Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Holland Hope en 2x Frysian Dew voor wietolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Holland Hope en 2x Frysian Dew voor wietolie

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Kom sinds een paar dagen op dit forum om te checken wat ik goed of fout doe of wat beter kan.

    Heb thuis voor het 3e jaar 5 planten staan, welke ik gebruik voor het maken van olie. Een machtig mooi product waar vooral mijn vrouw erg bij gebaat is. Vorig jaar een prachtige oogst gehad en die verwacht ik dit jaar weer met dit mooie weer.
    Ik heb de grond niet behandeld of verbeterd oid, alleen gespit en elk jaar schep ik er 10 cm bagger uit de sloot overheen en schep ik de kippenschuur leeg. Soms krijgen ze wat kunstmest, maar heb het idee dat dit niet nodig is.

    Ik heb ze afgelopen week vastgezet met touw, omdat het flink kan waaien van de polder af.
    volgens mij staan ze er prima bij. De Friezen zijn nu ca 2 mtr hoog. De Hollanders 1.5 mtr.
    die laatsten heb wel veel gaatjes in de bladeren, maar ik kan geen beestjes ontdekken.

    Foto's plaatsen lukt nog even niet, ga ik even wat over lezen hoe dat moet.

    groet! Matthijs
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Matthies; 29 July 2018, 15:12.

    #2
    Een poging om wat foto's van vorig jaar te plaatsen. Monsters van planten. Het dak van de kas moeten slopen, omdat ze wat groter werden als ik dacht.
    20171014_163244.jpg 20170910_165019.jpg
    vergat nog te melden dat ik ook hobby imker ben. Na een barre winter met veel sterfte zit mijn bijenstand eindelijk weer gevuld met 15 volken.

    20180702_201005.jpg


    Attached Files
    Last edited by Matthies; 29 July 2018, 15:11. Reden: Gerommel met foto's enzo

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Dat zag er goed uit vorig jaar.
      Mooie start van je verslag. Beter laat dan nooit. Welkom.
      Ik schuif aan, ik denk dat ik het hier wel naar mijn zin ga hebben.
      Ik wil een imkerpak lenen als we naar de bijen gaan.
      Fijne tuin heb je.

    #3
    Ho, das geen plant meer maar een boom .. hoeveel heb je geoogst?

    Comment


      #4
      Zou wel eens willen zien hoe je zo een boom omhakt.
      Straks tak voor tak oogsten zeker? Is wel handiger denk met zo een formaat.

      Gaat goed, maar dat kan jezelf ook wel zien denk ik.
      Als je plant dik boven een kas uitkomt, lekker groen is en een stam heeft van ik denk 2 aanstekers bij elkaar dan weet je dat de plant het naar haar zin heeft.

      Op naar het vergrootglas, hoge trap en trichomen bekijken? Of staan ze nog niet zo lang in bloei?

      Potje biologische honing kan je mij altijd voor wakker maken.

      ​​​​​

      Comment


        #5
        Conflicker ik heb het niet gewogen. Het is hier waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb de hele plant gedroogd en gebruikt. Behalve de verhoutte delen. Dus niet rookbaar..

        Franco, de stam was (is foto vam vorig jaar) onderin 5.5 cm dik. Dus in stukken gesnoeid en opgehangen. Zodra de snoeischaar er niet meer door kwam, ben ik verder gegaan met de zaag

        Ik hoop dat ik dit jaar weer zoveel heb, al heb ik gelezen dat de HH's wat kleiner blijven. De Friezen kan zomaar nog een meter bijkomen.
        we gaan het meemaken en zal het tzt hier laten weten.

        Comment


          #6
          Ziet er top uit zeg!!

          Ik volg

          Comment


            #7
            Even een kleine update en een meting. Ik wil even bij gaan houden wat die dingen nou groeien in een week.
            Het blijft droog, dus gister heeft de sproeier er een uur of 2 op gestaan. Slootwater wel te verstaan.

            De grootste Fries meet momenteel 2,55 mtr en de grootste Hollander 1,95 mtr


            .20180801_192513.jpg 20180801_192535.jpg

            De gaten in de bladeren zitten er nog, maar heb het idee dat het er niet meer worden
            20180801_192555.jpg

            20180801_192547.jpg

            Ondanks het droge weer blijven al mijn vriendinnen en een enkele vriend hun ding doen.
            1 familie ziet me wat minder graag op bezoek komen en dat laten ze dan ook weten..
            Dat wordt een typisch gevalletje van onvrijwillige euthanasie op big mama.
            20180801_192716.jpg

            Kipjes doen het prima, groeien lekker. Kan nog steeds niet de hanen van de hennen onderscheiden.
            20180801_192620.jpg


            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Zijn het niet allemaal kippen? Kon het verschil in de kammen met vier weken zien hier. Maar dat is misschien rasgebonden. Ik ben geen kippenexpert.
              Die gaatjes in het blad komen waarschijnlijk van een wants. Wantsen zijn meestal op doorreis maar ze hebben duidelijk een voorkeur voor cannabisplanten. Restaurant van voorkeur, de buitenkwekende wietteler. Ik tref ze regelmatig chillend op een wietblad aan. De kippen zijn er dol op. De gaten kunnen weinig kwaad en groeien mee met het blad.

            #8
            Zonet weer even een meting gedaan en de beginnende bloei mogen aanschouwen.
            De grootse Fries meet nu 2,90 mtr en de grootste Hollands Hope 2,25

            Hier de Friezen
            20180819_174101.jpg
            20180819_174108.jpg


            Beginnende bloei bij de Fries????

            20180819_174236.jpg



            De Hollanders hebben wat minder haast: Maar toch ook een voorzichtige start?
            20180819_174124.jpg
            20180819_174138.jpg
            20180819_174150.jpg


            Voor pa konijn hebben we een liefje gezocht. De echtelijke plicht werd uitgevoerd na een uitgebreide kennismaking van om en nabij 30 seconden.
            Dat er maar veel konijnenvlees mag komen en geen enge ziektes..

            20180806_203226.jpg

            Nog steeds geen herkenbare hanen. Misschien heb je gelijk Ongeldig. Zou wat zijn, een heel broedsel zonder hanen.

            20180819_175750.jpg
            Zojuist mijn eerste handje zaak van de springbalsemien gegeten. Een heerlijke nootachtige smaak. Bij het zoeken op internet naar deze plant kwam ik erachter dat ambtelijk nederland deze mooie plant ook in de ban heeft gedaan. Mag niet vermeerderd worden en nieuwe aangetroffen locaties worden uitgeroeid.

            Zolang de ambt mannetjes uit mijn tuin blijven kijken ze maar lekker wat ze met hun regeltjes doen


            Dat was het weer!
            Attached Files
            Last edited by Matthies; 19 August 2018, 21:59. Reden: Weeral geklooi met foto's

            Comment


              #9
              Mooi zeg, en nog imker ook! Kijk graag met je mee, succes!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #10
                Het kan verkeren Matthies. Wie weet dat de kipjes zelf wat doen aan deze onevenwichtige verdeling.
                Wordt nog wat als er dan uiteindelijk een haantje bij komt. Die zal te maken krijgen met een zeer dominante hen.

                Op tijd erbij de Frisian Dew. die soort staat erom bekend een vroegbloeier te zijn. Welke zaadbank heb je je zaden vandaan gehaald?

                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                  #11
                  Jep, da's bloei. Die hollandse, wat het ook is, zit er ook aan te denken zo te zien. Nog een weekje of 2-3 en je zult de eerste pruikjes daarop kunnen zien.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #12
                    Dat moet ik even opzoeken Ongeldig. Weet t niet meer uit mijn hoofd maar ik vermoed Sensi. Ik kon erop terug

                    Comment


                      #13
                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Jep, da's bloei. Die hollandse, wat het ook is, zit er ook aan te denken zo te zien. Nog een weekje of 2-3 en je zult de eerste pruikjes daarop kunnen zien.
                      Mooi! Dan is ie er mooi vroeg bij.

                      Ben gister even bij een collega wezen kijken. Daar staan de planten er minder goed bij. Al fors in de bloei maar erg geel. Staan in speciekuipen. Nu te laat om te voeden denk ik. Zal wat foto's maken morgen.

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Als hij bloeivoeding geeft, dan ligt daar het probleem. Met groeivoeding zou dat probleem te remmen kunnen zijn. Niet te verhelpen, maar wel te vertragen.

                      #14
                      Okay, vanmorgen even foto's genomen. De mevrouw heeft 3 planten in potten staan en 2 in de volle grond.
                      Mevrouw wil dit jaar zelf olie gaan maken, want ze heeft forse reuma klachten.
                      Met het gebruik van olie is ze volledig van de medicijnen af en gaat weer dankbaar en pijnloos door het leven.

                      De volle grond planten zijn nog mooi van kleur maar hebben duidelijk een tekort aan licht gehad.

                      De planten in de potten begonnen heel mooi, maar dit is het resultaat:

                      20180821_093454.jpg


                      20180821_093509(0).jpg 20180821_093514.jpg


                      In de kas staan er ook 2 en alles begint al volop te bloeien. Ze moeten nog weken, maar de conditie van de plant ziet er niet best uit.

                      20180821_093633.jpg

                      20180821_093642.jpg 20180821_093647.jpg

                      Ze geeft wekelijks een voeding voor tomatenplanten.

                      Is dit nog te redden? Graag jullie mening en/of advies. Wordt gewaardeerd.







                      Attached Files

                      Comment


                      • Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Met mijn gebrekkige kennis van voeding lijken deze planten al langere tijd verkeerd gevoed te zijn (klauwblad duidt op stikstofoverschot/blokkade, maar er valt meer aan af te lezen). Hoe je dat het beste af kunt bloeien in dit stadium daarvoor moet een ander je/haar van advies gaan voorzien.
                        Dat blad van die appelboom op de achtergrond heeft het ook zwaar. En wat ligt er aan het rotsblok geketend? En een groen masker op de achtergrond. Ik dwaal af.
                        Oh, DutchPassion, leveren ze toch nog iets goeds af. Fijn voor hun reputatie om eindelijk een mooier soortje voorbij te zien komen.

                      #15
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
                      Het kan verkeren Matthies. Wie weet dat de kipjes zelf wat doen aan deze onevenwichtige verdeling.
                      Wordt nog wat als er dan uiteindelijk een haantje bij komt. Die zal te maken krijgen met een zeer dominante hen.

                      Op tijd erbij de Frisian Dew. die soort staat erom bekend een vroegbloeier te zijn. Welke zaadbank heb je je zaden vandaan gehaald?
                      Dutch Passion, kan dat?

                      Comment


                      • Thedoctor
                        Thedoctor commented
                        Editing a comment
                        Jup volgens mij de enigste breeder die hollands hope heeft.
                    Bezig...
                    X