Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Bladluis heb ik zelf niet vaak last van gehad, de enkele keren dat dit wel zo was heb ik ze gewoon eraf gewreven met m'n vingers. Altijd goed de onderkant van het blad checken. Er zijn vast middeltjes voor, maar probeer het eerst maar eens met de hand.

    Comment


      #17
      Ik check net mn andere plant die al in bloei staat en ja hoor, ze zitten daar ook op. Ook zie ik op de grote plant kleine spinnenwebben op het blad zitten, ik hoop niet dat dat spint is want dan heb ik echt een probleem als ik zo op internet lees. Voor nu heb ik zowel de kleine als de grote plant ingespoten met groene zeep opgelost in water en heb ik wat knoflook teentjes in de pot neergelegd. Ik lees dat dit ook tegen bladluizen werkt?

      Comment


        #18
        Pff, nog meer slecht nieuws. Ik kom net thuis van werk en de punten van de meeste bladeren zijn ernstig aan het verkleuren. Geen idee waardoor dit komt, help!

        Comment


        • Kweking Eend
          Kweking Eend commented
          Editing a comment
          Geef je al voeding? Zo ja, hoeveel?

          Kweking Eend

        #19
        Nog geen voeding nu, als het goed is zit er genoeg in de grond.

        Comment


          #20
          welkom bij het buiten kweken !

          ik ken je frustraties, steek je zoveel liefde en tijd in je plant...komen die kut beestjes het verpesten.
          Maar ja dat is buiten kweken.

          hier een tip.
          water en knoflook mixen in de mixer en spuiten over je plant....binnen de paar uur alle beestjes weg of dood !
          Ik heb ook een product gekocht voor zuigende insecten die spuit ik ook af en toe, direct dood !

          Comment


            #21
            Ja ik ben af van de beestjes maar de puntjes van het blad blijven vergelen. Dit gebeurd nu ook op mijn andere plant, ik weet niet wat ik er mee aan moet.

            Comment


              #22
              Update: ik heb beide planten bespoten met water nav een andere thread. Ik kijk elke dag nu even of het gele gebied zich verspreidt of dat het (hopelijk) hetzelfde blijft of wegtrekt.

              Comment


                #23
                Er zijn tot nu toe geen nieuwe plekjes bijgekomen, voor de rest staat ze er volgens mij goed bij.
                Attached Files

                Comment


                  #24
                  Ziet er goed uit.
                  Hoe is het met de luizen ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #25
                    Met de luizen gaat het niet goed, nadat ze bespoten zijn is de hele populatie afgestorven of weggegaan. Met de plant gaat het dus wel goed.

                    Comment


                      #26
                      Van het ene probleem naar het andere zeg, dit keer kleine zwarte beestjes in de plekjes waar toppen gevormd worden.
                      Attached Files

                      Comment


                        #27
                        wegspuiten met een
                        Knipsel.JPG
                        koud water en harde straal vinden ze niet zo leuk

                        "We are stardust, we are golden.
                        And we've got to get ourselves back to the garden".

                        Comment


                          #28
                          Zou de tuinslang ook werken of is dat een te harde straal? Ik heb geen goede plantenspuit.

                          Comment


                          • Ess
                            Ess commented
                            Editing a comment
                            Nee zou ik niet doen. Krijg je een te krachtige straal mee en blaas je je plant mee om en wordt de grond te nat. Een dunne harde straal van zo'n gardena is top voor deze klus. Lekker beestjes van je plant af schieten. 8,99 bij praxis. gamma etc en heb je jaren lang plezier van

                          • smoker2002
                            smoker2002 commented
                            Editing a comment
                            1.99 euro cent in action zijn doorzichtige werken goed

                          #29
                          Dan ga ik vanmiddag eens even zo'n ding halen, bedankt voor de tip!

                          Comment


                          • Ess
                            Ess commented
                            Editing a comment
                            Goede investering! Succes met je kweek! En als je de plant iets schuin houdt valt al het spuitwater op de grond en niet op je pot Zo voorkom je dat hij alsnog te nat wordt en schiet je lekker al dat gespuis er van af.

                          #30
                          Met je handen van e bladeren af blijven
                          God was never on your side..

                          Comment

                          Bezig...
                          X