Ik weet nog niet hoe fanatiek een kweekverslag ga bijhouden, maar het begin is er.
Ik heb 5 speciekuipen van 40 liter gekocht, en daar wat gaatjes ingeboord, zodat het water weg kan lopen.
Waarom zijn planten potten zo belachelijk duur ? Of weet ik te goed hoe die dingen gemaakt worden ?
Schuin tegenover mijn huis is een grofvuil verzamel punt. Daar haalde ik laatst een plastic plantenpot weg.
Ik gok een 40 liter, de prijs zat er nog op. 79.95 euro
Nu wist ik al dat die plastic planten potten, zo belachelijk duur zijn, daarom had ik ook speciekuipen besteld. 5 euro per stuk.
Kweekmedium, pokon tuin en pot aarde.
Het zat dit jaar niet erg mee t.a.v stekken, dus dit jaar geen stekken.
Ik had 3 Hollands hoop besteld, eentje daarvan gaat goed, en die staat ook al buiten.
Inmiddels kan ik er al bijna om lachen. Ik legde de 3 zaadjes op een tv. Daar had ik meteen spijt van, ze rolden eraf.
Holland hoop zaadje van Dutch passion, zijn klein en bruin, De Kleur van me voer dus.
Na 3 kwartier zoeken, had ik er twee gevonden. Derde zaadje spoorloos.
Ik had de twee toen in een klein potje met aarde gedaan, maar waarschijnlijk te nat. Één van de zaadjes lijkt wel opgelost.
Een week of twee nadat het andere zaadje al een plantje liet zien, gaf ik het op.
Vandaag 3 frisian dew zaadjes, tussen nat tissue papier gedaan. ( gisteren besteld ) Ik weet niet of Dutch Passion in heel Nederland zo snel is.
Ik zit in dezelfde stad, maar tot nu toe zijn ze veel sneller als sensi seed.
Verder 3 auto's besteld. Auto Durban Poison
Het oorspronkelijk idee, was stekken en Hollands Hoop.
Dit vooral omdat ik tot nu toe niet vrolijk word van planten uit sensi seed zaad. Het is bedroevend gestel met de schimmel bestendigheid van de soorten dit ik geprobeerd heb.
Dit jaar dus Dutch Passion als zaadbank.
Het ultieme bewijs is voor mij wat er vorig jaar gebeurd is.
Een early skunk stond naast een plant uit stek, en daar heb ik weer wat van geleerd. Zeker als de planten bloeien, moet je buiten de planten niet al te dicht op elkaar zetten.
Zowel de plant uit stek, als de early skunk hadden rot, maar.........
De early skunk heeft de oogst niet gehaald, de plant uit stek dus wel, met twee plekjes rot.
Sensi seed heeft overigens ook Hollands Hoop, maar niet gefeminiseerd. Dat is hoe ik bij Dutch Passion terecht kwam.
Ik had dutch passion een email gestuurd, en hun antwoord was dat hollands hoop, frisian dew en Durban passion goede buitensoorten zijn.
Verder heb ik PH stripjes gekocht en een fles PH min.
Mijn kraanwater is ph 8 volgens internet, en ook volgens de stripjes.
Dit is geloof ik mijn 4e kweekjaar. Ik heb voorheen nooit op de ph gelet.
Misschien een tip.
Met die stripjes en een fles gedestileerdwater, kan je ook de ph waarde van je grond meten.
Men nemen, tweede gelijke delen aarde en gedestilleerd water.
Los de aarde op, en steek er een ph stripje in.
Die stripjes zijn niet zo nauwkeurig, als een ph meter, maar voor mij goed genoeg.
Ik kan nu ook kijken wat er gebeurd met de PH, als ik voeding bij het leidingwater doe.
De hoofd reden dat ik ph wil gaan meten is dat ik wil weten wat de ph is aan het eind van de kweek.
In het begin met verse aarde zal dat best goed zitten, maar na 3 maanden ?
Als ik nu water ga geven, dan ga ik het dus aanzuren met PH min.
Dat moet in stapjes, en dat zal de eerste paar keer wel een gedoe zijn.
Verder moet er toch iets van een tent of zo komen, zodat ik kan verduisteren.
Nu ik geen amnesia stekken heb, is dat echter minder belangrijk.
Waslijnen tussen de schuur en een muur, en dan zwart wit folie over de waslijnen, is een idee.
Word vervolgt
Ik heb 5 speciekuipen van 40 liter gekocht, en daar wat gaatjes ingeboord, zodat het water weg kan lopen.
Waarom zijn planten potten zo belachelijk duur ? Of weet ik te goed hoe die dingen gemaakt worden ?
Schuin tegenover mijn huis is een grofvuil verzamel punt. Daar haalde ik laatst een plastic plantenpot weg.
Ik gok een 40 liter, de prijs zat er nog op. 79.95 euro
Nu wist ik al dat die plastic planten potten, zo belachelijk duur zijn, daarom had ik ook speciekuipen besteld. 5 euro per stuk.
Kweekmedium, pokon tuin en pot aarde.
Het zat dit jaar niet erg mee t.a.v stekken, dus dit jaar geen stekken.
Ik had 3 Hollands hoop besteld, eentje daarvan gaat goed, en die staat ook al buiten.
Inmiddels kan ik er al bijna om lachen. Ik legde de 3 zaadjes op een tv. Daar had ik meteen spijt van, ze rolden eraf.
Holland hoop zaadje van Dutch passion, zijn klein en bruin, De Kleur van me voer dus.
Na 3 kwartier zoeken, had ik er twee gevonden. Derde zaadje spoorloos.
Ik had de twee toen in een klein potje met aarde gedaan, maar waarschijnlijk te nat. Één van de zaadjes lijkt wel opgelost.
Een week of twee nadat het andere zaadje al een plantje liet zien, gaf ik het op.
Vandaag 3 frisian dew zaadjes, tussen nat tissue papier gedaan. ( gisteren besteld ) Ik weet niet of Dutch Passion in heel Nederland zo snel is.
Ik zit in dezelfde stad, maar tot nu toe zijn ze veel sneller als sensi seed.
Verder 3 auto's besteld. Auto Durban Poison
Het oorspronkelijk idee, was stekken en Hollands Hoop.
Dit vooral omdat ik tot nu toe niet vrolijk word van planten uit sensi seed zaad. Het is bedroevend gestel met de schimmel bestendigheid van de soorten dit ik geprobeerd heb.
Dit jaar dus Dutch Passion als zaadbank.
Het ultieme bewijs is voor mij wat er vorig jaar gebeurd is.
Een early skunk stond naast een plant uit stek, en daar heb ik weer wat van geleerd. Zeker als de planten bloeien, moet je buiten de planten niet al te dicht op elkaar zetten.
Zowel de plant uit stek, als de early skunk hadden rot, maar.........
De early skunk heeft de oogst niet gehaald, de plant uit stek dus wel, met twee plekjes rot.
Sensi seed heeft overigens ook Hollands Hoop, maar niet gefeminiseerd. Dat is hoe ik bij Dutch Passion terecht kwam.
Ik had dutch passion een email gestuurd, en hun antwoord was dat hollands hoop, frisian dew en Durban passion goede buitensoorten zijn.
Verder heb ik PH stripjes gekocht en een fles PH min.
Mijn kraanwater is ph 8 volgens internet, en ook volgens de stripjes.
Dit is geloof ik mijn 4e kweekjaar. Ik heb voorheen nooit op de ph gelet.
Misschien een tip.
Met die stripjes en een fles gedestileerdwater, kan je ook de ph waarde van je grond meten.
Men nemen, tweede gelijke delen aarde en gedestilleerd water.
Los de aarde op, en steek er een ph stripje in.
Die stripjes zijn niet zo nauwkeurig, als een ph meter, maar voor mij goed genoeg.
Ik kan nu ook kijken wat er gebeurd met de PH, als ik voeding bij het leidingwater doe.
De hoofd reden dat ik ph wil gaan meten is dat ik wil weten wat de ph is aan het eind van de kweek.
In het begin met verse aarde zal dat best goed zitten, maar na 3 maanden ?
Als ik nu water ga geven, dan ga ik het dus aanzuren met PH min.
Dat moet in stapjes, en dat zal de eerste paar keer wel een gedoe zijn.
Verder moet er toch iets van een tent of zo komen, zodat ik kan verduisteren.
Nu ik geen amnesia stekken heb, is dat echter minder belangrijk.
Waslijnen tussen de schuur en een muur, en dan zwart wit folie over de waslijnen, is een idee.
Word vervolgt

Comment