Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet Outdoor Grapefruit, Red Jaffa, Hazeflier e.a.in 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zoals gewoonlijk heerlijk om te lezen.
    En het toppen pakt zeker mooi uit.

    Comment


      #32
      Leuke plantjes Stemma!

      Comment


        #33
        24 juli

        Ballen en pistels in de tuin!
        Natuurlijk bij de autoflowers

        hazeflier tot 2407.jpg
        Hazeflier 1
        hazeflier 1 top2407.jpg hazeflier 1 bal 2407.jpg
        Hazeflier 3, lijkt hier pistels in de top te hebben maar dat is niet zo is een sprieterige top met volle ballen.
        hf3top2407.jpg hf3bal1 2407.jpg hf3bal2 2407.jpg
        Hazeflier 4 lijkt wel een echt dametje, verzorgde top en geen ordinair helikoptertje spelen.
        hf4top2407.jpg hf4 2407.jpg
        Hazeflier 2 en 4 blijven over, 1 en 3 liggen afgeknipt in de kliko. Bladeren beginnen onderop wat geel te worden,
        de planten hebben goed gebruikt gemaakt van de batmix
        hf 2 en 4 2407.jpg
        Echte pistels bij Fast Eddy 1 , ze is fast maar ik vind haar geen Eddy
        FE1 2507.jpg FEtot 2407.jpg
        Medical (mini) Mass
        mm1 2407.jpg
        Critical en Outdoor Grapefruit
        Crit 2407.jpg outdoor grape2407.jpg
        Fast Tangerine Haze en Red Jaffa
        Fast Tangerine haze 2407.jpg RJ 2407.jpg
        Tangerine Explosion en groepsfoto
        TE 2407.jpg totaal 2407.jpg

        Ik heb de foto's in schemertijd gemaakt (ca 21.30u) .

        Van de week alleen water gegeven.
        Heb ook nog geen Xentari, neemolie of voeding etc gegeven.

        Tot de volgende update






        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Mooie overzichtsfoto! Van de wietplanten. Als we ze een twitteraccount geven worden het tweetplanten.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dat gaat lekker stemma. Mooie groene planten. Goed spul die Batmix. Jammer dat ze dat alleen maar bij die growshops verkopen. Ik kom daar zelf nooit. Je Critical gaat ook lekker. Ze is gelukkig niet in een Critical fase. Wat zal het straks heerlijk gaan geuren. Eddy's comming out!

        • kweki
          kweki commented
          Editing a comment
          leuke verzameling stemma
          zijn die zakpotten beter voor de wortels meer lucht als gok?

        #34
        Gaan lekker en weer mooie duidelijke foto`s.

        Ess als er een boerenbond bij je in de buurt zit kan je het daar krijgen.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          MWay Dat wist ik niet. Dat haalt de drempel om volgend seizoen Batmix te halen weg. Top. Thanks voor je tip!

        #35
        kweki De rootpouches geven mij "rust" omdat je planten veel minder snel te nat staan dan bij een harde kunststof pot. Te nat richt nu eenmaal meer schade aan dan te droog. Ze verbruiken wel meer water door het "uitdrogend" effect van deze potten, maar dat vind ik niet erg. Daarnaast vind ik de handvaten erg handig bij het optillen, maar dat is persoonlijk.

        Kleine update tussendoor

        Hazeflier 2 lijkt wat mannelijke trekjes te vertonen en Hazeflier 4 nu ook , als beiden man blijken te zijn is dit voor mij de laatste keer dat ik regulier zaad bij elkaar in een pot zaai.

        P1000245.jpg P1000248.jpg P1000250.jpg
        Medical (mini) Mass even wat duidelijker op de foto gezet.
        P1000208.jpg

        En als je zin hebt om vlinders te tellen...

        Deze mooie vlinder telde nog niet mee

        P1000228.jpg

        Veel plezier met de tuinvlinderteltiendaagse en tot de volgende update







        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • kweki
          kweki commented
          Editing a comment
          ja klinkt eigenlijk wel heel relaxed op die manier idd en jammer van 2 en 4

        #36
        7 augustus

        De hete zon doet de wietplanten (en overig onkruid) goed, helaas kan ik dat niet van alle planten in de tuin zeggen er valt niet tegenop te sproeien.

        Afgelopen week 1x gesproeid met Korect en 1 x AlgaMic en Activera gegeven. Planten zijn donkergroen, zo donker heb ik ze nog nooit gehad. Waarschijnlijk komt door de hitte extra voeding vrij, maar de planten lijken er geen problemen mee te hebben.

        De foto's
        Dorstig weer..
        totaal dorst P1000273.jpg
        Ik heb mij nog nooit zo vergist in het geslacht als bij Hazeflier 4
        Twijfelbal onderop maar in de top zit het vol!
        h4 kleine balP1000258.jpg h4 topP1000259.jpg
        Hazeflier 2 , dacht dat dit ook een man was. Liet hem voor de lol verdrogen in de pot om te kijken hoe lang het duurt voordat de hoofdstengel omvalt door droogte.
        Bij onderstaande foto lijk ik toch iets pistelachtigs te zien? Heb hem/haar dus maar gauw een plens water gegeven. Misschien is het een hermapistel door het uitdrogen, we zullen het vanzelf gaan zien
        hf 2 vrouwman P1000275.jpg

        Fast Eddy's nu beide in bloei
        FE totaal P1000285.jpg
        Medical Mass gaat zowaar ook de hoogte in
        mm P1000288.jpg

        Fast Tangerine Haze
        FTH P1000296.jpg
        Critical
        CRITI P1000297.jpg

        Red Jaffa
        REDJ P1000290.jpg

        Tangerine Explosion
        TE P1000293.jpg

        Outdoor Grapefruit
        OG P1000298.jpg

        En de nog steeds niet bloeiende eikenbladhortensia(met op de achtergrond verdorde lavender )
        Eikenbladhortensia P1000300.jpg

        De planten doen het goed, maar ik vrees dat ik moet gaan verduisteren omdat we begin November op vakantie gaan.
        Verzorging van de planten is makkelijk te regelen maar het controleren op toprot geef ik niet uit handen. Dom plannen kan ik dus ook

        Tot de volgende update








        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Mooie update stemma. Herkenbaar van dat groenere blad met deze hitte. Ik had zelf ook al zo'n gevoel. Leuk al die dorstige dame's op foto 1. Succes met het verduisteren en al het geregel komende weken.

        #37
        Wel of geen neem dit jaar Stemma?
        Die uitgedroogde HF op de overzichtsfoto. Die had je wel ff kunnen verstoppen he, Maar nee daar leert niemand iets van. Lekker mee op de plaat met de hermapistels. Ben benieuwd wat het worden zal. Je bent niet de enige die mogelijk verduisterd dit jaar. We gaan vast iets meekrijgen van je set-up, if zo.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Ongelooflijk na 3 verlepte hete dagen staat de Hazeflier er weer fris en fruitig bij, het moet eigenlijk wel een dame zijn (het ware sterke geslacht ) Jullie gaan inderdaad het verduisteren meekrijgen. Of het de constructie zal zijn weet ik niet want ik twijfel nog over onze garage of een constructie buiten als verduistering.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ik had een hoop reacties verwacht hier. Blijkbaar erkennen de meesten het toch wel.

        #38
        Zien er schitterend uit.
        Hazeflier 2 is volgens mij gewoon een vrouw.
        Als je in november op vakantie gaat dan is de buit toch al binnen?
        Maar 2/3 weken verduisteren voor dat het buiten 12/12 wordt is idd ook een optie.

        Comment


          #39
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


            #40
            Ziet er goed uit.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #41
              24 augustus

              Hoogste tijd voor een update!

              2 van de 3 outdoor Grapefruits zijn in duidelijke voorbloei gegaan en de Fast Tangerine Haze en Tangerine Explosions worden ook "onrustig" in de top.
              Een aantal planten beginnen ook honger te krijgen , dus ben ik afgelopen week gestart met voeding. 1 x Fishmix met Algamic 2ml per ml ( zegt mijn man "Jezus wat stinkt die sloot achter het huis " ) daarna maar de gewone Biobizzgrow en Algamic gebruikt

              Ik ben gisteren begonnen met verduisteren, na verschillende wilde plannen heb i besloiten om dit in onze garage te doen. Rond 18.15 u naar binnen en dan rond 22 uur weer naar buiten. Ik brak gisteren dus bijna mijn nek in de pikkedonkere garage, dus heb ik een kek groen ledlichtje (cactus) besteld en deze vandaag in gebruik genomen. Ik heb het lampje zo geplaatst dat hij heel weinig licht geeft, hopelijk net genoeg om zonder "brokken" mijn planten weer buiten te zetten.

              De Fast Tangerine Haze en Tangerine Explosions verduister ik ook omdat ik niet zeker ben of de bloei doorzet.
              De AF Hazeflier 2 laat nog geen duidelijke bloei zien dus gaat ze ook het donker in.
              Alleen de Fast Eddy's en de Outdoor Grapefruit 2 en 3 mogen buiten blijven.

              De foto's

              outdoor grapefruit 2 top P1000330.jpg P1000338.jpg outdoor honger P1000356.jpg

              Fast eddy
              P1000317.jpg
              Hazeflier AF
              hazeflierP1000340.jpg hazeflier top P1000343.jpg

              Medicall mass
              medicalmassP1000322.jpg
              Fast tangerine Haze
              fast tangerine haze top P1000348.jpg fast tang haze P1000346.jpg

              Red Jaffa

              Red jaffa P1000313.jpg

              Tangerine Explosion
              tangerine explosionP1000352.jpg tangerine explosion top P1000354.jpg
              Critical
              critical P1000316.jpg


              Tot de volgende update







              Attached Files
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #42
                Dat ziet er allemaal weer lekker uit.
                Succes met verduisteren, wat een gedoe lijkt me dat. Maar ja, je krijgt er waarschijnlijk wel dikkere toppen mee. Slim, groen ledje

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Dank je Joop, mijn planten moeten voor 1 november klaar zijn omdat we op vakantie gaan. Groen ledje was feller dan verwacht. In ieder geval kon ik wel het opstapje in de garage zien.

                #43
                vreemde manier om te verduisteren. Rond 18.15 u naar binnen en dan rond 22 uur weer naar buiten.
                ik zelf zou verduisteren om 6.00 en om 18.00 weer in de garage zetten.
                groen licht ziet de plant niet dus daar hoef je geen zorgen over te maken

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  De meningen zijn verdeeld over "het zien" van groen licht door de planten. Ik wil ze dus echt maar voorzien van een heel zwak groen lichtje, net genoeg om net iets te zien.
                  Ik heb ooit van Nonsense begrepen dat wegzetten in 100% duisternis meer herma's opleverde dan 99 % duisternis, dus durf ik dat wel aan.

                  Om 22 uur is het hier donker buiten dus kunnen ze naar mijn idee weer naar buiten. Veel natuurlijker omgeving dan mijn garage
                  Vroeg opstaan is geen probleem maar ik ben meer een avondmens dus pas ik het verduisteren naar mijzelf aan.
                  We gaan zien of dat een verstandige keuze is, het is voor mij de eerste keer dat ik verduister.

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Zoals jij verduistert Stemma deed ik het ook altijd en dat ging prima want per saldo staan ze dan 12 uur donker. Inderdaad heb je dan het voordeel dat je niet vroeg op hoeft. Ik vind het de fijnste manier van verduisteren. De tijd dat je ze naar binnen moet halen schuift wel dagelijks een paar minuten op omdat de zonsopkomst de volgende dag ook verschuift.

                #44
                Kleine "verduister" update

                25 augustus

                Het groene licht was eigenlijk "feller" dan ik had verwacht, denk dat ik er maar een kussensloop of iets dergelijk omheen doe om het licht te filteren.

                Buiten kan ik wel zien in het donker dus 100% donker is het niet.

                garage P1000359.jpg buiten P1000360.jpg

                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #45
                  Mooie update stemma. Scherpe foto's ook van je planten. De bloei zit er lekker in zo te zien. Leuk ook om te lezen dat je lekker aan het verduisteren bent. Van dat groene licht had ik nog nooit gehoord. Veel plezier komende weken met het zien ontwikkelen van de toppen!

                  "We are stardust, we are golden.
                  And we've got to get ourselves back to the garden".

                  Comment


                  • Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Dank je Ess!
                Bezig...
                X