Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spiderman de Hulk groeit buiten in de WINTER!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spiderman de Hulk groeit buiten in de WINTER!

    Korting op 420shop
    Dag Jointje Draaiers....

    Nu ik mijn buitenplanten heb geoogst ga ik een nieuwe kweek starten. Een buitenkweek..... in eind oktober.

    Waarom doe ik dit? Gewoon voor de lol, omdat ik niks beters te doen heb en om meer te leren van wat de grenzen zijn van dit onkruid soortje.

    Verwacht ik dat het een succes word? nee, de plant zal waarschijnlijk kapotvriezen.


    Nou, paar dagen geleden ontkiemt. Hij is al boven hoor en hij heeft er zin in! Hij heet trouwens: "Spiderman de Hulk" omdat hij zware tijden tegemoet gaat en dat extra beetje power wel nodig heeft.
    Hij strekt wel een beetje, maar ik heb geen problemen met een winter palmboompje. Misschien als het heel koud wordt dat ik hem soms even binnen zet.

    20181025_114909.jpg 20181025_115023.jpg
    Tot de volgende update!

    #2
    Haha lachen, heb vorig jaar tot ergens in december volgens mij een bloeiend plantje gehad. Die ging pas dood toen er een flinke laag sneeuw overheen was gevallen.

    Comment


      #3
      Ik ben benieuwd hoe lang het goed gaat.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Als t geen autoflower is dan zul je er toch voor.moeten zorgen dat hij extra lichturen krijgt. Anders gaat hij direct id bloei en zul je amper groei zien.

        Comment


        • Johnnydekweker
          Johnnydekweker commented
          Editing a comment
          Het is een autoflower

        #5
        Die gaat in ieder geval niet wegwaaien zo.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Aangenaam Spiderman de Hulk. Ik heb hier nog twee blikjes spinazie staan. Als welkomstcadeautje vanwege de succesvolle geboorte en aankomst op het winters buitenforum.
          Ik wens je veel lol toe samen met Johnnydekweker.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #7
            Ik applaudisseer altijd graag voor de underdog en kansloze.
            veel succes Spiderman de Hulk...

            Comment


              #8
              Spiderman de Hulk is buiten omgevallen door de strekking van het plantje, regen en wind. Dus ik heb een geavanceerd systeem ontwikkeld waardoor hij hier geen problemen meer van ondervind.
              20181030_131302.jpg 20181030_131258.jpg 20181030_131313.jpg

              Comment


                #9
                Wat dacht je van verpotten en ingraven tot net onder het lobblaadje?
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                Comment


                  #10
                  Ik lig weer op de grond. Menneke krijgt het telkens voor elkaar met zijn geflipte posts en topics.
                  Kijk die roerstokjes, dat duct tape, en heej, wat is dat nu voor raar touw?
                  Ik ben benieuwd wat hij en zijn Spiderman met een agressie probleem ons nog meer gaat brengen.
                  Wie komt me oprapen? Ik heb nog meer te doen als lanterfanten.
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #11
                    Even een terrariumverwarming halen, die in een kasje rondleggen.. Die kosten ongeveer 20 euro. Kasje kan een oude curver bak zijn van 5 euro.
                    Dan heb je toch gauw een 14W verwarmde kas (15+ graden) en gratis zonlicht. Buitengrows van de toekomst! Direct 12/12, hatseflats!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • Johnnydekweker
                      Johnnydekweker commented
                      Editing a comment
                      holy shit echt een goed idee!

                    • Johnnydekweker
                      Johnnydekweker commented
                      Editing a comment
                      Maar jij weet natuurlijk alles van die verwarmertjes want jij hebt wel eens een slang gehad alleen kan je die ook gewoon met een kabel van de schuur naar de tuin trekken zonder dat er korstsluiting ofzo komt in de winter? o.O wat dacht je hiervan LR2 https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel...uur-mini-serre
                      Last edited by Johnnydekweker; 3 November 2018, 17:21.

                    • LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Je zult een verlengkabel nodig hebben. Ik heb zelf een waterdichte kabel, dus alleen de stekkerverbinding moet waterdicht zijn. Daar zijn opzetstukken voor te koop, die de koppeling tussen stekker en verlengkabel afdekken. Eventueel kun je die verbinding in je kasje ophangen, zodat het uit de regen hangt.

                      Met vuur spelen in een kas van klein formaat is levensgevaarlijk. In een grote kas ook trouwens. Je zult niet de eerste zijn die een ethanol/olie/petroleumbrander leegkiept terwijl die brandt. Dat kun je niet blussen met water en als er plastic in de buurt is dan krimpt dat om je heen terwijl je in een vlammenzee verkeert. Een bekende van mij is zo om het leven gekomen (bijvullen bioethanolbrander die nog brandde met een doorzichtige vlam, geblust met water wat zorgde voor een steekvlam), dat wens je niemand toe. Bij elektrisch verwarmen krijg je hooguit kortsluiting, of de kabel brandt een weg naar buiten. Hoe dan ook, dat is te blussen en het brengt veel minder risico mee.

                      Eventueel zou je ook een aquariumverwarmer kunnen gebruiken en een circulatie/vijverpomp die warm water door wat koperen buizen pompt. Maar ook daar heb je het punt dat de stekker afgedekt zou moeten worden.

                      Zelf heb ik zoiets: https://www.blue-lagoon.nl/producten.../8718421620166
                      Die kabel wordt ongeveer 43 graden als die geisoleerd ligt. In 'vrije' situaties (blootgesteld aan de lucht) blijft de temperatuur rond de 25 graden.
                      Zelf heb ik daarop een paar flinke stenen gelegd zodat er langdurige warmtestraling blijft doorgaan wanneer de tijdschakelaar uit gaat. Die stenen komen de temperatuurstabiliteit ten goede. Als je ze buiten in je bak gooit, stel ik voor dat je ze matzwart verft (met bijvoorbeeld schoolbordenverf) zodat ze ook nog opwarmen door de zon. Dat kan al 3 graden schelen.

                    #12
                    Leeft Spiderman nog???

                    Comment


                      #13
                      20181128_114643.jpg

                      Comment


                        #14
                        En '...groeit binnen achter het raam...'
                        Want ze staat nu al niet meer buiten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #15
                          Wow ze is nu al gevlucht voor de vreselijke kou
                          God was never on your side..

                          Comment

                          Bezig...
                          X