Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Zou inderdaad proberen de oogst nog wat uit te stellen, ik zie nog erg veel doorzichtige, en die doen niks, zit niks in.
    Probeer ze wel droog te houden tijdens regenbuien, en opletten op rare verkleuringen in de top.
    Toprot ligt altijd op de loer, en nog wat meer bij autoflowers.

    De nieuwe is ook een WW?
    Die is al lekker onderweg.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #47
      Ja die nieuwe is ook een WW, de strain maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Alle strains die ik gehad heb geven mij eigenlijk dezelfde effecten.
      Regenbuien heb ik de laatste tijd niet zo veel last van, volgens mij heeft het al meer dan een maand niet geregend hier.

      Comment


        #48
        Til ik net de pot van die kleine op om haar even onder het tuinhuisje te zetten, komt er een hele mierenkolonie uitmarcheren. Morgen maar eens even kijken wat daar te doen aan is.

        Comment


          #49
          Mierenlokdoosjes kopen, of zelf maken.
          Beetje honing of stroop, doe er wat bakpoeder of gist bij, flink roeren en serveer het bij de mieren.
          Zorg dat er geen bijen of hommels bij kunnen. Ik smeer meestal de onderkant van een plankje in en leg die op z'n kop bij het nest.

          Doe meteen ook even een extra check op je plant voor luizen, en verplaats 'm een halve meter.
          Mieren houden luizen als vee, ze brengen ze zelfs naar de planten en zetten ze uit in de plant.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Dat is een toffe tip Q, Dat ga ik een volgende keer zeker proberen met die honing/stroop, en baking soda.

          #50
          Echt fantastisch dat ik zo snel reacties krijg op problemen hier, echt top. Ik ga zometeen eens even zo'n doosje in elkaar knutselen, bedankt!

          Comment


            #51
            De kleine gaat hard, ze heeft veel profijt van het zonnige weer volgens mij. De eerste witte haartjes zijn ook al verschenen dus het is zeker weten een vrouwtje.

            Ik wou net ook nog van foto's van de trichs van die andere plant maken maar daar is al te weinig licht voor nu, morgen weer een kans.

            Met het gras gaat het echter wat minder, lijkt de Sahara wel hier.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #52
              Vanochtend weer een paar fotootjes gemaakt, 99% bagger natuurlijk maar eentje is toch een beetje gelukt. Volgens mij komt de oogst steeds dichterbij.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #53
                Het is in ieder geval dichterbij dan 3 dagen geleden.
                Ik zie nog steeds voornamelijk doorzichtige trichomen.
                Met zo weinig groen blad aan de plant duurt het allemaal ook een stuk langer.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #54
                  Het blad bij de toppen begint nu ook steeds geler te worden, moet ik er iets aan doen of gewoon zo laten gebeuren?

                  Comment


                    #55
                    Kom over 5 dagen nog maar eens terug met foto van heel de plant
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #56
                      Nou daar ben ik dan 5 dagen later met foto van de hele plant en nog een close up erbij. Volgens mij gebeurd er niet zo veel meer, ik zie iig niet veel verschil tussen die fotos een paar dagen geleden en vandaag. Nog steeds veel transparante trichomen.
                      Op sommige plekken zitten echter wel veel meer amberkleurige trichomen.
                      Attached Files

                      Comment


                        #57
                        Nee, ik zie ook geen verschil bij dat Afje behalve dat het water uit de bak komt drijven......

                        Geen blad meer?
                        Neemt geen vocht meer op?
                        Ziet geen veranderingen meer?
                        Ik zou zeggen, knippen!


                        ( Mijn korte mening..)


                        Een Afje heeft maar rond de drie maanden hooguit 13 a 14 weken te leven.

                        Is geen boom die 100 jaar oud wordt .....
                        Hoop dat je een lekker rokertje hebt!!

                        Last edited by Ipie; 5 August 2018, 20:50.

                        Comment


                          #58
                          Dit ziet er precies het zelfde uit als bij mijn plant. Geen ontwikkeling meer in de toppen en al het blad begint af te sterven. Ik heb inmiddels geoogst, maar heb toch een klein beetje op mijn kop gekregen van belladonna en misschien had ze wel gelijk, ik weet het niet. Wat QnQ zegt kan natuurlijk ook wel waar zijn, dat met zo weinig blad de ontwikkeling van die trichomen een stuk langzamer gaat. De vraag blijft dan wel of de plant uiteindelijk toch nog in staat is om (bijna) alle trichomen milky te krijgen, of dat de plant geheel afsterft voordat de trichomen milky worden. Dat weet ik dus niet en ik heb er op gegokt dat de plant afsterft en daarom al geoogst. Of dat de juiste beslissing was weet ik niet. Misschien dat er hier nog cannabis guru's zijn die goed advies hebben?

                          Comment


                          • belladonna
                            belladonna commented
                            Editing a comment
                            Je heb een beetje spijt he Slome Lol ga genieten van je vakantie

                          #59
                          Ja dat water komt omdat de aarde gewoon bijna niks meer opneemt, ik giet er water in en binnen 5 seconden stroomt het eronder weer uit. Als ik dan een paar uur later een sateprikker de grond in steek blijft die ook droog. Nu zet ik gewoon de hele pot een paar uur in een grote bak water, dat lijkt beter te helpen.

                          Ik wacht denk ik nog even op de reactie van een van de 'gurus' wacht.

                          Nog even een vraag, wat is een 'afje'?

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Dan heeft ze langere tijd te droog gestaan. Het valt ook niet mee met dit weer.
                            Doe 1 of 2 drupjes afwasmiddel bij het water, dan neemt de grond het wel weer op

                            Trichomen zijn als appels. Ze moeten rijpen voor ze goed zijn. Het verkleuren naar milky/amber is een rijpingsproces.
                            Het is wel handig als je dan de appelboom in leven kunt houden tot de appels rijp zijn, anders zijn ze minder lekker.

                          #60
                          Afje is een autoflower ( automatic ) schiet automatisch in de bloei met een korte levensduur.....
                          Last edited by Ipie; 5 August 2018, 21:45.

                          Comment

                          Bezig...
                          X