~Gaat best goed voor de eerste keer dat je kweekt, vind je ook niet !!

Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LR2's Buitengrow 2018
Collapse
X
-
Voor een beginner gaat het inderdaad wel lekker!
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
hahahaha, ben blij dat je tegen een grapje kan!.......
-
Nou, ik heb zo mijn dagen hoor! Soms zie ik het gewoon niet, dan mis ik de totale grap en dan voel ik me beledigd. Dan ga ik kinderachtig doen. Dat weet ik van mezelf, maar ik kan er weinig aan doen. Soms is het ook anders. Een beetje zelfspot is goed voor een mens.
-
-
LR2! LR2! Olee olee
LR2! LR2! Olee olee
Olee, Oleeeee, oleeeeeeeeee LR2 LR2, LR2
Denk er een leuk hooligan deuntje bij. Gooi die handen in de lucht. Even wat schreeuwend support vanaf de zijlijn. Hier wordt feest gevierd. Of op zijn minst genoten van.
Ik kom net terug van de beste brouwerij van Nederland en kan wel een flesje missen voor deze afgestuurde plantenkenner.Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
-
Ben je in Arcen geweest Ongeldig? Of in Wijlre?
In beide gevallen zou ik zeggen: leg 'm nog eens vier jaar op de plank!
Speciaalbieren vallen bij mij altijd slecht. Dat heeft iets met het gist te maken ofzo, of de samenstelling. Het wordt standaard kotsen met dat spul, ook in nog nuchtere toestand.
Ik heb afgelopen vrijdag eens 'n wietbiertje losgetrokken uit eigen brouwerij. Die smaakte prima. Ook fijn dat 't direct een liter was. Altijd handig als je zelf je flessenformaat mag kiezen.
Protip voor de thuisbrouwers: als je nog eens suiker toevoegt voor nagisten op de fles (met topjes erin natuurlijk, kom nou, schenken door een vergiet). Dan moet je 'm af en toe wel even ontgassen.
1 fles heeft zichzelf leeggespoten na opening, de ander heb ik dus een half uur moeten openen en sluiten.
Tenminste(!!!) 6 maanden op de plank voor wietbier. Pas dan komt de grapefruit en ganjasmaak echt naar boven. Voor die tijd smaakt het echt naar Amstel, niet te zuipen dus.. Daarna komt het in de buurt van een IPA. Maar daar kan ik dus ook niet tegen, dus ik zou eigenlijk niet weten waar het mee te vergelijken valt.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
ermahgerd! Heeft heeft gewaaid!
Alle planten staan in een soort boxje van hout. Die staat in de tuin, zonder bodem. Wagebeurterdan? Nou dan krijg je dus weinig zijwortels die voor stevigheid zorgen.
Keertje waaien en de plant zegt: fuck you guys, I'm down!
Dus wat doet LR2?
Die pakt een bamboestok en ramt die snoeihard door de resterende wortels aan de andere kant van de plant. Dat zal ze leren!
En het was nog lang onrustig..
Nu dus hopen dat ze wat dieper gaan wortelen voordat de zomerstormpjes komen. Anders zal ik ze echt moeten gaan inbinden.
Maar een oplettende lezer met een niet-blowers geheugen zal zich heugen dat ik dat vrijwel elk jaar kan doen. Zelfs in de volle grond.
Hoe komt dat? Omdat ik mijn bodem om spaai met een spaai/spade. En daarna druk ik het niet aan. Alsof je een spijker slaat in een suikerspin; het zit effe goed, maar wiebel je een keer dan zakt die er zo uit.
Waarom ik al die wortelschade niet erg vind: root pruning nog ver voor het begin van het bloeiseizoen.
Wat is dat dan, root pruning? Ja gewoon, zo'n monty ding. Begin er niet aan totdat je weet wat je doet. Is dit je vierde kweek? Wacht dan tot de vijfde
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 2
Comment
-
Wat ben je toch een rotzak. Waar zijn je foto's? Ik wil foto's zien van het op het Noordwesten gelegen waaiveldje!
Dit topic wordt meer en meer een test met instinkers en valkuilen. Ik weet niet of ik dat wel vol hou tot ergens in november.
monty, van voor mijn aanmelding. Flintstoned wel deels meegemaakt. Monty's balls schijnen nog zo'n klassieker te zijn.
Misschien wil Els een slaapliedje voor ze zingen zodat de rust weder kan keren.
Ik ben benieuwd! Naar de foto's.
Betekend dat dat ik gezakt of geslaagd ben?Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
-
Als bladeren omkeren of kantelen dan kan dat meerdere oorzaken hebben. Ik durf eigenlijk niet goed te zeggen waarom dat gebeurt. Het kan te maken hebben met een onderbroken sapstroom, een beetje alsof je auto aan een zijde slappe banden heeft; de druk op de banden is weg aan de ene kant, waardoor die zijde wat meer doorzakt dan de strak opgepompte zijde. Als je wortels afknipt, dan gebeurt er zoiets.
Net zo goed kan het liggen aan het feit dat een peperplant graag veel energie stopt in bloemen, waardoor een kant van het blad een beetje minder krijgt en daardoor doorzakt.
Ik weet 't niet precies, zo kan ik wel een paar andere gokjes doen, maar ik denk dat de meest simpele verklaring de juiste is en dat het iets met de sapstroom te maken heeft. Dat, of het oude blad dient als auxineproducent, en maakt zoveel aan om de wortels te herstellen, dat ze er zelf ook door vervormd raakt.
Root pruning vind ik niet zo erg omdat er nog wel meer wind aan gaat komen en omdat het pas juni is. Ik heb de boel rechtgezet, en dat is nu aan het herstellen. Weefsel van planten dat onder stress gestaan heeft, groeit steviger en heftiger terug (totdat er over de kritieke grens gegaan wordt). Liever nu, dan rond de herfst pas, wanneer die energie beter naar bloei kan gaan. Liever helemaal niet natuurlijk, maar ik kan het niet ongedaan maken, ik zal er toch mee moeten leven. Ofja, niet ikzelf, maar de plant. Ik heb nergens last van, behalve een verkoudheid.
Hoe het er nu uit ziet? Nou als 3 struikjes en 2 steeltjes met wat blad. Google even naar 'wietplant' en dat is het ongeveer.
Morgen zal ik even wat plaatjes schieten. Morgen gaat ook de P#2 in een pot. En de Black domina in de grond. Met de hele randkwekerij die ik dit jaar heb (ik ben aan het hamsteren geweest wat planten betreft) is er gewoon te weinig plaats voor 5 vollegrondplanten. Eigenlijk zelfs te weinig plaats voor een enkele, maar goed, ik moet ergens verkouden van kunnen worden!
Het heeft een paar jaar geduurd voordat ik doorhad dat flint en monty dezelfde zijn. In alle gevallen ben ik hem erg dankbaar voor zijn bijdragen, zijn onvermoeide zoektocht naar nieuwe technieken en zijn vermogen om in gigantisch dronken toestand nog wat op te tikken. Zonder hem was ik niet waar ik nu ben, denk ik. Datzelfde geldt overigens ook voor Q en moreweed, en een beetje door vale of welke russische naam hij heeft aangenomen inmiddels. Net dat beetje meer informatie weggeven dan de rest, maar net niet alles. Waardoor er discussie ontstond. Da's een kunst die ik probeer eigen te maken.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 2
Comment
-
Ik heb ff wietplant ge duck duck go't enne ik weet nu hoe ze eruit zien, thanks!
Een search op randkwekerij leverde meer gevarieerde afbeeldingen op. Slechts een keer wiet te zien daar. Maar wel allerlei ander interessants!
Tot morgen LR2. Slaap lekker.Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
- Likes 1
Comment
-
https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...72-wortelsnoei
Xtreme was monty al voor denk.
of kwasimodo (ik mis die man)sigpic it is just a flower
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Ik kan blijkbaar niet typen onder foto's.
DSCF0044.JPG
Ah, nu wel? Hieronder niet meer.
DSCF0052.JPG
DSCF0055.JPG
Yoga met rekverband.
DSCF0056.JPG
Jan Buigen, Jan Buigen, en zijn ton die viel in duigen.
DSCF0057.JPG
OMG DE HELE PLANT GAAT ER AAN!11!
DSCF0050.JPG
DSCF0058.JPG
Vette puist.
Even de collectieve haat naar dit kutplantje hieronder.
DSCF0059.JPG
Dit.. Dit ding is waarom meeldauw. Dit is de belichaming van meeldauw.
DSCF0061.JPG
Dit is meeldauw. Op datzelfde plantje. Heb jij die plantjes ook in je tuin? Dan heb je actieve meeldauwverspreiders. Niet uit de grond trekken en laten liggen, de gasbrander er op. Daar issie voor. 1300 graden blaze it 420, yeah! Legalize!
DSCF0065.JPG
Cordyceps is een familie schimmels die insecten infecteert, de schimmel zorgt er voor dat insecten zich gedragen als zombies en een hoog punt opzoeken door hun hersenen te beinvloeden. Eenmaal op dat hoge punt zal het insect sterven, en zal er een zwam uit de rug van het insect groeien voor verdere verspreiding. De cordyceps komt in veel verschillende vormen voor, allemaal specifiek voor een enkele familie insecten. Deze co-evolutie gaat al miljoenen jaren zo. In Europa zijn er nog slechts weinig van deze schimmels geclassificeerd.
DSCF0064.JPG
Attached FilesEen wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 1
Comment

Comment