Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag SpaceG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag SpaceG

    Korting op 420shop
    Kweekverslag SpaceG 2019

    Ook dit jaar ga ik weer plantjes kweken. Gedurende de winter ben ik erg afwezig geweest op het forum. Maar de lente staat weer voor de deur en de zaadjes zijn bestelt. Voor dat ik begin met het ontkiemen en poten van de zaadjes zet ik hier, op het forum een aantal punten waar ik tot nu toe aan heb gewerkt. Voordat jullie niets meer snappen van wat ik nou zeg zal ik het nog even tekenen.
    Ik heb drie perkjes van volle grond tot mijn beschikking. De perkjes verschillen allemaal van grootte.
    Ik heb 10 zaadjes gekocht. 5 autoflower en 5 normale zaadjes. De autoflower zie ik meer als backup planten, hier heb ik eerder al succes mee gehad en niet erg veel moeite ingestoken. De niet autoflower planten krijgen iets meer aandacht bij deze kweek. Mijn doel is een mooie grote gezonde planten, die aardig wat toppen oplevert en op tijd klaar zijn met bloeien. Om zo toprot te verkomen.

    We beginnen bij het begin.
    • Bereiden van de grond.
    Afgelopen januari ben ik de grond van mijn planten gaan opruimen. Ik heb oude wortels uit de grond gehaald en een kleine zak potgrond door de grond heen gespit. Hierna ben ik met een grote kruiwagen rond het erf gegaan en heb ik koeien, kippen, en paardenmest verzameld. Een beetje water in de kruiwagen om een lekker mengsel te maken. En uitstrooien maar. Dit ligt nu al ruim een maand op mijn grond en is er goed ingetrokken. Ik ben van plan om alle perkjes te omheinen in een houten skelet. Dit niet afdekken met iets als doorzichtig folie, maar als investering voor in de bloeiperiode.
    • Ontkiemen van de zaadjes.
    Het ontkiemen van de zaadjes ga ik in kleine wegwerpbare potjes doen. Geen gedoe met koffiefilters of keukenpapiertjes. Hierna gaan de autoflowers in potten op een andere locatie. De normale planten gaan dan de volle grond in.
    • Groeien en Bloeien.
    • Drogen en knippen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zo, je bent er lekker vroeg bij, een maandje of 3 te vroeg zelfs.
    Ik ben benieuwd. Je voorbereiding was in ieder geval wel goed.

    Succes dit jaar!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik mis nog de soortkeuze; wat heb je gekozen en waarom denk je dat juist die planten op tijd klaar zijn?
      Dat zijn dingen waar ik zelf eerst aan denk, de rest zijn randzaken. Het is immers zonde om een hele tuin in de richten als ik al zeker weet dat ze niet voor december klaar zijn met bloeien
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      #4
      Soortjes ben ik ook wel benieuwd naar ja.

      Verder heb ik nog een aantal vragen.

      Waarom wil je vanaf 12 juni de planten 14 uur duisternis geven?

      Waarom denk je dat je planten op rond de 1 meter uit zullen komen?

      Liggen die 3 perkjes zo dicht bij elkaar? Pas maar op voor rippers dan!

      Comment


      • SpaceG
        SpaceG commented
        Editing a comment
        hoi, voor de soorten kan je de reactie hierboven even bekijken. ik wil vanaf 12 juni de planten afdekken omdat dat mij een logische tijd lijkt. dan hebben de planten nog 3 volle maanden om te bloeien, dit lijkt mij in principe genoeg. ook is dit omdat ik denk dat de planten dan op tijd klaar zijn. De planten van 1 meter was een foutje, bedoeling was 2 meter, dit halen ze wel in juni aangezien dat vorige jaren ook zonder probleem is gebeurt. De perkjes liggen redelijk dicht bij elkaar, kun je me uitleggen wat rippers zijn.
        mvg,


        SpaceG

      #5
      Vanaf 12 juni wil je gaan verduisteren dus? Let er op dat je wel het juiste materiaal hiervoor gebruikt! Niet op bezuinigen! Meestal verduisteren mensen met 12 uur donker, scheelt toch weer 2 uurtjes licht en ja dat is best veel. Ook al rekening gehouden met vakanties? Als je eenmaal bent begonnen met verduisteren moet je ook doorzetten en daar komt heel veel discipline bij kijken.

      2 meter lijkt me een stuk realistischer ja

      Rippers zijn mensen die bij het zien van zulke perkjes hun handen niet thuis kunnen houden... en die mensen zijn er maar zat. Het zou jammer zijn als ineens alle 3 de perkjes leeg zijn. Daarom wel slim dat je speelt met bloeitijden (autoflowers en non autoflowers.)

      ben benieuwd waarom je voor juist die zaden bent gegaan, zaadkeuze is namelijk erg belangrijk!

      Comment


      • SpaceG
        SpaceG commented
        Editing a comment
        Ja, het word 12 of 14 uur, moet ik nog even over nadenken. De 2 uur extra licht help ook wel inderdaad. vakantie heb ik met familieleden afgesproken. plek is afgelegen en erg beschut. ga ervan uit dat ze veilig staan. Zaadkeuze is inderdaad erg belangrijk, aangezien ik nog verre van een ervaren kweker ben kijk ik bij het zoeken natuurlijk naar de moeilijkheidsgraad. Nu snap ik ook dat dit natuurlijk nooit helemaal accuraat is, maar hier maak ik wel mijn keuze op. Ik heb ook nog 5 zaadjes Frisian Dew van Dutch Passion. Denk je dat deze zaadjes geschikter zijn dan de Big Bud zaadjes.
        Mvg.

        SpaceG

      #6
      Lekker op tijd inderdaad,

      Paar kleine opmerkingen,

      -Je maakt volgens eigen zeggen een mooi mestmengsel en zet je planten in de volle grond, dan hoef je zeer waarschijnlijk niet bij te voeden
      -een steunrek? weet niet of het de moeite is, buitenplanten worden goed stevig, ik heb nog nooit een buitenplant gehad die haar toppen niet kon dragen.
      -14 uur donker is nadelig voor je opbrengst, als je het niet doet omdat het voor jou het meest praktische is zou ik ze gewoon op 12/12 zetten.
      en afdekken kun je alleen door er iets om te bouwen wat je kan afdekken, de planten zelf kun je niet afdekken en een doek is niet genoeg.
      -en een paar MAANDEN laten hangen om te drogen lijkt mij echt wat teveel van het goeie, max 14 dagen is genoeg

      Mooi dat je je goed en tijdig voorbereidt
      Succes!
      Last edited by misty; 28 February 2019, 22:56.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • SpaceG
        SpaceG commented
        Editing a comment
        dat mestmengsel kon geen kwaad leek me, het afdekken was mijn idee ook, een dun houten skelet om de perkjes met daarover een groot zeil. buitenkant van het zeil is wir binnenkant van het zeil is zwart. Dat drogen heb ik gelezen op verschillende topics en website's. na 14 dagen is de wiet nog niet rookbaar neem ik aan. Erg bedankt voor de reactie, nu weet ik weer een paar punten die ik kan gaan verbeteren. Het lichtschema word inderdaad 12/12 na wat uitgebreider onderzoek is dit inderdaad logischer.

      • misty
        misty commented
        Editing a comment
        Zodra je wiet droog is is het rookbaar hoor, om de smaak wat beter te laten worden kun je het daarna nog curen, hier is op het forum meer dan genoeg over te vinden

      #7
      Probeer voor soort keuzen is de buitenkweek verslagen van de afgelopen jaren te bekijken (2017 extreem nat, 2018 extreem droog) planten die 2017 hebben overleefd kunnen een stootje hebben.

      Frysian dew is een aardig bekend buiten soortje, echter zijn de meningen over smaak en high erg verdeeld. Veel negatieve dingen over gelezen.

      Heb je al verslagen van andere verduisterkweekjes gekeken? Waar liepen die mensen tegenaan? Ben je er echt 100% zeker van dat dat zeil wat je wil gaan gebruiken geen licht doorlaat? Een goed zeil dat geen licht doorlaat is al snel erg zwaar, dan kan je best een flink skelet om je perkjes gaan bouwen als je het stevig wilt houden.

      drogen duurt meestal 10-14 dagen, afgelopen jaar meerdere oogsten gehad die al na 5 dagen droog waren door de zieke temperaturen van toen. Beste is om het lekker rustig te laten drogen, maar zeker geen maanden!

      verdiep je eens in het curen van wiet als je hier meer over wilt weten.

      Comment


      • SpaceG
        SpaceG commented
        Editing a comment
        Dankje, ik zal even wat kweekverslagen van 2018 doorlezen aangezien we waarschijnlijk weer een warme zomer krijgen. Curen zal ik ook even opzoeken.

      #8

      Comment


      • SpaceG
        SpaceG commented
        Editing a comment
        Een hermafrodiete plant is erg vervelend inderdaad, ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dit gehoord. Zonet opgezocht en ik denk dat mijn Frisian Dew van vorig jaar ook hermafrodiet waren, ze groeiden erg lang en bloeide een tijdje waarna ze ook kleine zaadjes begon aan te maken. Ik ben ook van mening dat er geen makkelijke of moelijke wiet is. Ik hoop dat de Big Bud dit niet krijgen. Erg bedankt voor je reactie, ik ben hier een eind mee opgeschoten en weet nu waardoor min vorige planten minder goed gingen.
        Mvg,

        SpaceG

      #9
      Weet iemand hoe lang een grote buitensport ongeveer duurt..? Want wil deze zomer graag gaan planten maar ja weet niet zo goed welke zaden?

      Comment


      • SpaceG
        SpaceG commented
        Editing a comment
        Mijn buitenplant duurde vorig jaar erg lang, proberen een zaadje te zoeken met een korte bloeitijd, Het word hier te snel koud en vochtig wanneer de plant is begonnen met bloeien, zo duurt het langer en krijg je meer toprot(schimmel).

      #10
      Sorry... bedoelde buitensoort

      Comment

      Bezig...
      X