijk gister mja)Dat met die blanco spullen enzo is idd slim en geen verspilde moeite, maar doet de politie echt zo veel moeite om 1 plant? Ik bedoel het is maar 1 plantje lol

                            Comment


                              #15
                              Re: 1x auto blue, eerste kweek (gezaaid in begin augustus)

                              waarschijnlijk niet. maar waarom het risico lopen?

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              wat ook handig kan zijn bij het voorgroeien is een kweekkasje
                              kanje kopen bij de action voor 3euro. deze kanje ook nog over
                              je plant heen zetten als die al buiten staat zodat bijv hagel de plant niet beschadigd.
                              voor 0.70euro hebje een plantenspuit zodat je de knoflook thee erover kan spuiten.
                              -De Perfecte Guerilla Kweek
                              -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                              Comment

                              Bezig...
                              X