Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Dinamed CBD (fem) + 2x CBD Critical Mass (fem)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Die pruikjes gaan geen weken meer duren vermoed ik.
    je planten zijn al bezig met in bloei gaan waarom verduister je dan nog ??
    God was never on your side..

    Comment


      #47
      Hoi BellaDonna. Ik ben van plan om ze nog 2 weken te verduisteren om de bloei wat te versnellen. Ik heb de ervaring dat het meestal nog een week of 3 duurt voordat ze van "lichter gekleurde toppen" naar echte bloemen over gegaan. Door 2 weken te verduisteren hoop ik dat proces te versnellen.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        #48
        Maar waarom wil je ze versnellen? heb je oogstkoorts? je heb namelijk nog alle tijd van de wereld voor het winter is .
        Ik vind het zo sonde zijn zo mooie planten ik zou de natuur zijn gang laten gaan.

        Hmm ik schijn veel dingen niet te snappen hoor
        God was never on your side..

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Lief dat je zo meeleeft *kussie* Beide soorten die ik heb staan zijn relatief vroeg bloeiende sativa indica hybride soorten. Volgens de spec's zouden ze half tot eind september klaar zijn. Ik heb het spookbeeld van guur weer in mijn hoofd. Weer waarbij je potten omwaaien. Dus ja ... het is oogstkoorts hahaha.

        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Hihihi ikwisthet

        #49
        18-8-2018 *Small update*

        Weekje verduisterd nu. Ik zie een goede ontwikkeling in de start van de bloei. Ze krijgen nog steeds Plagron Terra grow mee. Weinig meer te melden dan dat.
        DSC_0636.jpg DSC_0635.jpg DSC_0638.jpg


        De kleine sterke stinkerds zit nog niet veel aan maar dat geeft niet. Het minder psycho actieve spul van hierboven is belangrijker
        DSC_0634.jpg

        Nog anderhalve week dagelijks de fem's verduisteren en dan laat ik ze weer met het gewone buitenritme mee draaien. Dan ben ik niet meer bang dat ze terug schieten naar groei in plaats van bloei.

        Ik heb ze op 12/12 staan en had vandaag mijn planten per ongeluk een uur te laat uit de duisternis gehaald. Hoop niet dat het kwaad kan. Was een eenmalig incident.

        Groet,
        Ess

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          De AFjes heb ik nog nooit voeding mee gegeven. Alleen de fems. Ik blijf de aarde dit jaar een verkeerde keuze vinden maar bloei er toch op af. Straks in week 3 van de bloei ga ik Terra Bloom en sugar Royal meegeven. Ja ik had al het vermoedden dat een uur langer donker zetten wat stress kon opleveren maar goed, ik werd niet op tijd wakker vanmorgen. Was de wekker vergeten mee te nemen. Fijn weekend!

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Hopelijk wel lekker geslapen dan.
          Voor jouw ook een prettig weekend.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja ik slaap altijd lekker. Komt vast door de CBD
          Last edited by Ess; 18 August 2018, 16:14.

        #50
        DSC_0639.jpg
        De lemon skunk af close up
        DSC_0640.jpg


        De Dinamed CBD's fem. De toppen beginnen zich goed te ontwikkelen.

        DSC_0643.jpg DSC_0644.jpg DSC_0645.jpg

        De CBD Criticals ook goed in bloei. Ik zie nu al dat het net als vorig jaar lekkere compacte toppen worden.
        DSC_0641.jpg

        CBD Critical topje
        DSC_0642.jpg

        Met de wildlife cam kwam ik er achter dat er s'nachts gespuis in de tuin rondloopt.
        IMAG0145.JPG

        Maar gelukkig loopt er ook regelmatig een bewaker rond.
        IMAG0142.JPG
        Deze zeiknatte (ik denk jonge) ekster dacht: kom, laat ik eens een selfie maken met essies wildlifecam.
        Ekster.JPG
        Kortom,

        De af'jes stinken goed. Komende weken laat ik ze nog even aandikken.

        Nog anderhalve week slepen met de emmers. Om 20:00 uur de schuur in en om 08:00 uur er weer uit. Bij regen overdag zet ik ze onder de overkapping.

        Komende weken groei voeding afbouwen en bloei opbouwen. Als de blommen zijn aangedikt ga ik sugar royal meegeven. Die heb ik nog over van vorig jaar.

        De bakken met afrikaantjes en de ouwe wijvenpot zijn uitgebloeid. De portulaca heeft nog wat blommen maar loopt op zijn eind.

        Dat was hem weer.

        Ess



        Last edited by Ess; 25 August 2018, 21:06. Reden: typo

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Erg leuk zo'n wildlife cam! Welke heb je?

          Is het de kat van de buren die dan de spitsmuis als 'kadootje' voor je hebt neergelegd?

          Mooie update weer ❤️

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Op alieexpress gekocht Stemma. Die trofee is door een buurtkat die ik wel eens over d'r bolletje aai neergelegd. Ze woont in een van de huizen hier vlakbij. Ik heb d'r ook met de cam vastgelegd. Kijk maar eens op alieexpres met zoekwoord wildlife cam.

        #51
        Wat ziet het er allemaal goed uit zeg! Lekker fris groen nog Goeie start van het bloei seisoen denk ik zo!
        Die Dinamed's zien er zo veel beter uit dan de AF-Dinamed die ik had staan. Het gaat de goede kant op bij jouw

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dank je Slome Joop Ben ook tevreden en erg blij dat ik die bruidsmieren aanval van een paar weken geleden heb kunnen afweren. Volgend jaar geen fouten maken met bewateren. De Dinameds zijn aardig gegroeid maar de CBD Criticals zijn de helft qua lengte van wat ze normaal zijn. Ik vrees ook dat de toppen daar kleiner van zullen worden. Maar goed, we zullen zien. Bij regen staan ze droog komende maand.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Als je dan maar wel genoeg hebt voor het komende jaar. Ik moet bekenen dat ik gister al weer gevaped heb van de Critical. Dat wordt niets met mijn voornemen van 2 keer per maand, ohjee

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Jawel de kwantiteit zit wel goed. Ik ga straks behoorlijk wat van de Dinameds afhalen, de twee kleinere CBD Criticals zullen samen denk ik toch ook wel een halve grote weckpot vullen en dan heb ik de drie kleine af stinkerds nog om de Dinamded opbrengst van meer thc te kunnen voorzien mocht ik deze als te mager ervaren. Dat is het fijne van fotoperiode planten: er komt veel meer van af dan de gemiddelde af'jes in ons klimaat.

        #52
        Mooi zo, je maakt me wel heel nieuwsgierig, maar ik wacht geduldig af

        Comment


          #53
          Hele winter en begin van de lente om rustig na te denken over; of er autoflowers komen volgend jaar en welke dan welkom zijn.
          Natuurlijk onder het genot van een lekker zelfgekweekt dampertje voor Ess.

          Druk bezocht plekkie op jouw terras. Is het een egel of rat? Moeilijk om te zien. Schoolekster, mooie vogel. Schreeuwlelijk.
          Autoflowers kunnen wat harder stinken als feminised planten (m.u.v. Haze-soorten). Dat lees en ruik ik vaker. Al verschilt het wel per soort. Kun jij een verschil ruiken in de soorten die je hebt staan?
          Ze zien er goed uit allemaal Ess. Mooi groen, en die fems zijn bossig geworden na de veldslagen.

          Wildcam plaatjes zijn leuk. Ik verheug me altijd op het uitlezen van mijn SD-kaart.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ja heerlijk rustig over nadenken Ongeldig. Er gaat niets boven een zelf gekweekt dampertje. Het grenst hier achter aan een stukje ruwer gebied wat vogels, hazen, egels en ander gespuis met zich mee brengt. Er zitten hier ook wel woelratten bij de sloot maar die kom ik nog niet tegen. Misschien pakt de wildcam die vandaag of morgen. Dat bolletje op de foto is een lief egeltje die regelmatig komt buurten. Ik wil nog een egelkast maken om ze in de winter een plekje te geven waar ze zich terug kunnen trekken.

            Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de drie autoflowers alle drie gelijk vind ruiken, terwijl het wel verschillende soorten zijn. Misschien is dat de runderalis die ik ruik. Bij fem's ruik ik wel duidelijk verschil. M'n Dinameds ruiken erg naar citrus nu. Met het in de schuur zetten van de fem;s raakte mijn arm een bloem en gelijk een sterke citrusgeur op mijn vestje. Jaja vestje, want het wordt al weer een stuk kouder.

            Nog 2 weken en dan ruil ik mijn zomer dekbed weer om voor het dikkere winterdeel. Nu het eerder donker wordt, krijg ik meer drang om vroeg naar bed te gaan.

            Ik ben happy met hoe m'n fem's er nu bij staan. Gaaf he zo'n wildcam.

            Fijne avond!

          #54
          Verduister update: 11-8 (vrij laat) begonnen met verduisteren & morgen 29-8 stop ik met 12/12 verduistering. In de afgelopen 18 dagen zijn mijn fem's flink in de bloei geschoten. Het zijn vroeg bloeiende soorten en de dagen zijn nu kort genoeg om ze in bloei te laten staan.

          Laat bloeiers zou ik nog 2 weken aanhouden met verduisteren.

          Ofwel ik ga zo mijn planten uit de schuur halen en zet ze buiten beschut onder de veranda zodat ze vanaf morgen met het buitenritme mee gaan. Door ze de afgelopen twee en halve week te hebben verduisterd, heb ik de bloei versneld een goede start gegeven.

          Scheelt weer 10 x een emmer verplaatsen per etmaal.

          Volgende updates zien we alleen nog maar blommen

          Ess

          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de tip!

          #55
          Goed gedaan! Ik ben trots op je
          Wat een werk lijkt het me wel, maar dat is nu dan achter de rug en je krijgt er denk ik wel wat voor terug, vettere toppen gok ik zo en minder kans op toprot, of vergeet ik nu een belangrijke?

          Comment


            #56
            Mooi Ess!

            Kweking Eend

            Comment


              #57
              Hij gaat lekker Ess. Ik ga bij mijn twee overgbleven dames het licht ook verlengen en volgende week stoppen met sjouwen.
              Succes nog.

              Comment


              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Hi Slome Joop Kweking Eend & Appie Thanks guys! Joop, toprot ligt altijd op de loer maar door wat eerder af te bloeien zit de wiet een paar weken eerder in de pot. Appie sjouwse nog ff. Het is het dubbel en dwars waard. Jouw planten gaan ook vet zie ik. En wat zijn ze mooi groen.

              #58
              Update 6-9-2018 - I

               

              "We are stardust, we are golden.
              And we've got to get ourselves back to the garden".

              Comment


                #59
                Update 6-9-2018 - II


                De dit seizoen door een tegenslag klein gebleven CBD + Critical. Volgend jaar niet te nat zetten want dit is super lekkere wiet.
                DSC_0640.jpg

                CBD + Critical top. Gelukkig kunnen ze nog wat aandikken komende weken. Ze zijn echt heel klein t.o.v. vorig jaar.
                DSC_0642 (2).jpg

                De Dinameds CBD Fems setting met dit kwakkelweer.
                DSC_0645.jpg

                Dinameds CBD Fems van boven
                DSC_0643 (2).jpg

                Dinameds CBD Fems maken heerlijk ruikende dikke toppen. Beetje bondage houdt ze op de juiste plek.
                DSC_0644.jpg

                DSC_0648.jpg

                De auto's:
                Blueberry af Lemon skunk af White Widow af
                DSC_0651.jpg DSC_0652.jpg DSC_0653.jpg


                Ze drinken nu matig door het weer en de fem's krijgen sinds vandaag geen Terra Grow meer mee. Per vandaag uitsluitend Terra Bloom en Sugar Royal. Het ruikt zalig rondom de planten. Mede door de Sugar Royal verwacht ik komende 14 dagen een flinke toename in bloem omvang. Dan nog een weekje spoelen en dan tricho's kijken en omhakken.

                De af'jes heb ik 2 x matig terra bloom &grow en 1 x Sugar Royal meegegeven. Nog 1 x Sugar royal van de week en dan op alleen water. Ze staan vanaf 16 juni en ik geef ze nog een week of 2.

                So far I'm happy.

                groetjes,
                Ess



                Last edited by Ess; 6 September 2018, 21:17. Reden: typooooo

                "We are stardust, we are golden.
                And we've got to get ourselves back to the garden".

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  De blommen zijn gekommen.

                  Ik had graag gezien wat een top met en zonder gebruik van die Sugar Royal had gedaan. Heb je dat spul ook tijdens de groei mee gegeven?

                  Afbloeien en op tijd naar bed. Ik begin rond negen uur asociaal luid te gapen, bedtijd. Nu dus. Ik lijk soms wel een oud wijf. Mijn excuus, vrouwen hebben gewoon meer slaap nodig.
                  Lekker met het raam open slapen onder een winterdekbed als het buiten vriest. Oke, kierstand. Maar geen verwarming aan op de slaapkamer. Gedver.

                  Volgens mij woon jij heerlijk Ess. En veeg je iedere week netjes het erf. Heb je ook zo'n robot maaier?

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ongeldig in de paar jaar dat ik buiten kweek, heb ik alle planten telkens dezelfde behandeling gegeven. Ik ben nog niet in het stadium van a-b testen beland. Nu je het zegt zou ik het verschil ook wel willen zien echter een ander hersendeel roept: het is wel prima zo! Ik gebruik het alleen vanaf de 2e/3e week van bloei. 2 weken voor het oogsten stop ik er mee en je hoeft het maar eens in de week mee te geven. Daarnaast uiteraard ook nog Terra Bloom. Ik ben altijd tevreden over de toppen geweest maar kan dus niet zeggen wat het verschil is tussen met of zonder.

                  Ik herken je beschreven slaapkamer geneugten, hou van reinheid, regelmaat (regelmatig niks doen en vapen), heb geen robot en veeg daar waar nodig!

                #60
                Oorspronkelijk geplaatst door Ess View Post
                .... want dit is super lekkere wiet.
                Klopt helemaal hoor, ik ben er nu ook gek op! Je had me natuurlijk al gewaarschuwd

                Je hebt wel een strak plan zeg, ik voel me nu echt een amateur
                Mooie plantjes hoor!
                CBD + Critical gaat toch wel genoeg zijn voor het jaar hoop ik? Ik heb ook niet al te veel en ben bang dat ik te weinig ga hebben, er komt helemaal niets van mijn voornemen om 2 x per maand te vapen, ben al weer bezig nu

                Comment


                • Cleargreen
                  Cleargreen commented
                  Editing a comment
                  Als je wiet heb rook je ineens toch meer dan wanneer je het niet hebt, gek is dat he :p

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  yeahhhhhhhhhh. Warningggggggg Slome Joop.

                  Die CBD + Critical is deze ronde niet genoeg voor het hele jaar. Of er moet nog een boost komen. Het is mijn eerste tegenslag in de paar jaar dat ik buiten bezig ben. Slechte aarde en te nat is de oorzaak van de matige groei. Gelukkig doen de Dinamed CBD's het uitstekend.

                  Plannen zijn zo gegroeid in de paar jaar buitenkweek en plannen zijn er om van afgeweken te worden

                  Frequent niet al te sterke wiet vapen is i.m.o. niets mis mee.

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Cleargreen ik kan het me niet meer voorstellen dat het er niet meer is
              Bezig...
              X