Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste maal guerilla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste maal guerilla...

    Korting op 420shop
    Hi ,

    Na een geslaagde kweek dit jaar buiten in potten zou ik ze volgend jaar in de volle grond willen flikkeren...
    Heb een heel mooie guerilla spot gevonden voor volgend jaar.
    Maar hoe kan ik de grond best opwaarderen ?
    Het is een klein bosje tussen verschillende maisvelden...Ik had gedacht om grote gaten te graven en per plant een zak all mix van biobizz 50l er in te flikkeren...
    Op de omringende maisvelden smijt de boer in de lente koeienmest...Ben ik daar mss iets mee ?
    Ik hoor het graag van julllie...

    mvg

    #2
    Re: Eerste maal guerilla...

    Niemand hier advies over ?

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Eerste maal guerilla...

        Ja ik had dit gelezen in een stukje over iemand zijn guerilla verslag...
        Ik heb bang om te veel te bemesten...1 kopje kippenmest zeg je, en hoe zit het dan met de fosfor en kalium voor de bloei ?
        In zo een zak all mix zit toch voor lange tijd voeding, leek me het makkelijkste...

        Comment


          #5
          Re: Eerste maal guerilla...

          Ja, da's ook het beste, maar werkt alleen goed in potten, binnen.
          Als er een paar flinke regenbuien overheen gaan is de meeste voeding er uitgespoeld.
          Dat is natuurlijk met iedere bemesting, dus als de grond een goeie structuur heeft zou ik er niet teveel mee doen.
          Misschien zo'n cocosbrick in een emmer water, en die doorspitten samen met een schep kippemest.
          Veel zakken grond zijn zwaar, veel werk, niet goed voor je rug, en neem dat eens onopvallend mee?
          ohja, en de kosten heh, want <- Hollander

          Maar je kan het zo gek maken als je wil natuurlijk.
          Als je een kuub uitgraaft en daar 1000L Allmix voor in de plaats gooit, dan zal dat best een flinke struik opleveren.

          Kippenmest:
          1% N
          1.3% P2O5
          0.9 % K2O
          0.3% MgO
          2.3% CaCO3

          Uit dit topic
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste maal guerilla...

            Ok bedankt voor de reactie qnq,
            Denk dat ik dan gewoon de grond op de plaats zelf ga opwaarderen...
            Mss een gekke vraag , maar heeft het zin om vis onder je aarde te mengen ?
            Heb eens gelezen dat ze vroeger een vis onder de aarde deden voor stikstof enzo...
            En aangezien ik ook forelvisser ben zit ik hier met zo een 100tal vissen in mijn diepvries...

            Comment


              #7
              Re: Eerste maal guerilla...

              In vismeel zit oa veel fosfor geloof ik maar of het nou slim is een vis in je grond weg te laten rotten...

              Zou best heel goed kunnen zijn maar dan moet je volgens mij in langere termijnen gaan denken. Ik zou die vis lekker laten rotten op een composthoop en dan over een jaar nog eens kijken...

              Of je eet ze gewoon op. Gooi ze op een houtvuurtje... As van hardhout bevat ook veel fosfor

              Comment


                #8
                Re: Eerste maal guerilla...

                Ok thx , Zijn die guerrilla tabs eigenlijk goed ? Ik lees dat je maar 4 tabletten per plant nodig hebt...https://azarius.nl/smartshop/seeds-o...-tabs-biotabs/

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste maal guerilla...

                  Tabs zijn een beetje alsof je een papiertje wilt kleuren met een viltstift en water.
                  Zet 15 stippen, en gooi er een boel water op. Dan kun je een paar dagen wachten totdat alles netjes verdeeld is over het papier (een kleur), maar in de tussentijd wordt het rondom de stippen erg geconcentreerd. Terwijl er ver van de stippen geen kleur is.
                  Dat gebeurt ook in de grond - als de boel niet wegspoelt - en dat wil je eigenlijk niet. De wortels verbranden op de ene plaats, en moeten zoeken naar voeding op de andere plaats.

                  Makkelijker en veel goedkoper, is gewoon korrelvoeding kopen en die strooien/ in de grond werken. Als je per see tabs wilt gebruiken, sla die dan stuk met een hamer en werk ze door de grond. Hele tabs erin gooien, is gewoon een minder goed idee.
                  Edit: ik zie nu de prijs.. Voor dat geld van die tabs, maar ik ze speciaal voor je klaar vanuit korrelvoeding. Dat kost mij namelijk 2 euro. Ik heb zelf losse P, K en N korrels gekocht voor 4 euro per kilo. Kun je een beetje nagaan wat voor oplichting dat is..
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste maal guerilla...

                    Ok thx LR2...Maar wat bedoel je dan met losse korrelvoeding ?
                    Heb je mss een link want ik ken het niet, is de eerste guerrilla kweek dat ik ga doen en de 2de in men hele leven lol...

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste maal guerilla...

                      Oorspronkelijk geplaatst door gambino12345 View Post
                      Ja ik had dit gelezen in een stukje over iemand zijn guerilla verslag...
                      Ik heb bang om te veel te bemesten...1 kopje kippenmest zeg je, en hoe zit het dan met de fosfor en kalium voor de bloei ?
                      In zo een zak all mix zit toch voor lange tijd voeding, leek me het makkelijkste...
                      Zo kweek ik al jaren paprika, aubergine, tomaten, pepers en pompoenen. Kopje kip/koe/paardenmest in korrelvorm int plantgat, plant erin en klaar. En als je dat dan al wat op voorhand doet dan kan er ook een zaadje in zonder te verbranden.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste maal guerilla...

                        OK thx , wist niet dat het zo makkelijk was...Wanneer is ideaal om je aarde te bemesten?Ben van plan de zaadjes te planten begin mei, zodat ik ze eind mei op de guerilla plek kan zetten...

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste maal guerilla...

                          Ik heb dozen met voeding gekocht bij het tuincentrum.
                          Dat was DCM Stikstofvoeding, DCM Kalivoeding, DCM fosfor voeding. Die waren gewoon los te koop. Het is niet organisch, maar dat maakt voor de plant niks uit. Helaas heb ik geen linkje, omdat ik het niet op het web kan vinden. Ik weet ook niet zeker of het wel DCM was, maar de verpakking lijkt erop.

                          Bemesten doe je in het najaar, en lichtjes net voor de lente. Dan rond halverwege de zomer nog een beetje, afhankelijk van of het nodig is of niet.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste maal guerilla...

                            Ok bedankt, maar wat gebruik ik nu het beste...zo een stikstof-, kali- en fosforvoeding of gewoon kippen-, paarden- en koeiemestkorrels ?
                            En hoe moet je dan bemesten midden zomer ? Gewoon op de aarde strooien ?

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste maal guerilla...

                              Beendermeel, bloedmeel, vinassekali en wat perliet goed door de grond mengen. Volledig biologisch en te koop bij elke Boerenbond/welkoop of tuincentrum.


                              I like it!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                              Comment

                              Bezig...
                              X