Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ooit! 1x Hindu Kush AF, 1x Jack Herer, 2x PowerPlant #Noobproject

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek ooit! 1x Hindu Kush AF, 1x Jack Herer, 2x PowerPlant #Noobproject

    Korting op 420shop
    Hoi!
    Nog vrij nieuw hier op het forum, lees hier ondertussen al een half jaartje hoe ik mijn plantjes kan verzorgen en laat groeien.
    Verder heb ik er nog niet zo veel verstand van, maar vind het leuk om weer iets nieuws te leren!
    Paar maanden geleden ben ik begonnen met 2 zaadjes te ontkiemen.
    Dit waren 1x Hindu Kush AF en 1x Jack herer (huismerk wietzaadjes.nl).
    Nu was ik als totale nieuweling wat aan het expirimenteren wat het beste werkt. Dus hup naar de boerenbond en wat spullen ingeslagen.
    Ik had ze binnen in een potje gezet op de vensterbank, boterhamzakje eroverheen zodat ze goed vochtig bleven en wat losse bekertjes eromheen zodat de katten er van af bleven.
    De hindu kush was zo ontkiemd, terwijl de andere wat langer op zich liet wachten. Na een tijdje was ik het beu en besloot de rest ook maar gelijk te zaaien. Dan maar alles in 1x.
    Even gewacht tot ze paar blaadjes begonnen te vertonen en een cm of 10 hoog waren en toen overgeplant naar 12 liter potten. Ze kunnen niet te groot worden ivm de buren.
    Voor voeding gebruik ik Plargon starterspakket, en heb ik zelf een kweekschema gemaakt met allerlei informatie van het forum.
    De hindu kush begon sinds vorige week toppen te vertonen, en nu ben ik een beetje de weg kwijt Het groeien is me goed afgegaan, de jack herer die ik als eerst had gezaaid is niet meer ontkiemd, maar de rest staat nu een metertje hoog.
    Momenteel staan ze buiten en krijgen ze water met een beetje bloei voeding en green sensation. En 1x in de week worden ze ondergesproeit met water met vita race, al heb ik het idee dat dit niet zo veel effect heeft. Ze krijgen wat kleine gele plekjes op het blad.
    Ik zal even kijken of ik wat foto's toegevoegd krijg, en tips zijn van harte welkom!
    Liefs,

    WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.44.27.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.44.28.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.44.29.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.44.30.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.35.01.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.35.01 (1).jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.35.02.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.35.02 (1).jpeg
    Attached Files

    #2
    Hoi Welkom! Zie ik van die "oplosbare" voorgroei potjes en gaan je plantjes met die potjes in een grotere pot met aarde? Ik las laatst ergens op dit forum dat die potjes slecht "verteren" waardoor de plantjes als ware alleen maar de aarde uit die kleine potjes kunnen benutten en daardoor tekorten gaan oplopen.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • iFlintstoned
      iFlintstoned commented
      Editing a comment
      Ja, ik dacht ook dat ze volledig verteerde binnen een paar weken. Maar dat is niet het geval, de wortels groeien en doorheen zegmaar, het potje blijft intact. Ik heb een keer bij een moestuin gehad dat ik ze wilde verpotten en de wortels kapot trok ;p dus vandaar dat ik deze had gekozen, die kun je met pot en al in de grond zetten. De wortels zitten nu door de hele pot dus ik neem aan dat ze bij de rest van het grond ook bij kunnen?

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ik ben zelf niet weg van ze omdat ze dus vaak niet snel genoeg verdwijnen. Ik geef de wortels liever gelijk vrij spel. Voorgroeien doe ik altijd in een gewoon klein plastic stek potje. Ik raad die kartonnen dingen echt af. Ik hoop dat jouw wortels toch hun weg naar de rest van de grond zullen vinden dwars door die potjes heen. Heel veel succes met je kweek en om een enkel iets verkleurend blad onderin zou ik me geen zorgen maken.

    • iFlintstoned
      iFlintstoned commented
      Editing a comment
      Thnx! Ik denk dat ik volgende keer met plastic potjes doe, kijken of dat beter gaan of dat het resultaat hetzelfde is!

    #3
    Hey!
    Daarnet heb ik even deze foto's gemaakt, ik heb geprobeerrd om de toppen zo goed mogelijk op de foto te zetten. Maar ik denk dat ik zo'n microlens haal of hoe het ook mag heten. Daar las ik iets over waardoor je ook die tachodingetjes kan zien
    Ook zie ik kleine gele vlekjes op het blad. Zou dit kunnen komen door de vita race die ik erover sproei of iets anders?
    Tot nu toe is het me nog makkelijk afgegaan, de plantjes vertoonde geen gekke dingen. Maar nu gaan ze bloeien en vind ik het een beetje spannend worden ;p
    Groetjes!


    WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.59.08.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.59.09.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.59.06.jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.59.06 (1).jpeg WhatsApp Image 2018-07-22 at 21.59.07.jpeg

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Gaat lekker! Trichomen heten die "dingen" Komen die bruine spetters niet van dat bruine spul wat in die Fanta fles zit? Of vogelen spetterpoep?
      Last edited by Ess; 22 July 2018, 21:21. Reden: toevoeging fanta en spetterpoep

    #4
    Ja, beter stoppen met dat Vita race. Zeker nooit in de volle zon gebruiken. (en niks op de toppen spuiten natuurlijk)
    Het residu moet je eigenlijk na een uurtje ofzo afspoelen met water anders blijft dat achter op het blad.
    En als de zon er dan op komt de volgende dag, dan krijg je dit.
    Ik had liever de potten tot bovenaan gevuld, maarja, ik ben een zeikerd eh..
    5cm potrand tot aarde scheelt ongeveer 3 liter.

    Voila, nog een weekje of 4-5-6 geduld en mooi weer en dan oogsten.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Die Fanta ziet er een beetje uhm 'apart' uit Ik hoop niet dat die voor je bezoek is.
      Er ligt een wasmiddel doseer dopje bij je planten
      Je naam lijkt op die van een verbannen oud forumlid. Dat is wennen, ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik daar voorbij kan zien. Misschien gaat dat wel nooit voorbij.
      Welkom op het forum en volg even QnQ zijn tips op. Veel leerplezier toegewenst. En op een mooie oogst.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • iFlintstoned
        iFlintstoned commented
        Editing a comment
        Ja daar zit voeding in voor de planten haha, volgens mij waren het algen of iets dergelijks. Alga grow of alga bloom van Plargon was het denk ik.
        Ik kreeg inderdaad al meerde comments of ik misschien de reincarnatie was :') maar nee, helemaal nieuw hier!
        thnx!

      #6
      veel succes en welkom
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #7
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Hehe, ja naar gelang ze groeien willen ze ook meer drinken.
          Misschien vind je het leuk om eens te experimenteren met van onder water geven (via een schotel/emmer). Dan kun je meten hoeveel ze drinken, dus hoeveel dorst ze hebben. Als je die test iedere twee a drie weken een keer herhaald geef je niet gemakkelijk teveel of te weinig aan een potplant.
          Maar nu regent het dus worden ze voorzien.

        #8
        Nou het duur nog wel heel veel weken hoor voor je kan oogsten
        God was never on your side..

        Comment


        • iFlintstoned
          iFlintstoned commented
          Editing a comment
          Die 3 normale wel ja, heb 1 AF erbij staat die bijna klaar zou moeten zijn.

        #9
        4853B502-2605-409C-BE04-93C34B4E70FE.jpeg 3EC41EFD-A956-4E5F-A386-02F71B6D38F7.jpeg 56593D8E-2A74-43AB-98E6-48E2B29FE0D7.jpeg

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Afwachten. Op tijd stoppen met voeding geven en gaan spoelen. Deze is niet oogstrijp. Mag nog een week of 3.

        #10
        Jaaa het is gelukt de trichomes op de foto te zetten!
        Dit was nog even snel tussen alle zaken door, ik zal er binnenkort even de tijd en moeite voor nemen

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #11
          Die mag nog wel even. Ik zie nieuwe topjes ontstaan uit de hoofdtop, wat er op wijst dat je nog wel een week of 2 te gaan hebt. De trichomen lijken ook nog helder/milky.

          Misschien ligt het aan de soort, maar deze plant geeft mij een herma-vibe. Nu wil ik niet onnodig alarmbellen laten rinkelen. Maar het is zo'n onderbuikgevoel, dat zit er soms naast. Hopelijk nu ook. Blijf die plant alsjeblieft checken op banaantjes. Ik zou 't zonder vinden als hij herma blijkt te zijn namelijk. Als je banaantjes op tijd ontdekt, dan is het soms nog wel te fiksen. Te laat, en je wiet zal naar verbrande noten gaan smaken (Dat klinkt heel lekker, maar dat zijn gebrande noten, niet verbrande noten).
          Hopelijk zie ik spoken. Zolang er geen bananen zitten, hoef je je geen zorgen te maken. Dus.. Geen zorgen maken.. Tenzij.. Maar voor nu, even geen zorgen maken.
          Ik ken beginners maar al te goed, dus ik wil even benadrukken dat je geen zorgen moet maken.

          "Zeg dan niks LR2!"
          "Ja maar.. Wat als hij er te laat achter komt, en dan is er niets meer te redden.. Het is een eerste kweek, dat moet goed gaan!"
          "Uhuh, en als hij nu in paniek raakt en die hele plant om zeep helpt? Zoals zoveel beginners doen bij van die paniekberichten van jou.."
          "Tsjah, ehh, ik zei toch geen zorgen maken totdat de plant laat zien dat dat wel moet! En als de plant dat niet laat zien, dan is er geen reden tot zorgen."
          "Zei je dat echt?"
          "Ehm.. Luister, een vibe voelen is subjectief joh. Pin me daar eens niet zo op vast."
          "Jij bent een zelfverklaard expert LR2, jij zou moeten weten hoe we jou vastpinnen."
          *Ongeldig plopt binnen met een vunzige opmerking over vastpinnen, en alvast pinnen voordat je jezelf laat vast pinnen, want het is duur tegenwoordig.*
          Alright.. Tijd voor vakantie.

          Maar maak je geen zorgen.

          Blijf ook wel checken op toprot. Dit is een aardig compact plantje. Da's wel iets waar iedereen zich normaal zorgen over maakt, en dat mag/moet ook.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Lief LR2-tje.
            Het is een zij. Van 24 uit het zuiden van NL. Als ik het me goed herinner. De naam begint met een N en eindigt op athalie.
            Best wel interessante info. Maar als ze liever heeft dat ik dit bericht aanpas dan zal ik dat doen, na vriendelijk verzoek.
            Dat was allemaal te lezen in haar introductie. En dat ik dat onthouden heb, dat zegt dan weer wat over mij.
            Wel een tikkie aan de jonge kant. Maar ach, wie let er nog op de leeftijd?
            Excuses iFlintstoned voor de vunzige opmerkingen.

          • iFlintstoned
            iFlintstoned commented
            Editing a comment
            Ik zal me er eens in verdiepen want ik geloof dat als ik een mannelijke of herma plant erbij heb staan ze de rest ook om zeep kan helpen?
            No worries ik ga niet meteen drastische maatregelen nemen, eerst ff wat info opzoeken. Maar stel dat het een hermafrodiet is, Kun je er dan nog wat mee?

            Edit; Ohja en hij is inderdaad een zij en die vunzige opmerking viel echt reuze mee haha. Moest de tekst nog een keer lezen om te kijken wat er nou zou vunzig was :’)

          #12
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Dat ziet er allemaal vrouwelijk uit. Ik bedoelde meer bananen in plaats van haartjes in de top. Als je ze een keer gevonden hebt, dan weet je precies waarom ze banaantjes heten. Sorry Nathalie, ik ga er vanuit dat iedereen hier op het forum een man is tenzij dat me verteld wordt. Ik zal er rekening mee houden
            Als het uiteindelijk toch een herma blijkt te zijn, dan pluk je die banaantjes weg. Als het er teveel zijn, dan hak je de plant om. Herma-stuifmeel kan flink wat bevruchten, dus die planten zou je dan beter kunnen verwijderen.

            Wat ik trouwens zie in de oksels, is dat enkele calyxen aan het verkleuren zijn. Dat betekent in feite dat er dood plantmateriaal aan je plant hangt. Dat zal gaan schimmelen na de eerste regenbui. De calyxen in de oksels die zulke bruine flubjes hebben, die mag je best verwijderen. Ze vormen een risico namelijk.
            Het is overigens niet gek als je daar een zaadje in vind. Hier in het zuiden wordt veel hennep gekweekt, en dat stuifmeel komt tientallen kilometers.

          #13
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Die verslapte bruine blaadjes die uit het midden van je top steken zien er wel verdacht uit ja. Als je aan zulke blaadjes zachtjes trekt en ze laten gelijk los zonder dat je er hard aan hebt getrokken, dan heb je toprot.

          #14
          Toprot of not? Heb t er maar afgeknipt voor de zekerheid.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ja ziet er niet oke uit. Vooral op foto 3. Dat witte lijkt wel spint.

          #15
          Toprot ja.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X