Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Net eens eventjes van die luizen eraf gespoten, toch een stuk of 10 weg nu. Voor mijn gevoel waren er minder als dat er eerder waren, misschien hebben andere beestjes er een paar opgegeten? Ook de mieren die de luizen in de plant gezet hebben zijn er vandoor.

    Comment


      #32
      Even een fotootje hoe ze er bij staat, er beginnen nu topjes te vormen. IMG_20180612_075514_crop_522x815.jpg

      Comment


        #33
        Staat er mooi bij! Succes met bloeien
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #34
          Bedankt, dat moet lukken denk ik. M'n andere plant kan in een paar dagen wel geoogst worden gok ik zo.

          Comment


            #35
            IMG_20180630_115511_crop_522x522.jpg
            Attached Files

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Ik zou zelf die eitjes er af peuteren met een tandenstoker.

            #36
            Ik heb gedaan wat Ess zei en de dingetjes er met een pincet afgehaald, hopelijk wordt het geen probleem.

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Prima gedaan.

            #37
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #38
              Het blad begint nu wel heel geel te kleuren, zou dit komen door de temperatuur/droogte of is er een ander probleem? Ze krijgt nu 2ml/L canna Terra Flores.
              Attached Files

              Comment


              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Als ik het goed heb is ze nu een week of 9 oud toch? Dus ze heeft nog iets van een maand te gaan. Het is normaal dat aan het eind van de rit de bladeren langzaam gaan vergelen. Ik zou me geen zorgen maken. De toppen worden als het goed is de komende weken dikker, en de bladeren geler en zullen zelfs helemaal verdorren. Ik gok dat ze half/eind augustus klaar is om te oogsten. Gewoon lief voor haar blijven zorgen en tegen haar zeggen dat ze mooi is. (Ook al wordt ze lelijk).

              #39
              Ik ben een binnenkweker maar hier zijn diverse mensen
              die met dit weer ook veel problemen ondervinden....
              een echte buitenkweker zal hier zeker een reactie op geven maar
              Houd het vocht goed in de gaten en misschien tijd om wat biologische
              bloeivoeding te gaan geven?

              Succes......

              Comment


                #40
                pas op dat je de plant niet teveel water geeft ook met dit weer. Het is een tropice plant die kan echt wel warmte hebben dagje droog laten staan in niet zo erg
                Door dat wij nu veel water geven ivm met de warmte spoelen we ook alle voeding uit de aarde en krijg je sneller geel blad.
                Ik laat mijn potten elke keer 1 dag droog staan en dan weer water werkt goed.
                Ik weet niet hoe lang je plant nog moet , ik zelf zou kijken of je beetje bij kan voeden heel klein beetje want hoe langer je plant staat hoe voller en dikker je toppen worden
                na de oogst houd je nog maar 1/3 er van over de rest is water.
                God was never on your side..

                Comment


                  #41
                  Bedankt voor de snelle reacties! Ik weet niet precies hoe lang ze nog moet, royal Queen seeds zegt 10 weken in totaal maar volgens mij is dat een onzin getal. Bij m'n vorige plantje gebeurde dit vergelen van het blad ook maar een stuk minder. Ik zal eens even wat meer voeding gaan geven en kijken of het effect heeft.

                  Comment


                    #42
                    Ik heb haar voor de zekerheid maar even onder een boom gezet, zodat ze overdag niet rechtstreeks in de felle zon staat. IMG_20180725_074333_crop_607x765.jpg ​​​​
                    De kwaliteit van de afbeelding is ruk maar ik weet ook niet hoe dat komt.

                    Comment


                      #43
                      Als er nou helemaal geen groen blad meer op zit gebeurt er niet zoveel meer.
                      Er zitten nog wel kleine blaadjes in de toppen die aan fotosynthese doen, maar voor de rest is het klaar.
                      Tijd om eens wat trichomen te gaan bekijken in de top.
                      Doorzichtige wil je zo min mogelijk. Troebele/witte zijn goed, bruine/amber ook.

                      Voeding zou ik niet meer geven als je vlak voor de oogst zit.
                      Dat gele blad wordt toch nooit meer groen en nieuw blad wordt niet meer gemaakt.

                      Volgende keer tijdens de groei regelmatig Terra Vega geven of bijvoorbeeld een bladvoeding van Fishmix om ze groen te houden.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #44
                        Top, bedankt voor de tips! Ik heb net eens even een paar foto's geprobeerd te maken maar dat valt niet mee. Om een beetje goed beeld te krijgen van die trichomen moet ik door m'n vergrootglas op maximale zoom een foto maken, en een vraagje wind of een trillende hand en de foto is bagger.
                        Deze twee foto's zijn het minst mislukt, is het hier een beetje te zien of het al tijd is voor de oogst?


                        Attached Files
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment


                        • Ongeldig
                          Ongeldig commented
                          Editing a comment
                          Bijna maar nog niet helemaal. Blijft moeilijk vanaf foto's zou ik zeggen nog een of twee weken.
                          Ik zie troebel tot witte trichomen. Dus het zou wel net kunnen.

                        • WillemW
                          WillemW commented
                          Editing a comment
                          Dan wacht ik nog even voor de zekerheid. Bedankt.

                        #45
                        Ik heb nog een paar zaadjes over dus ik heb een poosje geleden er nog een in de grond gestopt, deze is als het goed is eind september/begin oktober klaar.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment

                        Bezig...
                        X