Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslag royal kush autoflower en northern light autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekverslag royal kush autoflower en northern light autoflower

    Korting op 420shop

    #2
    Alhoewel het nog erg vroeg is en ik mij afvraag of een auto flower het wel goed gaat doen met het huidige aantal lichturen wil ik je toch succes wensen en bovenal veel plezier !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Ik ben ook erg benieuwd.
      Een autoflower groeit vaak maar een week of 4-5, en als je ze in een klein potje achter het raam houdt tot mei dan zullen ze daarna niet veel meer gaan groeien.
      Da's mijn theorie heh...ik ben benieuwd wat de praktijk gaat zijn.
      Kun je ze misschien 's avonds nog een paar uur onder een paar TL of spaarlampen zetten ?
      Langer licht scheelt wel.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties.
        Als antwoord op QnQ: ik heb nog een ikea led lamp van 400 lumen staan in een bureaulamp, ik zal deze vanavond er boven zetten maar ik weet niet of dat gaat helpen. Ik ga even onderzoek doen wat voor lamp ik dan misschien zou aanschaffen.

        Als update van de plantjes:
        Na wat twijfel of ik ze na het in de pot zetten misschien niet te veel water had gegeven, kan ik opgelucht zeggen dan er nu als het ware echte mini plantjes staan. (links: royal kush, rechts: northern light)


        Alleen heb ik met mijn domme kop die plantjes dus in een veel te kleine pot van hoogstens 4-5 liter gedaan, en ik had dus gelezen dat je ze gelijk in de grootste pot moest planten om zo veel mogelijk stress te voorkomen. Nu heb ik dus 3 opties en vraag ik me af wat de handigste is.
        Optie 1: De planten niet meer verpotten en in een kleine pot laten uitbloeien.
        Optie 2: De planten eerst 2 weken laten staan en dan in een pot van ongeveer 12 liter zetten.
        Optie 3: De planten aankomende week zo vroeg mogelijk verpotten zodra ik de potten in huis heb.

        Ik zou graag willen weten wat jullie de handigste optie lijkt.

        mvg, sjenk
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          bij deze ook nog de foto van de northern light in betere kwaliteit.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Ik zou ze zo vroeg mogelijk verplanten, hoe langer je wacht hoe meer je het wortelstelsel kan beschadigen. Ze zal geen stress hebben als je voorzichtig de klomp uithaalt en in een groter pot steekt en vult met aarde

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Blazer9000 View Post
              Ik zou ze zo vroeg mogelijk verplanten, hoe langer je wacht hoe meer je het wortelstelsel kan beschadigen. Ze zal geen stress hebben als je voorzichtig de klomp uithaalt en in een groter pot steekt en vult met aarde
              Welke klomp?

              Comment


              • Blazer9000
                Blazer9000 commented
                Editing a comment
                Met klomp bedoel ik de inhoud van je potjes :p

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post

              Welke klomp?
              Met dit plantje heb je nog geen klomp
              Daar doe je vele weken over......

              Comment


              • Blazer9000
                Blazer9000 commented
                Editing a comment
                Dus zsm de aardemassa (klomp) met miniworteltje erin verplanten in een grotere pot. Dit moet wel duidelijk zijn :p

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Gewoon proberen als je denkt dat het gaat lukken...

              • Blazer9000
                Blazer9000 commented
                Editing a comment
                Niet geschoten, altijd mis :p

              #9
              Het is weer tijd voor een update.
              Maar eerst heb ik een probleem. Het lijkt erop dat ik grondschimmel heb. Ik heb er wel foto's van maar ik kon het slecht op beeld krijgen.
              Ik heb verschillende topics erover gelezen en de een zegt een week geen water geven en de ander zegt dat je juist de plant 3 dagen met azijn moet bespuiten maar dat dit ook de wortels van de plant kunnen beschadigen.
              Ik weet denk ik zelf al wat de oorzaak is. Ik heb waarschijnlijk te veel water gegeven. De plantjes staan in een redelijk grote ruimte dus het lijkt me sterk dat de luchtvochtigheid te groot was.
              Mijn plan is gewoon de plantjes in de gaten houden en de aankomende dagen/week niet meer bewateren.

              De foto's van de schimmel:
              Royal Kush:





              Northern Light:



              Voor de rest gaat het wel goed met de plantjes. Ik heb afgelopen maandag de plantjes toch maar verpot van (blijkbaar) een 3 liter pot naar een 12 liter pot. Het word de aankomende week mooi weer dus ik hoop dat de plant een goeie groeispurt krijgt.
              RK:



              NL:
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #10
                De foto van de andere pot met schimmel:
                Attached Files

                Comment


                  #11
                  Een paar centimeters grond (klomp) afgraven en opvullen met verse grond, tot aan de lobblaadjes. Daarna ff geen water geven. Ze staan al vochtig genoeg; dat verklaart waarschijnlijk ook de smurrie op je medium. Een zaailing heeft de inhoud van ongeveer 1ml. Je kan je wellicht wel voorstellen hoeveel water ze nodig hebben. Enkele ml's dus.

                  Comment


                    #12
                    zeker geen azijn gewoon geen water meer en indien mogelijk buiten in de zon en in de wind en nadat bovenlaag droog is voorzichtig schimmel afschrappen ongeveer 1 cm
                    en wat verse grond erop

                    Comment


                      #13
                      Ik heb juist vandeweek nog azijn gespoten op het grindpad.
                      Daar gaat het onkruid lekker dood van.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #14
                        maakt het wat uit wat voor azijn ge gebruikt?
                        Get to the Choppah!

                        Comment


                        • Sjenk
                          Sjenk commented
                          Editing a comment
                          Ik denk dat QnQ hiermee bedoelt dat je juist niet met azijn moet bespuiten aangezien cannabis een soort van onkruid is vgm. Behalve als je natuurlijk echt onkruid wilt bestrijden.

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Sjenk snapt het

                        • Gam3Aholic
                          Gam3Aholic commented
                          Editing a comment
                          las dat andere het ook gebruiken als wortel stimulaat vandaar
                          dank voor je reactie

                        #15
                        Erg vroeg begonnen maar daar leer je van. Nu lekker doorgaan en zoveel mogelijk liefde geven! Ik schuif lekker aan!

                        Comment

                        Bezig...
                        X