Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Dinamed CBD (fem) + 2x CBD Critical Mass (fem)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    24-6-2018

    We zijn weer 9 dagen verder t.o.v. de vorige update.

    De Fem's:
    Dinamed's CBD (fem) gaan goed. Zijn de afgelopen dagen flink gegroeid.
    DHS CBD Critical Mass (fem) zijn niet veel groter geworden. Ik denk dat deze soort net even meer last heeft gehad van het matige, relatief koude weer. Afgelopen week op de koude nachten van 10 graden en weinig zon na, heb ik alleen wat last gehad van enkele mineervlieg larven. Dit ervaar ik echter als iets wat je elke buitenkweek wel tegenkomt. Ik heb ze er uitgewipt met een tandenstoker.

    De AF'jes:
    DHS White Widow AF in een 12L
    DHS Blueberry AF in een 12L
    DHS Lemon Skunk AF- zit in een rare 6 liter pot omdat ik niets anders voor handen had.

    De drie af'jes zijn goed ontkiemd en na ontkiemen direct in hun definitieve potten geplaatst in een mix van universele potgrond gemengd met 25% bemeste aarde. Ik heb alle drie deze soorten nog nooit gekweekt en ik zie het een beetje als een kennismaking met de soort. Ik heb de voorkeur voor de 5 fem's met hun lage THC gehalte maar vind het fijn dat ik straks als uitzondering op de regel ook iets sterkers op voorraad heb.

    Let op. De volgende beelden kunnen als "lekker" worden ervaren:

    De fem's:

    De drie grootste zijn de Dinamed CBD fem. De stammen zijn flink dikker geworden.
    DSC_0496.jpg
    Van boven ziet dat er zo uit:
    DSC_0504.jpg
    De twee kleinste zijn de DHS CBD Critical Mass. Vooral deze soort kan wel wat warmte gebruiken. Ze zijn amper gegroeid in negen dagen. Maar het komt wel goed.
    DSC_0494.jpg


    De kraamkamer:

    De setting van de drie AF's
    3 AFjes.jpg


    Blueberry AF 9 dagen na ontkiemen
    BlueBerry AF.jpg
    White Widow AF 9 dagen na ontkiemen. Ze heeft 1 getwist lobblad:
    WhiteWidow AF.jpg
    Lemon Skunk AF 9 dagen na ontkiemen:
    LemonSkunk AF.jpg

    Ik ga vanaf vandaag alleen nog via de schotels water geven omdat ik daar goede ervaring mee heb.

    Als het ongedierte gespuis nu weg blijft en het warme weer zijn intrede doet, kunnen we de planten komende weken een lekkere groeispurt zien maken.

    Groetjes,
    Es








    Attached Files
    Last edited by Ess; 24 June 2018, 13:35. Reden: tekstuele zin aangepast om het geheel leesbaarder te maken.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #17

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        M'n 2 CBD auto's schieten ook niet op zeg. Ze zijn al ingehaald door m'n Honey Peach (2d later gezaaid), en 1 van de 2 is gehandicapt (groeipunt in de steel). :/

      #18
      Hi Slome Joop en menos De AF versie kan las ik tot een meter hoog kan worden. Die ik heb staan is de gefeminiseerde fotoperiode versie. Deze kan flink groter worden. Misschien lijkt het daarom dat die van jullie wat achter blijven. Het zal mij niets verbazen als jullie komende tijd een flinke groeispurt gaan zien met het mooie weer wat er aan komt.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Laten we dat hopen, ik kan niet wachten tot ik die groeispurt zie

      #19
      30-6-2018 zes dagen na de laatste update. De fotoperiode planten zijn nu 5 weken oud. (23 mei ontkiemd).

      De 3 stuks Dinamed's CBD (fem) doen het in mijn ogen goed.
      DSC_0525.jpg
      DSC_0526.jpgDSC_0523.jpg DSC_0524.jpg

      Links de DHS CBD Critical Mass (fem) en rechts de drie Dinamed's CBD (fem)
      DSC_0530.jpg

      Bovenstaande fotoperiode planten heb ik gister na de 4e node getopt. Ik heb plannen om ze nog een keer te gaan toppen.
      Ik heb dit kruidenschaartje gebruikt en deze gebruik ik ook bij het oogsten. Werkelijk een aanrader!
      DSC_0534.JPG

      De Dinamed heb ik na het toppen op de foto gezet:
      DSC_0527.jpg
      DSC_0528.jpg
      DSC_0529.jpg



      De AF'jes DHS White Widow, DHS Blueberry en DHS Lemon Skunk zijn nu 15 dagen geleden ontkiemd en groeien als kool.

      De White Widow AF. Het getwiste lobblad heeft geen nadelige gevolgen gehad.
      DSC_0520.jpg

      De BlueBerry AF:
      DSC_0521.jpg

      De lemon Skunk AF zit in de kleinste pot maar doet het super.
      DSC_0522.jpg

      Zo zien afrikaantjes er in Egypte uit. Ik kan het nooit laten om zaden of stekjes mee te nemen als ik naar het buitenland ben geweest. Deze afrikaantjes zijn zonder de pot mee gerekend bijna een halve meter hoog. Hun geur schijnt ongedierte weg te houden en ze staan in de buurt van m'n wiri DSC_0519.jpg
      341351.jpg


      Ik vond eind maart een walnoot die half uit de aarde van de voortuin stak en er kwam een groen sprietje uit. Ik denk dat hij uit de emmer met walnoten was gevallen die ik 2 x per jaar van een oom mee krijg. Als je daar vervolgens wat aandacht aan geeft wordt het een heuse walnoot boom. Maar nu is ze nog een baby boom. Ze kijkt uit op de fruit boomgaard. Straks als ze iets groter is krijgt ze een mooi vast plekje in het groen.
      walnoot.JPGdennenboompjes.JPG


      Wat me de afgelopen dagen dus op is gevallen, is dat de 2 stuks DHS CBD Critical Mass (fem) zo klein zijn gebleven. Ik ben benieuwd of het stoppen met water geven weer een groei start gaat laten zien komende dagen. Verder heb ik geen last van ongedierte gehad (afkloppen).

      Hebben jullie overigens de afgelopen dagen gezien hoe licht het s'avonds was met die volle, vrij grote maan? Het was s'nachts zo licht dat je er haast een boek bij kon lezen. Ik heb dat vaker gehad en krijg dan altijd het gevoel dat het misschien wel stress kan veroorzaken bij de planten. Weet iemand of dat het geval kan zijn?

      Verder lekker genieten van het warme weer en dagelijks de planten blijven inspecteren.

      Groetjes,
      Ess










      Attached Files

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Thanks!

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Wow die tuin zeg, wat een uitzicht!!!
        Planten gaan wel lekker daar bij jouw

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Dat was een boeiende update.

      #20
      2-7-2018

      ** Mega interventie**

      FUQ ... al mijn Gamma DHZ Airpot emmers stonden in de kern veel te nat

      M'n vierde buitenkweek en dit heb ik nog nooit gehad. Ik vond ze al een week zwaar aanvoelen en het werd maar niet lichter ondanks dat ik al zes dagen geen water had gegeven.

      Lekker al die stress, zowel bij de planten als bij mij. Ze waren 2 dagen geleden notabene alle 5 getopt. Juist nu konden ze wel wat rust gebruiken.

      Gister avond vond ik de DHS CBD Critical Mass (fem) er zoooo zielig uit zien, dat ik gister avond gelijk heb ingegrepen. En toen werd het mij bevestigt. Onwijs! Wat een natte boel rond het wortelstelsel. Vanavond, 24 uur na het wisselen van de aarde, vond ik ze er groener en blijer uitzien. Ze kunnen weer vrij ademen.
      DSC_0539.jpg


      Omdat na bovenstaande actie mijn nieuwe goede droge aarde gisteravond op was, heb ik vanavond 40L universele tuingrond van de Praxis gehaald. Zojuist heb ik de drie Dinamed's CBD (fem) uit hun emmers getild en ook hun kern rondom de wortels was drijfnat. Hun wortelstelsel was wel drie keer zo groot als de zusjes van hierboven. Zo zien ze er uit nadat ik ze zojuist in verse nieuwe drogere aarde heb gezet:
      DSC_0540.jpg
      DSC_0542.jpg
      De twee kleine auto's hierboven heb ik helaas ook moeten overzetten. Ook zij stonden veel te nat in de kern van de pot. Met heel veel beleid zijn ze probleemloos over gezet in de nieuwe droge verse aarde.

      Wow zo zeg, die legen een stuk lichter nu per emmer. Ik heb naar mijn weten nooit teveel water gegeven maar toch blijkt het van wel. Misschien was ik ook wat van slag door dat wisselende weer. twee maanden geleden veel regen en dan ineens weer veel warmte. In combinatie met verkeerde potgrond (zaten vond ik achteraf best veel vezels, draadjes en houtjes enzo in) ben je dan zo de pineut.

      Aan deze kleine AF heb ik niks gedaan. Die laat ik lekker in d'r pot gaar koken.Die ziet er wel goed uit maar evengoed weet ik dat ze te nat staat. Ze heeft ook al een paar dagen geen water gehad en dat laat ik zo. Die pot is kleiner dus wat er in zit verdampt wel. Die Gammas hadden het nooit gered zonder interventie.
      DSC_05433.jpg


      En wat doe je dan met al die natte overgebleven aarde? Je ziet gewoon hoe nat hij is geweest:
      DSC_0543.jpg


      Ik voel me nu verlost. Verlost van het "Help mijn potten worden niet lichter" syndroom. Hopelijk krijgen de AF'jes niet te veel last van de verhuizing. Uiteindelijk zou niets doen veel slechter voor ze zijn geweest. De fem's zullen alle 5 veeel plezier ondervinden van de nieuw gevulde emmers.

      De les:

      1) Pas op met te veel water en goedkope kokosvezel achtige aarde die te veel vocht vast houdt, want je planten verstikken. Een plant in dit stadium drinkt gewoon nog niet zoveel.

      2) Voel aan je potten, des te meer je dit doet, des te beter weet je aan te voelen hoe ze normaliter horen te wegen.


      Zo, en nu tevreden relaxen met een pot thee en m'n vape. En zo nog een paar opgeluchte rondes rondom de potten maken
      En vanaf nu zeer spaarzaam omgaan. Ik ga ze pas water geven als ik ze er om zie vragen.

      Wat een super lekker weer hebben we momenteel. Houden zo!



      Groet,
      Essie


      Attached Files

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        #21
        risicovolle actie, hopelijk het juiste effect, dames zien er niet on-happy uit

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Hi Philly. Het was echt veel te nat. Er zat geen groei meer in met name de de DHS CBD Critical Mass (fem). En die ziet er na 24 uur al een stuk groener en gezonder uit. We gaan het zien!

        #22
        Mooi verslag Ess (tante Es?) en mooie duidelijke foto's!

        Je besteedt duidelijk veel liefde en zorg aan je planten ♥️ mooi om te zien.
        Water geven is voor mij ook een issue vandaar dat ik met root pouches werk, en de ene potgrond is zeker niet de andere vandaar dat ik voor growshopaarde ben gegaan naast dePokon stek en zaaigrond.

        Ik ben nieuwsgierig naar je DHS Critical CBD, ik heb bet de RQS versie gezaaid 'Medixal Mass' ook een gekruiste Critical.

        Veel succes, ik volg
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dank je! Ja wel een Es hier en ook al tante Die root pouches zien er goed uit. Ondanks dat ik gaten rondom en onderop in de Gamma's heb was het worteldeel toch te nat. Goede aarde is voor volgend jaar inderdaad mijn belangrijkste actie punt. Misschien moet ik dan toch eens een growshop in duiken. Die critical CBD had ik vorig buiten seizoen drie stuks van en die waren super goed gegaan. Het is tot nu toe de lekkerste wiet die ik vape. Ik hoop dat de twee die ik deze ronde heb staan nog wat gaan groeien, zodat ik er nog wat van af kan halen. Succes ook met de kweek!

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          En ja, mijn jaarlijkse ronde planten zijn mijn grootste hobby. Ik doe alles voor ze en ze geven veel terug!

        #23
        Wat een pech
        Wel goed beschreven, bedankt. Daar kan ik nog wat van leren. Ik vind het zelf moeilijk om in te schatten waneer en hoeveel water ik moet geven. Het gaat tot nu toe goed, maar het zou bij mij net zo goed fout kunnen gaan.
        Hopenlijk komt het nu weer allemaal goed bij jouw, succes!

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja joh, voor je het weet ben je ineens de pineut. Emmers kan je met de wijsvinger gemakkelijk aan een kant optillen en zo raak je vertrouwd met je emmers. Raar he dat ik er dan toch de mist mee ben in gegaan. Less is more als ze nog geen meter hoog zijn. Succes ook komende weken!

        #24
        15-7-2018

        Nou daar zijn we weer. De nieuwe aarde heeft wel iets goeds gedaan maar toch bemerk ik dat mijn fem's kleiner zijn gebleven dan ik gewend ben van fem's. Er is toch een stilstand geweest. Ik heb ook een nieuw fenomeen ontdekt die ik onderaan de update uit de doeken doe.

        De drie Dinamed's CBD (fem) zijn weer wat gegroeid. Alle drie zijn ze 2 x getopt dus ik heb nu 4 toppen bij elk in de nok. Ze doen het goed en ik kan ook voelen dat ze eindelijk meer water beginnen te drinken.
        DSC_0568.jpg


        De twee DHS CBD Critical Mass (fem) is veeeeel kleiner gebleven door de stilstand die ze heeft opgelopen met het te nat staan. Evengoed is ze wel iets gegroeid de afgelopen week. Ook in de kruin zie ik eindelijk weer groei bewegingen. Ik heb ze 1 x getopt en 1 is er per ongeluk gefimmt.
        DSC_0567.jpg

        Close u van de gefim'de DHS CBD Critical Mass (fem)
        DSC_0561.jpg


        De auto's waar ik veel later mee gestart ben. De Lemon Skunk begint al een pruikje te krijgen.
        DSC_0569.jpg



        De De BlueBerry AF:en de White Widow AF. Beide nog niet aan het bloeien en gevoelsmatig erg kleine planten.

        DSC_0572.jpg


        En dan nu het voor mij nieuwe fenomeen.

        Er vliegen beesten mijn airpot openingen in wtf ....
        Ik noem het altijd vliegende mieren als ik ze tegen kom en nu betrap ik ze er op dat ze mijn overigens hete potten in vliegen via de gaten.
        De volgende beelden worden door mij als schokkend ervaren
        beest 3.png
        beest.jpg
        beest1.jpg


        Aan de ene kant denk ik: ze houden wel de openingen vrij zodat er lucht door kan, maar aan de andere kant denk ik wtf ...

        Iemand ervaring hier mee? Dan hoor ik dat graag

        Es



        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


          #25
          Ik kan er niet echt een varenrouwmug van maken maar misschien zijn het wat obese exemplaren
          In combinatie met de achterblijvende groei zou het wel kunnen kloppen, de larven van de varenrouwmug vreten graag aan de wortels van de plantjes waardoor deze erg achterblijven in groei

          Kom er verschillende afbeeldingen van tegen, zowel bruin als zwart. Zijn erg klein.

          Larven

          Fungus-gnat-larva-and-eggs.jpg

          En de varenrouwmug zelf

          Dark-winged-fungus-gnat.jpg
          fungus-gnat-quarter.jpg

          Fungus-gnat-on-flower-petal.jpg

          FEATURED-Fungus-gnat-larvae.jpg

          Fungus-gnat1.jpg

          Succes






          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Dank voor het meedenken Stemma. De kop van mijn vlieg is wel een stuk groter dan die van de rouwvarenmug zie ik nu. Hoe dan ook is het een ongewenst beest wat m'n potten in kruipt. Volgend jaar dus maar mijn emmers vervangen en uitsluitend gaten onderin de pot maken en niet meer aan de zijkant.

          #26
          Ik heb er geen ervaring mee. Ben benieuwd naar hoe dit zich gaat ontwikkelen.
          Eerst die natte aarde en nu dit. Zou het met elkaar in verband kunnen hangen?
          Je kan ook nog even zoeken op de wortelvlieg. Je zult wat dingen moeten gaan uitsluiten.
          Ik zie gebruinde crocsvoeten voor QnQ en zijn voeten-fetisj-foto-topic.

          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ik zag ze vorige zomer alleen ergens tussen de terrastegels vandaan komen maar nu hebben ze de gaten aan de zijkant van m'n potten ontdekt en gaan naar binnen. Ik zie dat die wortelvliegen over het algemeen meer een oranje bruine kleur hebben. Er vanaf komen wordt moeilijk denk ik. Ik ga zo dat voeten-fetisj-foto-topic van QNQ maar eens opzoeken denk ik. Ik kan na dit drama wel wat plezier gebruiken.

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-editie-2018-~

            Omdat linken niet gaat in de commentsectie.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Oh, euh...

          #27
          Lijkt wel wat op Hymenoptera sp.
          56644.jpg
          Heb ik hier gevonden:
          http://insecta.pro/gallery/56644

          Van wiki:
          De vliesvleugeligen (Hymenoptera) zijn een grote orde van insecten die vertegenwoordigd wordt door enkele honderdduizenden verschillende soorten.

          Dus succes met zoeken

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Nou, die laatste opmerking vond ik bij nader inzien een beetje lullig klinken, die bedoelde ik niet zo.
            De Dinamed's CBD's staan er wel mooi bij hoor, lekker groen ook!

          #28
          Slome Joop Ik begreep de boodschap. Volgens mij is dat hem. Hij lijkt er heel erg op. Ik ga zo even lezen waar hij van leeft. De Dinameds doen het inderdaad super!
          Ongeldig dank u wel! Ik ga er zo al vapend van genieten.

          INGREEP: Ik heb ingegrepen en met ducktape alle gaten dichtgeplakt. Knoflook uitgeperst en op de potten gelegd + knoflookwater gesprenkeld. en een beetje witte peper.
          De vliegen zijn nu in paniek en zoeken fladderend naar openingen die ze lekker niet meer gaan vinden.

          Sfeerimpressie:
          vliegen 1.jpg vliegen 2.jpg

          DSC_0564.jpg

          Knoflook drab en knoflook water gesprenkeld op elke pot
          DSC_0563.jpg




          Vanavond krijgen ze een slok water. Met een airpot creeer je dus ook een soort van insecten hotel pffffffff. Valt niet mee 84 gaatjes van een stukje geknipte ducktape voorzien. Ik ga nu de vape vullen, het QnQ foot fetish topic bekijken, en af en toe om de potten heen lopen.

          Kijken of die krengen nu helemaal weg gaan en ook ophouden met rond de potten vliegen.

          Dank allen voor uw medeleven en maak er wat moois van deze zwoele zomer avond.

          Es



          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            dat is toch ook wel weer zielig om ze zo te zien fladderen op zoek naar hun kleine baby's in de pop.

            Maar ik had hetzelfde gedaan hoor
            Ben benieuwd of je na de oogst nog iets in de aarde/bij de wortels tegen komt.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Normaal houd ik wel van beestjes, kan er echt van genieten hoe ze af en aan vliegen, maar ze moeten natuurlijk niet in jouw emmers gaan zitten emmeren.
            Komt er nu nog wel lucht bij de wortels?

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ja Stemma ik ben ook erg benieuwd of de bruidsvlieg sporen gaat achter laten. Joop, ik heb gelukkig aan de onderkant van de emmers ook nog gaten.

          #29
          Dit wordt vervolgd.
          Interessant topic krijg je op deze manier!
          Hopelijk blijft een volgende plaag/ramp je bespaard.

          Volgende keer kun je afwegen of je Snoopy pleisters erop doet, die zijn kant en klaar
          Scheelt je knippen. In ruil voor verpakkingsmateriaal dat weg waait om ooit misschien in de Seej te landen.
          Of een XXXL-panty.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Oh een panty zou ook een perfecte oplossing zijn. Gewoon de emmer in het broekje proppen. Die ga ik volgend jaar toepassen.

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Dat worden Effing Sexy emmertjes dan!

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Helemaal als ik ze met naad doe.

          #30
          hoi ess

          waarom top je zo kleine plantjes?
          die emmers doe weg heb iets beter voor buiten is wel duurder maar veel duurzamer en geen last van wortelvliegen zie foto smartpot
          hoe groter en hoe meer grond hoe groter de plant hoer meer opbrengst en langer toekoemen
          ik kwee k maar 1 plant in volle grond in serre en dat is een boom
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Ze groeit door het dak

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Hey Stemma m'n Dinameds groeien momenteel goed door. M'n CBD+Criticals blijven deze ronde klein terwijl ze toch al nooit meer dan een meter worden. Jij had die laatste toch ook staan? Hopelijk blijven ze bij jou groeien en krijg je geen groeistilstand zoals ik had. .

          • djw4
            djw4 commented
            Editing a comment
            hoi stemma dat gaat niet gebeuren ik speel nog wat met die madam door te knakken
        Bezig...
        X