Kweekverslag 2017 vanuit het zonovergoten Spanje // RELOADED

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sirius48
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2016
    • 243

    #61
    Good question.
    Ik heb elke week nog al wat gras te maaien.
    Met een hoogte verschil van 3 meter over iets van 70 meter.
    Downhill gaat lekker; uphill was zwaar met doorslippende wielen en duwen. Dat in 35graden,.........pppfffff.
    Ik heb de spikes wel korter gemaakt inmiddels.
    Werkt prima

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Gelijk verticuteren?
  • nyln
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Jul 2016
    • 305

    #62
    Prima oplossing lijkt me zo, leuk bedacht

    Comment

    • sirius48
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Dec 2016
      • 243

      #63
      Ik vermoed dat er iets aan t ontstaan is bij mijn vier dames.

      Een voorzichtig beginnende bloei !



      Comment

      • sirius48
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Dec 2016
        • 243

        #64
        Op 2 planten zijn er mieren. En veel ook.

        Ik natuurlijk eerst gelezen hier op t forum. Maar zie nergens luizen.
        Wel zag ik een wit zakje hangen op een tak. Dat erg in trek is bij de mieren.

        Zie onderstaand wat fotos.







        Iemand een idee wat dat is?

        Comment

        • sirius48
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Dec 2016
          • 243

          #65
          Laatste pics alweer 10 dgn geleden.
          Onderstaand kleine update



          Mijn favoriete dame ( staat links voor op de verzamelfoto)
          Last edited by sirius48; 12 September 2017, 18:40.

          Comment

          • BackYardPlant
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2016
            • 1260

            #66
            Mooie dames hoor!

            Comment

            • inti
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2009
              • 1259

              #67


              Iemand een idee wat dat is?[/QUOTE] COCHINILLAS

              je moet aan de bak en proberen uit te roeien , erg vervelende plaag.
              Staan ze een beetje veilig ivm de wind, vaak worden ze top zwaar en pleuren om.

              De dames zien er mooi uit, laat bloeien in vergelijking met hier ( ik moet nog 3 weken ongeveer).
              sigpic

              Comment

              • Burundanga
                Son of the Bong
                420 MemberMemberLucky Member
                • Dec 2016
                • 408

                #68
                Inderdaad een soort van cochinillas heb er hier ook last van gehad al waren ze wel kleiner.
                Ze deden wel geen schade aan de plant maar wel erg vervelend als je er niets aan doet en ze tussen de bloemen beginnen te kruipen.
                Lieten ook een "draadachtige" structuur achter als ik ze weg haalde.
                Eenmaal ze er zitten is het moeilijk te bestrijden...

                Planten zien er goed uit!

                Succes

                Comment

                • sirius48
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2016
                  • 243

                  #69
                  Je hebt gelijk. Er zijn een hoop spinnenweb achtige toestand op de grond.
                  Weinig beestjes in de plantjes echter. Ik heb de mieren (want die kwamen op die zakjes af) bestrijd met kaneel water.

                  En ik ga de potten idd verzwaren door stenen palen er op te leggen. Ik moet die alleen nog vinden op t erf. Ze moeten er zijn. Waar?? Dat is de vraag.

                  De hoogste plant zal nu iet van 3 meter boven de grond zijn (incl pot hoogte)

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #70
                    Wolluis of wollige dopluis in het Nederlands denk ik ?
                    Yep, die mag je wel verwijderen als je die ziet.

                    Ik steek hier een stok door de pot de bodem in, tegen het omwaaien, maar dat zal geen optie zijn met zo'n rotstuin
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • sirius48
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2016
                      • 243

                      #71
                      Tja,
                      De laatste fase is aangebroken.
                      Hopend op veel zon etc.
                      Wel verliezen ze best wat blad.
                      Who knows, aan t einde hoef ik niets meer te knippen
                      De toppen zijn groot en compact
                      Nergens rot

                      Anyway. Picas hieronder.













                      Comment

                      • Greyvol
                        Amazing Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Dec 2014
                        • 4719

                        #72
                        Gaaaf!
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment

                        • laurenzo
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Jun 2015
                          • 57

                          #73
                          gestoorde toppen

                          Comment

                          • sirius48
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Dec 2016
                            • 243

                            #74
                            Fuck fuck fuck

                            Ik heb de toppen zorgvuldig bekeken
                            Enkele reeds moeten choppen

                            Het lijkt op toprot. Maar als ik die top vast pak em er af haal, dan zit er een klein groen wormpje onder

                            Dus, ik denk wellicht toch geen toprot. Maar een kut wormpje dat een soortgelijke schade aanricht

                            Fuck fuck fuck

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #75
                              Als het op een witte/gele made lijkt, zoals vliegenlarven, dan is het wellicht een larve van de zweefvlieg. Die eten luizen en beschermen je plant.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...