Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet Outdoor Grapefruit, Red Jaffa, Hazeflier e.a.in 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Veel sterkte met het verdriet je je snufferdbeest. Altijd keihard zoiets, het is nu eenmaal gewoon familie zeker..

    Trouwens een zeer mooi topic!
    - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
    - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Dank je wel JackyS !

    #62
    Kleine update tussendoor

    12 september

    De droge zomer heeft toch wel behoorlijk effect op de wateropneembaarheid van de aarde in de potten. ( er zal vast wel een duurder woord zijn maar die plopt niet omhoog in mijn grijze cellen)
    Het doorsijpelen van water en voeding is al een paar maanden in meer en mindere mate aan de gang. (Tijdens de lange regenbuien vorige week had ik mijn planten onder onze luifel gezet.)

    DROGE BOEL P1000529.jpg
    Heb ze vanaf eergisteravond achter in de tuin gezet, ze stonden vandaag dus lekker in de regen ik hoop dat de aarde daar een beetje van oppept
    (en dat mijn planten niet overmorgen er als grauwe zombies bij staan )

    CRIT P1000539.jpg OUTDOOR GRAPE 3P1000532.jpg FAST TANG HAZE P1000543.jpg

    De rest van de tuin knapt wel op van de regen. De eikenbladhortensia heeft niet gebloeid, maar met dit blad mag ze zeker blijven .
    P1000544.jpg EIKENBLAD HORTENSIA P1000549.jpg
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ik herken je beschreven water opname probleem. Ik los het nu op door ze eerst een scheutje te geven wat ik 4 minuten laat intrekken. Pas daarna absorbeert de aarde eindelijk wat sneller een scheut water en kom ik met de gieter bijschenken.​​​​​​​ Prachtig dat rode blad!

    #63
    Foto-update

    15 september


    Fast Tangerine Haze

    fast tan haze 1 P1000585.jpg fast tang haze 2 P1000589.jpg fast tang haze 2 P1000591.jpg

    Medical Mass

    medic mass P1000581.jpg

    Outdoor Grapefruit, met een van de toppen van OG 3 is er iets gebeurd , veel pistels verkleuren

    Out grape 1 P1000552.jpg out grape 2 P1000557.jpg
    outdoor grap 3 P1000561.jpg outd grap 3 P1000566.jpg

    Hazeflier, goed hersteld van de uitgedroogde dagen

    hazeflier P1000572.jpg

    Red Jaffa

    red jaffa 1 P1000574.jpg red jaffa 2 P1000577.jpg

    Tangerine Explosion
    Opvallend kleurverschil tussen de gezusters Tangerine, vermoed dat TE2 langere tijd te droog heeft gestaan of net wat dorstiger/hongeriger is dan haar zus. (misschien heb ik bij haar toch lightmix gebruikt?)

    tang explos beiden P1000597.jpg tangerine explosion 1 P1000600.jpg
    tang explosion 2 P1000609.jpg tang explos 2 P1000606.jpg

    Opvallend veel 9 en 11 vingerig blad dit jaar. Vanmorgen weer wat voeding gegevem (de Grow vergeten ) en voor de eerste keer wat guano extract van No Mercy ( 3 tot 4 ml per liter ipv 10 ml op 1 l)

    Helaas nog geen paarse tinten, we wachten af of we die mazzel hebben

    Tot de volgende update













    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Ik zie bij jou ook wat hangende bladstelen en kromme bladpunten (RJ en TE). Weet je hoe dit komt?
      Hoe is het met de insecten op het erf van Stemma? Hier een beginnend witte vlieg festijn.

    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Even hard afkloppen, maar heel weinig insecten tot nu toe gezien.

      Ik denk dat de hangende bladeren toch te maken heeft met de 'droge' grond. Ik had ze net bewaterd voor het fotograferen.
      Ik twijfel of ik ze van onderen water op zal laten zuigen, maar ben bang dat ik ze verzuip , er komen nog wat mooie dagen aan dus misschien morgen toch maar doen.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Die red Jaffa lust wel een slokje in mijn beleving. Komende dagen mooi weer dus dan drinken ze wel weer wat meer. Ik heb voor morgen ook water, beetje terra grow+bloom en sugar royal op het menu staan.

    #64
    16 september

    Alweer een update ?

    Ja! Ik heb de planten in hun geheel op de gevoelige plaat gezet om te kijken of het blad "rechter op" gaat staan na een badbeurt van ca. 15 minuten.
    In het badwater zal ik wel wat voeding doen want een aantal planten hebben echt honger.

    Ik vind het "hangen" van de bladeren eigenlijk nu wel meevallen.

    ( en ja, ik moet nodig onkruid wieden, tuin fatsoeneren etc. maar nog weinig zin in )


    Fast Tangerine Haze
    fast tangerine haze P1000622.jpg

    Hazeflier
    hazeflier P1000614.jpg

    Medical Mass ( heeft voor mij het mooiste blad
    medical mass P1000620.jpg

    Red Jaffa
    red jaffa P1000617.jpg

    Critical
    Critical P1000612.jpg

    Outdoor Grapefruit
    outdoor grapefruit P1000610.jpg

    Tangerine Explosion
    Tangerine explosion P1000629.jpg

    Tot de volgende update












    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #65
      16 september deel 2

      Als eerste heb ik de "geelste" planten gedaan in de veronderstelling dat deze het droogste stonden.

      Wat voeding erin, van alles wat...
      (De alga mic was op maar had van het voorjaar zeewierextract bij boerengoed.nu besteld, die dus maar)

      voedingP1000630.jpg wormenmestP1000632.jpg wormenmestP1000639.jpg

      Vooral de Outdoor Grapefruits waren erg droog, ik kreeg de planten niet ondergedompeld
      outdoor grapefruit P1000635.jpg
      Na de eerste plant 10 minuten erin te laten "weken" ging ik bijkant door mijn rug, de pot was loodzwaar geworden!
      De volgende planten heb ik een stuk korter laten "weken"
      De Outdoor Grapefruit 1 was wel erg onder de indruk van het badderen, bladeren krulden omhoog (als enigste plant)
      outdoor grape 1 P1000637.jpg

      En dan voor jullie gemak, de dames voor en na hun wellness treatment ( incl scrub bruin dor blad)

      Critical
      Critical P1000612.jpg critical P1000644.jpg

      Hazeflier
      hazeflier P1000614.jpg hazeflier P1000645.jpg

      Fast Tangerine Haze
      fast tangerine haze P1000622.jpg fast tangerine haze P1000655.jpg

      Medical Mass
      medical mass P1000620.jpg medical mass P1000652.jpg

      Outdoor Grapefruit
      outdoor grapefruit P1000610.jpg outdoor grapefruit P1000642.jpg

      Red Jaffa
      red jaffa P1000617.jpg red jaffa P1000650.jpg

      Tangerine Explosion
      Tangerine explosion P1000629.jpg tang explos P1000656.jpg

      Eerlijk gezegd zie ik nog genoeg blad "hangen" , het zit denk ik in de soorten.

      Ik was zo snugger om de planten niet precies hetzelfde neer te zetten als voor het bad, sorry!

      De Outdoor Grapefruit baart mij nu wel wat zorgen, want die potten staan echt het allernatst van het stel.
      Volgende keer toch maar anders doen. Hopelijk komen de weersvoorspellingen uit!

      Tot de volgende update









      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Die wellness treatments zijn zo belachelijk duur!
        Welke prijslijst hanteer jij in huize Stemma? Misschien komt ik voortaan wel in jouw sloot modder happen. Dan kun je een verhaaltje verzinnen over de effectiviteit van brakke modder.
        Ik zie weinig verschil voor en na de badderbeurt. Maar toch bedankt voor het in beeld brengen! Misschien ga je nog wat kleurverschil zien in de komende dagen. Pas op met je rug Stemma. Laat je zoons dat tilwerk maar doen. Voor wat, hoort wat, of zijn ze gestopt? Naja ook als ze gestopt zijn geldt dat
        Als ik kinderen zou hebben dan zou ik alleen nog maar delegeren.

      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Wellness is hier bijna gratis, ik vraag alleen een goed humeur

        Ik ben zo iemand die als ik ergens "verantwoordelijk" voor ben ik het liever zelf doe.
        Maar ik heb geen enkel probleem om mijn zoons met zakken aarde te laten slepen ofzo, kliko's hoef ik ook nooit zelf voor te zetten. Hoewel ik het "tutten" met een dochter heb gemist mag ik niet klagen met mijn mannengezin.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Zolang je niet met me wil praten over deprimerende zaken ben ik tegenwoordig bijna altijd goed gemutst.

        Misschien mag je ooit tutten met een kleindochter, of een vrouwelijke kleinzoon.

      #66
      3 dagen zonder regen en die smartpotten staan weer kurkdroog. Ik vroeg me altijd af hoe je smartpotten langs onderen waterd. Zo dus

      mooie update zoals altijd
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

      Comment


      • Thedoctor
        Thedoctor commented
        Editing a comment
        Ik vroeg me al af welk formaat potten je had. Ik moet wel zeggen dat er altijd veel meer in die potten past dan aangegeven. In mijn 140l potten zit 160l potgrond +5 liter voeding + 10L water en een wartelgestel

      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        De zwarte potten zijn 19 liter en de bruine potten zijn 27 liter.
        Ik zou ook graag eens zo'n mega pot uitproberen, lijkt mij erg gaaf om te doen

      • Thedoctor
        Thedoctor commented
        Editing a comment
        Ik zou heel graag nog groter gaan en dan maar 1 plant ipv 4,5,... maar ik ben bang dat de buren dat niet gaan apprecieren

      #67
      28 september

      Thedoctor had gelijk, de loeizware potten waren in een dag of 5 weer vrij normaal van gewicht. Heb ze al weer een paar keer gewaterd.

      Weinig bijzonders te melden, mis het spectaculaire paars van de MC Purple van vorig jaar enorm. Alles is nu eigenlijk wel saai van kleur.
      Ik dacht even bij de Tangerine Explosion wat rozige pistels te ontwaren maar die verkleurden niet verder helaas.

      Vandaag Biogrow, biobloom, Algamic en wat Urtica(brandnetelgier) gegeven. Urtica van GHE , voor wat extra silicium. Zag na gebruik dat het eigenlijk tot in de voorbloei mag worden gebruikt , we zullen zien of ik er spijt van krijg.
      De Urtica mag 30/ml per liter en ik heb ongeveer 60 ml op 5 liter water gegeven. De Biobizz voedingen ca 4 ml per liter, dat is gezien de bladeren ook wel nodig ook.

      De foto's (van gisteren)

      Fast Tangerine Haze
      fast tangerine haze 1 P1000939.jpg fast tangerine haze 2 P1000943.jpg

      Medical Mass
      medical mass P1000932.jpg

      Hazeflier (met iets paarsig blad)
      hazeflier P1000878.jpg

      Critical
      crit P1000900.jpg

      Red Jaffa
      red jaffa P1000914.jpg red jaffa 2 P1000924.jpg

      Tangerine Explosion
      tang explosion 1 P1000951.jpg Tangerine explosion 2 P1000967.jpg

      Outdoor Grapefruit
      outdoor grape 1 P1000885.jpg outdoor grape 2 P1000891.jpg outdoor grape 3 P1000897.jpg

      En nieuw speelgoed gekocht. Nog even finetunen, maar werkt een stuk prettiger.
      Onderop een topje geplukt van de Outdoor Grapefruit 1
      Ziet er al goed uit, trichomen zijn al mooi gevormd. Denk dat de Outdoor Grapefruits binnen 2 weken worden geoogst. Ik wil de trichomen grotendeels clear hebben maar ze mogen nog even.
      outdoor 27 sept 2018 micro.jpg
      Tot de volgende update








      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #68
        Sativa blad aan de Outdoor Grapefruits. Ook wat meer verkleuring onderin die planten. Ondanks dat ziet het geheel er gezond uit in dit stadium van de bloei.
        Een overzichtsfoto zou dat beeld bevestigen. Misschien dat die er een volgende update bij zit.
        Ze lijken weinig tot niks te kort te komen of teveel te krijgen.
        Iedere week een andere strain oogstrijp, dat zou handig zijn.
        Verduisteren is goed aangeslagen. Je zal dit jaar eerder klaar zijn als ik. Vakantie na het seizoen!
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          De outdoor grapefruit is een kruising van easy sativa, dus het sativablad klopt wel. Ik las laatst ergens hier dat de outdoor grapefruit een 'trippy' effect kan hebben, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten dus misschien haal ik hem wel eerder om. De outdoor grapefruit 2 en 3 waren een ruime week eerder in bloei, die heb ik zelfs niet verduisterd vanwege beginnende bloei. Als ik dat op mijn vingers natel, bloeien ze al 5,5 week. Dat schiet al aardig op

          https://en.seedfinder.eu/strain-info.../Female_Seeds/

          Het verduisteren is zeker voor herhaling vatbaar.

          Ik zal zo de planten in zijn geheel fotograferen en de foto's plaatsen.

        #69
        Prachtige planten stemma!

        stuk voor stuk plaatjes en allemaal zo mooi groen
        Dat verduisteren heb je heel goed gedaan, ben al bijna jaloers.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Bedankt Doc !

          (*Stemma klopt af, want de oogst is nog niet binnen )

          Ik heb dit jaar veel meer Alga Mic gegeven dan voorheen, misschien dat dat ook bijdraagt aan het feit dat ze nog zo groen zijn?
          In ieder geval is de Batmix hier een blijver.
          Last edited by Stemma; 29 September 2018, 15:55.

        #70
        29 september

        En dan de beloofde foto's voor Ongeldig en overige geinteresseerden

        De planten zijn aan hun reserves begonnen, duidelijk is dat de planten in de bruine potten van ca 27 liter het net even "comfortabeler" hebben dan hun compagnons in de zwarte potten van ca 20 liter.

        Hazeflier
        hazeflier P1000977.jpg

        Outdoor grapefruit (rare top bij nr 2, treedt het verval in ? )
        outdoor grape P1000981.jpg outdoor grape 222 P1010009.jpg

        Fast Tangerine Haze
        fast tangerine haze P1000992.jpg

        Critical
        critical P1000983.jpg

        Medical Mass
        medical mass P1000989.jpg

        Red Jaffa
        red jaffa P1000988.jpg

        Tangerine Explosion
        tang explos P1000995.jpg

        Zo, nu eerst de dode bladeren wegplukken en water/voeding geven





        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Thanks voor de overzichten Stemma.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ik vind die medical mass er zo heerlijk uit zien Stemma. En die red Jaffa dan ... ik kende Jaffa alleen van de sinaasappels. Je Jaffa toppen zijn ook al bijna net zo groot als Sinaasappels. Klinkt wel oke: Je Jaffa toppen

        #71
        Erg jammer te horen dat je hondje er niet meer is Stemma.

        Ga je sterkte wensen kanjer, ook aan je man en de jongens.
        Jullie zijn toch allen dierenvrienden.

        Goed verslag weer, veel geluk met de afbloei binnenkort .

        Knuffel Hip .

        .
        The seeds of today are the flowers of tomorrow

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Dank je Hip

        #72
        2 oktober

        Foto update

        Meer verkleuringen nu, vandaar de foto's.
        Ik moest denken aan het betoog wat LR2 heeft gehouden over bloeivoeding en vergeelde bladeren. Ik had de bloeivoeding omhoog gegooid naar 4 ml na een zeer spaarzaam gebruik tot nu toe.
        Zie wel de toppen dikker worden ( toprot ).
        De planten geuren niet sterk maar wel heerlijk. Fruitige, bloemige geuren , waarbij de Tangerine Explosion wat parfumachtig geurt en de Outdoor Grapefruit naar zoete grapefruit

        Tijdens de storm van afgelopen week heb ik de planten moeten stutten met bamboestokken, maar sommige toppen hellen evengoed over door hun gewicht. Ik heb ze niet bij elke bui regen droog gezet, zal dit alleen doen bij langdurige regens.

        Foto's (met een verstopte kater )

        Hazeflier
        hazeflier P1010015.jpg hazeflier P1010017.jpg

        Outdoor Grapefruit
        out grape 1 P1010021.jpg out grap 2 P1010027.jpg
        out grap 3 P1010029.jpg outdoor grape P1010032.jpg

        Critical
        critical P1010038.jpg critical P1010039.jpg

        Red Jaffa
        red jaffa 1 P1010041.jpg red jaffa 2 P1010045.jpg red jaffa P1010047.jpg

        Medical Mass
        medical mass P1010050.jpg medical mass P1010052.jpg

        Fast Tangerine Haze
        fast tangerine haze 1 P1010060.jpg fast tnag haze 2 P1010064.jpg fast tang haze totaal P1010066.jpg

        Tangerine Explosion ( 2 laat haar zware kopje hangen, wel veel nieuw groen onderop, ik kan dit niet rijmen met de gele bladeren)
        tangerine explos 1 P1010071.jpg tang explos 2 P1010079.jpg
        tang explos 2 P1010077.jpg tang explos totP1010082.jpg

        Tot de volgende update



        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Prachtige planten Stemma. Goed op rot blijven checken inderdaad. Nog even en de buit kan naar binnen gehaald worden. Tijdens het knippen draai ik de toppen rond en buig ik ze altijd goed open om te zien of ze geen rot hebben. Toch best nog een hele klus he wat plantjes groot brengen

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ja, ik durfde eigenlijk niks te zeggen toen ik het laatst op de aangevraagde overzichtfoto's zag. Ze hadden inderdaad een ietsiepietsie groener gekund. Niet dat ze er slecht uitzien.
          Ga je volgend jaar anders proberen?
          Gaan we een "Stemma doet stout testopstelling" voorbij zien komen? Ik als voedingsgroentje met mijn tonnen schijt hoop er wel op!

        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Dank jullie Ess en Ongeldig !

          Je had best iets over de "hongerkleuren" mogen zeggen hoor, ik heb mijn planten overigens nog nooit zo weinig voeding gegeven als afgelopen jaar.

          Of ik volgend jaar iets ga testen weet ik nog niet, ik heb al amper tijd om dit topic bij te houden

        #73
        Ziet er allemaal heel mooi uit. Toppen beginnen al mooi aan te zwellen. Nog 3 weken als zonder rot?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Thanks Doc! Ik denk dat de eersten over 2 weken al om gaan of eerder als rot toeslaat. Ondanks mijn late start mag ik zeker niet mopperen.
          Ze geuren zo lekker op 20 cm afstand, geen typische wietgeur of zo. Dus mijn buren mogen ook niet klagen

        #74
        Dat ziet er goed uit. Nog even geduld en dan is het zover.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Dank je Sudoma, we hebben ook echt mazzel gehad met de vele zonuren dit jaar.

        #75
        Ja dat het nog maar ff mooi blijft. Deze zomer was toppie idd.

        Comment

        Bezig...
        X