Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet Outdoor Grapefruit, Red Jaffa, Hazeflier e.a.in 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    8 juli 2018

    Sorry, ik fotografeer nog steeds een dag vooruit

    Eindelijk een beestje in een Cannaplantje. Een mooie reden om alles te toppen (ex Hazeflier) .
    Vanwege het warme droge weer geen vaseline en zeezout, mocht het vanavond niet droog genoeg zijn naar mijn zin gaat er alsnog een kwak op.

    Beestje op een Fast Tangerine Haze , getopte toppen.

    image_311188.jpg









    Hazeflier, 1 plant heeft een roze zweem op enkele topblaadjes. Dame of gewoon Gay door het mooie weer ?







    Critical





    Red Jaffa





    Tangerine Explosion





    Outdoor Grapefruit





    Fast Eddy en Medical Mass, de MM worden vandaag overgepot, hoogste tijd !!.












    Gister al onze sierappel getopt wegens appelschurft in deze gegarandeerde schurftvrije Malus Evereste
    Moest kiezen tussen zonde of een zwak blijvende boom, dan maar zonde!





    LST op catnip door onze katten, vandaar al die potjes naast de cannaplantjes




    Bijtje lavendel erbij









    Tot de volgende update
    Attached Files
    Last edited by Stemma; 8 July 2018, 19:04. Reden: FFOOTTOOOOOS
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Dank je Silas, op tablet gaat het herstellen niet gemakkelijk. Zo maar even achter de PC kruipen.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Dat beestje op de Fast Tangerine is denk ik een groen rupsje die de jonge verse blaadjes meester wil maken. lekkere variatie aan planten heb je staan.

    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Zien jullie nu wel foto's bij de tekst? Ik zie zelf nu dubbele foto's...

      Ik had ook een vermoeden dat het een rupsje was Ess !

    #17
    Das een mooie update, ik zie plaatjes en eronder een leeg klein vakje op mijn aaipad..
    mooi hoor, word er helemaal vrolijk van..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Doe hem vanavond wel overnieuw, had de bewerkte foto's al van mijn pc geknikkerd.
      Ben wel nieuwsgierig wat jullie zien, screenshot?

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Hoeft niet opnieuw hoor

    #18
    filedata/fetch?id=1342534&d=1560661624&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #19
      Hoi Stemma,
      Foto troublees.
      Als het de eerste keer niet goed gaat moet je eigenlijk de hele update op de tekst na leegmaken op de pc. Alle foto's uit de tekst handmatig verwijderen en onder je bericht. Dan opnieuw uploaden. Dit moet alleen als je perse wilt dat het er perfect uitziet. Nu werkt het namelijk ook gewoon! Als ik de attatched files open met mijn rechtermuisknop kan ik de foto's zien op volledig formaat.
      Dan zie ik inderdaad een rups. Die beesten weten dat ze bij jou met hun kop op het internet geplempt worden.
      Even naar Stemma voor de jaarlijkse; De Rups van inschrijving en verkiezing.
      Deelnemer 1 heeft zich ingeschreven en mag nu een enkele reis naar de zevende hemel voor rupsen.

      Ik heb nog niemand in de weer gezien met vaseline en zeezout dit jaar. Ik ben benieuwd. Ik had er slechte ervaringen mee vorig jaar.

      (ps de enige foto die het voor mij nog niet doet is die van de catnipLST)
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #20
        Succes stemma!

        Comment


          #21
          14 juli 2017

          Kleine update.
          Van de week 1 spraybeurt met Vital gehad en 1 x Alga Mic bij het water.

          De 4x hazeflier lijken allen toch dames te zijn, wordt dus krap in de 9 gallon pot, maar ik heb een idee om ze met pot en al in een grotere rootpouch over te zetten.
          Doe ik van de week, dus in volgende update kom ik hier op terug.

          Vergeten de MM2 over te potten eigen schuld dikke bult.., de rest heeft er minder moeite mee..

          P1000064.jpg P1000082.jpg
          De Fast tangerine Haze 1 groeit niet mooi door na het toppen, dit komt ws door mijn eigen toedoen. Ik heb nl een aantal keren met mijn vingers gevoeld of de
          top "wond"al droog genoeg was of dat er toch vaseline op moest. waarschijnlijk heb ik "nieuwe" groei gewoon platgedrukt met mijn vingers .
          Op de eerste foto zie je het stuk top wat ik er bij de 2e top heb afgehaald.
          P1000065.jpg P1000066.jpg
          Bewolkt weer gisteren dus op zoek naar de vaseline die niet te vinden was. Kaarsvet is ook een optie, maar dan niet van geurkaars of gekleurde waxinepitjes
          Gelukkig had ik nog grafkaarsen staan voor mijn vader, dus heb ik een beetje parrafine van hem gebruikt
          fth kaarsvetP1000072.jpg P1000078.jpg

          De Tangerine Explosion 1 heeft wat bobbelig blad. Toevallig na het gebruik van Vital.
          Het bobbelige trekt al weer wat weg.
          P1000079.jpg
          En ook onze oudste kater van 14 vindt het heerlijk om in de catnip te liggen
          Was in zijn jonge jaren de schrik van de buurt, pikte bij vissende buurmannen alle witvisjes uit de emmers.
          Ik blijf kattengedrag fascinerend vinden, van aandoenlijk komen kroelen naar een moorddadig roofdier in 1 seconde
          P1000077.jpg
          En ja , ik ga morgen overpotten en alle potten aanvullen met batmix, aarde is behoorlijk ingeklonken.

          Tot de volgende update

          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #22
            Wat heb je nu gedaan met dat toppen? Waarom wacht je niet gewoon een paar tegen om dan 2 noden terug te toppen?

            Die zal er uiteindelijk wel bovenop komen met wat vertraging
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Dat minuscule frummeltje was het resultaat van 6 dagen groei, bovendien was het maar 1 frummeltje . Ze is nu al meer gegroeid in 1 dag als in de voorgaande 6 dagen. Wilde eigenlijk al na 2 dagen opnieuw toppen, maar heb dat toch nog 4 dagen uit weten te stellen.

            #23
            Wat is er met die MM2 gebeurd? Verbrand, te droog? Ik snap de link niet met; vergeten over te potten.
            Hoe bevalt de late start je tot dusver?

            Kaarsvet heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat lijkt me veel minder irriterend voor de wond als vaseline+zeezout. Wanneer ik het voorbij zie komen op andere planten verdient het geen schoonheidsprijs maar het oogt wel effectief ter afdichting.
            Behalve wanneer het scheurt en bijgewerkt moet worden omdat de plant gegroeid is. Maar dat gebeurt bij vaseline+zeezout ook.
            Aai voor de katerman.
            Last edited by Ongeldig; 18 July 2018, 12:56. Reden: Struikelde over de ouwe kater.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Vergeten dus, uitgedroogd en niet meer op te lappen.
              Het kaarsvet is al gescheurd, maar de wond is dicht. Dus voorlopig laat ik het zo.

            #24


            leuk tuintje Stemma.
            Groetjes Goudju.

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              He Goudje, erg leuk om je hier weer te zien !

            #25
            20 juli

            Eindelijk begint het ergens op te lijken, dat vinden de rupsen dus ook
            Vandaag Xentari (anti rupsen middel - bij vriendelijk) binnengekregen, kijken of ik dat met deze hitte wel mag gebruiken. inti gebruikt in Spanje een soortgelijk middel dus ik denk eigenlijk van wel.

            Van de week alleen water gegeven. Potten aangevuld met lightmix omdat de batmix op was.

            Tussen de hazefliers lijkt toch 1 man te zitten, ballen groeien langzamer dan ik verwacht...
            HF1 17 7.jpg HF1 207.jpg HF4 17 7.jpg

            Medical Mass overgepot, is hopelijk druk ondergronds bezig, de Fast Eddies gaan lekker
            P1000082.jpg MM207.jpg FE2007.jpg

            Het gebrobbelde blad van de Tangerine Explosion 2 trekt mooi weg, ze maakt echt een spurt tov TE1
            TE 1407.jpg TE207.jpg

            De extra topbeurt van de Fast Tangerine Haze 1 valt goed uit
            P1000078.jpg FTH207.jpg
            Outdoor Grapefruit, Critical en Red Jaffa
            P1000120.jpg crit207.jpg RJ 207.jpg

            De Xentari
            P1000099.jpg

            En gelukkig herstelt onze Magnolia van het brakke water, veel blad verloren maar genoeg aanwas.
            P1000129.jpg
            Tot de volgende update


            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #26
              Mooi dat de FTH1 is bijgetrokken van het toppen!
              Ik vind die ballen nog moeilijk te herkennen, ben jij er voor jezelf wel al zeker van? Die derde foto lijkt het duidelijkst. Zou jammer zijn als je een van Hazefliers vroegtijdig om moet halen.
              Klinkt als een lolbroek in het Nederlands, die Haaze-flier.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                De derde foto is naar mijn idee een dame. Had ik erbij geplaatst om het verschil aan te geven
                Ik zal nog wat duidelijker closeups maken. Waar ik op let is of het vermeende balletje op een steeltje zit, en dat lijkt bij HF1 het geval te zijn.

                Hazeflier is Akhaasjes kruising van Flierekruid x Flierekruid (breed by Eerstekamerlid)

              #27
              Hazeflier time voor Ongeldig


              Ik hoop je nu de verschillen beter te kunnen laten zien, nog een potentiele man gespot HF 3
              Ik lijk ook verschillen te zien in de toppen , vlgs mij is een mannelijke top veel "drukker"met allerhande sprietjes. ( aanname)


              P1000130.jpg

              HF 1 man ?
              P1000134.jpg P1000134-1.jpg
              P1000138.jpg
              HF3 man?
              P1000150.jpg

              P1000152.jpg
              HF 4 vrouw?
              P1000146.jpg
              P1000147.jpg

              Tot de volgende update







              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #28
                Zo hee, die balletjes zijn klein! Dat is knap dat je die op de foto krijgt. Maar nu zie ik het ook. Op de HF1 van de derde foto.
                Dus regulier AF zaad zei je he, geproduceerd door forum leden die over elkaars fabricages heen zijn gegaan. Dus jij hebt zaad dat ooit afkwam van het Eerstekamerlid in jouw potten staan. Vandaar dat het zulke lolbroeken zijn. Dit is wel leuk om opnieuw een forumsoortje voorbij te zien komen in jouw topic. AF regulier, vandaar dat je dus mannetjes tegenkomt.
                Wel leuk eigenlijk! Kun je zelf ook verder veredelen (of verarmen) als je zou willen.
                Dank voor de moeite en de close-ups Stemma! Wat ga je ermee doen? Met die knulletjes.
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Ik ga ze gewoon castreren

                #29
                Ik voel een Stemma genetica experiment aankomen met die mannen, Stemma Skunk? Stemma girl scout cookies? Wel leuk hoor, alleen straks geen toppen.?
                ​​​​​​
                Als het mannen zijn kun je ze alsnog voor vele doeleinden gebruiken, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

                Succes verder Stemma

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Zaden maken is nog niet aan mij besteed. Als ik mij er aan waag zou ik dat binnen doen, zou het niet prettig om bloeiende dames in onze omgeving te bevruchten omdat ik iets "vergeet" . En andersom zou ik zeker willen weten dat het door mij aangebrachte stuifmeel tot het "zaad" heeft geleid.

                #30
                hoi stemma ziet er goed uit spijtig van de man in huis

                bio buitenkweek van quasar in serre
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment

                Bezig...
                X