Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Vandaag was het hier ook 27 graden, vast wel 30 aangetikt. De meeste planten doen nog wel even voort met het scheutje van gisteren.
    Morgenmiddag weer.

    Wel goed dat ze nu iets van de grond staan, dat zal vast helpen. Waar ik wel over in zit, relatief gezien hebben potten ongeveer 60% van de bodem die uit 'gat' bestaat. Daar zit in het geval van zo'n kuip een dikke laag plastic die niet ademt, die niets doorlaat, die eigenlijk alles blokkeert. Het zal nu weinig zin hebben of teveel risico zijn voor extra gaten. Maar voor de toekomst is dat wellicht leuk om eens te bekijken denk ik.
    De planten zijn voorlopig bezig met het opzoeken van de randjes met hun wortels, af en toe een keer flink wateren mag best. Dan geef je daarna gewoon twee weken niks. Ik denk dat er een soort balans moet ontstaan tussen 'laten zoeken' en gewoon 'kado geven' van water. Soms even een kadotje, dan kunnen ze de rest van de tijd gaan zoeken.


    Succes GPS!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #62
      Bedankt, en ik vraag me al een tijdje af, of ik niet meer gaten had moeten boren. Als ik een echte planten pot vergelijk met mijn specie kuip, dan is het antwoord ja.

      Er zitten er nu geloof ik 4 in de ronde overgang tussen de bodem en de zijkant. Dan mogen er zeker wel 8 worden. Meer voor lucht als water afvoer, want ook in de bodem zitten wel gaten ( 8 ) , dus ik ben niet bang dat er water in de kuip kan blijven staan.

      Ik zag ook ergens een foto, iemand had een specie kuip wit geverfd, en ook in de zijkant veel gaten geboord. Het zet me wel aan het denken.

      edit:
      Water geven gaat elk jaar iets beter. Vandaag toch alle planten wat water gegeven. Misschien morgen weer eens met de gieter aan de gang.
      zon is nu zo ongeveer onder, dus ik ga nog even kijken.
      Last edited by Gps; 29 June 2018, 21:59.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Appie
        Appie commented
        Editing a comment
        Die foto zag ik ook ergens....

      #63
      Ik ga zo effen boren. 4 gaten komen zeker erbij in de ronding tussen bodem en wand. Misschien nog wat meer gaten in de zijkant.

      Gisteravond en vanmorgen wat water gegeven. De Hollands Hoop lijkt er niet helemaal blij mee.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #64
        Ik heb nog eens goed naar de Hollands Hoop gekeken. Ik weet niet goed wat ik er van denken moet.

        Ik hoef me zeker geen zorgen te maken, maar de bladeren staan niet zo blij als ik gewend ben van wiet. ( De andere planten hebben meer de blije stand )


        Ik heb 4 gaten erbij geboord in de ronding tussen wand en bodem ( dat zijn er nu 8 ) , en 4 gaten een centimeter of 2- 3 boven de bodem in de zijkant. Nu maar afwachten, of ik verschil ga zien, vooral bij de Hollands Hoop.
        Wat me wel opviel bij het boren, is hoe koel en vochtig de aarde is. ( bij alle kuipen )

        Zei LR2 niet iets over isolatie ?

        Er is ook goed nieuws, er blijft zeker gaan water in de kuipen staan, dat weet ik nu door het boren van de extra gaten, zeker.
        Er moet nu toch meer lucht bij de wortels komen. Strak als de zon onder is even kijken bij de auto's, of die water moeten hebben.
        De kuipen hadden overigens gisteravond en vanmorgen wat water gehad. Misschien iets te veel bij de Hollands Hoop.

        Omdat ik de kuipen op een tafel moest tillen ( om de gaten te kunnen boren) , weet ik goed hoe zwaar ze zijn. Ik durf het wel aan deze om vanavond geen water te geven.

        Het weer is hier prima, zeker voor de plantjes, en ook de vooruitzichten zijn goed.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #65
          Ik zeg allerlei dingen over allerlei dingen GPS
          Dat is mijn trademark: ik kan m'n mond niet houden.

          Over een paar dagen zul je verandering zien als het plan gewerkt heeft. Anders, tsja, dan zitten er gewoon extra gaten in de kuipen.
          Ik heb zelf waterproblemen gehad in de volle grond, met 10 jaar ervaring in m'n rugzak. Kun je nagaan. Soms zit het mee, soms effe niet. Het hoort er bij vind ik.
          Het moet ook wel een beetje spannend blijven, ondanks dat ik zo min mogelijk energie aan mijn planten geef.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #66
            Het valt me dit jaar op hoe weinig water ik ook aan de andere planten, de auto's in 25 liter potten, hoef te geven.

            Ik heb wel meegemaakt dat ik twee keer per dag water gaf, niet dat de plant zoveel dronk maar wel omdat er veel water verdampte.
            Maar ook de 25 liter potten drogen dit jaar niet zo snel uit als ik gewend ben, Ik gaf gisteren water, en de bovenlaag kon niet droger, maar toch gaf het gewicht van de pot aan, dat er wel degelijk nog wat water in zat.

            En over die gaten zoals je zegt kwaad kan het zeker niet.

            Ik probeer ook zo min mogelijk te doen. Eerste jaar als een plantje omwaaide, kloten met stokjes.
            Nu met een autoflower niets gedaan en raad eens ?
            Het plantje staat weer. Dat heeft het plantje helemaal zelf gedaan, daar had zij mij niet bij nodig.


            Last edited by Gps; 1 July 2018, 01:00.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #67
              Tijd Voor nieuwe foto's.

              Hollands Hoop

              DSCF0001.JPG

              Frisian Dew
              DSCF0003.JPG

              Auto Durban poison
              DSCF0005.JPG

              Klein overzicht, en ben ik nou de enige die de Hollands Hoop niet erg breed vind ?
              Ik maak me geen zorgen, maar vind het opvallend. ( Zeer waarschijnlijk door wortelschade bij het over planten en te nat staan ) DSCF0007.JPG
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #68
                Als je goed kijkt zie je dat de HH zich nu aan het focussen is op de breedte. Let maar op de komende 2 weken!

                ik vind dr mooi gaan

                Comment


                  #69
                  Die groeit wel erg in de hoogte.
                  Heb ik ook eens gehad maar dan binnen.
                  Is altijd mijn favoriete plant geweest van die kweek.

                  Doe zo verder

                  Comment


                    #70
                    Mooie plant die HH !

                    Wanneer was deze ontkiemt en hoeveel cm is ze nu ?

                    Dan kan ik haar eens vergelijken met mijn HH.

                    Wacht maar af ze gaat nog heel breed worden.

                    Comment


                      #71
                      Oorspronkelijk geplaatst door nyln View Post
                      Als je goed kijkt zie je dat de HH zich nu aan het focussen is op de breedte. Let maar op de komende 2 weken!

                      ik vind dr mooi gaan
                      Ik ben benieuwd, het is opvallend, de plant is boven ook breder als onder. Dat zie ik ook voor eerst.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #72
                        Oorspronkelijk geplaatst door Anthony997 View Post
                        Mooie plant die HH !

                        Wanneer was deze ontkiemt en hoeveel cm is ze nu ?

                        Dan kan ik haar eens vergelijken met mijn HH.

                        Wacht maar af ze gaat nog heel breed worden.
                        Vier weken, gok ik gezien de leeftijd van het topic. ( maar het kan ook zes weken zijn )
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #73
                          Oorspronkelijk geplaatst door Burundanga View Post
                          Die groeit wel erg in de hoogte.
                          Heb ik ook eens gehad maar dan binnen.
                          Is altijd mijn favoriete plant geweest van die kweek.

                          Doe zo verder
                          Ik ben dus niet de enige
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #74
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              #75
                              Ik ben weer met de boormachine bezig geweest. Er zitten nu 8 gaten in de omtrek. ( vier erbij dus )

                              Ik heb er redelijk wat vertrouwen in, dat het nu genoeg gaten zijn.

                              Ik heb al twee dagen geen water gegeven.

                              Edit:

                              Wat ik nog vergat. Ik blijf me verbazen over hoe weinig water ik hoef te geven met die kuipen. Dat was een reden om er toch maar wat gaatjes bij te doen.
                              Toch drogen ook de kleinere planten potten met de auto's niet erg snel uit.

                              Er zitten nu 4 gaten in de bodem en eentje in het midden.
                              Dan 8 in de ronde overgang tussen de bodem en de zijkant, en dan dus 8 in de omtrek.
                              Last edited by Gps; 8 July 2018, 15:59.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment

                              Bezig...
                              X