Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Dinamed CBD (fem) + 2x CBD Critical Mass (fem)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    En dan nu het bruidsvliegenbericht van de bruidsvliegen informatie dienst. "Er worden bij Es, rond geen enkele pot bruidsvliegen waargenomen".
    Komende dagen her en der een onweersbui waarbij QnQ , grote partijen bruidsvliegen niet ondenkbaar acht.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #32
      DSC_0577.jpg DSC_0578.jpg

      Dan de twee twee maal getopte CBD Criticals. Ze beginnen na de stilstand door het teveel aan water, alsnog te groeien. Dat gaat toch weer wat van mijn favoriete wiet opleveren.

      DSC_0576.jpg DSC_0573.jpg

      Geheel geen last van luizen gehad dit jaar. Wel af en toe een groen sappig rupsje gespot. Je ziet aan de gaten waar ze zich kunnen bevinden.

      DSC_0594.jpg

      De auto's dit jaar voor de fun er bij. Links de Blueberry en rechts de white widow.

      DSC_0580.jpg

      De Lemon Skunk AF. De kleine stinkerd.
      DSC_0582.jpg

      Alles bij elkaar

      DSC_0584.jpg


      Deze fleurige pot heb ik 2 maanden terug van de buurvrouw gekregen. Ik ben erg blij mee.
      Lekker kleurig. Omdat we feitelijk ouwe wijven zijn (zij meer dan ik) noem ik hem de ouwe wijven pot.

      DSC_0596.jpg

      De reuze afrikanen zijn qua bloei op hun retour

      afr1.jpg DSC_0583.jpg


      en hebben veel bijen en vlinders aan voedsel geholpen bee1.jpg


      Close up zodat je zijn fluweel harige ruggetje goed kunt zien

      beee44.jpg

      Na de bloei van deze reuze afrikanen, haal ik de grootste uitgebloeide bloemen er af en bewaar ze voor volgend jaar.
      Dikke pakken zaad worden het.

      zaad1.jpg

      ​ Hey een libelle! DSC_0597.jpg




      De ijsbloem gaf deze zomer ook veel kleur in de tuin.

      ddddd3.jpg

      En wat dacht je van de gemengde portulaca? Er komt zaad af, niet normaal zo veel. Ik kan wel een winkeltje beginnen. Volgend jaar weer zaaien!

      portu1.jpg

      De walnoot moet eigenlijk verpot worden. Misschien moet ze maar gewoon de grond in.

      DSC_0595.jpg
      ​ ​ De laurier heeft het naar de zin. DSC_0587.jpg en heeft een bezoeker:

      Een bezoeker met gekruiste poten. Zou ze nodig moeten?

      portu22.jpg




      Ik overweeg om de 5 fem's vanaf volgende week te gaan verduisteren door ze in de donkere schuur te zetten. Ik kan gezien de omstandigheden alleen het volgende ritme kunnen toepassen: Om 20:15 er in en om 08:15 er weer uit. Ik weet nog niet of ik het ga doen want door de spleten van het hout in de schuur, lekt er toch een ietsjes licht naar binnen waardoor ik in de schuur zakken over de planten zou moeten trekken en ze zo de 12 uur verduistertijd met zak in de schuur moet laten staan. Ik ben aan de ene kant bang dat het dan te vochtig kan worden in zo'n zak, maar aan de andere kant denk ik: ze hebben nog geen bloemen dus die kunnen dan ook niet rotten. Door ze tot 3e week augustus zo te verduisteren zet ik wel de bloei 3 weken eerder in gang. Ik twijfel nog.


      Veel kweekplezier allemaal!

      Es
      Attached Files
      Last edited by Ess; 22 July 2018, 14:50.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Sorry voor mijn late aanwezigheid Ess!

        Prachtige foto's en mooi verslag, wel lekker om nu achter elkaar te kunnen lezen ❤️

      #33
      hoi Es maar geen foto zichtbaar
      Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Bedankt. Als het goed is nu wel.

      • djw4
        djw4 commented
        Editing a comment
        Es alles is in orde en ziet er mooi uit

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Dank je! De eerste keer ging er wat mis met uploaden. Ik klikte op "voorbeeld"en toen bleef de boel hangen.

      #34
      Dat ziet er lekker uit en ik word er zo vrolijk van, al die bloemen erbij

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Fijn dat de bloemen een vrolijke werking hebben. De bloemen die straks aan de wiet komen hebben dat ook

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        hahaha ja zeker weten!

      #35
      Die oude wijven pot van je vind ik ook prachtig. Je wietplanten daarnaast ook!

      Kweking Eend

      Comment


      #36
      Is dat allemaal Laurier, die hele rij ? Dat doe je beter dan ik, haha..
      Twee jaar geleden is m'n Laurierplant overleden, meteen een nieuwe gezet, en die is deze zomer ook weer opgehouden.
      Laurier moet toch niet zo moeilijk zijn dacht ik.

      * geen zakken over de planten, beter dicht je dan de kieren.
      Alhoewel, die kieren ook ventilatie geven, da's ook wel belangrijk.
      Ietsiepietsie licht is niet zo'n probleem eh, het duurt dan wat langer voor de bloei begint.
      100% donker is altijd beter natuurlijk, maar soms moet je het doen met wat je hebt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ja QnQ dat is Portugese laurier en de rij is bijna nog een keer zo lang de andere kant op. Ze zijn anderhalf jaar oud nu en staan in de kleigrond. Voordeel van de Portugese is dat hij minder snel groeit dan de normale laurier. Enkele hebben recent voor het eerst bloemen gehad. Echte aanrader. Dank je voor je tips. Ik ga geen zakken gebruiken want ik was al bang dat dat teveel vocht zou vasthouden. Ik heb wel vroegbloeiers dus misschien kan ik het verduisteren deze ronde overslaan. Mocht ik toch de kracht er voor vinden dan volg ik je tips. Er komt zeer weinig licht door enkele schuurdeel naden naar binnen en inderdaad is dat wel weer goed voor de ventilatie. Ik ga de komende dagen besluiten wat ik ga doen. Thanks!

      #37
      Een groen en sappig rupsje, om de een of andere reden klinkt het een beetje viez. Alsof het rupsje eetbaar is, alleen iets dat zo gifgroen is durf ik niet tot me te nemen. Een Pisang Ambon rupsje, misschien smaken ze wel zo. Of zijn ze eigenlijk heel droog.
      Dinamed CBD staan er goed bij.
      Dank voor het delen van de bloemen en bijen.
      Gras is best wel groen daar. Maar niet zo groen als een sappig rupsje.
      Vuilniszakken over de planten klinkt niet zo tof. Helemaal niet als ze bloeien. Heb je voorgaande jaren verduisterd en zo ja hoe?
      Fijn dat je vooruitgang ziet na de ontploffingen.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        En al dat ander volk dat zich vestigt in onze buitenplanten. Allemaal een medicinale werking. Dat vind ik goed bedacht! Ik zou voor een spin gaan, aangezien de accumulatiefactor een rol gaat spelen.

        Dat sproeien doet goed je grasveld ziet er beter uit als het mijne en die van vele anderen.

        Je zal er wel uit komen/zijn, hoe je het wilt gaan doen met verduisteren. Ik heb geen praktijk kennis van verduisteren, in de verslagen van Appie wordt verduisterd. Mocht je nog bij iemand anders willen meekijken.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Zou de accumulatiefactor bij een rupsje niet veel hoger moeten liggen dan bij een spin? De rups eet immers van de plant. Voor zover ik weet de spin niet. Die gebruikt het slechts als huis. Dat verduisteren heb ik wel goed door inmiddels. Ik heb recent nog van een gerenommeerd forum lid vernomen dat een piep klein beetje lek licht wat tussen de overnaadse schuurdelen in het donkere hok zichtbaar is, weinig kwaad kan. Het heeft nog steeds zin om nu te starten met verduisteren. Als je het nu doet, win je zo'n 3 weken aan eerdere bloei. Ik zal straks na het douchen eens kijken hoe Appie gaat. Altijd leuk! Ik overweeg om vrijdag met verduisteren te beginnen.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Misschien wil LR2 een test schrijven waarmee we kunnen meten hoeveel gehalte werkzame stof er per milligram insectensoort te nuttigen valt.
        Mijn theorie is dat een gemiddelde spin; 13 groene rupsen heeft gevangen; 367 bladluizen, 34 wantsen.
        Maarja voor jouw theorie is ook wel wat te zeggen, directe opname domineert over indirecte opname. In het geval van rupsje-nooit-genoeg.
        En bij de spin raakt er allerlei ander gespuis in het web verstrengeld. Die is niet erg kieskeurig.

        Ik vind het meestal interessant als iemand iets doet wat ikzelf niet doe, dus van mij mag je dat verduisteren (uitgebreid) gaan beschrijven. Als het zover komt. Appie heeft zo een mooie Pineapple Chunk, het is niet eerlijk!

      #38
      5-8-2018 *update* / 3 weken na de laatste update.

      Wat heb ik allemaal gedaan? De fem's krijgen nu al een week of 5 Plagron terra grow mee met elke waterbeurt. De af'jes niet. Het toppen van de fem's (een paar weken terug) heeft goed uitgepakt want het stikt nu van de toppen. Ik heb recent alle emmers weer aangevuld tot de rand en ik was daaraan 20 liter aarde kwijt. De aarde was dus behoorlijk ingedaald.

      Ik heb vorige week de fem's gediefd! Ik heb al het grut uit de oksels gehaald!

      De Dinamed's CBD fem's gediefd:
      DSC_a0629.jpg

      Top view. Letterlijk Deze is voor Slome Joop en alle andere forumleden die fan zijn van deze thc arme soort.
      DSC_a0628.jpg




      Een van de hoofdrol spelers van de fabeltjeskrant huppelde ook rond in de verte. Had geen babies bij d'r.
      DSC01816.jpg




      De Cbd+Criticals zijn gediefd en de onderste twee zijtakken met mini topjes heb ik helemaal verwijderd zodat er meer energie naar boven gaat. Omdat ze 1/3 van hun normale grootte zijn door de achterstand van het te nat staan, hoop ik op deze manier nog wat mooie toppen aan de bovenin te krijgen. Dit is mijn favoriete soort tot nu toe.
      DSC_0621.jpg

      Cbd+Criticals van boven. Toch nog best wat toppen. Gelukkig maar want ik moet wel wat van mijn favoriete wietsoort zien te oogsten!!!
      DSC_0620.jpg






      Van de week op een vroege morgen zag ik ineens iets liggen op een plek waar nooit iets ligt.
      "Huh wat ligt daar nou op die tegel"???

      IMG-20180731-WA0003.jpg


      Deze is voor belladonna Klik hier maar op (Ctr+klik) dan zie je goed wat daar lag.
      Naamloos.jpg





      De af'jes bloeien. Boeien ... het is maar een bij ding ... mijn fem's zijn mijn core "ding" en dit is bijzaak. Veel te sterk dit spul. Misschien af en toe iets mengen met het THC arme spul.


      Lemonskunk, Blueberry en white widow. Alle af'jes op een rij
      Lemon skunk af.jpg Blueberry af.jpg white widow af.jpg


      Van boven
      DSC_0619.jpg







      Stekjes kllimop. De ouwe wijven pot raakt langzaam op. Ze is bijna klaar voor het bejaardenhuis.
      DSC_06211.jpg DSC_0626.jpg





      De regengoot is een start en landingsbaan voor boeren zwaluwen. Ik heb wel eens gehoord dat zwaluwen nooit op de grond zitten omdat ze dan niet kunnen opstijgen. Er zitten er soms 9 op een rij. Recent nog met jongen. De laatste week zie ik ze bijna niet meer maar elk jaar komen ze terug.
      Deze is voor Ongeldig Kijk haar eens trots zitten.

      zwaluwtje.jpg


      En waar een sloot is, zijn kikkers. Dit was een jonkie van 1 cm en trof ik zo aan. Ik denk dat er een vogel mee aan de haal is gegaan. Ik heb hem bij de laurierhaag begraven.
      kikker.jpg



      De Portulaca bloeit nog steeds.
      Echt een aanrader!
      DSC_06171.jpg


      Portulaca zaadjes geoogst, Veel he?
      DSC_0630.jpg


      De afrikaantjes zijn omgehakt. Rare maar toch wel lekkere lucht komt er van af.
      DSC_0624.jpg


      En de grootste zaadknoppen van de afrikaantjes bewaard voor volgend jaar.
      DSC_0631.jpg



      En dan heb je zo maar een witte kwikstaart op visite
      witte kwikstaart.jpg




      Kortom, de plantjes leven en de bloei komt er aan. Net als wij mogen ze bloeien om vervolgens af te stevenen op een dorre dood. Lekker depri he? Dus mensen .... maak er wat moois van in dit korte leventje. Fleur de boel lekker op met bloemen. Bloemen voor de geur en bloemen voor de vaporizer. Genieten is de keyword.

      Ik heb gekozen om deze ronde niet te verduisteren zodat ze nog iets langer in de groei blijven. Dit omdat ik een achterstand had opgelopen door de te natte potten een paar weken terug.

      Dit was hem weer en de volgende update hebben we bloemen! Kent u de slogan nog? "Bloemen houden van mensen".

      Succes met de kweek,
      Ess

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        @ongelig Ah jaaaaa het is een spitsmuis! Ik lees online: Spitsmuizen bezitten een cloaca, een primitieve uitgang van zowel het voortplantings- als het spijsverteringsstelsel. Pffff je zou maar een cloaca hebben (spreek uit klo-aka). De rook van Hoog-ovens ... Velsen, Beverwijk ... ik kwam niet ver daar vandaan. En voor at betreft die dode muis en kikker: Ik hou het bij mindcandy belladonna engggggg heeeeeee die lijken brrrrrrrrrrrr is ook niet echt mijn ding maar goed, het is de natuur. Heb je die slachttand gezien van die spitsmuis?

      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        hartjes terug

      #39
      Mooie planten heb je hoor! Misschien heb je wel gelijk en ga ik volgend jaar ook voor de fem ipv auto's. Alleen jammer van die Criticals.
      Die Dinamed's van jouw zijn veel groter en ook luchtiger heel mooi, die van mij is een soort mini kerstboompje en ziet er niet uit.
      Ik ben heel erg benieuwd wat dit uiteindelijk allemaal gaat opleveren, ga zo door

      Ik zie wel een aantal foto's voor QnQ's voet fetisch topic

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Dank je Joop. Die CBD_Criticals worden max 1.20. Die Dinamed's fem kunnen heel hoog worden maar als je er later mee begint (ergens eind mei, begin juni) en ze topt, worden ze hooguit 1.50. Huh? .... oja ik zie het ..... Sssssssst niks tegen QnQ zeggen.

      #40
      11-8 *small update*

      Laat in het jaar, maar ik ga toch verduisteren. Volgend de berekeningen ga ik dan zo'n 2 weken eerder oogsten. Ik ga ze twee en halve dag achter elkaar in het donker zetten. Vanaf vanavond 22:00 uur t/m dinsdag ochtend 08:00 uur. Ze gaan de schuur in waar het raampje van is afgeplakt. Er komt door de kieren voldoende frisse lucht in de schuur.

      Dit is de laatste foto-shoot voor de verduistering intreed en zojuist genomen. Ze hebben nog even een flinke slok water gehad want ze zuipen behoorlijk de laatste 2 weken.

      Doeg lieve plantjes ... nog een paar uurtjes licht en dan 60 uur duisternis. Dinsdag ochtend open ik de schuurdeur weer. Hierna gaan ze op 12 uur licht, 12 uur donker. Die lange eerste donkere periode geeft de planten extra het gevoel dat ze moeten gaan bloeien.

      De kleine CBD + Criticals vooraan, de drie Dinamed CBD's achteraan.
      DSC_0632.jpg



      De drie AF's bloeien ... boeien ... gewoon lekker heel erg aan laten dikken. (Te) sterk spul maar altijd handig om het lagere thc spul mee te versterken als dat nodig mocht zijn. Uiteraard worden die niet verduisterd. Is niet nodig.
      DSC_0634.jpg


      Nou, je kunt natuurlijk ook op een andere manier verduisteren. Gewoon kijken wanneer de zon op komt, en ze dan dagelijks 12 uur eerder donker zetten. Zo staan ze dagelijks 12 uur in het donker en dat schuift telkens een paar minuten op. Je zet ze dan dus vroeg in de avond in het donker en als het een paar uur later buiten donker is, kan je ze weer buiten zetten. Voor degene die dat willen proberen heb ik hier een makkelijk kalendertje.

      Kijk gewoon naar de eerste tijd kolom. Dat is wanneer de zon op komt.
      Voorbeeld: 12-8 komt de zon 06:18 uur op. Dan zet je de planten 11-8 om 18:18 uur in het donker (11-8 is de zon 21:13 onder en kan je ze al weer buiten zetten)

      zon op zon onder.jpg

      Succes! Als je iets niet snapt over dat verduisteren dan hoor ik het graag. Dan leg ik het nogmaals uit.

      Ess

      Last edited by Ess; 11 August 2018, 18:48. Reden: Typo in de tekst

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        #41
        Succes, dit ga ik volgen.

        had altijd gedacht dat je planten 48 uur verduisteren een cnnbs.nl fabeltje was? Zie er ook totaal het nut niet van in maar ik kijk mee
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


        • Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Dat je met de zon mee verduisterd snap ik, is ook volstrekt logisch maar dat jeje planten eerst 60 uur in het donker zet begrijp ik niet. Ookal heb ik het vaker voorbij zien komen

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dat voor de eerste keer langer donker zetten doe ik nu voor het eerst en is mijn try - out deze ronde. Ik las dat door meer donkere uren de bloeihormonen meer op gang kwamen waardoor de bloei sneller in zou zetten. Voorgaande jaren heb ik dat niet toegepast en ik ben benieuwd of ik hierdoor een snellere bloei zie ontstaan. Ik ben dus net zo benieuwd als jij. Tsja, beetje experimenteren he .... als hard werkende hobby kweekster met een wiri leven. Hahahaha. Dood zullen ze er ieder geval niet van gaan. Correct me if i'm wrong.

          22:36 edit: tekstueel gedoe
          Last edited by Ess; 11 August 2018, 21:37.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Je kunt dat experiment evt ook op maar een van je planten of de helft van je planten uitvoeren eventueel. Voor het geval dat het niet goed uitpakt.

        #42
        Ik ben wel benieuwd of LR2 iets kan zeggen over welke invloed het kan hebben als je je planten de eerste keer langer donker zet voordat je ze op 12/12 zet.

        Misschien moet ik toch op safe spelen en ze morgen ochtend 08:00 uur uit de duisternis halen en ze vanaf dan op 12/12 zetten. Dan hebben ze de eerste periode anderhalve dag verduisterd gestaan en daarna 12/12.

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ongeldig Ik ben dat eens online tegen gekomen en dat hing al 2 jaar in mijn hoofd. Ik dacht nu maar eens proberen. Fijn dat er zoveel kennis hier op het forum is. Plantjes staan weer buiten en gaan nu dagelijks op 13/11. Om 21:00 de schuur in, om 08:00 uur er uit.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ach fabels ontkrachten kan ook een functie zijn van zo'n forum. Ik zou het zelf bijna gaan uitproberen.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Onthoudt goed Ongeldig: een goed experiment gaat met klonen, zo identiek mogelijk, in zo veel mogelijk identieke omstandigheden met enkel die ene variabele verschil.
          Zet je twee zaailingen naast elkaar, dan heb je geen representatief resultaat.
          Ik doe 't dagelijks. Maar ik ben wel blij dat het niet meer om aantallen van 1400 stuks (maal 8 keer overzetten) gaat. Voorlopig met kleine groepjes! Het handwerk is niet zo erg, maar dan moet je dus wel even 8000+ keer een score geven aan wortel, bladgroei, stengellengte, etc. Da's erg vermoeiend. Het moet ook snel, want als de ene groep op maandag gaat en de andere helft pas op vrijdag, dan speelt tijd een te grote rol.
          Waarom doet niemand eigenlijk zulke onderzoekjes? Da's toch hartstikke jippie?!

        #43
        Topic is leuk!
        Ik vind die ooievaar het mooist,en je planten natuurlijk.


        60 uur verduisteren,benieuwd hoe dat uitpakt.

        Succes!

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Oh uhh Franco Had je die bij gezien met dat donzige ruggetje? Daar stond ik best wel versteld van. Die had ik met mijn Sony Phone genomen. Wist niet dat ze zo harig waren. *zwaaiende avatar*

        • Franco
          Franco commented
          Editing a comment
          Goedemorgen, ja die bij heb ik gezien.
          Mag hoognodig even naar de schoonheidsspecialiste voor een ontharing.

          Gister lag er ook een hommel dood in mijn tuin, beestje bestond voor 90% uit haar.

          Fijne dag vandaag

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Heul veul haar! Fijne dag ook!

        #44
        Ik zag dat je planten al aan hun voorbloei gingen beginnen volgens mij krijgen ze door dat verduisteren alleen stress extra.
        dat de voor bloei er aan komt zie je door dat de kroontjes bladeren lichter groen worden en dat is bij jou planten.
        God was never on your side..

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Hai belladonna ja klopt. Plantjes staan nu weer buiten en krijgen de normale verduisterings dosis 13/11.

        #45
        De eerste (te lange) dag van verduistering zit er op.

        Voor en na de eerste verduistering. Je ziet dat er toch wel wat is gebeurd vooral in de toppen.
        111.jpg DSC_0637.jpg

        Zo trof ik ze aan
        DSC_0635.jpg


        Vanaf nu gaan ze om 13/11. Om 21:00 de schuur in, om 08:00 uur er uit. Ik geef nog steeds met de drinkbeurten wat Terra Grow mee en over enkele weken als ik pruikjes zie krijgen ze Plagron Terra Bloom mee en wat Sugar Royal.

        Dank voor het meedenken en goede info!

        Laat de toppen maar komen.


        Ess

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment

        Bezig...
        X