Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK74, Early Skunk, Northern Light #5 X Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AK74, Early Skunk, Northern Light #5 X Haze

    Korting op 420shop
    Nieuwe ronde nieuwe kansen..!

    We begonnen hoopvol, gaf een week geleden een zaadje aan mijn vader.. Mijn laatste gezonde/gegarandeerde Ak74 zaadje, in de hoop dat ze zou groeien en we daarvan zouden kunnen stekken.
    (Kruising Ruderalis/Indica/Sativa, groeide fijn vorig jaar, autoflower dus was ook nog eens snel klaar. )
    Hij vol goede bedoelingen het schatje in de kas gezet.. En daar laten ontkiemen,, eindstand.. Nog geen week later beide blaadjes op gegeten.. Dus.. Ja jammer. Nature happens. Heb nog een zaadje van die vrouwelijke plant,, geen idee wat dat nog gaat worden,, hoop toch wel dit soortje weer te hebben dit jaar,, en anders nieuwe vragen bij de bron? CBF.. Even wachten dus nog..


    Van een lieve medewerkster van Sensi en ook een vriendin van mij, tien zaden gekregen voor mijn verjaardag, ik koos Early Skunk vijf keer en ook vijf van Northern Light #5 X Haze.
    De NL5XH neem ik als klimaat proef ivm Sativa invloeden, en dus meer voor de smaak.
    De Early Skunk als garantie (Zo ver dat kan met plantjes..)
    Vandaag deze schatjes maar zelf ontkiemen (tot ze vier blaadjes hebben) en dan pas mogen ze naar buiten. :p
    Verwacht elke week foto's en updates, als mede filmpjes (Timelapse) van deze op komende talenten

    Wens jullie veel groens! En mooie toppen dit jaar!

    filedata/fetch?id=1278451&d=1554917186&type=thumb



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Blowa; 6 April 2017, 16:08.
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

    #2
    Duur grapje!
    Maar cool, ik ben erg benieuwd naar die NL5 x haze. Ik heb er zelf ook nog zaden van, maar nooit durven zaaien omdat ik veel lange bloeitijden zag. Hopelijk gaat het je van harte af.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Hoezo een duur grapje? Ik ben op de hoogte van de risico's met de Northern lights, neem aan dat je dat bedoelde?

      En ben zelf ook razendbenieuwd naar die kruising,, northern light ken ik nou wel.. Maar die kruising.. <3 We will see..

      Kleine update:

      Ak74: Rip.

      NLX5H: Begin van ontkiemings-proces.
      Versie M: Kreeg meer zon de afgelopen dagen vanwege de verplaatsing naar voorkant van huis, na 1600. Is groter, en heeft groen terwijl versie P nog wit is. Tegen ontspruiten aan.
      Versie P: Blijft stilstaan en zal daardoor minder stress krijgen.
      Ben benieuwd naar de ontwikkelingen met mijn extra liefde bij M, en de neutrale variant daarin namelijk P. Iets waar toch veel mensen in geloven. Ik wil het ervaren.
      Versie J: Gaat vandaag in een pot als zaadje. En ik hoop dat die uiteindelijk in de kas mag.

      EarlyS: Begin van ontkiemings-proces.
      Versie P: Kreeg de afgelopen dagen ook extra zon aan de voorkant, maar loopt wel nog achter. Krijgt achter een beetje minder zon vanwege plaatsing op vensterbank. En er zat aarde op het zaadje terwijl de andere zaden open lagen voor de zonnestralen.
      Versie F&F: Worden vandaag in de potjes gestopt. Kleine potjes ivm vervoer. Pure ontkieming, F1 zal in de volle grond gaan en F2 zal in een pot staan.
      Last edited by Blowa; 10 April 2017, 13:25.
      Probeer je eens in te leven in het plantje!

      - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

      Comment


        #4
        Die autoflower had je toch niet kunnen stekken, dus da's alvast een teleurstelling bespaard.
        Turfpotjes beter niet gebruiken, wegens niet-zo-goeie ervaringen van diverse kwekers.

        Al die versies waar je het over hebt kan ik niet volgen.
        Geef je ze gewoon die naam of zit er iets achter ?
        Er is niks mis om ze gewoon een nummertje te geven he

        F1 en F2 is ook nogal verwarrend omdat die namen gebruikt worden om het type aan te geven.
        F1 staat voor filius, wat het Latijnse woord is voor zoon. F1 is de eerste zoon van twee inteeltlijnen na kruisbestuiving (uit deze post)

        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik zeg duur grapje omdat ik sensiseeds ontzettend duur vind.
          Al hun zaden staan op mijn wenslijst, maar ik kan het gewoon niet betalen
          Kwaliteit is het vaak wel gelukkig.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Die autoflower had je toch niet kunnen stekken, dus da's alvast een teleurstelling bespaard.

            Al die versies waar je het over hebt kan ik niet volgen.
            Geef je ze gewoon die naam of zit er iets achter ?

            Succes.
            Kun je autoflowers niet stekken? Oh, dat wist ik inderdaad niet! Vorige keer gaf ZE me wel 1 zaadje.. Heb je daar wel eens vaker van gehoord?

            Qua versies,, locatie locatie locatie, is puur voor mij zelf om te weten waar ze zijn of heen moeten. En om ze uit elkaar te houden in mijn experiment dingen. Heb bijvoorbeeld een vochtige achtertuin tot mijn beschikking en die NLX5H wil ik absoluut niet daar. Early Skunk past daar dan beter. Die persoon heeft een naam met de letter F. Dan heb je M, dat is bij mijn Moeder, en P is bij papa en op de papa manier. Ben nog niet klaar komt nog meer aan..
            Probeer je eens in te leven in het plantje!

            - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Ik zeg duur grapje omdat ik sensiseeds ontzettend duur vind.
              Al hun zaden staan op mijn wenslijst, maar ik kan het gewoon niet betalen
              Kwaliteit is het vaak wel gelukkig.
              iig beter dan White Label. Ik heb er niks voor betaald. Lr2 had jij vorig jaar niet ook een verslag? + Tuin? Of ben ik nu in de war? Als je inderdaad wel een kas hebt en in NH zit, dan mag je van mij wel een zaadje hoor! 25% van de plant? Delen hehe
              Last edited by Blowa; 10 April 2017, 20:02.
              Probeer je eens in te leven in het plantje!

              - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

              Comment


                #8
                Als je zoveel schiet moet je wel ergens gaan raken. Wie gaat de verzorging op al die verschillende locaties op zich nemen, of ga je zelf iedere dag ff kijken bij F, M, P en Jezelf?
                Succes!
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
                  Als je zoveel schiet moet je wel ergens gaan raken. Wie gaat de verzorging op al die verschillende locaties op zich nemen, of ga je zelf iedere dag ff kijken bij F, M, P en Jezelf?
                  Succes!
                  Ben tot nu toe minimaal eens per week op elke locatie. Maar het water geven en dergelijken geef ik zo ver ik mensen kan vertrouwen daarin; uit handen.
                  Plus foto's om beeld te vormen bij afwezigheid.
                  Probeer je eens in te leven in het plantje!

                  - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Vind het eigenlijk wel een strak idee van je. Je spreidt je kansen (dieven, roverheid en andere ongein van Moeders Natuur). Je blijft binnen de gedoogde grenzen. En wie weet lopen er dankzij jou straks drie nieuwe thuis kwekers extra rond in NL. Iedereen zou een wietplant in de tuin of in huis moeten hebben vind ik. Hippies houden niet van oorlog.

                    Ik heb vandaag al een extra locatie gescoord dankzij jou idee. Zet ik direct de stinkplanten daar neer.

                    Van goede foto's kan je inderdaad wel een redelijke indruk krijgen hoe het met de planten gaat.
                    Direct de volgende vraag, hoe stuur je dat door naar elkaar? Via de app?

                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Altijd mooi als je iemand kan inspireren!

                    Afhankelijk van hoeveel planten je neer zet, als het er eentje is.. app er op los!
                    Als het rond de vijf of meer zijn.. Mailen.Of gewoon liever niet.

                    Als je echt op safe wilt spelen.. Wickr Me,, slaat nooit je berichten op, en verwijdert het automatisch van elke cloud binnen de tijd die jij aangeeft als zender.

                    Besef wel dat je mensen met een huurwoning in een risico positie zet. Mijn pa heeft gewoon scheit.
                    Mijn moeder is een hippie en zit met de gevolgen van chemo's dus daar is een mooi verhaal van te maken nog. En ze vind de plant op zich gewoon erg mooi, en de geur lekker.

                    F heeft een tuin met omheining en goed contact met de buren, is zelf een arme roker.

                    S & B ben ik nog niet helemaal zeker van die hebben lastige buren en/of problemen in relaties, daar over later nog meer..

                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Blowa View Post

                  iig beter dan White Label. Ik heb er niks voor betaald. Lr2 had jij vorig jaar niet ook een verslag? + Tuin? Of ben ik nu in de war? Als je inderdaad wel een kas hebt en in NH zit, dan mag je van mij wel een zaadje hoor! 25% van de plant? Delen hehe
                  Ik heb elk jaar een verslag, en een tuin. Maar ik zit aan de andere kant van NL.
                  De stammetjes en takken mag je van mij altijd komen halen, die composteren toch niet zo lekker. Die wegen wel bijna 75% van het hele plantgewicht.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    Probeer je eens in te leven in het plantje!

                    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                    Comment


                      #12
                      Die aarde is prima, alleen moet je even opletten of er niet te dikke brokken in zitten. Die zul je even fijn moeten malen.

                      Ik maakte maar een geintje over die takken. Al m'n resten gaan naar mijn maten, of naar een bevriende familie die ik al 4 jaar in leven houdt met wietresten (familie regenworm). Zo heeft mijn compost een osmotische waarde (zoutgehalte) dat precies overeen komt met wiet: alle mineralen en stoffen die in de grond belanden, komen immers 1:1 uit een wietplant.

                      Protip: technisch gezien, kan het geen kwaad om een handje metselzand (hoog silicium gehalte) door de grond te mengen. Dat zorgt voor luchtigheid en extra weerstand van de plant.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                      • Blowa
                        Blowa commented
                        Editing a comment
                        En door voer van water ook nog eens! Ben ik toevallig achter gekomen, het zit nu in vijf potten samen met wat roestige spijkers. En in die andere zit o.a. scherven en hydro korrels, of god mag weten hoe die rare bruine knikkers heten die voor lucht en dergelijke zorgen, en ook nog een roestige zaag. Voor de rest alleen die zakken potgrond en bij sommige grotere potten wat aarde om de kosten te drukken met natuurlijke compost van de mest hoop.

                        Nog tips voor meer groei en bloei?

                        Heb PK13/14, en wat NPK 0-0-1.2 en 0-0-2 (een voor blad, andere voor wortel aanmaak). Heb tot nu toe alleen wat wortel stimulator gegeven.. Erg minimaal druppeltje of wat in een fles. 2 of 3 keer in totaal gedaan.

                      #13
                      Thanks voor de tip, ga ik zeker invoeren! Als mede gaan er ook spijkers in mijn potten, en scherven op de bodem.

                      Ik besef me heel goed dat elk gedeelte van de plant te gebruiken is, jouw compost is op zich wel briljant!! Maar ik zelf zou er iets anders mee doen, compost of een potje cbd olie (alleen de takken van 3 tot 5 planten zorgen wel voor een x hoeveelheid olie) staan in prijs vergelijking niet eerlijk tegen over elkaar. Toch?

                      En werkt dat echt zo dat het dan 1:1 is? Ben niet super goed in natuurkunde maar weet wel dat je bijvoorbeeld sillicium niet uit compost kan onttrekken, en andere stoffen ook niet toch? Of gaat het dan alleen over NPK? Wat moet er nog meer bij?

                      (Betaal zelf nooit voor cbd olie, mijn tante is namelijk een heks.. Haha. Die dat doet als haar hobby. )
                      Last edited by Blowa; 13 April 2017, 14:30.
                      Probeer je eens in te leven in het plantje!

                      - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                      Comment


                        #14
                        En hoe zit het met de PH waardes van jouw compost, staan die ook gelijk aan wat de plant nodig heeft? Hebben bepaalde strains niet andere voedingsstoffen nodig; wat als je het ene jaar bijv. Indica neemt en het jaar er op Sativa heeft dat dan invloed?

                        Just curios! (A)
                        Probeer je eens in te leven in het plantje!

                        - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                        Comment


                          #15
                          filedata/fetch?id=1279447&d=1554917310&type=thumb
                          Even weer een update!

                          Ak74: nog steeds RIP.

                          NLX5H:
                          Versie M: Kreeg meer aandacht en ging eerst harder dan P, maar ik zie nu wel een duidelijke achterstand bij M. P gaat harder/gezonder. Ik ben nu overtuigd dat zo min mogelijk stress beter is.
                          Versie P: Gaat lekker, in volle glorie zijn er al bijna vier blaadjes.

                          Versie J: Staat als een van de weinige in een grotere stenen pot. En gaat ook lekker!

                          EarlyS:
                          Versie P: Gaat wel lekker, zou ietsje meer zon kunnen gebruiken. Zit qua grote tussen de M&P in van de NLX5H
                          Versie F&F: Gaan kut, te nat,, dacht dat niet mogelijk was tijdens het ontkiemen.Lijkt wel of het worteltje niet in de grond gaat..

                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.
                          Probeer je eens in te leven in het plantje!

                          - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                          Comment

                          Bezig...
                          X